Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:48

Bij mij heeft Den Hoek daar echt heel goed mee geholpen. Met de eerste behandeling kon ik weer 1 week goed ruiken en 3 weken goed proeven. De 2e behandeling is nu 3 weken geleden en mijn reuk en smaak doen het beiden nog goed :) kan per dag nog een beetje wisselen, als ik teveel doe ga ik nu spontaan chloor ruiken.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:20

Janntjuh schreef:
Bij mij heeft Den Hoek daar echt heel goed mee geholpen. Met de eerste behandeling kon ik weer 1 week goed ruiken en 3 weken goed proeven. De 2e behandeling is nu 3 weken geleden en mijn reuk en smaak doen het beiden nog goed :) kan per dag nog een beetje wisselen, als ik teveel doe ga ik nu spontaan chloor ruiken.

Hoe ben je behandeld?

Esther_

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:44

Vandaag sinds lange tijd weer een ritje op de fiets gemaakt (2,5 km). De eerste keer dat ik dit in februari probeerde lag ik weer een week plat. Nu ging het goed en dat geeft weer moed om rustig verder op te bouwen.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:54

tokedri schreef:
Janntjuh schreef:

Hoe ben je behandeld?

Ehm ja dat durf ik niet helemaal te zeggen. Is een holistisch centrum. Ik kreeg een apparaat op me die in verschillende frequenties trilde en geluid maakte, daarna kon ik gelijk weer ruiken en proeven. Ter ondersteuning heb ik nu ook bepaalde druppels die ik iedere dag moet nemen. Wat erin zit, geen idee, maar het geeft me flink meer energie!

Goed bezig Esther *\o/*

Ik hoop dinsdag weer naar de fysio te kunnen, ik heb 2 weken gemist door migraine aanvallen, dus ik ben benieuwd hoe ik er nu voor sta.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:44

Vraag voor de mensen die al beter zijn, hoelang duurde het voordat je geen klachten meer had en wat was jouw laatste klacht?
Ik heb nu echt alleen nog maar een minimale snotneus/loopneus en het voelt echt vreselijk vervelend om hiervoor nog binnen te blijven. Zit vandaag precies al 2 weken binnen. Heb GGD al gebeld maar zolang er nog snot is, is het nog een klacht waarbij ik binnen moet blijven.
Iemand die ook als laatste klacht een snotneus had en hoelang duurde dit nog bij jou? :(
Ik doe het wel braaf hoor, ben ook veeeeel te bang iemand te besmetten..

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:49

@dreamy, bij mij duurde het 3 week voordat alle klachten weg waren. Mijn laatste klacht was een klein kuchje en mocht van de GGD ook niet uit isolatie. Ik ben toen de laatste dagen wel buiten geweest voor een kleine wandeling, maar geen contact met andere gehad. En alles schoonmaken wat ik aanraakte.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:52

Esther_ schreef:
@dreamy, bij mij duurde het 3 week voordat alle klachten weg waren. Mijn laatste klacht was een klein kuchje en mocht van de GGD ook niet uit isolatie. Ik ben toen de laatste dagen wel buiten geweest voor een kleine wandeling, maar geen contact met andere gehad. En alles schoonmaken wat ik aanraakte.

Ik wil dit ook dolgraag maar mijn collega's wonen in mijn dorp en heb geen zin in gezeur, want deur niet uit mogen = deur niet uit gaan imo.. Heb gelukkig wel een balkon, dus kan wel even buiten zitten :j
En hoe is het inmiddels met jou?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:08

Dreamy schreef:
Vraag voor de mensen die al beter zijn, hoelang duurde het voordat je geen klachten meer had en wat was jouw laatste klacht?
Ik heb nu echt alleen nog maar een minimale snotneus/loopneus en het voelt echt vreselijk vervelend om hiervoor nog binnen te blijven. Zit vandaag precies al 2 weken binnen. Heb GGD al gebeld maar zolang er nog snot is, is het nog een klacht waarbij ik binnen moet blijven.
Iemand die ook als laatste klacht een snotneus had en hoelang duurde dit nog bij jou? :(
Ik doe het wel braaf hoor, ben ook veeeeel te bang iemand te besmetten..

