Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 14:28

Wat ontzettend rot Brit :(:) het lijkt mij ook harstikke eng wat er allemaal medisch is gebeurd en nu weer de medicatie veranderingen.

Ik hoop echt dat je snel in wat rustiger vaarwater komt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 14:53

Gecondoleerd met het verlies van je oom.

Er komt ook wel ineens weer heel veel op je bordje he. Zeker nu ook met overlijden van je oom en de veranderingen in je medicatie. Was dat voorzien? Of op basis van je conditie?

En ik snap dat je steun hoopt te krijgen van je partner, maar vergeet niet dat het je man wellicht ook over de schoenen begint te lopen. Wetende dat hij binnen afzienbare tijd afscheid moet nemen van zijn vader, maar ook dat zijn vrouw ernstig ziek is en dat nu weer een dierbare die overlijdt. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dan even zijn kop in het zand wil steken, even de boel de boel laten. En liever niet (weer) mee wil naar een afscheid.

Want als hij daar zit, wie is dan de volgende? jij? zijn vader?

De een verzuipt zich dan in drank, drugs, eten, gokken/gamen, de ander in werk. En het lijkt erop dat jouw man zijn werk als afleiding gebruikt, wellicht om maar niet te hoeven voelen.

En jij lijkt me een gevoelige dame. En ik snap dat je die schouder nodig hebt. En dat jij anders in elkaar zit dan je man in dit soort momenten.

Jij voelt je gekwetst omdat je het gevoel hebt dat hij er niet voor je is op de momenten dat jij hem nodig hebt, zoals nu met het afscheid. Het kan best zijn, dat hij vindt dat hij met het vele werken juist zorgt voor inkomsten zodat jullie leuke dingen kunnen doen, ondanks alles. Een opmerking van jou "je bent er niet als ik je nodig heb" kan dan verkeerd vallen als hij denkt dat hij met alle werk juist al veel doet.

ik zeg niet dat dit het geval is bij jouw man / bij jou, maar wilde een andere visie benoemen.

Mbt het "je bent in remissie, dus het gaat beter". Ik weet nog dat de ouder van een vriendin ziek was. Ze liet wel eens weten dat die ouder dan weer in het ziekenhuis was voor een of ander. En dan kwam de ouder weer thuis. Ik geloof dat de ouder begin van de week weer terugkwam uit het ziekenhuis omdat er eea drain niet goed had gezeten. En ik dacht werkelijk dat het nog goed kon komen. In werkelijkheid stond ik nog geen week later afscheid te nemen in het ouderlijk huis van mijn vriendin. Ik had echt geen idee hoe slecht het eigenlijk ging. Kop in het zand? Geen durf om het echt te vragen? Ik weet het niet meer.

En dat geldt ook met jouw verhalen, Britt. ik zie regelmatig jouw stralende foto, maar al jouw struggles mis ik dan. totdat je een stuk schrijft wat je allemaal niet meer kunt en waar je allemaal last van hebt. Dan schrik ik weer dat ik toch (weer) met oogkleppen op gelopen heb.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:46

Knuffel Brit, ik weet even niet wat verder te zeggen, maar wou niet het topic zonder berichtje sluiten :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 17:25

Rocamor schreef:
Gecondoleerd met het verlies van je oom.

Er komt ook wel ineens weer heel veel op je bordje he. Zeker nu ook met overlijden van je oom en de veranderingen in je medicatie. Was dat voorzien? Of op basis van je conditie?

En ik snap dat je steun hoopt te krijgen van je partner, maar vergeet niet dat het je man wellicht ook over de schoenen begint te lopen. Wetende dat hij binnen afzienbare tijd afscheid moet nemen van zijn vader, maar ook dat zijn vrouw ernstig ziek is en dat nu weer een dierbare die overlijdt. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dan even zijn kop in het zand wil steken, even de boel de boel laten. En liever niet (weer) mee wil naar een afscheid.

Want als hij daar zit, wie is dan de volgende? jij? zijn vader?

