De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:14

Germie heeft wel gelijk, ik heb een hele zware hoest, en dat komt niet door verkoudheid, maar maagzuur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:16

Mijn werk is ook met longpatienten en bij mij vinden ze het echt niet tof als je hoestend en kuchend binnenkomt.
Maar dat was al voor Corona er was. Als ik blaf als een zeehond blijf ik thuis.
Paar keer kuchen en de hele afdeling kan aan de prednison of naar t zkh. Dus ja. Beetje zonde van je werk dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:30

Lees dit net bij de NOS, weet niet of het al geplaatst was.
https://nos.nl/l/2326256
Citaat:
Vandaag bleek dat tien werknemers van het Amphia Ziekenhuis in Breda zijn besmet met het coronavirus. Het ziekenhuis was een van de zes ziekenhuizen in Noord-Brabant, waar de afgelopen dagen honderden medewerkers zijn getest op het coronavirus. De tests zijn onderdeel van een steekproef van het RIVM, om meer zicht te krijgen op de verspreiding van het virus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:37

Marie_Anne schreef:
Lees dit net bij de NOS, weet niet of het al geplaatst was.
https://nos.nl/l/2326256
Citaat:
Vandaag bleek dat tien werknemers van het Amphia Ziekenhuis in Breda zijn besmet met het coronavirus. Het ziekenhuis was een van de zes ziekenhuizen in Noord-Brabant, waar de afgelopen dagen honderden medewerkers zijn getest op het coronavirus. De tests zijn onderdeel van een steekproef van het RIVM, om meer zicht te krijgen op de verspreiding van het virus.

Die steekproeven zijn dus wel een goed idee!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-20 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onderste deel van reactie verwijderd

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:39

Klaar
-------------------------------------------------------------------------------

Oeh dat zijn er wel aardig wat in het Amphia, zoveel nieuwe besmettingen. Dit dus via een steekproef, benieuwd of ze symptomen hadden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:44

kiki1976 schreef:
Klaar

Oeh dat zijn er wel aardig wat in het Amphia, zoveel nieuwe besmettingen. Dit dus via een steekproef, benieuwd of ze symptomen hadden

Ik lees dit net:
Citaat:
Het gaat om medewerkers die ziekteverschijnselen hadden of in risicogebieden waren geweest. Zij zijn nu thuis en houden zich aan de RIVM-richtlijnen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... oronavirus

Wel schokkend, zoveel in. 1 ziekenhuis :\ .

BigOne

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:47

Dat geeft al aan dat het virus zich dus heel verschillend manifesteert . Zomaar 10 collega’s ziek en ze hadden het niet door ondanks allerlei maatregelen . Dat maakt het indammen dus zo goed als onmogelijk .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:50

Ben benieuwd hoeveel morgen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:51

MarcoBorsato schreef:

Ik ook! Vooral ook heel erg benieuwd naar het feit of ze het advies van RIVM voor NB gaan aanpassen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:52

bigone schreef:
Dat geeft al aan dat het virus zich dus heel verschillend manifesteert . Zomaar 10 collega’s ziek en ze hadden het niet door ondanks allerlei maatregelen . Dat maakt het indammen dus zo goed als onmogelijk .

In China lijkt het aantal nieuwe besmettingen nu wel te zakken. Dus toch mogelijk om in te dammen als er maatregelen worden genomen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:53

Hier in Oosterhout ook de eerste positief getest. Zit nu in eigen huis in isolatie en geisoleerd van de rest in het huis. Lijkt me toch echt wel lastig als ik geïsoleerd zou moeten zijn van mijn gezin. Alsof mijn kindjes dat snappen. In het Amphia een hoop positief getest zeg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:53

Marie_Anne schreef:
kiki1976 schreef:
Klaar

Ik lees dit net:
Citaat:
Het gaat om medewerkers die ziekteverschijnselen hadden of in risicogebieden waren geweest. Zij zijn nu thuis en houden zich aan de RIVM-richtlijnen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... oronavirus

Wel schokkend, zoveel in. 1 ziekenhuis : .

Dank je wel voor het delen.

bigone schreef:

Maar het lijkt toch ook wel dat niet iedereen echt ziek ervan is, dan valt het wellicht minder op dat je het hebt

MarcoBorsato schreef:

De laatste dagen komen er wel steeds meer bij

PSvanLot schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik ook! Vooral ook heel erg benieuwd naar het feit of ze het advies van RIVM voor NB gaan aanpassen.

Wellicht wel verstandig idd. Als ik soms hier lees hoe sommige werkgevers reageren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:55

Geeft maar weer aan hoeveel ziekenhuis medewerkers voor hun kiezen krijgen en waar de problemen dadelijk komen.

