[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:01

Nou, vandaag bij de huisarts geweest. Ga nu eerst een maandje stoppen met m'n pil, kijken of ik me dan beter voel. Verder is m'n bloed geprikt voor allerlei dingen en gaan ze dat ook uitsluiten, maar hij vond het verhaal van de pil logischer klinken. Anders wou hij me eventueel de 'Jazz' voorschrijven (ben ik niet bekend mee) en moest ik me even inlezen op het internet over eventueel een spiraaltje.

Zijn er Bokkers met een spiraaltje toevallig? Hoe bevalt dat? Ik hoop echt dat dit 't is want ben na 2 weken extreme vermoeidheid,futloos zijn en al langere tijd maagklachten er echt compleet klaar mee :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:22

Oh schaam me dood..

Gister geslachtsgemeenschap gehad, en slik nu geen pil (moet een maand stoppen zodat ik de prikpil mag), maar op de een of andere manier zit het me totáál niet lekker en heb ik er een slecht gevoel over. Nicht van mij zegt dat ik ipv de morningafter ook 4 pillen tegelijk kan slikken (van de anticonceptie). Kan dat? Werkt dat ook? Ben echt hopeloos.. ;(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:25

Gewoon de morning after pil halen, dat is betrouwbaarder als wat pillen tegelijk slikken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:13

Nee, geen 4 tegelijk nemen.
Gewoon morgen zsm de MAP nemen, al hoor je dit eigenlijk binnen 24 uur al te doen. Nu je zo lang wacht is hij minder werkzaam, maargoed het is wel de beste optie. Geen gemeenschap hebben als je niet veilig bent....

Courses: lees mijn eerdere berichten maar terug, ben een zeer tevreden Mirena spiraal gebruikster :j

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:18

Vergeten te zeggen: hebben wel een condoom gebruikt, maar had 't gevoel dat die gescheurd was.. Weet dat je dat dan duidelijk ziet maar alsnog, mijn gevoel zegt heel iets anders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:19

Ah op die fiets, dat herken ik wel hoor, ik durf ook niet te vertrouwen op die dingen... MAP kun je trouwens volgens mij ook bij de huisartsenpost ophalen, maar dan zou je ff moeten bellen. Hoe eerder je hem inneemt, hoe betrouwbaarder hij is namelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 02:02

Hey bokkers,
ik heb een vraag en zit er best mee.
Kan je echt heftige emoties hebben door de pil?? Ik slik al 5/6 jaar de pil en twijfel nu 2 jaar of ik niet door de pil zo gevoelig en emotioneel ben...
Word er helemaal gek van... Alleen wat kan ik anders gebruiken? Spiraal voelt de man zeggen ze?

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:06

Peca, ik werd zelfs zo emotioneel dat ik suicidale neigingen kreeg.
Ik leek gewoonweg wel overspannen, het werd zo erg dat zelfs mijn lieve, geduldige vriend het niet meer trok.
Toen ik vermoedde dat het door de pil kwam (en dat duurde best even, want dat emotionele ontstond niet van de een op de andere dag) ben ik gelijk gestopt. Na een paar weken ging het gelijk stukken beter.
M.a.w., geen pil meer voor mij, vriend en ik allebei weer blij. :D Spiraal hoort de man niet te voelen volgens mij.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:15

Ik ben nu ongeveer een maand of 2 (of 3?) gestopt en echt... Had het véél eerder moeten doen!

Ik vind t alleen wel eng met sex en idd de gedachte dat er misschien een keer gebeurd wat MyLittleLove zegt.. Maar ik heb altijd een MAP liggen, voor het geval dat :). Liever een pil dan verdere stappen.
Maar toch knaagt dat best wel, dus twijfel wel of ik weer nieuwe ringen op ga halen... Maar aan de andere kant.. Voel me nu zoveel beter...

