Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 17:28

Jildau schreef:
Ellekebr schreef:
Ik heb de uitslag van mijn uitstrijkje. Pap2 dus helaas nog niet helemaal weg. Word nog gebeld door de gyn maar gok dat ze weer moeten kijken. Hopelijk geen biopt/behandeling want daar heb ik geen zin in :’)

Zo vervelend he? Ik dus ook Pap2 en dinsdag gaan ze weer colposcopie doen. Kijk er echt zó tegenop en al helemaal tegen het wachten op de uitslag. Hopelijk geen biopten maar het zal wel weer.

Nou bijzonder! Ik ben net gebeld en moet over een jaar een uitstrijkje.. dus nu niet kijken. Ik vind het dikke prima maar wel bijzonder dat het niet hetzelfde beleid is. HPV is overigens wel weg, hoe zit dat bij jou?

Jildau

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 20:15

Ik denk dat bij mij de HPV niet weg is.. Misschien dat daar het verschil in zit? Morgen moet ik heen voor de colposcopie en kijk er zooo tegenop. Hopelijk nu niet weer 5 weken wachten op de uitslag.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 22:15

Jildau, wat naar dat je zolang moet wachten. Ik had de dag erna al uitslag wat de biopt was.

Ik moet morgen naar t ziekenhuis naar anesthesie, t komt hard dichtbij nu.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 16:20

Geen biopt genomen! En hoef niet weer te komen! *\o/*

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:00

He wat fijn! Super

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:24

Nu heb ik wel een vraagje voor iedereen, zijn jullie gevaccineerd destijds met de hpv vaccin( heb ik dat goed) ik ben zelf 34 en mijn moeder vond dat heel belangrijk destijds heeft ze het zelf betaald en later kwam het gewoon in het vaccin programma.

Laats op nieuws dat veel mensen met kanker dus niet zijn gevaccineerd daar kwam die gynaecoloog achter

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik ga niemand beschuldigen van goed of fout maar ik heb puur interesse of dat klopt wat de gyn zei

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:57

Ik ben wel gevaccineerd, had alleen een andere variant dan 16 of 18. Later zijn er nog een paar andere varianten toegevoegd aan het vaccin, maar die zaten dus niet in het eerste vaccin dat ik heb gekregen.

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:57

Jildau schreef:

Super fijn! Ga je dan nu weer mee in het bevolkingsonderzoek?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:29

Ik kom even lekker binnenvallen.

Ik loop al een jaar met vage klachten. Even te uitgebreid voor nu.

Maar half jaar geleden uitstrijkje en soa test laten doen. Kwam pap2 uit en een soa vrije test. Toen al naar een gynaecoloog geweest voor de spiraal maar kon niks vinden. Klachten bleven, nieuwe spiraal inmiddels en klachten nog niet weg. Dus 2 weken terug nieuw uitstrijkje en nog steeds pap2. En een verwijzing opzak voor de gynaecoloog. Waar ik 9 april heen mag.
Ben nu toch wel erg benieuwd. A.s. vrijdag gaat mn spiraal eruit en ben ik sinds gisteren weer terug naar de 'normale' pil.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:37

Ellekebr schreef:
Jildau schreef:

Super fijn! Ga je dan nu weer mee in het bevolkingsonderzoek?

Ja klopt helemaal.

Ik heb me vorig jaar laten vaccineren toen ik voor de tweede keer Pap3 had en dus al HPV had. Zelf betaald.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:41

Ik ben niet gevaccineerd. Mijn meiden wel, die zijn daarvoor opgeroepen. Toen ik jong was (alsof ik nu oud ben) was de hpv er niet, en heb me er eigenlijk nooit in verdiept om m als volwassene te nemen

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:46

Ik ben wel gevaccineerd.
Ik ben nu 31 (en volgens het ziekenhuis) was dit de eerste generatie (1993)

Ik was hpv positief en had een pap 3a2 uitslag met cin 2 tot cin 3. Er is toen een biopt genomen en uiteindelijk heb ik het een halfjaartje aangekeken.
Toen was het pap 3b en heb ik een lis gehad.
Voor je het weet ben je alweer een jaar verder.
In september te horen gekregen dat ik een pap 1 heb dus dat is allemaal goed maar dat ik wel volgend jaar op controle moet gekomen gezien de eerdere slechtere uitslag.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 16:36

Valerie93 schreef:
Ik ga maandag weer een uitstrijkje krijgen, met huisarts overlegd dat ik een bepaalde menstruatie(??) Niet vertrouwde. Zij had ook zoiets van hmm dat is raar dus gaan we voor zekerheid maar uitstrijkje doen omdat ik al eerder hpv positief ben geweest.

