Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:54

Ik gebruik de abroller regelmatig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:27

Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds een paar weken een elektrische loopband thuis, dus ik wil 3x in de week gaan sporten door dus hard te lopen en daarnaast nog wat buikspier en armspier oefeningen. Moet alleen nog even kijken welke oefeningen je het handigst thuis kan doen(wil absoluut niet naar de sportschool), sowieso wil ik planken ook weer gaan oppakken. :j

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:04

En mag ik mij ook melden? :)

Ik wil de komende tijd wat meer krachttraining gaan doen en meer spieropbouw! Ik fitness al een half jaar 3 keer in de week maar doe altijd maar een beetje waar ik zin in heb, vanaf nu wil ik het echt serieuzer gaan oppakken! Dus als mensen nog tips hebben voor een echte beginner in de krachttraining :)

Verder wil ik ook mijn voeding gaan aanpassen op het fitnessen, dus genoeg eten, veel groente en zo min mogelijk toegevoegde suikers :D

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:17

Welkom allemaal!

Ik moet ook echt m'n voeding gaan aanpassen, anders kan ik sporten wat ik wil maar veranderd er niks :').
Iemand tips voor de grootste snoepkont van het land?

Ik ben nu 3 weken bezig met cardio en kracht training. En ik moet zeggen, mijn armen vooral linker bicep, is zichtbaar. Nooit gehad eigenlijk. Sta elke keer voor de spiegel met m'n eigen spierballetje (met nadruk op TJE) te flirten. :))

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:54

Welkom allemaal!

HAHA Keedie, moest echt hardop lachen :+ . Ik houd voorlopig het Sonja Bakker boek van de Lidl erbij. Voeg met sportdagen wel eea toe anders is het veelste weinig maar probeer me er qua hoeveelheid avondeten e.d. wel ongeveer aan te houden.

Vanavond weer naar de sportschool en morgen weer een afspraak voor een nieuw sportschema :).

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:20

Welkom nieuwe!

Hier echt een baal weekje
Geen zin motivatie om te gaan sporten en vreetbuien ook maandelijks feestje dus yeah

Ga morgen wel groepsles en donderdag paardrijden en wil dan eigelijk ook rondje hardlopen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:15

Had ik vorige week Dees. Was ook maar 1 x geweest en super veel lopen vreten := . Komt allemaal goed en van de week gewoon weer oppakken!!

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:14

Welkom allemaal!!

Haha Keedie :') Lekker bezig met je spierbal(letje)! Al het begin is klein zullen we maar zeggen :P

Heee, ik had vorige week ook m'n maandelijkse feest. Kreeg tijdens de bodycombat ook ineens giga buikpijn. Niet fijn! Stomme vrouwelijke dingen ook grrr!

Ik heb even een vraagje met betrekking tot zwakke polsen, want jaa daar heb ik last van. Ik heb gisteravond lekker gepumpt en funxtion meegedaan, maar toen ik thuis kwam had ik toch weer ff een spiertje overbelast. M'n vriendje studeert fysio dus die heeft me even als oefenmateriaal gebruikt haha. Maar ik heb er dus wel vaker last van en toevallig hebben we nu tijdens de bodypump een setje met dips/dibs (hoe schrijf je dat??) en opdrukken etc. Vorige keer al aan 't juffie om advies gevraagd met de dips/dibs en die doe ik nu anders, maar het is niet echt fijn om elke keer klachten te hebben.
Heb er nu zo'n brace ding om zitten voor wat rust.
Overigens misschien wel goed om erbij te vermelden dat ik hypermobiel ben, wat waarschijnlijk die extra instabiliteit met zich meebrengt. Maar hebben jullie hier nog tips of handigheidjes voor?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:16

Tricep dips. Hoe doe je ze nu? Handen een kwartslag kantelen zou net een andere uitwerking kunnen hebben.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:51

Wat vervelend van je pols! Ik weet helaas met tricep dips niet echt een oplossing misschien vervangen door een andere oefening? Ik heb zelf bijvoorbeeld na een les pilates of yoga altijd ontzettend veel last van mijn polsen :(

Pff het is zo'n rotweer hier.. Hoop dat het beter wordt anders houd ik het bij een uur paardrijden vandaag. Ga niet helemaal naar de sportschool fietsen in dit weer :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:10

Dit is wat ik bedoel met de positie van de handen.
De een heeft ze op de zij van het krukje, en de ander naar voren.
Je kunt even kijken welke voor jou fijner werkt, ikzelf heb wat last van de handpositie met de handen naar me toe/naar voren.
Afbeelding
Afbeelding

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:17

F_Orumster schreef:
Dit is wat ik bedoel met de positie van de handen.
De een heeft ze op de zij van het krukje, en de ander naar voren.
Je kunt even kijken welke voor jou fijner werkt, ikzelf heb wat last van de handpositie met de handen naar me toe/naar voren.
[ [url=m/PnXycx.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wJLPlh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee top, die ga ik eens proberen!
Misschien helpt het. Dankjewel :)

Jaa het is echt rotweer, we hebben inmiddels (bijna) alle soorten weer in 1 week gehad. Van vriezen tot zon en nu weer wind+regen. Van mij mag het wel gewoon weer zomer worden :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:19

Ik zie dit topic nu pas!

Sinds augustus begonnen met fitness en inmiddels helemaal verslaafd. Ik ga drie keer in de week naar de sportschool en daarnaast rij ik paard.