Wij hebben komende week maar 3 van de 8 mensen op kantoor. 1 zit ziek thuis, 3 werken vanuit huis vanwege RIVM (eentje was ook op wintersport in Noord Italië) en eentje is vorige week voor het werk naar Taiwan gevlogen, die zit het relaxed. :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:56

Hier ondertussen al drie mails van de kinderopvang gekregen. De laatste had als strekking: 'Ja ook als uw kind chronisch verkouden/hooikoorts/astma heeft, kunnen wij het niet opvangen. We krijgen enorm veel emails van ouders maar we zijn geen medici en kunnen en mogen geen onderscheid maken.'

En dat snap ik ook wel.

PSvanLot

@kiki in bijvoorbeeld het onderwijs kunnen ze niet anders. Het zou natuurlijk heel gek zijn als je het advies in de wind slaat als je zo kort op elkaar zit.

Ik zie gemiddeld 6 uur per dag 27 verschillende mensen per uur.
Dan kun je het natuurlijk niet verkopen als je als docent hoestend voor de klas staat, ten tijde van dit advies.

Ben benieuwd hoeveel leerlingen er morgen niet op school mogen zijn ivm hoesten etc.

MizzMontana

Wel schrikbarend veel nieuwe gevallen uit zo’n steekproef. Waren dat allemaal medewerkers die nog actief op de werkvloer waren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:57

Zware maatregelen, complete lockdown , dat zal hier pas gebeuren wanneer het te laat is en er al veel besmettingen en doden zijn. En dan ben je echt te laat , in China is dat mogelijk door de autoriteit van de leiding, hier heerst een compleet andere mentaliteit. Zie Italië, bericht dat de boel op slot ging veroorzaakte veel mensen die snel uit de gebieden vertrokken, Chinezen volgen bevelen op, Europeanen proberen zich er aan te onttrekken .

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:58

bigone schreef:
Zware maatregelen, complete lockdown , dat zal hier pas gebeuren wanneer het te laat is en er al veel besmettingen en doden zijn. En dan ben je echt te laat , in China is dat mogelijk door de autoriteit van de leiding, hier heerst een compleet andere mentaliteit. Zie Italië, bericht dat de boel op slot ging veroorzaakte veel mensen die snel uit de gebieden vertrokken, Chinezen volgen bevelen op, Europeanen proberen zich er aan te onttrekken .

Nou, niet gehele lockdown. Hoorde van mijn broer dat Ferrari (F1) gewoon mag vertrekken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:59

PSvanLot schreef:
@kiki in bijvoorbeeld het onderwijs kunnen ze niet anders. Het zou natuurlijk heel gek zijn als je het advies in de wind slaat als je zo kort op elkaar zit.

Ik zie gemiddeld 6 uur per dag 27 verschillende mensen per uur.
Dan kun je het natuurlijk niet verkopen als je als docent hoestend voor de klas staat, ten tijde van dit advies.

Ben benieuwd hoeveel leerlingen er morgen niet op school mogen zijn ivm hoesten etc.

In het onderwijs is het idd lastig, maar ze verwachten wel dat de leerlingen thuis blijven, dan ook de leerkrachten toch?
De adviezen worden niet zomaar uitgegeven.

mag

Zie dat het in Wuhan nu 17 graden is, zou dat ermee te maken hebben? (Geen idee wat voor temperatuur het in januari is?)

kiki1976

Whale schreef:
bigone schreef:

Nou, niet gehele lockdown. Hoorde van mijn broer dat Ferrari (F1) gewoon mag vertrekken.

Klopt die hebben idd groen licht gekregen had een nieuwsbericht erover gelezen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:01

Nieuwsuur net was wel pittig. Ging over dat ze in Italie nu praten over of ze moeten gaan kiezen wie er voorrang krijgt op de IC. Dus of je mensen met weinig kans op overleven wel moet behandelen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:01

mag schreef:
Zie dat het in Wuhan nu 17 graden is, zou dat ermee te maken hebben? (Geen idee wat voor temperatuur het in januari is?)

Gemiddelde maximum temperatuur in januari is daar 8 graden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:04

ruitje schreef:
Nieuwsuur net was wel pittig. Ging over dat ze in Italie nu praten over of ze moeten gaan kiezen wie er voorrang krijgt op de IC. Dus of je mensen met weinig kans op overleven wel moet behandelen.

Hier heb ik gister een stuk over gelezen. Wist zelf niet wat ik er van moest vinden! Heel erg lastig!

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:06

Italië is ook Zuid-Korea al voorbij met besmettingen, echt zo bizar hoe snel dat opeens kan gaan. Net als dat Duitsland en Frankrijk nu al op 1000+ zitten.