Ik snap je frustratie héél goed. Had ik ook. Nou moet ik wel zeggen dat ik dus altijd verkouden ben (heel lastig in deze tijd), dus gelijk de dag dat ik positief was getest hier informatie over heb gevraagd. Ze zeiden tien dat ik weer naar buiten kon als het op hetzelfde "niveau" was als ik normaal heb. Maar dat verschilt ook, dus het is eigenlijk maar een beetje inschatten. Na 2 weken ziek, was ik alleen nog een beetje aan het hoesten en snotteren. Ik mocht niet naar buiten en moest na week weer bellen. Na 3 weken was het nog hetzelfde (snotteren mee en hoesten wat minder). Ik ben toch naar buiten gegaan en op bezoek bij een vriendin met 1,5 m afstand. Ze is niet ziek geworden. Daarna rustig steeds meer gaan doen waarbij ik wel voorzichtig was. Na 3,5 week vriend weer gezien en die is niet ziek geworden. Daarna normale leven weer opgepakt. Ik ben wel nog steeds aan het koesten en snotteren, dus dan zou ik nu na 1,5 maand nog in quarantaine hebben gezeten. Dat leek me wat overdreven.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:15

Bedankt voor je reactie :j Lijkt me inderdaad lastig als je dit standaard al een beetje hebt. Dacht daar toevallig net nog aan toen ik met m'n moeder aan het bellen was, die heeft gewoon standaard een "hoestje".. vroeg me al af wanneer zij dan naar buiten had gemogen. Nou ben ik verder niet lang/vaak ziek, dus bij mij zou het denk ik wel echt over moeten zijn. Een test opnieuw doen heeft geen nut toch? Want je kunt nog wel paar weken positief blijven testen volgensmij?

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:38

Vanwege mijn werk (ik ben verpleegkundige) ben ik wel opnieuw getest. Ze testen dan specifiek je virusload en je CT waarde. Afhankelijk daarvan mocht ik wel of niet gaan werken. Die waardes geven dan aan of je nog besmettelijk bent of niet.
Je zou kunnen vragen of de GGD (als je daar test?) dat ook zou willen onderzoeken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:48

IK MAG NAAR BUITEN!
Blijkbaar mag je na 2 weken quarantaine eruit áls je geen koorts meer hebt én je klachten zijn beduidend minder! (Dus hoeft niet geheel weg te zijn - ik twijfelde hierover)
Nou, ik had alleen af en toe een druppel aan m’n neus (1x in de 2 uur ofzo, geen actieve loopneus, verder geen niezen, hoesten, etc) en mocht daarmee dus gewoon al uit quarantaine! :):)
Heb uiteindelijk Bron-en Contactonderzoek dus gewoon gebeld - die wist mij duidelijkheid te geven! :):) Zo blij!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:59

Wat fijn Dreamy!!

Ik heb mezelf vandaag verbaasd bij de fysio. Ik stond op de loopband en meestal loop ik in hoog tempo. Vandaag bedacht ik tussendoor een half minuutje te hardlopen, maar ik haalde het om 5 minuten aaneengesloten te hardlopen! Dat heb ik serieus nooit in mijn leven gekund, dus ik kan concluderen dat het goed met me gaat :D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:25

Wat fijn Dreamy *\o/*

En super Goof!

Ik had net een soortgelijke ervaring bij de fysio. Ik kon 2 weken niet gaan dus was al voorbereid dat ik achteruit was gegaan. Normaal fiets ik 3x 3 minuten, maar ik zat even niet op te letten en fietste opeens 5 minuten in een hoger tempo. Dit heb ik ook 3x kunnen volhouden :D

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:15

Dreamy schreef:
IK MAG NAAR BUITEN!
Blijkbaar mag je na 2 weken quarantaine eruit áls je geen koorts meer hebt én je klachten zijn beduidend minder! (Dus hoeft niet geheel weg te zijn - ik twijfelde hierover)
Nou, ik had alleen af en toe een druppel aan m’n neus (1x in de 2 uur ofzo, geen actieve loopneus, verder geen niezen, hoesten, etc) en mocht daarmee dus gewoon al uit quarantaine! :):)
Heb uiteindelijk Bron-en Contactonderzoek dus gewoon gebeld - die wist mij duidelijkheid te geven! :):) Zo blij!

Heel fijn!
Maar mag ik zeggen dat ik het ook serieus raar vind dat ze tegen mij zeiden - toen ik na 2 weken belde - dat ik nog niet naar buiten mocht...
Ze spreken elkaar wel tegen op die manier.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:17

snuffie123 schreef:
Dreamy schreef:
IK MAG NAAR BUITEN!

Heel fijn!
Maar mag ik zeggen dat ik het ook serieus raar vind dat ze tegen mij zeiden - toen ik na 2 weken belde - dat ik nog niet naar buiten mocht...

