GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:45

opisop_shop schreef:
Ik ga denk ik vanavond voor het eerst een paar klikjes ophogen. Ik val mondjesmaat af en sta regelmatig stil.
Ik moet nog zeker 15 kilo kwijt, het liefste 20. Ik zit nog steeds op de 2,5 mg en ga denk ik naar 3mg ongeveer. Hopelijk gaat het dan weer iets vlotter.

Waarom pak je dan niet de gewone stap van 5 mg? Ik snap de angst van ophogen niet zo goed, die is door de mensen die experimenteren echt aangewakkerd. Ik voelde mezelf op 5 mg juist beter dan op 2,5 mg. Je geeft aan dat je niet afvalt en 2,5 mg is een opstartdosis om je lichaam te wennen en dat is geen werkzame dosis.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

Voor mij wel. Ik ben al 27,5 kilo afgevallen op deze dosis en dat is de reden dat ik er zo lang op ben gebleven. Ik wil zo laag mogelijk blijven zolang het werkt, dat maakt het afbouwen straks immers ook veel makkelijker.
Ik heb ook 0,0 bijwerkingen dus van beter voelen zal ook geen sprake zijn.

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:53

Dan zou ik inderdaad wat ophogen. Maar van 2,5 naar 3 is wel heel weinig. Ik zou dan wel een stap maken naar 3.75 ofzo.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

opisop_shop schreef:
Voor mij wel. Ik ben al 27,5 kilo afgevallen op deze dosis en dat is de reden dat ik er zo lang op ben gebleven. Ik wil zo laag mogelijk blijven zolang het werkt, dat maakt het afbouwen straks immers ook veel makkelijker.
Ik heb ook 0,0 bijwerkingen dus van beter voelen zal ook geen sprake zijn.

Ik had op 2,5 ook geen bijwerkingen maar ik voelde mezelf fitter ofzo, kan het niet zo goed uitleggen. Maar een stap naar 3,0 is niks.

Daarbij is 15 kilo nog genoeg werk aan de winkel en heb je tot nu toe misschien geluk dat je al 27,5 kg bent afgevallen op 2,5 mg. Ik zou naar 5 mg overstappen.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Met hoeveel Ozempic zijn jullie begonnen? Ik moet straks met 0.25mg beginnen

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Nou Zonnetje81, ik vind t best een opmerking die je maakt richting opisop_shop.
Ze is al gigantisch veel kwijt op deze dosis waarvan jij nu claimt dat het geen werkzame dosis is.
Vooral het 15 kilo is werk aan de winkel vind ik niet echt aardig over komen.
Het ene lichaam is het andere niet, en zij kan wellicht wel met minder gebruik wegkomen.
Wel ben ik het enigsinds eens dat de stap van 2,5 naar 3 misschien te klein is, maar ik zou ook eerst een middenweg proberen anders dan direct naar de 5 te grijpen. Zoals Suzanne F voorsteld, lijkt 3,75 mij dan ook een mooie middenweg.
Hoe dan ook, is het aan opisop_shop zelf om de beslissing te maken waar zij zichzelf prettig bij voelt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

Afbeelding

Ik val wel af maar minimaal, regelmatig nu een plateau van 2 weken waarbij het steeds maar een paar honderd gram op en neer schommelt. Dat vind ik zonde, met mijn overgewicht zou ik toch wel graag 2 kilo per maand willen blijven afvallen. Een kilo per week zoals eerst hoeft zeker niet meer.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23 min geleden

Ik lees met jullie mee, omdat ik Psoriasis Arthritis heb en de ontwikkelingen op dat vlak rond Ozempic interessant vindt om te volgen en dus ook jullie ervaringen al is het doel anders.