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:34

Ik heb het probleem dat ik nu al 3 maand gestopt ben, me echt veeeel beter voel.. Alleen ga ik door de grond tijdens mijn menstruatie! Ik heb dan niet 1 dag last maar de hele week. Het is gewoon geen doen :(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:50

Yv_ schreef:
Ik ben nu ongeveer een maand of 2 (of 3?) gestopt en echt... Had het véél eerder moeten doen!

Ik vind t alleen wel eng met sex en idd de gedachte dat er misschien een keer gebeurd wat MyLittleLove zegt.. Maar ik heb altijd een MAP liggen, voor het geval dat :). Liever een pil dan verdere stappen.
Maar toch knaagt dat best wel, dus twijfel wel of ik weer nieuwe ringen op ga halen... Maar aan de andere kant.. Voel me nu zoveel beter...

De emoties e.d. is de reden waarom geen pil wil gebruiken, maar het is waar dat het eng is... We proberen wel een beetje te kijken naar mijn cyclus, maar het probleem is dat die vaak héél onregelmatig is... Zou het een mogelijkheid zijn om naar een dokter te gaan, zodat die me meer kan vertellen over mijn cyclus via onderzoekjes of zo, of is dat iets wat ik verzonnen heb?

Ik ben ook wel van plan om eens ene morningafterpil te halen, voor als het eens nodig zou zijn, maar ik durf niet goed die apotheek binnen te stappen... :o Lijkt het meteen alsof je een onbezonnen en onverantwoordelijke puber bent :o

edit: dat doktersbezoek eigenlijk vooral omdat ik las dat het kan zijn, als je cyclus echt veel langer duurt, dat mss is omdat je geen eisprong hebt soms... Dat zou ik dan toch willen uitklaren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:54

Ik heb juist helemaal geen last van emoties oid := misschien komt het omdat ik een driefasenpil slik en eigenlijk nooit 3 weken op rij dezelfde hoeveelheid hormonen binnenkrijg dus?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:55

Nee hoor, tegenovergesteld juist :). Althans, dat vind ik :D.
Liever vtv een pil in huis hebben dan dat je onwijs moet gaan stressen :).

Je hoeft trouwens niet naar de apotheek he, ze liggen ook gewoon bij de drogist.. Ik haal m altijd bij de krudvat, zijn die witte met roze doosjes als ik het nu goed zeg. Norlevo heet het.

Denk overigens niet dat een dokter je ermee kan helpen, want een cyclus is persoonlijk en hangt ook wel van aardig wat dingen af..

Ik ben ook erg onregelmatig ben ik achtergekomen. Zat vorige week ook best een beetje in de rats, maar toen kwam die ineens opzetten en was ik weer gerustgesteld :D. Maar díé stressmomentjes.. Vreselijk!
En het is vooral wat er in het koppie omgaat (bij mij dan), want ik wist dat het gewoon veilig gegaan was en dat er niets gescheurd was, maar als het dan ineens langer wegblijft dan dat het in mijn hoofd had moeten zijn, gaat er toch een oeps-belletje... En dat doe me er dus weer aan twijfelen om toch maar weer te beginnen...

Jans: Ik niet zozeer emoties qua onwijze buien ofzo hoor, maar wel over het algemeen meer down... Ben nu vrolijker dan de afgelopen 9 jaar. Eerst dacht ik gewoon dat het kwam door het "rugzakje" van het afgelopen jaar, maar het is dus echt al véél langer. En erin gesluimerd.. Het is ook niet zo dat het "patsboem, men ik ben depri" was, maar als ik terugkijk... Ja, het heeft absoluut invloed gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:06

Degene die emotioneel reageerden, wat hebben jullie inplaats van de pil of welke pil anders?

Ik heb de micogrondium 30 (fabrieksmerk dan)
Voor iets anders moet je dan langs de dokter of is appotheek ook goed?

