Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mysa schreef:Indammen en uitroeien gaat echt niet lukken. En dat ligt niet zozeer aan onkunde maar vooral aan ons gedrag.
mag schreef:Hopelijk bij die persoon een goede bron en contactonderzoek zodat ze kunnen achterhalen bij wie het vandaan komt.
mvdende schreef:Wat voor extra maatregelen wil je dan?
Want de lockdown is al behoorlijk op dit moment.
Alleen als iedereen verplicht thuis zou blijven, ga je verspreiden voorkomen.
Maar boodschappen zullen toch gedaan moeten worden
Shadow0 schreef:secricible schreef:Shadow for president maar. Na 6 maanden langs de zijlijn roepen hoe slecht ze het doen lijkt dat me de enige oplossing.
Dank voor je vertrouwen Secricible, al lijkt het me niets. Het punt is alleen: ik ben niet de enige die dit roept, er zijn ook echte deskundigen met echte ervaring met het indammen van besmettingen die dit roepen, en al een hele tijd. En de reactie van onze regering is vooral desinteresse.
Maar nu al wordt de planbare zorg vrijwel volledig gestopt omdat de zorg het niet meer aan kan. Dus misschien kunnen we echt objectief vaststellen dat de voorbereiding ook tot dit punt niet zo goed was?
(115 doden vandaag begreep ik.)
Ik wil niet zozeer kritiek hebben op de regering, ik wil dat corona door verstandige en integere mensen zo goed mogelijk wordt aangepakt in de hoop dat er zoveel mogelijk mensen niet ziek worden, en we daarna bovendien weer ruimte krijgen om wel dingen te doen.
Welk deel daarvan is zo vreemd of onbehoorlijk of radicaal? Dat zijn toch uiterst redelijke wensen?
Electra63 schreef:De regering voert alleen maar uit wat de experts adviseren !
Citaat:Of denk je echt dat de Jonge zelf in het lab met een microscoop virusdeeltjes aan het opsporen is?
Citaat:Ik vind jouw (negatieve) berichten met alleen maar kritiek, zonder dat je zelf werkt in de zorg, even storend als van de Corona-wappies.
karuna schreef:Ach de straat die al deels besmet was, heeft nog meer gevolgen. Weer een paar extra huishoudens besmet. Allemaal virusontkenners die nu besmet zijn. Dat is gewoon eigen schuld. Het verdrietige alleen door hun gedrag is het op een verpeeg/verzorgingstehuis terecht gekomen omdat een van hen hun vader heeft besmet. Zolang dat soort mensen doorhobbelen. In die hele keten zijn nu zeker 16 mensen besmet en het loopt op. Gewoon omdat ze vertikken zich aan wat basisregels te houden.
lenaa_tje schreef:Hoewel ik het veelal niet eens ben met Shadow vind ik het wel een beetje bijzonder dat zij geen kritiek mag uiten als ze niet in de zorg werkt.
Als iemand tegen een lockdown is en wel in de zorg werkt mag dat wel?
Ik ben nog steeds blij dat ‘gewone’ burgers überhaupt deze beslissingen niet hoeven nemen.
lenaa_tje schreef:Hoewel ik het veelal niet eens ben met Shadow vind ik het wel een beetje bijzonder dat zij geen kritiek mag uiten als ze niet in de zorg werkt.
Als iemand tegen een lockdown is en wel in de zorg werkt mag dat wel?
Ik ben nog steeds blij dat ‘gewone’ burgers überhaupt deze beslissingen niet hoeven nemen.
Electra63 schreef:De oplossingen die zij soms aandraagt, zijn in mijn ogen, net zo kortzichtig als door sommige populistische politici worden aangedragen.
Er zijn geen simpele, werkbare oplossingen voor deze crisis.
De hele wereld heeft er mee te maken en als je echt denkt het gouden ei te hebben uitgevonden, meldt het aan het OMT of aan het RIVM
secricible schreef:De vph coronavrij houden? Pleit je nou opnieuw voor sluiting vd vph?
Electra63 schreef:Maar Shadow heeft altijd en eeuwig op alles kritiek, zonder soms ook maar enig kennis van zaken over het onderwerp te hebben.
Citaat:Er zijn geen simpele, werkbare oplossingen voor deze crisis.
De hele wereld heeft er mee te maken en als je echt denkt het gouden ei te hebben uitgevonden, meldt het aan het OMT of aan het RIVM
Citaat:ZIJN er mensen die ervaring hebben met het indammen van besmettelijke ziekten, die daar in internationaal in meerdere landen professioneel bij betrokken zijn
Shadow0 schreef:pien_2010 schreef:Ik laat het hier verder bij, en heb de quote van Electra herhaald omdat ik het er zo mee eens ben.
We kunnen niks leren van landen of situaties waar het beter gaat, want het klinkt zo onaardig om kritiek te hebben? Vreeeemde logica.