Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:27

Charlotte het werd aangeraden door de tongriem kliniek, omdat Hidde zichzelf een verkeerde manier van drinken heeft aangeleerd. Maar ik hoorde inderdaad ook dat veel babytjes vastzitten door de bevalling.
Hmm vind het erg slordig van het ziekenhuis. Sowieso valt mij in dit topic op dat er veel dingen verkeerd of anders gaan in de ziekenhuizen, best zorgelijk! Ga je wel nog proberen alsnog een keizersnede te krijgen?
Wat jammer dat er geen zon bij jullie is!

Gnome, ahw Nijntje is zo leuk! Is dat zo'n bord met de naam er onder? Fijn dat de kleine weer is goedgekeurd! <3
Dat advies heb ik nooit gehad. Bij mij zeiden ze alleen gezond eten, dus ze gingen er denk ik vanuit dat ik zelf wel wist wat dat was haha. :D Snap wel dat je het wil proberen als de kleine daar minder zwaar door wordt. ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:31

Wij laten de kleine na een paar weekjes sowieso preventief na laten kijken bij een fysio ofzo. Hoor indd zo vaak dat er iets niet helemaal lekker zit en lijkt me ook niet gek. De laatste weken zitten ze zo vast en krap in je buik.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:47

Gnome schreef:
Voor het trimester gaf ze nog wat tips over voeding. Zoveel mogelijk koolhydraten vermijden om een te dikke baby te voorkomen. Herkennen jullie dat advies? Mijn man is er nogal fel op tegen mja als ik 500gr minder uit m'n poenani hoef te persen, zeg ik daar geen nee tegen.
:') Dat verschil voel je denk ik niet. Tenzij die 500 gram op z’n hoofd zit. Herken het advies niet. Ik zou denken dat gezond en afwisselend eten het belangrijkst is.

Onze kleine is vandaag gecheckt door de osteopaat. Ook vooral preventief en omdat het laatste deel van de bevalling nogallll snel ging :=

Hier ook geen zon trouwens. Helaas.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:56

Dat was mij ook opgevallen Mriek, in mijn geval is het gelukkig niet ten nadele van de baby :) Ja, daar ga ik nog steeds achteraan. Ben al de hele dag ontdaan, huilen, gestresst door het gesprek vanmorgen. Voor mijn gevoel ga ik helemaal de verkeerde kant op richting een paniekaanval, daar heb ik helaas bekend mee. Maar wie weet voel ik me morgen weer rustiger, de hormonen maken het misschien ook heftiger.

Slim gnome en kiwi om de baby preventief na te laten kijken :j Kon de osteopaat iets vinden kiwi?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:05

Ja wel wat spanning her en der dus meteen behandeld en hoeven in principe niet terug. Hij liet ons zelf ook het verschil voelen.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid Charlotte :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 18:08

Klote hoor Charlotte. Linda, heb jij niet ook angst voor een natuurlijke bevalling? Daar kreeg je ook al geen fijne hulp bij dacht ik?

Hier 3,5 uur bij de kapper gezeten maar heel blij met het resultaat. Viel bijna in slaap joh. Aan m'n haar zal het niet liggen. Vrijdag nog m'n wenkbrauwen en dan mag ie volgende week wel komen :')
Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:29

Ohh wat een mooi haar heb jij!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:42

Azmay schreef:
Mooie foto Marlis!

Ik ben inmiddels moeder, echt een horror drama verhaal achter de rug en we zijn er nog niet bovenop maar het gaat goed komen.

De kleine meid heet Nimue en is 1775 gram aan eigenwijsheid <3
[ [url=m/ONdRV1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:43

Azmay schreef:
MissAnnemijn schreef:
Azmay gefeliciteerd! Hopelijk nu bergopwaarts allemaal! Krap 1800 gram is wel heel klein! Of is het 2800? Knap meidje :+:

Ze valt buiten de groeikaart, echt enorm dysmatuur terwijl ze overmorgen 37 weken zou hebben gezeten.