Liefst wil ik stoppen maar heb een vriend..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:14

Bedenk wel dat Norlevo net naar buiten heeft gebracht dat deze verminderd kan werken boven de 75 kilo en boven de 80 kilo mogelijk helemaal niets doet.
Verder ben ik wel helemaal voor de MAP als je verder voorzichtig bent, maar het is en blijft troep en een grote aanslag op je hormoonhuishouding, dus denk er niet te licht over.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:47

zonnebloem, ik ben er ook niet voor, maar stel dat er een condoom scheurt en ik mogelijk in een vruchtbare periode zit, dan zou ik het wel overwegen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:52

Meen je dat Zonnebloem? Ik ga eens googlen, had ik (nog) niet gehoord. Nu kom ik bij lange na niet aan die 75 kg hoor, maar ben toch even benieuwd naar het artikel.

Dat het troep is, is overduidelijk! Heb m in mijn leven nu 2x moeten nemen en gewoon een paar dagen ontzettend misselijk ervan geworden. Dus hij ligt ook absoluut hier alleen als noodvoorziening en niet voor lekker snoepje omdat..
Maar ik heb 'm liever achter de hand, dan dat ik er te laat achter kom en verdere stappen moet ondernemen óf ineens met een baby zit opgescheept :). Daarbij heeft zo'n pil een houdbaarheiddatum van een paar jaar :).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:04

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:10

Hm, maar als je dus duidelijk minder dan 75 kg weegt en niet te lang wacht met het slikken, dan zou het wel safe moeten zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:20

Wat is het verschil tussen een kopere en mirena spiraal?
En dan doel ik vooral op de reactie van de baarmoeder zelf. Welke beter is.

Wil het liefst helemaal geen hormonen dus zou ik eerder neigen naar een kopere spiraal, maar weet dus niet of je daar alergische reacties ofzo op kan krijgen..

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:56

Peca, ik slik nu helemaal geen pil meer. :)
Moet daarbij wel zeggen dat ik de pil slikte om een regelmatige cyclus te krijgen en om wat buikpijn/hormonale klachten te verminderen.
Nu is dat allemaal gelukkig vanzelf opgelost, maar ik had nog liever dat dan de emotionele effecten van de pil. Dat de pil als anticonceptie werkte was een bijzaak. Ik heb wel een vriend overigens.
Als je bang bent voor een zwangerschap dan zou ik een spiraaltje zetten en/of condooms gebruiken. Ik heb zelf geen spiraaltje geplaatst maar van wat ik gehoord heb in mijn omgeving viel het erg mee. Maargoed, dat is niet een ervaring uit eerste hand dus wellicht dat andere bokkers hier wat meer duidelijkheid over kunnen geven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:55

Zorro_ schreef:
Ik heb het probleem dat ik nu al 3 maand gestopt ben, me echt veeeel beter voel.. Alleen ga ik door de grond tijdens mijn menstruatie! Ik heb dan niet 1 dag last maar de hele week. Het is gewoon geen doen :(

Rot hoor! Maar tegen menstruatie pijn zijn vele "kruiden" gewassen. Variërend van gericht gymnastiek doen (het zijn nu eenmaal spieren) tot anders eten, voedingssupplementen dan wel een lever- annex ontstresskuur.
Uiteraard is het even zoeken wat bij jou werkt en past, maar een week pijn zou toch niet hoeven. .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:17

Ik had heel erg last van emoties bij de pil. Nu zit ik aan de microgynon20 (maar dan de merkloze variant) en dat gaat perfect.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:20

Janneke2 schreef:
Zorro_ schreef:

Rot hoor! Maar tegen menstruatie pijn zijn vele "kruiden" gewassen. Variërend van gericht gymnastiek doen (het zijn nu eenmaal spieren) tot anders eten, voedingssupplementen dan wel een lever- annex ontstresskuur.
Uiteraard is het even zoeken wat bij jou werkt en past, maar een week pijn zou toch niet hoeven. .

Ah bedankt voor de tip! Ik zal me hier eens in verdiepen :j Wilde sowieso al een afspraak maken bij de huisarts voor een gesprekje.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:57

Nooit geweten dat die bij de kruidvat lagen! Werk er namelijk zelf ook :') Maar heb al ff naar de dokter gebeld, morgenochtend ligt er een klaar.