Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:49

Vanmorgen de strong viking trail run gelopen. Wat een wind man. Maar genoten van ruim 19km door de bossen en over de hei.
Ik denk dat ik het aandurf om me voor de 21km jutbergtrail in te schrijven.
Alleen was het vandaag vlak en dat is de jutbergtrail niet. Maar ja, denk dat ik het kan.

Afbeelding
Afbeelding

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:44

Pff knap hoor met deze wind! Waaide al bijna weg toen ik de hond uit ging laten. :=
Die 21km kan je! +:)+

Ik heb eergisteren mijn eerste 5km ooit gelopen. :):) Hadden al bijna een maand niet gelopen, en hadden bedacht om op het gemakje te kijken hoe ver we zouden komen. Vriendlief dacht dat ik op 2 km zou strandden, maar we liepen heeeeel makkelijk naar de 5 in 33 minuten. :)
Nu rustig aan de afstand verder blijven uitbouwen en wat intervallen om de snelheid op te bouwen. :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:06

Goed artikel over de pasfrequentie en de zin en onzin een bepaalde pasfrequentie na te streven. of te wel beter je pasfrequentie mogelijk indirect te veranderen door techniek, kracht en afwisselende trainingen in de verschillende zones.
https://www.prorun.nl/training/32293/lo ... toch-niet/

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:07

Supervixen knap hoor met die wind. Ik mag morgen aan de bak. Waarschijnlijk dan wel iets minder wind maar weet niet of het langs het water zo gaat voelen. En de voorspellingen zijn momenteel voor morgen ter plaatste 38mm regen. Dat is echt extreem veel.
Vandaag alleen 6,5km wedstrijd voorbereiding gedaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:28

Loop je in Schoorl? Ik was blij dat wij het droog hadden met lopen.

Morgen wordt het echt takkeweer, veel succes!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:54

Nee de two rivers marathon langs de maas en langs de waal. Ik ga de regen en de wind maar als extra sportieve uitdaging zien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:23

Interessant artikel. Dank je!

Ik heb vandaag voor het eerst met metronoom gelopen. Had hem eerst op 155 verzet maar dat voelde traag. Blijkt er verschil te zitten tussen wat runkeeper meet en wat de metronoom aangeeft. Dus verhoogt naar 170. Dat voelde in het begin echt heel raar! Ik heb enkele korte stukjes lopen op deze frequentie afgewisseld met wandelen. Voelde wel goed. Dit ga ik de komende tijd ook doen: lopen tot ik voel dat ik het wat lastig krijg en wandelen tot ik op adem ben.

Verder doe ik via de kine heel veel kracht en balans oefeningen nu :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:16

Greetje hoe ging je marathon?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:44

SV wat een gave run heb je gedaan! Top hoor en met die wind!!!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:47

Ja ging goed, was een leuke marathon, echt een aanrader. Ben met de pacers van 3hr45 meegegaan want ik wil deze week gewoon door kunnen trainen en heb vanaf a.s vrijdag een trailweekend in de Eifel. Wel met het idee misschien het laatste stukje te versnellen. Maar de laaste 8km (evenals de eerste 10) waren wind tegen dus ik ben lekker in de groep gebleven en alleen op het allerlaatst een sprintje om de groep net voor te zijn. Eindtijd 3hr44.Ben tevreden ,met name omdat ik er nu verder geen weet van heb vandaag een marathon te hebben gelopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:39

Strak weer hoor :j

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:54

Supervixen, super knap, 19km is al een hele afstand. Mooie foto's, ziet er een heel fijne omgeving uit. Die 21 km gaat je ook zeker lukken!

Boemklatsch, leuk, eerste 5 km, fijn dat het zo vlot ging!

Poes, ik denk inderdaad dat jouw blessure gelijkaardig is aan de mijne. Ik heb nu drie sessies dry needling gehad, en vanavond ga ik terug naar de kine en gaan we aan oefentraining beginnen. Zou blijkbaar ook mijn kracht en core stability moeten verbeteren. Ben benieuwd! Ik heb de laatste 2 weken een paar keer per week aan vlot tempo gewandeld, kwestie van toch een beetje bezig te blijven.

Greetje63, wow, respect!