De een verzuipt zich dan in drank, drugs, eten, gokken/gamen, de ander in werk. En het lijkt erop dat jouw man zijn werk als afleiding gebruikt, wellicht om maar niet te hoeven voelen.

En jij lijkt me een gevoelige dame. En ik snap dat je die schouder nodig hebt. En dat jij anders in elkaar zit dan je man in dit soort momenten.

Jij voelt je gekwetst omdat je het gevoel hebt dat hij er niet voor je is op de momenten dat jij hem nodig hebt, zoals nu met het afscheid. Het kan best zijn, dat hij vindt dat hij met het vele werken juist zorgt voor inkomsten zodat jullie leuke dingen kunnen doen, ondanks alles. Een opmerking van jou "je bent er niet als ik je nodig heb" kan dan verkeerd vallen als hij denkt dat hij met alle werk juist al veel doet.

ik zeg niet dat dit het geval is bij jouw man / bij jou, maar wilde een andere visie benoemen.

Mbt het "je bent in remissie, dus het gaat beter". Ik weet nog dat de ouder van een vriendin ziek was. Ze liet wel eens weten dat die ouder dan weer in het ziekenhuis was voor een of ander. En dan kwam de ouder weer thuis. Ik geloof dat de ouder begin van de week weer terugkwam uit het ziekenhuis omdat er eea drain niet goed had gezeten. En ik dacht werkelijk dat het nog goed kon komen. In werkelijkheid stond ik nog geen week later afscheid te nemen in het ouderlijk huis van mijn vriendin. Ik had echt geen idee hoe slecht het eigenlijk ging. Kop in het zand? Geen durf om het echt te vragen? Ik weet het niet meer.

En dat geldt ook met jouw verhalen, Britt. ik zie regelmatig jouw stralende foto, maar al jouw struggles mis ik dan. totdat je een stuk schrijft wat je allemaal niet meer kunt en waar je allemaal last van hebt. Dan schrik ik weer dat ik toch (weer) met oogkleppen op gelopen heb.

Klopt wat je zegt maar hij kapt dan alle communicatie af en die heb ik wel nodig wat anders blijf ik er alleen mee zitten…

Met zijn vader is (tot nu toe) alles onder controle maar het kan gewoon zo snel omdraaien daarom dat ik ‘tijd‘ heel belangrijk vind en wil ik die goed besteden ipv ruzie te maken en stoppen met communiceren enzovoort

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:57

ik begrijp dat heel goed Britt, alleen is niet iedereen hetzelfde.
Ik heb dit van heel heel (veel te) dichtbij meegemaakt en soms had ik ook weleens gewoon behoefte aan 'niks' en vooral 'er niet over praten'.
Niet uit dwarsigheid, niet omdat ik niet van mijn naaste hield (zeker niet!!) maar gewoon omdat mijn hoofd dan echt 'vol' was en er even geen ruimte was voor praten.
Ik had vriendinnen die dat begrepen, me lieten en op een ander moment kwam het vanzelf wel en ik had vriendinnen die bleven trekken, zuigen en vragen. Dat helpt niet, vol is vol en ik kon er echt niet meer bij nadenken en viel dan dus naar ze uit.

Ik zeg niet dat dit bij jouw partner ook is, maar ik kan het me wel heel erg goed voorstellen. Het is niet niks wat jullie (dus jou én hem) overkomt en de een gaat daar anders mee om dan de ander.
Hoewel ik dus heel goed hoor en snap wat jij nodig hebt is het ook belangrijk te kijken wat je partner nodig heeft en daar een middenweg in te vinden, dat is niet makkelijk en de eerste periode zal het voor jou voelen of je alleen maar naar zijn gevoelens luistert maar als je hier samen uit wil komen is dat ook echt even belangrijk nu denk ik.

