Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:41

Wij zijn echt het slechtste stel ooit qua datum onthouden :') Ik denk dat we bijna 9 jaar samen zijn, hij weet het ook niet zeker. Wel net 1 jaar getrouwd O:)

Knap Ayasha :') Ik zie het voor me, ik had altijd trainingsbroek over witte broek die pas uit ging als ik er op ging. En zelfs met alleen op stappen kwamen er af en toe vlekken op die daar niet horen te komen met alleen opstappen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:50

Ik kende mijn man net twee weken toen mijn schoonmoeder liet vallen dat ze wel snel oma wilde worden :oo

Toen heb ik thuis meteen het gesprek erop gebracht en hoe ik erover dacht. Hij kon zich er meteen in vinden, had er nooit zo over nagedacht dat je ze ook niet kunt nemen en dat dat ook prima is. Inmiddels 7 jaar samen waarvan 3 getrouwd, nog steeds staan we beiden recht achter onze keuze :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:52

Hier eind van de maand 14 jaar samen en 8 jaar married without children :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:58

Magrathea schreef:
Ja, het zal zeker met leeftijd te maken hebben. Op mijn leeftijd is het inderdaad wat rauw op je dak :D (26 nu)

Ik ben 25 :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:18

MyWishMax schreef:
Wij zijn echt het slechtste stel ooit qua datum onthouden :') Ik denk dat we bijna 9 jaar samen zijn, hij weet het ook niet zeker. Wel net 1 jaar getrouwd O:)

Knap Ayasha :') Ik zie het voor me, ik had altijd trainingsbroek over witte broek die pas uit ging als ik er op ging. En zelfs met alleen op stappen kwamen er af en toe vlekken op die daar niet horen te komen met alleen opstappen.

:o :o
Ik durf bijna niet te zeggen dat ik dat ook doe... :o

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:18

Mars schreef:
Ik kende mijn man net twee weken toen mijn schoonmoeder liet vallen dat ze wel snel oma wilde worden :oo

Toen heb ik thuis meteen het gesprek erop gebracht en hoe ik erover dacht. Hij kon zich er meteen in vinden, had er nooit zo over nagedacht dat je ze ook niet kunt nemen en dat dat ook prima is. Inmiddels 7 jaar samen waarvan 3 getrouwd, nog steeds staan we beiden recht achter onze keuze :)

En schoonmoeder? Is die inmiddels ook aan het idee gewend?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:22

Ayasha schreef:
MyWishMax schreef:

Dan ben ik niet de enige haha. Ik ga volgende keer weer voor het eerst in 5? jaar starten, kijken hoe lang het schoonblijft. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:24

Bloodymary schreef:
Mars schreef:

En schoonmoeder? Is die inmiddels ook aan het idee gewend?

Ze zal wel moeten :D Mn man heeft nog een jongere broer dus haar hoop is daarop gevestigd :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:26

Er is dus een school in Tilburg die alleen nog maar water als drinken toestaat in de pauzes. En qua snacks alleen fruit of boterhammen. Nouuuu de mamabrigade staat weer op haar achterste benen, het is hilarisch := Aan het woord gelaten wordt ook de vader van Kevin (uiteraard) die buiten zinnen is omdat zijn kind "geen water lust". HOE lust je geen water _O-
Oja en je wil nu ook echt geen leerkracht zijn op zo'n school... Ouders die compleet flippen op Facebook: "Die trut moet zich gewoon bezig houden met waar ze voor wordt betaald" "Als ze dat tegen mijn kind zouden zeggen zou ik haar aanklagen" :') :')
Nee het is ook absoluut niet zo dat overgewicht een probleem is onder kinderen... Maar hun kind is natuurlijk hartstikke gezond. Wat is dat toch dat ouders spontaan een blinde vlek ontwikkelen zodra dat kind eruit floept :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:29

Nou idd die reacties omdat kinderen water moeten drinken :') En dan worden natuurlijk ook de special snowflakes weer van stal getrokken 'ja maar mijn dochter Xylandria is autistisch en als ze haar macrobiologische vegan tarwegras-bietensapje niet krijgt is ze een maand van slag hoorrrr' :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:30

MyWishMax schreef:
Ayasha schreef:

Dan ben ik niet de enige haha. Ik ga volgende keer weer voor het eerst in 5? jaar starten, kijken hoe lang het schoonblijft. :+

:D Succes!
Voor ons is het ook het eerste seizoen na 3 jaar niet starten. :oo
Was toch wel weer even wennen. Zeker de eerste wedstrijden thuis komen, douche, zetel en bed. _O- :o
Van afgelopen zondag ben ik nog niet bekomen... := Thank god zijn hier geen kinderen want dan zou dat dus ook niet meer kunnen... Dan kan je niet besluiten van een week op standby te gaan. :=

