Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 16:49

Gaaf Gaucho! Lekker ritje ook! Zo mooi daar!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:20

Escamilla hoe is het gegaan met je operatie?
Keelamandelen eruit?

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:28

luuntje schreef:
Escamilla hoe is het gegaan met je operatie?
Keelamandelen eruit?

Operatie is goed gegaan! Ze zijn er inderdaad uit. Na de narcose even goed ziek geweest. Keel doet nog wel pijn, maar met ijs, koud water en pijnstillers is het gelukkig te doen. Lief dat je het vraagt :o

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:33

Wat super goed van je gaucho! En wat een prachtige omgeving!

Balen van de koekjes Zertab! Maar als het in je schema past dan maakt het toch niet zoveel uit? Ja, gezondere dingen zijn beter maar zolang het past zou ik je er zelf niet voor straffen zeg maar.

Fijn dat de operatie goed is gegaan Escamilla! Hopen dat de pijn snel weg gaat... :j

Hier een redelijke slechte dag... Wel 8km gaan skaten maar iets te veel gegeten vandaag; 1961 kcal. Wel nog onder onderhoud gelukkig dus op zich niet heel verkeerd. Maar ik vind het jammer dat het nutteloos snaaien was. Ik had mijn hersenen niet in bedwang want ik had helemaal geen honger maar wou toch eten en heb daar aan toegegeven. Als ik nou echt honger had, dan vond ik het niet erg dat ik er boven zat. Maar dit was puur mentaal iets, en daar wil ik meer controle over hebben.

Ik heb nu ook een week-schema gemaakt met wat ik ga eten. Ook veel lekkere maar gezonde (nieuwe) dingen er op gezet. Ben benieuwd hoe me zoiets bevalt. Normaal kijk ik van dag tot dag wat ik eet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:46

@Neverland: maar je hebt toch bewogen! Wil je onder je BRM eten? (dat bedoel je met onderhoud toch)

Ik heb geen idee wat ik heb gegeten. Na de koekjes mijn kcal niet meer bijgehouden omdat het voor vandaag verloren is :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:01

Zertab schreef:
Ik heb geen idee wat ik heb gegeten. Na de koekjes mijn kcal niet meer bijgehouden omdat het voor vandaag verloren is :')

Hoezo? Je kon het toch gewoon weer oppakken? Ik eet bijna dagelijks koekjes. Niks mis mee als het in je calorieën past. Tuurlijk eet je wel eens iets wat je eigenlijk beter niet had kunnen nemen maar dan kan je dit later in je dag nog wel een beetje compenseren. Als je dan meteen door gaat vreten is het inderdaad wel voor niks geweest en dan kan je net zo goed stoppen met afvallen omdat je dit dan steeds gaat doen als je een keer een koekje eet. Vind dat geen goede mindset.

Ik ontzeg mezelf niks. Ik mag alles eten wat ik wil, ook ongezonde dingen. Zolang het maar in mijn calorieën doel past. Je moet het afvallen vol kunnen houden en zodra je op het gewenste gewicht bent kan je ook niet ineens weer alles gaan eten wat je van jezelf tijdens het afvallen niet mocht hebben want dan kom je net zo hard weer aan. En als je iets niet mag hebben krijg je er juist zin in. Ik probeer mijn relatie met eten een beetje gezond te houden. Niks is slecht als je het met mate eet, ook koekjes niet.

Desnoods een rondje wandelen of fietsen als je vindt dat je teveel hebt gegeten? Compenseer je het zo weer een beetje en van bewegen krijg ik zelf altijd weer motivatie om gezond te eten. Als je gaat sporten maar slecht eet beweeg je voor niks en dat vind ik zonde zegmaar.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:05

Ik doe sinds Covid 1x per week boodschappen, dus plan ook vooruit en dat bevalt eigenlijk wel heel goed. Ik eet gezonder en heb meer tijd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:06

Dancyy schreef:
Zertab schreef:

Hoezo? Je kon het toch gewoon weer oppakken? Ik eet bijna dagelijks koekjes. Niks mis mee als het in je calorieën past. Tuurlijk eet je wel eens iets wat je eigenlijk beter niet had kunnen nemen maar dan kan je dit later in je dag nog wel een beetje compenseren. Als je dan meteen door gaat vreten is het inderdaad wel voor niks geweest en dan kan je net zo goed stoppen met afvallen omdat je dit dan steeds gaat doen als je een keer een koekje eet. Vind dat geen goede mindset.

