Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:50

Tayga schreef:
Die gasten op dat filmpje zijn echt levensmoe...

En dat op fietsen zonder vering :D

Als je dat ziet en ik bedenk wat ik met mijn ´86 Koga deed... waarom dan eigenlijk vering en niet gewoon een moderne ´rigid´. De bredere 29" banden hebben het dubbele volume van de oude 26" en carbon frame/vork is ook een wereld dempender dan het Reynolds 538.
Van wat je bespaart op de vering kan je een hoge spec model kopen.
Heel mooi ook en superstrak met slechts drie kabeltjes aan het stuur

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:28

Vanochtend weer training op de MTB. gericht op fietsbeheersing, veel kleine bochtjes en slalommetjes dus :) lekker bezig geweest.

En daarna kwam er een hele mooie aanbieding voorbij, dus nu ben ik in het bezit van een fantastisch mooie Giant Liv Intrigue 1 van 2016 <3

Afbeelding

Afbeelding

Past mooi bij mijn Liv racefiets. Mooi setje! :')

Duplo

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:43

Hele mooie fiets Musli!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:08

Gave fiets MuSLi ... gefeliciteerd en veel plezier ermee **\O/**

Ik heb nog steeds niet op de MTB gezeten... :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:10

Dat is een serieus mooi ding MuSLi, gefeliciteerd *\o/*
Dropper post incluis!
22 x 36 bij 27,5 velgen is ook heerlijk laag _/-\o_
Daarmee klim je tegen een muur op :j

Ziet er nieuw uit.
Nieuw overjarig?

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:54

Oooh ik wil ook zo graag weer fietsen. Maar ik heb al een jaar een frozen shoulder en kan niet bij het stuur. Heb een verstelbare stuurpin besteld. Hopelijk is dat een oplossing.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:58

Huertecilla schreef:
Dat is een serieus mooi ding MuSLi, gefeliciteerd *\o/*
Dropper post incluis!
22 x 36 bij 27,5 velgen is ook heerlijk laag _/-\o_
Daarmee klim je tegen een muur op :j

Ziet er nieuw uit.
Nieuw overjarig?

Tweedehands. Maar over het algemeen wel netjes. Dropper is inderdaad inclusief, maar eigen merk Giant, niet echt heel veel kwaliteit -O-
Maar we zullen zien hoe en wat daarmee.

Zin om hem flink te testen alleen ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:16

Hele mooie fiets!!

Pff ik ben van de week ziek geweest. Gisteren een half uurtje op de tacx gezeten om een beetje op te bouwen, maar pfff dat half uurtje voelde als 2 :Y)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:39

Prinnie schreef:
Oooh ik wil ook zo graag weer fietsen. Maar ik heb al een jaar een frozen shoulder en kan niet bij het stuur. Heb een verstelbare stuurpin besteld. Hopelijk is dat een oplossing.

Een frozen shoulder heb ik links ook . :j
Heb op op mijn racefiets en MTB een korter stuurpen .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:35

MuSLi schreef:
Tweedehands. Maar over het algemeen wel netjes.

Dat is een fijne ondersteuning voor mijn denken MuSLi; wil liever een goed onderhouden gebruikte fiets kopen dan een nieuwe.

Wat me daarbij echter volledig stopt in mijn voetstappen, is de toenemende complexiteit van fietsen en dat raakt volledige geveerde het meeste. Vooral de achervering is complex, de lagers zwáár belast en het systeem kostbaar om te repareren.
De laatste paar jaar zijn er zelfs electronisch geregelde voorvorken en achterdempers. Hoewel meetbaar beter, is het maar de vraag of de normale sterveling dat merkt en daarbij is het buiten de garantieperiode geen economisch verdedigbare keuze.

Een, relatief, ´traditionele´ luchtgeveerde telescopische voorvoork kan ik nog zelf repareren en de te reviseren onderdelen nog enigzins betaalbaar.