Maar het is een taaie, zonder enige moeite al spuitjes leeg zuigen en daarna nog tijdens het buidelen mooi vast aan mijn tepels. Die komt er wel.

Pittig hoor! Gelukkig doet ze het goed!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:44

[***] schreef:
Wij zijn hier trouwens geveld door de griep. Gisteren kneep ik 'm wel even want koorts kwam boven 38,5. Is nu gelukkig weer gezakt en er wordt nog wild getrapt.

Niet zo heel veel puf voor bijlezen dus, ik draai me zo weer om. Hopelijk morgen weer een beetje beter.

Beterschap!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:51

Lisewiesje schreef:
Zoals jullie merken lees ik nog trouw mee, maar merk dat echt actief meeposten wat lastiger is.

Eerst was de beste man waar mijn paard staat opgenomen met zware longontsteking, dus kreeg ik de zorg van de hond erbij. Gelukkig is hij nu weer thuis en zijn de voorbereidingen bezig om de paarden binnenkort 24/7 buiten te kunnen zetten dan hoeven wij er nog maar 1x per dag heen. Nu soms 2 of 3x.

Afgelopen 3 weken gingen mijn zoontje en ik van griep naar een heftige verkoudheid en toen kregen we ook nog buikgriep. Buikgriep in 2 delen, eerst paar dagen spugen, toen 2 daagjes rust en met Pasen giga diarree allebei. Met mijn kleine grote vriend gaat het nu goed. Mijn man is echt een steun en heeft met kennis de zorg rondom de paarden opgepakt, maar merk dat ik het moeilijk los kan laten. Sinds gister kamp ik met hoofdpijn achter 1 oog, ook zoiets geks. Was nooit ziek, bij mijn zoontje zwangerschap vlekkeloos doorlopen en nu van het 1 in het ander.

Als klap op de vuurpijl is de jeuk terug van de zwangerschapscholestase en ben weer medisch geworden, daar gaat mijn zo gewenste thuisbevalling maar het is niet anders. Waarde is gelukkig relatief laag 16, vanaf 40 word het gevaarlijk voor de baby, dus hopelijk blijft het stabiel met medicatie en kan de kleine meid blijven zitten tot 37 weken en misschien iets langer. (ben nu 32+2) Jeuk komt vooral snachts opzetten, dus Mentholgel is weer mijn beste vriend.

Sterkte! Hopelijk gaat het goed met de medicijnen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:52

mriek1990 schreef:
Mooie foto's Marlis! Zowel van de shoot als de 3D echo. Je ziet er echt wel een gezichtje al in. :)

Ballard lekker zo'n drukte maker in je buik haha. Nu kan je nog slapen en gunt die kleine het je al niet!

Freekieee vervelend van je hoofdpijn en het spugen. Gaat het nu alweer wat beter? Leuk om de commode in te ruimen!

QueenE gefeliciteerd met je punten. Knap zeg zo ver in je zwangerschap. Heb je een leuke dag gehad op het concours? Veel belangstelling?

Gnome ook lekker bezig met voorbereiden. Ik heb niet echt tips voor je voor een geboorte bord. Wij hebben voor Hidde een geboorte sticker besteld voor op het raam via hier: https://www.ilse-stickerdesign.nl/
Wij hebben die met de olifanten: https://www.ilse-stickerdesign.nl/a-780 ... r-en-kind/

MissAnnemijn klinkt als een heerlijke dag! Groot gelijk dat je even een suiker dagje nam. ;)

[***] heel veel beterschap! Ik hoor veel mensen die ziek zijn. :(

Lisewiesje pff wat een weken heb je achter de rug, niet fijn! Gek van die hoofdpijn achter 1 oog, klinkt wel een beetje griezelig...
Balen dat je nu weer medisch bent. Ik hoop dat het goed onder controle blijft bij je.

