Rambogirl schreef:Nou Zonnetje81, ik vind t best een opmerking die je maakt richting opisop_shop.
Ze is al gigantisch veel kwijt op deze dosis waarvan jij nu claimt dat het geen werkzame dosis is.
Vooral het 15 kilo is werk aan de winkel vind ik niet echt aardig over komen.
Het ene lichaam is het andere niet, en zij kan wellicht wel met minder gebruik wegkomen.
Wel ben ik het enigsinds eens dat de stap van 2,5 naar 3 misschien te klein is, maar ik zou ook eerst een middenweg proberen anders dan direct naar de 5 te grijpen. Zoals Suzanne F voorsteld, lijkt 3,75 mij dan ook een mooie middenweg.
Hoe dan ook, is het aan opisop_shop zelf om de beslissing te maken waar zij zichzelf prettig bij voelt
Nou het is niet bedoelt dat ze geen knap werk heeft geleverd of hoe jij het ook leest.
Ik bedoel meer als ze nog 15 kilo kwijt wil, en ja ze is superveel kwijt en dat is super knap maar 15 kilo blijft nog steeds best veel als je maar (bijv) een onsje per week afvalt. Dan wordt dat wel een hele kluif als je 'uit principe' niet wil ophogen. Dan moet je dus kei hard aan het werk (dus werk aan de winkel) en maak je het jezelf mijn inziens onnodig moeilijk.... Je kan ook ophogen en als je er bijna bent terug naar die 2,5 mg.
En in het algemeen snap ik het zo huiverig zijn van ophogen niet. En ook dat is mijn persoonlijke mening, ik vind dat het topic daar aan meedraagt die bangmakerij. Ja als het lekker gaat hoeft dat niet maar stagneer je dan hoog je mijn inziens op volgens de richtlijnen. Dat zelf experimenteren is de norm geworden. Er zijn niet voor niks onderzoeken en richtlijnen. Allemaal mijn persoonlijke mening. Mag je het mee eens zijn of niet.
Ik merkte ook dat het ophogen tussen mijn oren zat door de weerstand die er in het topic voor is. Nou ik voelde mezelf nog fitter en beter dan met de 2,5 mg terwijl ik toen dacht dat het prima ging.
Ze heeft geen bijwerkingen, het is niet gezegd dat die dan ineens ontstaan. Zou ze heel veel bijwerkingen hebben dan begrijp ik de weerstand.
En ja officieel is het geen werkzame dosis, dat zij er goed op reageert dat kan. Maar zo staat het ook overal beschreven. Het is een opstartdosis.
Nee ik ben niet altijd even tactvol in wat ik schrijf en bedoel ik het anders dan het overkomt, heeft iemand daar last van, mijn excuus bij voorbaat. Ik denk meer van: maak het je niet zo moeilijk go for it 
Edit:
en onder het mom dan werkt het maar niet.............dan denk ik: weer een week verspilt aan een niet werkende dosis en frustratie en dat kost indirect ook geld.