Ben nu bij een lief aan de kust en zij wil maandag langs een huurder welke vlak naast een fietszaak woont welke een Giant XTC SL 0 te koop heeft. We gaan samen; zij haar zaken regelen, ik de fiets bekijken. Ben benieuwd.
Ik heb de vingers en tenen gekruisd dat die fiets niet het vertrouwen in gebruikte hardtails volledig om zeep helpt. Door de exemplaren welke ik reeds bekeken heb is het al behoorlijk onthuts :(
Wíl graag een jonge gebruikte hardtail, maar die sturen me steeds meer in de richting van een bijna nieuwe/nieuwe volledig rigid.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:09

Hopelijk is die Giant wat. Zodra het nieuw is, komen er weer een hoop centjes bij kijken. Je kan natuurlijk altijd nog een aparte vaste voorvork kopen, voor in de Giant.. ;)

Ik heb gelukkig een hele technische man, die alles uit elkaar haalt en weer werkend in elkaar krijgt. Zowel op fietsgebied, als op auto- en motorgebied. Echt heel fijn <3

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:42

Gaaf musli.. op naar vele mooie km!

Afbeelding
Afbeelding

Wat een bagger nog overal! -O-

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:47

Mooie fiets Muesli! En handig zo'n vriendje!

Hopelijk is de fiets volgende week ook wat voor jou Huertecilla.

Time2tri, heb je ondanks kortere stuurpen geen last van de hobbels met mountainbiken?

Hier ligt het bos nog steeds vol sneeuw en de paden zijn heel onregelmatig hard opgevroren. Dus nog steeds geen tochtje gemaakt. Wel vanmorgen 8.5 km hardgelopen, was lekker in de zon!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:01

Tayga schreef:
Time2tri, heb je ondanks kortere stuurpen geen last van de hobbels met mountainbiken?

Tot op heden niet , nu ben ik ook wel niet een hele fanatieke MTB er . O:)
Daarvoor racefiets des te liever , en het liefst in Aero ( aerobars )
Ik krijg echt problemen als het stuur voor mijn gevoel te ver weg is .
Krijg dan klachten in nek en schouders .
Voor de racefiets heb ik wel een bikefitting gedaan en dat was goed geïnvesteerd geld .

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:25

Kortere stuurpen is voor mij helaas niet genoeg. Ik schijn de maximale beperking in mijn schouder te hebben. En kan er dus echt niet bij (en het is aardig pijnlijk). Eigenlijk al niet eens bij mijn gewone stadfiets. Maar ik wil zo graag.

Gave Fiets Muesli!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:21

Prinnie schreef:
Kortere stuurpen is voor mij helaas niet genoeg. Ik schijn de maximale beperking in mijn schouder te hebben. En kan er dus echt niet bij (en het is aardig pijnlijk). Eigenlijk al niet eens bij mijn gewone stadsfiets. Maar ik wil zo graag.

:(:) Dan heb je het een stuk erger dan ik ...
Ben al 1,5 jaar bezig d.m.v. oefeningen de bewegelijkheid in de schouder te verbeteren .
De supraspinatus heeft bij mij te weinig plek , heb kalk in het gewricht en een verklevende ontsteking .
Maar voor een shockwave therapie was het nog niet erg genoeg , vandaag de focus
om weer meer beweging in het gewricht te krijgen ..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:04

MuSLi schreef:
Ik heb gelukkig een hele technische man, die alles uit elkaar haalt en weer werkend in elkaar krijgt. Zowel op fietsgebied, als op auto- en motorgebied. Echt heel fijn <3

Technische kennis noch ervaring is een probleem. Probleem is specifiek gereedschap in combinatie met de prijs van de te vervangen onderdelen.

Ben vanmorgen bij de fiets wezen kijken en dat valt alleszins mee mét een paar fikse bonussen. De verkoper is fietsenmaker met eigen zaak en dit was/is zijn eigen hobbyfiets.
De fiets is volledig origineel en is piekfijn onderhouden. Op zich onfraai, om niet te zeggen lelijk, is dat hij op alle kritische plekken beschermend spul geplakt heeft. Het voordeel is dat er níets beschadigd is.
Denk dat ik geen betere koop kan doen.
Weegt exact 9.2 kilo met zware, extra verstevigde Conti banden. Niet verkeerd!