Ik vind wel dat sommige scholen ver gaan in hun bemoeienissen. :) Waarom zou een kind geen lekker koekje mee mogen hebben voor tijdens de pauze... Ik drink van mezelf koffie of water en eens per week ofzo (soms eens per twee weken. :') ) frisdrank. Dat terwijl ik op gegroeid ben in een gezin waar ze nooit begrepen hebben dat water ook drinkbaar is. Dus ook de zoon/dochter van Kevin kan op een gegeven moment gewoon besluiten dat het anders moet. :) Zonder inmenging van de school. Een school moet zich IMO beperken tot het lesgeven van de kinderen. Wij hadden wel bv een "gezonde week" waarin ons de voordelen van gezonde voeding en drank uit gelegd werd (in kindertaal natuurlijk.) maar verplichtingen over wat de kinderen mee krijgen gaat een school IMO te ver mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:31

Nou, ik was vroeger heel blij met mijn pakje koekjes op school hoor. Oke, ik mocht qua schoolmelk alleen halfvolle melk van mijn ouders en niet de choco of yoghi variant haha. Maar dat overgewicht ga je niet verhelpen door alleen op school zulke maatregelen door te voeren. Net zoiets als die traktaties die tegenwoordig alleen maar gezond mogen zijn. Het hoogtepunt van de dag was de traktaties als iemand jarig was. :')

Qua water lusten. O:) Er zit echt wel verschil in water en water. Ik vind 'bron'water uit die flesjes minder lekker dan het kraanwater bij ons (zal wel bijna hetzelfde zijn als bij jou als ik jouw woonplaats zie haha), maar andere delen van NL vind ik het weer minder lekker.

EDIT: Ayasha; ik start serieus maar 1 proef, want inrijden en 2 proeven rijden trek ik nog niet. En het is op eigen stal, dus gelukkig kan ik daarna gewoon naar huis en instorten. Ik heb dan wel weer 3 honden, maar daar zorgt man voor dan. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:34

Hier heeft het kraantjeswater een iets zoete smaak (die proef ik trouwens alleen als ik lang genoeg geen zoet spul binnen gehad heb wat niet vaak voor komt maar toevallig werd ik er gisteren nacht weer aan herinnerd. :)) )

Met die verplichtingen bereik je alleen boze ouders die hun kont tegen de kribbe gooien. Terwijl als Kevin Junior thuis zou komen en zou besluiten dat ie water wil omdat zijn juf hem uit gelegd heeft dat dat beter is, en Kevin Junior die stiekem een crush op zijn juf heeft, besluit dus ook dat dat beter is, dan krijgt Kevin Junior gewoon water.

MWM: hond crasht gezellig met me mee. :') Ik start wel twee proeven maar ik rijd ook maar 20 min. in (incl stappen) per proef. Ik merk wel dat ik terug een zekere "tolerantie" op bouw nu. Ik ben wel moe en wat suffig een paar dagen maar het echte crashen de dag zelf heb ik niet meer. Ja deze week wel maar dat is een uitzondering. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:38

Mars schreef:
Nou idd die reacties omdat kinderen water moeten drinken :') En dan worden natuurlijk ook de special snowflakes weer van stal getrokken 'ja maar mijn dochter Xylandria is autistisch en als ze haar macrobiologische vegan tarwegras-bietensapje niet krijgt is ze een maand van slag hoorrrr' :')

Ja inderdaad := Of allerlei kinderen met eetproblemen die geen groenten eten ofzo... Ja uh jammer dan.

Ayasha, ik denk dan toch dat het wel heel erg gesteld moet zijn met de snacks op school (ik bedoel misschien kreeg de helft van de klas wel energydrank mee naar school ofzo, kan me voorstellen dat je dat wilt inperken). En ik denk dan ook, zo lang zit je per dag ook niet op school, tijd zat om je daarbuiten vol te proppen met koek en snoep :=
Beperkingen gingen trouwens niet over traktaties afaik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:40

Dan doe je een verbod op energydrinks (die volgens mij ook op de verpakking aangeven dat ze niet goed zijn voor kinderen.) maar niet op frisdrank in zijn geheel. :) Maar met alleen water verbied je dus ook fruitsap, chocolademelk enz. :)
Het gaat 'm gewoon om het principe dat leerkrachten aan één kant zeuren dat ze geen opvoeding willen doen, dat moeten de ouders doen maar aan de andere kant, de school zich wel flink wil bemoeien in diezelfde opvoeding. Kies dan ook. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:40

Nee, die traktaties hoor ik hier in de buurt. Geen chips of koekjes of leuke dingen meer als traktaties, maar stukje komkommer vermomd als krokodil.......................

