Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:11

Dit was net buiten bocholtz. Met in de verte de kerk van vijlen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:16

Oh als ik dat zo zie vind ik het haast jammer dat ik Limburg heb verlaten. Prachtig! <3

Hier een fijn maar niet zo gezond weekend nu gaande, morgen ook nog. Even lekker van genieten, doet een mens goed.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:09

Wat een prachtige foto’s dames! Mooi zeg die sneeuw, hier is geen vlokje of druppel gevallen....we hadden juist best veel zonneschijn! Ik zag net bij het lopen wel een ander mooi weerfenomeen: een halo /kring om de maan.
Ik heb even gekeken, maar hoofdpijn is een minder vaak voorkomend symptoom van Corona, en ik hoest niet en heb geen keelpijn oid, ben ook niet benauwd of erg vermoeid oid....maar mocht dat wel zo zijn, dan laat ik me zeker testen... :j
Ik heb ook wat te weinig gedronken denk ik, met die kou vergeet ik het al snel, zeker in het weekend (dan zit ik niet achter de computer, kan best zijn dat ik daardoor hoofdpijn kreeg)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 06:28

Moge! Halo om de maan zag ik hier gisteren ook :j Zo, lichaamsbeweging vanavond is 100 balen hooi in de schuur stapelen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:42

Lekker bezig :D !

Afbeelding

Afbeelding

Geen sneeuw, wel pony’s! Kwam ze zaterdag tegen op de posbank :). Als pony meisje word je hier stiekem altijd wel blij van.

Vandaag weer lekker naar de pony’s! Nu met vakantie kan ik lekker overdag en met ze wandelen enzo :).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:54

IJslanders! <3 Die van mij is ook zo lekker harig.

Hier in het noorden ook geen sneeuw. Wel echt een prachtige dag gister, dus ik ben de hele middag met de paarden bezig geweest. Voor het eerst in heel lang dat ik kon doen wat ik wilde omdat er niemand thuis op de klok zat te kijken. Hoe heerlijk. {:}

Sterkte met je vader Arabella. Hopelijk hebben jullie een fijne vakantie samen. :(:)

Hoe is het intussen ItsMe en Pallatin? :(:)

Ik ga vanaf vandaag ook weer strak in het gareel. Ik woon nu twee weken in mijn nieuwe huis en ben redelijk gesetteld hier, op een gebrek aan kasten na dus leef nog wel wat in de dozen, dus tijd om ook weer echt goed gezond te gaan eten. Dat doe ik op zich wel, ik ben gestopt met frisdrank, drink vrijwel alleen maar thee, eet amper nog vlees, maar pak 's avonds te vaak honing in mijn thee, of een wijntje of een portje, of een extra broodje omdat ik honger denk te hebben... Even een weekje calorieën bijhouden om te zien waar ik de mist in ga en misschien weer over op IF, daar moet ik nog even over nadenken.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:05

Jullie gaan echt even veel te snel, heb even geen puf om bij te reageren want zoon zit even in knoop met zijn thuis school werken.

Vandaag wel weer de dag van week om te kijken wat ik afgevallen ben deze week, 1,6 kilo eraf, in totaal nu 5,9 kwijt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:05

Wat goed Sandra! Echt een mooi resultaat zeg!

@ Gaucho, dat zul je morgen wel voelen, die balen sjouwen....heb je wel meteen een goede workout!
@ Esther, wat een mooie foto’s...prachtige pony’s...ik wist niet dat er ook pony’s op de Posbank liepen, goed om te weten!
@ Imre: zo te lezen heb je al behoorlijk veel dingen in je eten en drinken aangepast, misschien gewoon even 2 weken kijken wat voor effect deze veranderingen hebben, dan kun je altijd nog kijken of je echt calorieën moet gaan tellen. Bij mij werkt heel veel willen veranderen averechts...dan houd ik t juist slecht vol. Ik vind het wel superknap van je dat je zo’n veerkracht toont na zoveel heftige veranderingen op privé-vlak.....en die kasten komen ook wel goed...u go girl!

En ik voel me vandaag al een stuk beter, nog geen koppijn gesignaleerd... :D heb vanmorgen even op de weegschaal gestaan Om te checken of het stabiliseren een beetje gaat en of het niet oploopt nu ik wat meer eet, maar de weegschaal gaf juist een behoorlijke daling zien en ook de centimeter bevestigde dat...dus mmm, ik moet dus wat slimmer eten en toch ook tussendoortjes gaan eten denk ik....ik ga zo bananen halen en volkeren ontbijtkoek....

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:25

Leuke foto's van de IJslanders!

Dank voor de reacties op mijn meetresultaat! Ik zal idd doorgaan met mijn best doen :)
@Gaucho ik zal weer even een week calorien bijhouden, goed idee :)
En 100 hooibaaltjes sjouwen is best pittig! Ik ben na 30 vaak al redelijk kapot, haha.

@Pallatin goed bezig! Hoop dat je gauw je weg vindt in het stabiliseren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:38

Fijn dat je je beter voelt Pallatin :)!

Afbeelding
Ik had een blije pony vanmiddag :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:43

Esther leuk, pony's tegenkomen onderweg. Ik vind onderweg alles leuk waar ik een beetje zicht op heb, schaapjes enzo ook <3 Vandaag was vast weer je leukste pony-uitzicht! :D
Imre fijn dat je de boel weer wat op de rit hebt. Met een beetje extra de calorieën in de gaten houden kom je er vast achter wat je kan aanpassen. Hier ook o.a. de frisdrank laten staan sinds ik begonnen ben (en de Energy :o) en volgens mij zet dat al best wat zoden aan de dijk. Heb uiteraard meer aangepast maar dat verschil valt best te overzien.
Sandra wat een resultaat in een week. :wow:
Pallatin fijn dat je je beter voelt. En nog zoekende dus wat betreft het stabiliseren, komt vast goed.