Het is dít model

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:37

Huertecilla schreef:
MuSLi schreef:

Technische kennis noch ervaring is een probleem. Probleem is specifiek gereedschap in combinatie met de prijs van de te vervangen onderdelen.

Ben vanmorgen bij de fiets wezen kijken en dat valt alleszins mee mét een paar fikse bonussen. De verkoper is fietsenmaker met eigen zaak en dit was/is zijn eigen hobbyfiets.
De fiets is volledig origineel en is piekfijn onderhouden. Op zich onfraai, om niet te zeggen lelijk, is dat hij op alle kritische plekken beschermend spul geplakt heeft. Het voordeel is dat er níets beschadigd is.
Denk dat ik geen betere koop kan doen.
Weegt exact 9.1 kilo met zware, extra verstevigde Conti banden. Niet verkeerd!

Het is dít model

https://lewycressy.wordpress.com/bikes/ ... -27-5-sl0/
https://www.youtube.com/watch?v=zuaj8qRh-oo
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-12-17 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:42

Mooie fiets hoor!
Mijn vriend heeft een XTC 2 uit 2016.. bij hem bevalt de fiets erg goed. Hij wil geloof ik niet anders dan Giant meer...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:15

Helene83 schreef:
Mooie fiets hoor!
Mijn vriend heeft een XTC 2 uit 2015.. bij hem bevalt de fiets erg goed. Hij wil geloof ik niet anders dan Giant meer...

Giant heeft een aantal dingen voor:
Het is de grootste fabrikant en daardoor meer middelen.
Ze zijn niet alleen de grootste, ze produceren alu en carbon delen en complete frames voor verschillende andere grote merken.
Doordat ze een échte producent zijn, zit er geen extra marge op hun product.
Hun Europese dependence is gevestigd in Nederland.

Peroonlijk ben ik gecharmeerd van twee aspecten van hun filosofie:
In de regel zijn de delen volledig op elkaar afgetemd; heeft het eindproduct allemaal even sterke schakels.
Ze verkopen geen ´gadgets´; geen zogenaamde innovaties als uniek verkoopargument wanneer het geen aantoonbaar functioneel voordeel heeft.

Tja en tot slot in het Gíant, zij alleen!!, geweest die de nu algemen aflopende bovenste framebuis heeft bedacht, gebracht en door de UCI geaccepteerd (het ONCE wegrace team) heeft gekregen. Met andere woorden is het gezicht van de moderne (weg)fiets door Giant vormgegeven.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:31

Haha.. je praat nu net als mijn vriend.. hihi.
Hopen dat het een beetje droog blijft hier, kunnen we van het weekend misschien weer een rondje proberen. Ik wil in elk geval niet meer zo'n modderpoel als afgelopen weekend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:28

Ik ben druk dit weekeinde tot en met 2009.
Berglief gaat met zoon naar NL dus ik bewaak het fort.
Heb al hulp van de buurman geregeld voor als dat nodig is. Is dan voor een hooi- en strobaal bij de paarden indien ik niet op tijd thuis kan zijn.
Hoop deze week nog wat te kunnen fietsen dus.
Ok, nu nog even de honden verzorgen en de kippen opsluiten voor de nacht.....

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:55

Ik wilde gisteren spinnen, maar waren te weinig aanmeldingen helaas. Vrijdag ga ik lekker mn nieuwe bike testen op het parcours van Schoorl. Nu al zin in :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:06

MuSLi schreef:
Vrijdag ga ik lekker mn nieuwe bike testen op het parcours van Schoorl.

Afbeelding

Gewéldig!! _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:11

Huertecilla schreef:
MuSLi schreef:
Vrijdag ga ik lekker mn nieuwe bike testen op het parcours van Schoorl.

[ Afbeelding ]

Gewéldig!! _O-

En het parcours is ook nog eens écht geweldig ;)