Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Ik heb geen idee wat ik heb gegeten. Na de koekjes mijn kcal niet meer bijgehouden omdat het voor vandaag verloren is
Dancyy schreef:Zertab schreef:Ik heb geen idee wat ik heb gegeten. Na de koekjes mijn kcal niet meer bijgehouden omdat het voor vandaag verloren is
Hoezo? Je kon het toch gewoon weer oppakken? Ik eet bijna dagelijks koekjes. Niks mis mee als het in je calorieën past. Tuurlijk eet je wel eens iets wat je eigenlijk beter niet had kunnen nemen maar dan kan je dit later in je dag nog wel een beetje compenseren. Als je dan meteen door gaat vreten is het inderdaad wel voor niks geweest en dan kan je net zo goed stoppen met afvallen omdat je dit dan steeds gaat doen als je een keer een koekje eet. Vind dat geen goede mindset.
Ik ontzeg mezelf niks. Ik mag alles eten wat ik wil, ook ongezonde dingen. Zolang het maar in mijn calorieën doel past. Je moet het afvallen vol kunnen houden en zodra je op het gewenste gewicht bent kan je ook niet ineens weer alles gaan eten wat je van jezelf tijdens het afvallen niet mocht hebben want dan kom je net zo hard weer aan. En als je iets niet mag hebben krijg je er juist zin in. Ik probeer mijn relatie met eten een beetje gezond te houden. Niks is slecht als je het met mate eet, ook koekjes niet.
Desnoods een rondje wandelen of fietsen als je vindt dat je teveel hebt gegeten? Compenseer je het zo weer een beetje en van bewegen krijg ik zelf altijd weer motivatie om gezond te eten. Als je gaat sporten maar slecht eet beweeg je voor niks en dat vind ik zonde zegmaar.
Zertab schreef:Dancyy schreef:En hoeveel calorieën waren dat? Ook 6 kan je prima wat compenseren. En eerst waren het er nog 4, daar had je dan beter bij kunnen stoppen.
Vanmorgen twee bij de koffie, dat had nog gekund. Vanmiddag vier toen ik uit verveling ging snacken.
44 kcal per koekje.
Dancyy schreef:Een appel is ook geen 100 calorieën dus dan zit je prima rond je doel. Wat koekjes hoeven je dag dus echt niet te verpestenen tuurlijk zul je vast een keer teveel eten maar compenseer dat dan later op de dag of hou je desnoods gewoon aan je planning na het foutje. Als je door een kleine tegenslag meteen helemaal los gaat en door blijft eten terwijl je het nog had kunnen beperken is dat zonde.
Zertab schreef:@Neverland: maar je hebt toch bewogen! Wil je onder je BRM eten? (dat bedoel je met onderhoud toch)
Ik heb geen idee wat ik heb gegeten. Na de koekjes mijn kcal niet meer bijgehouden omdat het voor vandaag verloren is
Zertab schreef:Wat is tabata?