Weet niet welke restklachten jij had? Je moet niet meer voluit klachten van niezen, hoesten of koorts hebben behouden. Dat soort dingen moeten beduidend af zijn gezwakt/weg zijn.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:15

Dreamy schreef:
snuffie123 schreef:

Heel fijn!

Weet niet welke restklachten jij had? Je moet niet meer voluit klachten van niezen, hoesten of koorts hebben behouden. Dat soort dingen moeten beduidend af zijn gezwakt/weg zijn.

Ik was nog wat aan het hoesten. Niesen en verkouden waren toegenomen, maar ik had wel aangegeven dat ik regelmatig last heb van allergieën en hooikoorts en ik vermoedde dat het daardoor kwam.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:25

Anders is een zelftest misschien een idee, om zeker te zijn? Heeft mijn collega ook gedaan :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:32

snuffie123 schreef:
Ik was nog wat aan het hoesten. Niesen en verkouden waren toegenomen, maar ik had wel aangegeven dat ik regelmatig last heb van allergieën en hooikoorts en ik vermoedde dat het daardoor kwam.

Dan is het niet raar vind ik, vergeleken met mijn situatie is die van jou toch anders. Niet dat het niet vervelend is :(:)

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:47

Ik was alleen nog licht verkouden en heb daar ook een week tot anderhalve week extra voor binnen moeten blijven.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:32

Hier hadden we ook besloten dat vriend klachtvrij was maar moet zeggen zo vandaag is het toch weer wat snotteren en ook wel echt snel moe nog. Nu twijfel ik alweer of we niet te snel testen maar eerlijk geloof ik ook niet dat hij nog besmettelijk is en d ebobenstaande reactie stelt me gerust. Hij is al ruim 2 weken geleden met eerste klachten begonnen en het is zodanige lichte mate nu. Vrijdag gaan wij zelf testen. Verder gepaste afstand naar anderen houden voorlopig maar dat deden we al netjes eigenlijk. Ik ben wel heel benieuwd hoe lang je positief kunt testen. Mijn zoontje heeft ook bijna 2 weken geleden de eerste heftige klachten gehad en is nu ook snot hoest en koorts vrij. Hij teste die donderdag negatief nadat we donderdag ochtend positieve test van man ontvingen. Dus of je wel klachten kan hebben maar niet genoeg hebt om positief te testen. Het was ook een kinder test en met moeite afgenomen. Ze was aan het prutsen. Maar ben een beetje bang dat hij alsnog positief test maar het de nasleep is.. zolang hij geen klachten heeft meer.. zou je denken?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:34

Ik vrees dat als je zoontje positief test hij een paar dagen binnen moet blijven voor de zekerheid. Ik weet niet precies wat de regels nu zijn, maar een half jaar geleden was het zo dat als je 3 dagen na de test nog klachtvrij bent je niet besmettelijk was en weer naar buiten kon. Kan weer veranderd zijn dus pin me er niet op vast.
Hoe lang was je man klachtvrij? Dit kan ook door de nasleep komen, als ik te veel heb gedaan krijg ik ook mijn coronaklachten terug incl hoestje.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:49

Zondag en maandag was hij klachtvrij.
Enne ik heb nergens last van. Zoontje hoest en snottert weer wat. Die was ook klacht vrij een paar dagen. Het is wat allemaal!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:52

Hoe gaat het inmiddels Steenbok?
En met de rest van de meelezers?

Ik heb van de week (woensdag) contact gehad met iemand die in contact is geweest met een ander persoon die donderdag positief bleek te zijn. Zij heeft geen klachten maar gaat zich vandaag laten testen (dus 5 dagen na laatste contact met positief persoon, dit was dus dinsdag). Stef zij test nu positief, moet ik me dan weer laten testen? Of zit er met 4 dagen genoeg tijd tussen (incubatietijd) dat ze geen gevaar voor mij vormde? Ik weet even niet meer wat daar nu de regel voor was.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:15

Hopelijk valt het mee Janntjuh en waarschijnlijk heb je nog antistoffen.

Volgens mij is was de regel dat je 2 dagen voordat je klachten krijgt besmettelijk bent. Dus als zij op het moment dat jij haar hebt gezien, geen klachten had, was ze niet besmettelijk.
Maar als ik de site van het rivm lees, kom ik er ook niet echt uit...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:15

Als zij positief test moet jij je ook laten testen op de 5e dag nadat je met haar in contact bent geweest.