Hebben jullie trouwens een idee wanneer je na een keizersnede weer kan/mag beginnen met paardrijden? Ik snap dat het nú nog niet verstandig is, mag ook nog niet autorijden voor 3 weken. Maar na 6 weken moet wel kunnen toch? Ik denk dat mijn manege er wel voor open staat dat ik bijvoorbeeld begin met een half uur rijden of meer stappen ofzo.
Ik lees op internet zoveel verschillende verhalen, maar heb gewoon zóveel zin om weer in het zadel te zitten. O:)

Oh ja en onze kleine supporter is klaar voor de wedstrijd van vanavond. ;)
[ [url=m/W9Vsh6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oahh <3 <3
Haha ja wel wat opmerkingen gekregen maar wel allemaal positief

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:54

VivianHesen schreef:
Nog bedankt allemaal voor jullie sterkte/succes wensen wat betreft de zwangerschapsdiabetes. Ik heb komende week een afspraak met de diabetesverpleegkundige en de week daarna met de diëtiste, dus dan kunnen we een plan gaan trekken.

@Azmay Gefeliciteerd met jullie dochtertje! Fijn dat ondanks de moeilijke start ze het zo goed doet!

@Marlis Wat een prachtige foto!

@Freekie en @[***] Beterschap!

@Liesewiesje Het heerst ook verschrikkelijk die griep! Fijn dat de waarde van de zwangerschapscholestase nu (nog) relatief laag is, maar wel vervelend dat je daardoor medisch bent geworden.. Kan dit trouwens voor de bevalling nog weg gaan? En als dat zo is, mag je dan alsnog thuis bevallen?

@Gnome, Wij doen zelf geen bord, we hebben vanuit onze vriendengroep een bord wat rouleert tussen de pasgeboren baby's. Dit hebben we enkele jaren geleden zelf geknutseld :)

We hebben eindelijk goed nieuws over de verbouwing :D Komend weekend gaan we beginnen met het gat zagen voor de vaste trap. Daarna kunnen we de trap in meten en hopelijk over een week of 3-4 plaatsen. In de tussentijd beginnen we ook aan de voorbereidingen voor de babykamer. Het is echt zo'n opluchting dat er eindelijk schot in komt!
Met 28 weken zwanger heb ik, als het goed is, nog wel even tijd om het één en ander te doen :P

Fijn dat er nu wat tempo in de verbouwing komt!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:55

Marlis schreef:
Zo apart dat je door bepaalde houding wel opeens een mega buik heb op de fotos haha.

[ [url=m/gQIZt0.webp]Afbeelding[/url] ]

Hier drukke dag gehad, eigenlijk hele weekend druk. Nu moe.
Maar vanmiddag toch nog effe heerlijk zes km met de chihuahua wezen wandelen in het bos, wou toch een iets langer loopje ondanks alle drukte effe lekker ontspannen. Erna nog effe met de oude driepoot een 2 km rondje. Nu lekker niks. Morgen ochtend weer werken.

Mooi! Zo grappig ik ga liever paardrijden dan 8 km wandelen dat hou ik veel minder goed vol :')

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:55

Ik kom weer even onder mijn mee lees steen vandaan.

Hier ook geen waterdichte molton maar een gewone molton, daarop twee puppy pads (tip van de vk) van de action en daarover een hoeslaken.
Kraken valt mee omdat je er niet meteen op ligt maar het hoeslaken ertussen hebt.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:58

Cabelona schreef:
Azmay gefeliciteerd. Fijn om te horen dat je kleine meid het goed doet!

Ik lees wel mee, maar ben zelf niet heel actief in reacties geven :o

Afgelopen vrijdag controle gehad bij de gynaecoloog. Alles was goed, lekker bewegelijke baby. Alleen is iets niet helemaal goed gegaan met het doorsturen van mij van de verloskundige naar de gyn. Ze had me eigenlijk al met 35 weken willen zien (ik ben nu 37 weken). Hierdoor is alles wel even in een stroomversnelling gekomen qua planning van de keizersnede. Deze willen ze echt in week 38 laten plaatsvinden.
Diezelfde middag konden we gelukkig nog terecht voor een pre-operatieve screening. Hier waren geen bijzonderheden. Eind van de middag ben ik gebeld door het ziekenhuis voor de definitieve bevaldatum. Dinsdag nog bloed prikken om te kijken of mijn waardes allemaal wel goed zijn. De tijd van de operatie krijg ik a.s. vrijdag of maandag door. Vrijdag nog (de laatste?) check bij de gynaecoloog.