Dit is zeker geen verwijt, ik vind het heel naar en verdrietig hoe dit loopt voor jullie allebei.
Sterkte samen, ik hoop dat jullie eruit komen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 18:08

Ja, ik snap je hoor en dat besef ik zelf ook maar als ik echt niets kan, omdat mijn lichaam echt stop zegt, krijg ik daar ook geen begrip of hulp voor en dan ga ik fysiek over mijn grenzen omdat ik dan wil dat het gedaan is of dat het gewoon ‘moet’ gedaan zijn zoals was draaien omdat er geen handdoeken meer zijn of gewoon even een deur van het tuinhuis gaan sluiten, wat voor mij dan nog meer energie kost en ik dus echt in het rood ga

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 18:09

Ook ik snap je. Maar mijn partner kan, op momenten dat hij het ook niet meer weet, rustig 3.5 uur doen om een antwoord te verzinnen op de vraag hoe het gaat (of wat ie wil weten voor mijn part). In die 3.5 uur is ie dan ook volledig afgesloten.

Ik voelde me dan zo aan de kant gezet. Inmiddels snap ik - een beetje - hoe zijn brein denkt. Voor zover dat te snappen is :+ en laat ik het voor wat het is.

Hij krijgt zijn rust er over na te denken. En hij komt er op gegeven moment wel op terug.

Sinds ik dat wat beter begrijp, kan ik het wat meer loslaten en geeft het mij en dus ons meer rust.

Ik heb namelijk niet meer het gevoel dat hij me bewust negeert (hij is echt alle kanten van de vraag en dus het antwoord aan het bedenken, op zo'n uitgebreide manier waarvan je denkt: serieus???) ) en hij heeft niet meer het gevoel dat ik hem steeds zit je prikken.

Nogmaals, ik snap echt hoe je je daarin kunt voelen. Ik hoop dat je evt een "back up" schouder hebt bij familie of een vriendin ofzo.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 18:13

Lastig Britt.
Probeer dat 'moeten' los te laten (en Ooh wat klinkt dit simpel maar dat is het niet!)
Dan maar een keer niet stofzuigen of 2 dagen diezelfde handdoek gebruiken.

Zoals jij een "nee" krijgt op een hulpvraag zo kan je zelf ook "nee" zeggen. Dat lijkt stom, moeilijk en soms zelfs onmogelijk maar de wereld draait gewoon door, het is even niet anders.

En vergeet vooral niet: "jij gaat boven alles" dus als het niet gaat, nou dan niet. Morgen weer een dag. Ik heb dat echt moeten leren maar het leven is een stuk mooier als je jezelf niet steeds in het rood werkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 18:24

Britt kun je niet terecht met je bij een extern iemand, via ziekenhuis, een vrijwilliger bv om even je hart te luchten, ik snap dat je het het liefste binnenshuis wil houden maar het klinkt alsof bij je partner het net zo erg overloopt als bij jou. Ik snap dat je je ei ook echt wel kwijt moet. Is ook niet niks wat allemaal gebeurt. Sterkte nog bij het afscheid Y;(

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 19:52

Morgen belt de psychiater van het ziekenhuis, zij had vandaag een workshop maar neemt dus morgen contact op…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:57

Dat is fijn dat de psych dat gaat doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:15

Wat een wijze woorden lees ik hier, je krijgt wel veel op je bordje zeg...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:48

Wat fijn dat je morgen contact hebt met de psych.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:59

Goh Britt, ik weet even niet goed wat zeggen. Je krijgt ongelooflijk veel te verwerken en blijkbaar kan je man niet steeds je behoefte invullen. Maar, ik heb ook soms zo’n man. Mannen lijken soms idd van een andere planeet te komen.
Jullie zitten in een negatieve spiraal. Mss doet het deugd wanneer jullie even afstand van elkaar nemen?
In ieder geval: dikke knuffel !