Hier vandaag 8 km gewandeld. Merk dat ik inmiddels een dag of 3 op hetzelfde gewicht hang maar gelukkig maak ik me geen zorgen. Heb het idee dat dat een beetje is hoe het gaat, ik raak wat kwijt, sta even stil en van het een op het andere moment is er vaak vanzelf weer een mooie - te zien. :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:44

8 kilometer, lekker zeg :D !
Dit vond ik echt een lekkere winterdag! Als het winter is, wil ik zo’n winter.
Al ben ik toch meer een voorjaar/zomer mens :+.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:55

Ja dagen als deze zijn echt fijn. Ben op zich al snel blij vooral als ik graag wil wandelen dat het op z'n minst droog is maar met amper wind en een zonnetje erbij is toch wel extra aangenaam. Volgens mij wordt morgen wel een beetje vergelijkbaar met vandaag. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:15

Dan weet ik wat ik morgen ga doen :j.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:22

Hier de hele dag aan het werk, maar met dit mooie weer tijdens de lunch toch ff snel 3 km gewandeld, heerlijk.

En net ff snel lasagna gemaakt voor 2 dagen. Scheelt weer tijd de komende dagen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:45

Ooh lasagne! :9 Ik heb nog geen oven, binnenkort hopelijk wel.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:49

Lekker lasagne !!
Ik had vandaag weer weinig gelopen, dus ik heb een stuk extra met de honden gelopen *\o/*
Normaal doe ik dat niet als ik alleen ben. Maar ik wil toch wel graag zo vaak als mogelijk die 10.000 stappen halen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:17

Mijn oven is kapot, maar heb nu zo'n mini oventje van marktplaats waar net een schaal lasagne in kan. Over een paar weken in mijn nieuwe keuken 2 ovens *\o/* een stoomoven en een combi.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:13

Oja de keukenverbouwing!! Ik heb vandaag nog geen 5000 stappen gezet, ik kan nog niet echt wennen aan de avondklok: stond veel te lang met stalgenoten te kletsen en was dus laat thuis en dus net klaar met eten, heb nu niet echt de tijd meer om nog te lopen, morgen weer een dag en dan ook maar proberen dressuurtraining doen...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:18

Ooh 2 ovens... wat fijn!!

Hier moet alleen de spoelbak nog vervangen worden. Daar zat een scheur in. Ik heb inmiddels een nieuwe, maar ik moet wachten totdat mijn vader energie genoeg heeft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:35

Heerlijk 2 ovens!
Na Corona gaat Gaucho voor ons koken, uit de oven :P

Ah balen Pallatin, tis ook wel even wennen allemaal.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:46

Was stressen ook net om hooi / stro en vlas van de wagen en opgeruimd te krijgen, maar al met al een lekkere workout dus :')
Bij thuiskomst nog even wat yoghurt met een banaantje en verder een prima dag qua eten. Soms heb je van die dagen dat alles precies mooi in het schema past en dit was zo'n dag :D

Ik heb denk ik eet dates bij mij thuis om een half jaar aan weekenden te vullen na Corona :') ga komend weekeinde al wel vast bij een vriendin koken :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:22

2 ovens zijn inderdaad wel heerlijk, ookal gebruik ik ze bijna nooit tegelijk :P

Hier vanochtend weer een mooie daling op de weegschaal. Vanavond is het weer bokszaktijd.
Kreeg informatie van de sportschool dat ze met ingang van deze week weer buiten les gaan geven.
Ook bokszaktraining, maar eerlijk gezegd train ik dan liever in m'n garage binnen :Y)

Hopelijk kunnen we vanaf 9 februari weer eens het een en ander doen buiten huis.
En dan sporten gewoon graag binnen (behalve hardlopen/fietsen dan).

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:23

Vandaag 13000 stappen gezet en paard iig gelongeerd en op tijd binnen voor de avondklok. Ik hoop morgen dan echt weer in de bak te kunnen rijden, dus maar een keer heel vroeg eten ipv heel laat....heb wel echt een vreselijk baal moment, heeft niks met t afvallen te maken, maar ik had als afscheidscadeau van een collega prachtige oorbellen gehad en ik ben er eentje kwijt... ;( vanmiddag zag ik er al eentje bij de bank liggen terwijl de sluiting echt goed dicht zat en nu is ie echt weg...kan wel janken....

Edit: oorbel net gevonden in de gang....’gelukkig’ thuis verloren en niet op stal!

Wat eten jullie aan gezonde tussendoortjes? Ik kom niet veel verder dan een mandarijn of een beschuitje met extra pure hagelslag...en doen jullie dat dan ipv iets anders als het een wat ‘zwaarder’ iets is? Heb nu een handje blauwe bessen met een half banaantje en wat kaneel gemengd met 2 eetlepels cruesli en 1 grote eetlepel danio kwark....maar dat lijkt dan weer zo veel... :')
Laatst bijgewerkt door Pallatin op 26-01-21 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:25

Een daling op de weegschaal is altijd leuk musli!!! Als het boksen overdekt is valt het toch mee? Of is het helemaal buiten?

Och nee pallatin, ik hoop dat je hem nog vind....

Ik heb alweer de hele dag achter mijn bureau gezeten. En meteen na het werk had ik geen tijd om wat extra te lopen.
Dus net nog maar een rondje in de buurt gelopen. Normaal loop ik nooit door de buurt, maar in het donker is dat toch veiliger dan de andere wandelingen die ik doe :')

De hond vond het niet erg haha.

Maar ondanks mijn halve uurtje wandelen erbij, heb ik nog de 10.000 stappen niet gahaald _O-
Ik mis er nog 168 volgens het horloge haha.