Nu dus echt alles in gereedheid brengen. We hebben het huis lekker schoon nu (met dank aan mijn moeder <3 ). Voor Mathijs is geregeld waar hij terecht kan en zodra zijn broertje of zusje geboren is, dat hij kan komen kijken.
De eerste nacht in het ziekenhuis blijft mijn man bij mij. Mathijs slaapt dan bij opa en oma. Als alles goed gaat dan zouden we na 2 nachten weer naar huis mogen.

Oh spannend hoor!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 19:00

Kiwipitje schreef:
Ohh wat een mooi haar heb jij!

Thanks! Van mezelf is het donker blond dus moest aardig wat blondering en koper doorheen haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:02

Freekieee schreef:
Cabelona, fijn dat alles toch nog zo snel geregeld is! Beter dan in onzekerheid zitten. Ook fijn dat alles geregeld is voor jullie zoontje.

Gnome, hoe is het vandaag met jou ? Jij had alles al klaar voor de baby toch? Rustig verlof nu of nog dingen gepland staan? Heb jij lijstje nog wat jij in je tas hebt zitten of niet ?

Gister toch niet de commode in geruimd. Man vroeg of ik nog zo’n 1/2 weken kon wachten. Ivm stuccen en nog veel stof daardoor. Nou okeee dan _O- met moeite. Verder niet echt mijn dag gister.

Beetje bij beetje schiet het op de verbouwing. Babykamer stuccen kan die gesaust worden. En zaterdag gaan we de echte vloer halen.
Morgen weer naar fysio hoop weer nieuw tape te krijgen, vond heel fijn. Eraf halen was alleen echt een hel van de week… uiteindelijk helemaal ingesmeerd met olie en toen ging het.

Meestal gaat dat toch wel vanzelf wat los, maar bij jou niet dus :P fijn dat de verbouwing op schiet!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:03

Gnome schreef:
@freekie oohh ik kan het gewoon voelen met die tape. Ik vind een kleine pleister al onmenselijk :')

Hier staat alles klaar voor de kleine inderdaad. Het is nu puur het huishouden netjes houden.. Ik ben zo'n miep die het nu ineens vreselijk zou vinden als de kraamzorg een bord op tafel vindt bij binnenkomst :roll:

Verder weinig gepland. Morgen naar de verloskundige en de kapper. Daar heb ik wel echt even zin in. Lekker kleurtje erin voor de zomer. Verder nog wel een verjaardag bijvoorbeeld staan en m'n wenkbrauwen nog voor volgende week maar geen moetjes..

Gaat hier z'n gangetje behalve het slapen. Zweet me rot en had vannacht mijn eerste nacht op zo'n onderlegger tegen eventueel vruchtwater. Is dus gewoon plastic en dat kraakt en glijdt. Niks aan. Vanmiddag nog 3 uurtjes slaap ingehaald.. Merk wel een beetje dat mijn lichaam ineens vermoeid is nu mijn verlof ingegaan is. Denk dat ik er nu pas echt aan toe geef maar ook wel een heel fijn gevoel.

Maar lekker rustig aan nog even dan!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:09

Marlis schreef:
Hier moet ik ook binnenkort echt de vluchttas gaan maken. En gaan kijken voor een geboortekaartje. Heb echt totaal nog geen zin, elke dag te druk bezig haha.

Vandaag zieke dus stond als enige bekende op de afdeling kreeg wel een flexer van andere afdeling als hulp. Maar werk er net, kan nog niet overal in en had een opname welke ik nog nooit hier gedaan had dus was lekker druk. Erna paardjes gedaan, nog wat babywas gedaan net en een was opgehangen nu doen de hondjes en ik Netflix kijken.

Kan amper rechtop zitten van de baby die onder mn borst tegen mn ribben drukt met hoofdje. Heel vervelend maar ach.