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 22:44

Ik heb dit voorgesteld en zijn antwoord is dan: een keer buiten, kom je er niet meer in… en ik hou wel zielsveel van hem dus dat maakt me bang maar ook kwaad want ik krijg geen ademruimte zo…

Ik ben ook niet de makkelijkste dus het zou ook voor wat rust zorgen en de situatie eens van op afstand te bekijken

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 23:22

Maar op een weekendje of weekje logeren bij je ouders kan hij toch moeilijk bezwaar hebben?
Niet zeggen dat het voor afstand, ruimte, rust is maar gewoon omdat je, gezien jouw medische toestand, eens een weekje/weekendje Quality time wil met je ouders?
Da's ook geeneens gelogen toch?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 09:03

Dat wil hij ook niet, dan vraagt ie waarom aou je dat doen? T gaat toch goed? En je moet positief zijn, je niet laten hangen, je ziekte is toch onder controle… je moet daar zelf aan werken als je u slecht voelt… je moet niet voor alles naar je ouders gaan, die mensen hebben genoeg aan hun hoofd…

En vooral ‘wat moeten die dan niet denken van mij, want dan lijkt het dat ik de slechte ben… ‘

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:24

En heb je geen goede vriendin waar je even op weekend kan, of een weekendje weg ?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 11:28

Oei, zo te lezen worstelen jullie heel erg met en voor elkaar. Ik voel zoveel onmacht in zijn antwoord.

Als je nergens aan hoeft te denken (ja, oke, je ziekte), wat zou JIJ dan willen Britt?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 13:19

Ik wil rust in mijn hoofd en lichamelijk ook maar dat kan niet thuis omdat er wel wat druk ligt, huishouden, was en plas, loopt door… en dat is momenteel heel zwaar voor mij om alleen te dragen. Dus ik zou niet kwaad zijn om even tot rust te komen op een andere plek. Maar ik wil ook niet dat dat het einde zou betekenen want ik wil wel vechten voor onze relatie maar ik ben echt mentaal en fysiek echt op.

Psycholoog heeft me gebeld, ze belt me volgende week opnieuw…

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:21

Wat gebeurd er als je een week niet stofzuigt of bv de was maar 1x per week doet?

Behalve dat je het misschien liever dagelijks doet wsl niet veel. Wat niet gaat, gaat niet.
En ik begrijp je he, maar ik ben 2 jaar geleden ook heel ziek geweest, 3-4 maanden volledig bedlegerig. Het was minder netjes, Tsja. Jammer. Maar het ging echt niet. Ik had ook liever wel wat kunnen doen maar de spaarzame tijd dat ik op was en dat mijn partner thuis was namen we liever tijd voor elkaar en onze zoon. De wereld vergaat niet. Probeer het "moeten" een beetje los te laten want je trekt jezelf op deze manier over de kop en dan word het niet meteen beter.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:48

Ach Britt wat leef ik toch met je mee. Als opgegeven lotgenoot (volledig uitgezaaide baarmoederhalskanker en nog maar net 37 jaar) ken ik je gevoelens maar al te goed en er wordt soms zo makkelijk over gedacht . Zelfs bij mij en ik heb nog slechts maanden te gaan.

Ik hoop echt dat je in remissie blijf meid en als je een luisterend oor nodig heb, mijn pb staat altijd open voor je.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:53

Ach jeetje poetser. Nog paar maanden. Wat enorm heftig. Heel veel sterkte en ik hoop oprecht dat zo goed en zo kwaad als het kan, je kwaliteit van leven mag hebben met de mensen om je heen die jou liefhebben.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-04-25 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 15:03

Brit ik hoop dat je mijn tip ter harte neemt. Pak wat spullen in en ga een paar dagen naar je ouders. Jullie kunnen beiden op adem komen. Hij zal dat niet leuk vinden je echtgenoot maar het geeft hem iig stof tot nadenken. En dan als jullie beide opgeladen zijn dan gewoon weer naar huis. En dan de tip over minder vaak stofzuigen of koop een goede robot zuiger, ik had dat zelf veeeel eerder moeten doen en de was die loopt ook niet weg, want idd wat niet gaat dat gaat niet

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 15:46

Of als je je ouders niet wil belasten boek je een b&b of een hotelletje en ga je daar even uitrusten.