Ik ontzeg mezelf niks. Ik mag alles eten wat ik wil, ook ongezonde dingen. Zolang het maar in mijn calorieën doel past. Je moet het afvallen vol kunnen houden en zodra je op het gewenste gewicht bent kan je ook niet ineens weer alles gaan eten wat je van jezelf tijdens het afvallen niet mocht hebben want dan kom je net zo hard weer aan. En als je iets niet mag hebben krijg je er juist zin in. Ik probeer mijn relatie met eten een beetje gezond te houden. Niks is slecht als je het met mate eet, ook koekjes niet.

Desnoods een rondje wandelen of fietsen als je vindt dat je teveel hebt gegeten? Compenseer je het zo weer een beetje en van bewegen krijg ik zelf altijd weer motivatie om gezond te eten. Als je gaat sporten maar slecht eet beweeg je voor niks en dat vind ik zonde zegmaar.

Ja een koekje was niet erg geweest. Ondertussen heb ik er dus 6 naar binnen gewerkt, vandaar. :) Bewegen gaat nu even niet ivm de ingreep en hoofdpijn daarvan. Dus doe het maar even rustig aan.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:18

En hoeveel calorieën waren dat? Ook 6 kan je prima wat compenseren. En eerst waren het er nog 4, daar had je dan beter bij kunnen stoppen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:23

Haaaai :wave: door de app groep ben ik het topic een een beetje heel erg uit het oog verloren.

Hoe gaat het met jullie die niet in de app groep zitten?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:39

Dancyy schreef:
En hoeveel calorieën waren dat? Ook 6 kan je prima wat compenseren. En eerst waren het er nog 4, daar had je dan beter bij kunnen stoppen.

Vanmorgen twee bij de koffie, dat had nog gekund. Vanmiddag vier toen ik uit verveling ging snacken.
44 kcal per koekje.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:45

Zertab schreef:
Dancyy schreef:

Vanmorgen twee bij de koffie, dat had nog gekund. Vanmiddag vier toen ik uit verveling ging snacken.
44 kcal per koekje.

Dat zijn maar 264 calorieën? Dat is echt niks? Die moeten toch wel in je dag passen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:48

Ik zit nu idd aan 1529, alleen heb ik een smoothie op (gemaakt door mijn moeder). Krijg de ingrediënten niet gevonden op mijn app. Maar gok dat ik daarmee op 1700 zit. Dan heb ik voor vanavond nog maximaal 100 kcal over.
Maar gezien ik nog geen fruit op heb en dat echt elke dag wil eten, gaat er vanavond nog een appel in.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:51

Een appel is ook geen 100 calorieën dus dan zit je prima rond je doel. Wat koekjes hoeven je dag dus echt niet te verpesten :) en tuurlijk zul je vast een keer teveel eten maar compenseer dat dan later op de dag of hou je desnoods gewoon aan je planning na het foutje. Als je door een kleine tegenslag meteen helemaal los gaat en door blijft eten terwijl je het nog had kunnen beperken is dat zonde.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:53

Dancyy schreef:
Een appel is ook geen 100 calorieën dus dan zit je prima rond je doel. Wat koekjes hoeven je dag dus echt niet te verpesten :) en tuurlijk zul je vast een keer teveel eten maar compenseer dat dan later op de dag of hou je desnoods gewoon aan je planning na het foutje. Als je door een kleine tegenslag meteen helemaal los gaat en door blijft eten terwijl je het nog had kunnen beperken is dat zonde.