Wij mochten in de ochtend om half 11 / 11 uur ofzo? een snack, dus pakje koekjes of wat je ouders ook meegaven. De sultana's en liga milkbreak waren erg populair haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:42

Dat zijn zo van die dingen die ik nu zie he... De kids mogen geen koekjes meer want oei oei suiker... Nu heb ik sowieso iets tegen dat extremisme wb voeding. :=
Laatst kwam iemand mij een dieet voorstellen voor mijn darmproblemen want zij wist de oplossing er voor...
Ik wilde het negeren maar toen ging ze mijn koffie er in betrekken... Ken je grenzen >;) Die was heel snel stil toen. :x

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:46

Oh juist die traktaties is wat ik wel meekrijg uit de kind hebbende sociale omgeving.

Van steeds gekker en luxer en mooier, tot ondertussen enkel kleine cadeautjes en geen etenswaren meer als traktatie. (En die met die cadeautjes troeft men elkaar nu af)

Vroegah kwam je standaard met je in alu-folie ingepakte witte kool, met kaas augurk prikkertjes erop. En als je moeder uitpakte zat er een druifje bij. Of stukje ananas.

Maar goed, toen waren er ook nog geen kindertjes met gluten, lactose of whatever intolerantie. Ja 1 of 2 op de hele school hooguit.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:49

Eigenlijk is het bizar dat een school regels moet maken voor gezonde voeding. Een keertje extra lekker (en vaak dan ook ongezond) lijkt me voor iedereen leuk, maar als dat al verworden is tot de norm...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:08

Ik heb een week van comfort-food deze week. :o
Ik heb dus net al nootjes zitten eten (nee niet de gezonde.) :o
Zal om het goed te maken er zo een potje youghurt achteraan doen :o

Wij hadden vroeger niet echt "regels" wb koekjes. Mochten nemen wanneer we wilden alleen een paar uur voor het avond eten niet.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:10

Als ik een kind zou hebben zou die meteen naar een andere school gaan. Zijn ze nou helemaal bedonderd? Hebben ouders nog iets te zeggen over hun éigen kinderen?

Wij kregen chocomelk, melk of water. Tussendoor wat je van moeders meekreeg (bij mij limonade). 2x per dag een koekje. Guess what: ik leef nog!
Geen dikke of hypere kinderen op onze school gehad. Maar toen speelden we nog en als we toch eens rot deden, konden we naar mijnheer directeur en kregen we 's avonds nog een preek erbij als we die rode nota moesten laten handtekenen...

Een persoon, zeker een jong iemand, heeft ook bouwstoffen nodig.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:16

Wat ik ervan begrepen had was het inderdaad zo dat er voornamelijk energy drankjes werden meegegeven.
Onbegrijpelijk vindt ik dat :x

Ik heb een zusje van 7 jaar oud, die zit nu in groep 4 van de basisschool. En af en toe haal ik haar mee uit school of help ik met de traktaties voor verjaardag oid maar het is echt absurd. Het is vooral sneu voor de kinderen met ouders die minder te besteden hebben want dat kindje wordt dan serieus het pispaaltje, omdat de traktatie niet mooi/groot/duur/glimmend genoeg is. En dat gaat voor mij echt te ver..

Gelukkig staat mijn zusje sterk in haar schoenen want ze heeft 1 gehoorapparaatje, ideaal om te pesten dus. Mijn hart zou breken als ze hierom 'uitgekozen' zou worden.

Dit soort dingen doen mij ook meer en meer beseffen waarom ik absoluut geen kinderen wil.
Vaak wordt gezegt; ach jouw kind word niet zo want het ligt alleen maar aan de opvoeding.

Maar in groep 2/3 stak daar de hele klas hun middelvinger op naar iedereen met het woordje f*ck you erbij omdat er 1 onopgevoede rotte appel in zat waar de docent tegenwoordig niet meer tegen op durft te treden omdat er anders een horde kwade mamas op af komt :n

Ik ben echt zo blij dat mijn vriend en ik op dezelfde lijn zitten, al moet ik zeggen dat hij dat besef wel meer en meer heeft gekregen door mijn zusje en de hele situaties soms om haar heen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:22

En dan gek vinden dat die kinderen stront vervelend zijn van de suikers.
Ik geef die school groot gelijk. Wat is er mis met water.
En dan dat gezever lus ik niet, nee inderdaad ik vind cola ook lekkerder, maar het is ongezond, klaar.

Traktaties zijn toch ook de meeste scholen dat dat alleen maar fruit mag zijn.
Tenminste dat hoor ik dan wel van de moeders hier in de buurt. Dus geen snoepgoed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:43

Ja, suikers zijn de schuld van vervelend zijn. :j Niet beroerde opvoeding.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:44

Ja suikers ook.
De beroerde opvoeding ook, maar ik denk dat de juffen en meesters dat redelijk onder controle hebben.
Beter dan de ouders in ieder geval.