Ben semi serieus bezig. Heb een schema en de ene keer ben ik wat serieuzer bezig dan de andere keer. Licht net aan mijn bui en zin. Merk wel dat ik flink wat progressie heb gemaakt de afgelopen maanden, erg goede motivatie om door te blijven gaan.

Daarnaast ook bezig met afvallen, inmiddels 13 kilo kwijt, nog zo'n 5-7 kilo te gaan.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:00

Ah die dips vind ik ook lastig. Ik weet niet zo goed hoe ik mijn handen op de step moet houden. Sowieso vind ik de oefening best zwaar.

Goed bezig linoleum!! Ga zo door..

Tjonge zit ik net lekker in mijn sportritme , ben ik met paardrijden door mn rug gegaan. Lekker oliebol...:( Doet aardig zeer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:46

Ik hou juist wel van de tricep dips, de armen worden er mooi hard van.
Je kan de oefening lichter houden door met je benen dichterbij de kruk te blijven, verder weg = zwaarder.
En probeer echt de benen niet te laten werken. Ik zet inmiddels de benen juist ver en bij de 2e en 3e ronde dippen loop ik echt aan bij de 18-19 en rol ik bij de 20e zowat van de kruk. Mentaal vind ik dat heerlijk!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:06

Zo woensdag mezelf ertoe gezet om naar groepsles te gaan en ging echt lekker

Gisteren 1 uur fanatiek paardgereden
Net 1 uur vol gas kracht gedaan en afgesloten met 4km op de loopband daaag dip! Heerlijk

Die oefening ga ik ook eens proberen
Ben nu de hip thrust en ab roller aan het doen sinds laatste week

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:57

Iedereen is super goed bezig, ondanks de dipjes die ik voorbij zie komen. Blijf volhouden!

Ik had vorige week een beetje last, grieperig maar ging wel gewoon. Afgelopen maandag een break up, en dat was deze week de extra motivatie om deze week kei, keihard te knallen!

Tricepsdips vind ik ook ontzettend zwaar trouwens, sla het altijd liever even over :')

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:54

Tricep dips... nog nooit van gehoord :P

Keedie aii dat is niet makkelijk! Maar wel lekker om al je frustratie's te kunnen uiten in de sportschool ;)

Ik ben deze week alleen dinsdag geweest, had weinig tijd i.v.m. tentamenstress :P
Nu ben ik 2 weken vrij dus kan ik er weer lekker tegen aan!
En ik heb een mijlpaal bereikt! Sinds jaren weer onder de 70 kilo!! Ik ben nu 69 kilo, en er moet nog zo'n 2 à 3 af. Ik ben zo blij :D Ik ben wel lekker aan het sporten en bewuster aan het eten maar niet het gevoel dat ik aan het dieeten ben, ik ben nu al ruim 6 kilo kwijt in 2 maand. Deze week nog een keer taart, chocola en een appelflap gehad en vanavond lekker pizza eten. Ik probeer telkens rond de 1800 kcal te blijven en dan is er zat ruimte voor wat lekkers :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:37

Jaa goed bezig joke heerlijk moet goed voelen!

Ik ging vanochtend wegen na 3x uit eten te zijn geweest dit weekend maar niets erbij gelukkig

Deze week weer lekker trainen
Vanochtend buitenrit gemaakt vanavond groepslesje meepakken
Morgen hardlopen
Woensdag fitness
Donderdag paardrijden
Vrijdag fitness
Zaterdag paardrijden

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:17

Nou ik heb het gedaan! Morgen beginnen met personal trainer :D We gaan eerst kijken wat mijn mogelijkheden zijn want ik heb PFPS in mijn rechterknie en ik wil de boel sterk maken en niet stuk. Daarna wie weet groepslessen.. Ik zit nu in een kennismakingsmaand, en als het bevalt een abonnement aanvragen. Zin in!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:31

En hoe is het met de pt?

Ik heb deze week heerlijk gesport en vandaag vreetbuien ooo wat erg vanmiddag Milla confetti reep helemaal op en nu halve tuc paprika weg oepss

De eigenaar van de sportschool kwam vandaag naar me toe dat ik erg lekker bezig ben leuk om te horen!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:35

Ik ben vandaag weer gestart met fitness. Vandaag de benen en de buik getraind. Ik voel het nu al in m'n benen, ze zijn erg zwaar. Zal morgen wel flinke spierpijn hebben. Maandagmiddag weer! Wil dan gewoon twee keer per week full body trainen. :)

HVU; Dat is inderdaad leuk om te horen. En af en toe cheaten hoort er ook bij. ;)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:35

Pfoeee érg slechte week gehad vorige week. Gewoon helemaal NIET gesport :') . Had elke avond wel andere dingen te doen en tot op de koop toe gisteravond sushi gegeten :+ .

Deze week maar weer oppakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:05

Hier deze week ook maar weer opgepakt. Iedereen om mij heen loopt te snotteren, ik nog niet maar het scheelt niet veel. :')
Zojuist naar de fitness geweest maar het viel flink tegen, ben toch niet 100 %. Uiteindelijk iets minder herhalingen gedaan en soms iets minder gewicht. Voelt toch wel goed om te zijn geweest.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:29

Heb even stilstand gehad en zelfs een kleine terugslag in afvallen door persoonlijke issues. Maar nu ga ik er weer 100% tegenaan. De laatste 10 kilo moeten er ook af!