Dat is ook zo. Ik baal gewoon van mijn alles of niets mentaliteit. Maar daar werk ik aan! Ik had het vandaag allen echt goed willen doen, omdat de hele week echt lekker ging en morgen dus BBQ en ik mijzelf daarin niets wil ontzeggen..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:56

Zertab schreef:
@Neverland: maar je hebt toch bewogen! Wil je onder je BRM eten? (dat bedoel je met onderhoud toch)

BMR is absoluut niet hetzelfde als je onderhoud. Langere tijd onder je BMR eten is super slecht voor je lichaam. Je onderhoud is het niveau waarop je niet aankomt of afvalt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:08

Nee, ik eet nooit onder mijn BMR. Ik eet wel altijd onder mijn onderhoud ja! Mijn BMR zit rond de 1400 en mijn onderhoud rond de 2200. Mijn doel is gemiddeld rond de 1650 te eten elke dag. Deze week iets minder gegeten omdat ik dus meer dan 2kg was aangekomen door de BBQ. :')

Het gaat mij ook niet om het aantal kcal wat ik naar binnen heb gewerkt maar het mentale gedeelte. Het was niet nodig om te snaaien, ik had totaal geen honger. Maar mijn hersenen zeiden: 'Daar kan best meer in!' en dat kon ik niet stoppen. Het is geen ramp. Ik heb bewogen en doe straks nog mijn dagelijks spier oefeningen dus kan geen kwaad. :) Morgen weer een dag.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:10

Ah oké! Duidelijk wat het verschil is :)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:41

Zertab schreef:
Wat is tabata?

Dan doe je een aantal sec. een oefening en dan even rust. En dat meestal 8 herhalingen. Als je googelt op Tabata muziek, slepen die liedjes je er doorheen. Ik doe 20 sec. oefening en 10 sec. rust. Eerste 4 setjes gaan altijd wel maar daarna ga ik lekker verzuren.

Vandaag deed ik op mijn terras (dus eigen materiaal, op de gym zou ik het anders doen) een lower body workout:
Deadlift met een stang met elastieken (weerstand bij omhoog komen) en 20kg gewichtsvest
Sumo squats met 20kg gewichtsvest
Hip thrusters met dat 20kg vest op m’n heupen
Situps
Zijwaartse walking squats met een elastiek om mijn benen
Zijwaartse buikspieren, eerst met een elastiek (kan het niet uitleggen hoe) en daarna met kettlebell omdat het elastiek te zwaar werd voor mijn schouders en die vandaag niet wilde trainen
Standing donkey kicks met elastiek en ik heb variaties gedaan dus naar achter en opzij
En als afsluiter om de hartslag omhoog te gooien touwtjespringen en “schaatsen” met elkaar afgewisseld
Als je mijn oefeningen wil zien, ik plaats wel eens wat op insta: @egghouses

Dusss de bum ga ik aankomende dagen wel voelen. Maandag upper body want morgen heb ik denk ik geen tijd.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 06:55

En weer -0,8 deze week. Mijn centimeters vallen alleen tegen. 2 cm erbij op mijn buik? Maar been en borst bijna geen verschil. Hebben jullie dat ook wel eens? Waar is die 0,8 gebleven? Haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:29

- 1.1 deze week. Goede week, vooral qua bewegen, af en toe wel wat meer calorieën.

Zo om 10.00 uurtje krachttraining.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:22

Wow, deze week -1,8kg *\o/*

(Vocht? En vorige week moest ik ongesteld worden zal ook wel meespelen)

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:14

Oh mooi resultaat Zertab!! :D

Hier alweer een vroege ochtend HIIT workout erop zitten. Had gisteren echt even een dipje, meteen Myfitnesspal eraf gegooid :Y) . Ik dacht “het heeft toch allemaal geen zin”. Maar vandaag weer vol goede moed ertegenaan, zo’n workout helpt dan wel om de dag weer even goed te beginnen vind ik :j .
Laatst bijgewerkt door MissFloorx op 31-05-20 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:14

Lekker bezig dames.
Zertab koekjes vallen dus mee qua schade.

Mentaal is lastig om niet te snaaien. Soms ben je gewoon in een snaaibui.
En een appel helpt dan niet.
Is het dan een 8 waard om te snaaien?

Escamilla sterkte met de genezing.
Waterijsjes klinkt leuk, maar is knap pijnlijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:18

Nee achteraf is het nooit een 8 waard en dan heb ik er spijt van.

Goed bezig Floor!