Heb eindelijk de uitslag, geen slechte cellen gevonden wel weer hpv positief. Moet over halfjaar weer uitstrijkje laten maken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 03:01

Hmm vervelend hoor. Hopelijk dan geen hpv meer.

Nou... ik ben geholpen aan mijn Cin3 uitslag.
Ik wilde echt per se narcose bij de lisexcisie en dat is maar goed ook (vanwege t nuchter zijn).
4uur na de eerste narcose hebben ze me met spoed terug gereden naar de OK en moest ik weer onder narcose.
Ik bleef maar bloeden. Heb zelfs na m'n bevallingen niet zo gebloed.
Al met al niet fijn

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:17

Ging ik gister toch weer nabloeden. 6 dagen later. Wat een pech. Gebeurd 2x per jaar zei de gynaecoloog, hoop dat t klaar is nu.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 05:46

Lang niet gereageerd omdat ik bijna 2 jaar een pap1 had na 2 lis behandelingen. Wat was ik opgelucht. Bekijk ik gisteren de uitslag en zijn we weer op pap3b me wereld storten beetje in. Want ik heb al 2 lis behandelingen gehad en wat ik begreep kunnen er niet meer. Donderdag hoor ik meer wat ze gaan doen. Ik vrees het ergste. Er worden dan sowieso eerst nog biopts genomen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 06:00

Oei wat vervelend zeg!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:42

Wat een rot bericht. Je gedachten gaan vast alle kanten op, en donderdag lijkt dan ook nog zo ver weg.
Sterkte!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 19:58

Inmiddels me 3e lis behandeling gehad en valt me vies tegen ben er goed ziek van misselijk duizelig en tijdens de behandeling dacht ik echt dat niet goed ging. Maar dit is allemaal verlengend en er is al aangegeven dat op lang termijn toch andere oplossing moeten gaan bedenken.
Iemand ook nagedacht over de injecties tegen hpv?

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:34

Wat vervelend zeg. In jouw geval zou ik de vaccinaties halen. Ik zag laatst dat ze bij vaccinatiecentrum helemaal niet zo duur meer zijn. Van cervarix heb je 2 vaccinaties nodig en kost €200 in totaal. Moet je wel besmet zijn met type 16 en/of 18.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:59

Ik ben besmet met 16.
Maar in ziekenhuis zei ze 3 vaccinaties 150 per stuk zit je aan de €450 als alleenstaande moeder is dat hele hoop geld. Het beste is om dit binnen week te doen. Zou willen dat ik dat zo uit hoge hoed tover

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 19:50

Dan is het via het ziekenhuis veel duurder. Kijk eens op de website van vaccinatiecentrum.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 23:22

Ik heb minder dan €400 betaald. Geloof twee keer rond de €185 met een halfjaar ertussen.

Het heeft bij mij waarschijnlijk wel geholpen want ik ben van jaren Pap3 naar Pap2 gegaan na de vaccinaties en toen hebben ze nogmaals een colposcopie gedaan en daarop was niks meer te zien.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 17:11

2x 185 is nog hoop geld maar wel stukje minder!
Vind eigenlijk super belachelijk dat dat niet in zorgverzekering zit betaald je eigen scheel aan zorgkosten en dat zit er niet bij.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:21

Wat vervelend linsxdot

Ik heb hpv vaccinaties gehad (ik ben de eerste groep die dat toen kreeg) maar heb inmiddels ook al verschillende biopten gehad en nu ook 1 lis waar ze best wel wat hebben weggehaald.
Helaas biedt dat ook geen garantie.
Ik ben nu bijna 32 en heb nog iedere keer een controle gehad. Ik wordt nu weer begin 2026 opgeroepen.