Morgen ook weer dagdienst en woensdag ochtend weer ziekenhuis.. ga wel duidelijk maken dat ik echt niet elke vijf dagen op controle of iets ga komen terwijl ik van Nijmegen terug mag verloskundige en ik nu toch Maasziekenhuis moet.

Jij blijft ook lekker druk :P ik herken dat echt alleen bij mij zijn het voeten haha

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:10

Freekieee schreef:
Druk dagje Marlis! Oeh met hoofdje lijkt mij nog vervelender dan voetjes.

Snap indd dat je wel gaat aangeven dat je niet elk 5 dagen wilt komen.

Hier heb ik al 1 ding ingepakt _O-

[ [url=m/HtOaum.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het belangrijkste <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:13

Kiwipitje schreef:
Het gaat goed :) Kan steeds beter terug kijken op de bevalling en geniet volop van de kleine. Heb het live voeden wat meer los gelaten en dan e dat nu 1-2x per dag. Dat gaat goed en gaan we nu opbouwen naar meer. De andere voedingen kolf ik. De kleine weegt inmiddels alweer 3400 gram.

Mooi dat het toch iets beter gaat

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:15

linda2008 schreef:
Wow ik ben een weekje afwezig en wat is er veel gebeurd :oo

Azmay, gefeliciteerd met de kleine meid! Ben heel benieuwd naar je verhaal (zodra je daar zelf aan toe bent uiteraard ;) )

Marlis, mooie foto’s zeg!! Leuk!

QueenE, nog ff winst gereden in het M1 haha super knap hoor! Ik wou dat ik ook nog aan het rijden was, stiekem erg jaloers :P

Hier is van alles gebeurd… dinsdag hebben we de sleutel van ons nieuwe huis gekregen, woensdag was het slecht weer waardoor de schilders bij ons ineens met 4 man tegelijk aan de slag konden. Dat was dus echt ideaal en schoot enorm op! :D

Maar woensdagmiddag besefte ik mij dat ik de baby al een tijd niet had gevoeld. Nou ligt mijn placenta aan de voorkant dus het gaf dinsdag niet direct paniek maar woensdagmiddag was wel erg lang….
We moesten gelijk naar de verloskundige en eenmaal daar was de hartslag goed maar kon ook zij geen beweging bij de baby uitlokken… dus direct doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Daar nog een uur gezeten omdat ze ons in de verkeerde wachtkamer hadden geplant, maar uiteindelijk dus helemaal door de (medische) molen gehaald. Uiteindelijk was alles oke, bleek alleen dat hij met zijn rug naar buik lag en met zijn handen en voeten naar mijn rug waardoor geen beweging te voelen was. Wel hebben ze gezien dat zijn beentjes momenteel ietsje kort zijn. Het was nog geen reden tot paniek maar kon wel een beginstadium zijn van een groeiachterstand. Dat zal nu dus extra in de gaten worden gehouden…

Gelukkig was het niks, hopelijk groeit hij gewoon goed

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:16

Gnome schreef:
Pfft sinds vanmiddag echt misselijk gevoel. Herkent iemand dat bij 36 weken? %)

Balen, sterkte!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:17

Melanie_D schreef:
Gnome, ik weet wel dat de misselijkheid aan het eind van de zwangerschap weer terug kan komen. Hopelijk knap je snel weer op!

Kiwipitje, fijn om te lezen dat het zo goed gaat.

Linda, wat een toestand! Fijn dat het goed gaat. Goed om de groei extra in de gaten te houden. Heerlijk dat het huis dan mooi opschiet.

Hier lekker een midweekje op Texel. We waren echt toe aan vakantie. Momenteel wel onwijs last van maagzuur, maar gelukkig helpt Rennie goed. Kleine is erg druk in mijn buik. Heel gezellig, soms wat minder als ik wil slapen, haha!

Oh heerlijk zeg even op Texel, geniet er van! Ik ben er ook vrijdag haha maar ben aan het werk dus heb er weinig aan :')