Ik ben duidelijk nog een stuk minder "mee" in het lopen dan veel van jullie. Een klein half jaar geleden is mijn dochtertje van 6 met atletiek begonnen. Ipv een uur aan de kant te zitten kijken, ben ik toen begonnen met lopen. Gewoon op de goedkoopste Decathlon schoenen, en opgebouwd naarmate het conditioneel lukte, na een 4-tal maanden liep ik twee keer per week 8 km. Nu blijkt dat dus niet zo verstandig geweest te zijn, volgens de kinesist is de opbouw te snel gegaan voor mijn spieren en pezen. Moet dus nu rusten, en eerst kracht opbouwen voordat ik terug mag beginnen lopen. Heb intussen wel gezorgd voor echt goede schoenen, hoop dat ik die snel verder kan gaan uittesten :)

Heb de informatie over de pasfrequentie gelezen, had ik nog nooit bij stilgestaan. Als ik terug mag beginnen lopen, ga ik daar ook op letten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:04

Toch klinkt 8km na vier maanden niet heel gek hoor. Balen dat je dan toch een blessure hebt opgelopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:11

Mag ik hier ook mee komen kletsen? :D

Ik ben sinds vorige week voor het eerst begonnen met hardlopen. Kleine stukjes, gewoon met de hond 's ochtends een rondje, in de hoop wat meer conditie te krijgen en een beetje af te vallen.

Vrijdag heb ik 1,5 km gejogd, zaterdag samen met mijn vriend 2,5 km, en zondag kwam ik mijn bed niet meer uit :')
Vandaag weer 1,5 km, en ik zou dolblij zijn als ik over een tijdje 5 km kan halen :))

Waaw wat een prestaties komen er hier voorbij! Greetje, wat knap zeg!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:48

Leuk dat je ook begonnen bent, welkom!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:55

Leuk Annemiek :j

Ik heb vandaag een heel goed rondje met de metronoom gedaan. Voelde echt lekker. In totaal 18 minuutjes gelopen en iets van 14 min gewandeld. Merk dat ik gelijk anders loop dus heel rustig aan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:01

Welkom, Annemiek! Ik zou echter niet iedere dag lopen, maar telkens een rustdagje inlassen zodat je spieren tijd hebben om te herstellen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:31

Ik heb vandaag een kort herstelloopje gedaan van 6km. Benen voelden verrassend goed na de 19km van zaterdag. Ik herstel makkelijker van de lange afstanden.
Morgen rust en woensdag het bos in.

Ik heb woensdag om 8 uur een afspraak bij de paradontoloog, ik denk dat ik er in mijn hardloopkleren heen ga. Het zit op de route naar het bos :D :+

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:21

Wat een afstanden zie ik hier voorbijkomen zeg!

Vinden jullie het goed als ik me ook kom melden?
Ik heb tot 6 maanden geleden 2 keer per week hardgelopen, helaas door een zwakke knie gestopt. Nu ik op school weer een duurloop moest doen besefte ik pas wat ik eigenlijk gemist heb al die tijd. Vandaag weer een rondje begonnen en verassend genoeg, toch even 1,5 km aan een stuk gelopen! Ondanks mijn barslechte conditie op het moment.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:03

Welkom! Kun je die knie nu wel weer belasten dan?

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:25

Ja ik heb in de tussentijd veel krachttraining gedaan om de spieren rondom mijn knie te versterken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:16

Hier heb ik de indruk dat de kine ook zijn vruchten begint af te werpen. Vandaag weer 14 min op 170bpm gelopen. Dat vind ik nog pittig dus blijf ik dit aanhouden tot het makkelijk voelt. Ga er wel mijn muzieklijst op aanpassen, anders vloekt dat te veel.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:36

Ik wil ook weer beginnen met hardlopen, doel is eerst 5 km. Ik ga ook meedoen met de loop Leeuwarden 19 mei. Zijn er toevallig meer mensen die hieraan mee willen doen?

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:55

poes schreef:
Hier heb ik de indruk dat de kine ook zijn vruchten begint af te werpen. Vandaag weer 14 min op 170bpm gelopen. Dat vind ik nog pittig dus blijf ik dit aanhouden tot het makkelijk voelt. Ga er wel mijn muzieklijst op aanpassen, anders vloekt dat te veel.

Ik weet niet of je spotify hebt? Maar dat vind ik echt ideale lijsten!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:59

murphypower schreef:
poes schreef:

Ik weet niet of je spotify hebt? Maar dat vind ik echt ideale lijsten!

Nee ik heb Apple music... echt stom