KM_Ris schreef:Hoi allemaal,
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar zou wel graag mee willen kletsen.
Afgelopen week ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik heel erg met mijn gewicht zat.
Vanaf kinds af aan ben ik al veel te zwaar.. soms als volwassene gingen er wat kilo's vanaf maar het kwam er ook altijd weer bij..
Na 2 zwangerschappen en stoppen met roken was ik even op mijn lichts.. alsnog 87 kilo. Later ben ik aan de antidepressiva gegaan i.v.m psychische problemen. En nu 3 jaar later ben ik mega veel bijgekomen. Dit had ik wel in de gaten maar ben na een tijdje gestopt met wegen. eigenlijk kop in het zand steken.
Bij de dokter moest ik natuurlijk wegen en meten. hier bleek dat ik op een BMI van bijna 42 zat. veel te veel uiteraard.. ben er erg van geschrokken.
Hij gaf dus aan dat ik hiermee in aanmerking kwam voor een operatie.. eerst moest ik hier niets van weten. ''want ik moet het zelf doen'' maar inmiddels denk ik wel dat ik hier zelf niet meer uit ga komen.
Dinsdag heb ik via het NOK een online voorlichtingsavond.. als ik er dan nog steeds achter sta moet ik het de huisarts laten weten en gaat hij me doorverwijzen.
Ik vind het heel spannend, vooral omdat ik een alleenstaande moeder ben en ik bang ben dat mijn kinderen zonder mij achterblijven of met een zieke moeder.. merk dat ik continue de risico's in mijn achterhoofd heb. maar aan de andere kant.. met dit gewicht en BMI zijn er ook heel veel risico's.
Ik zou dus graag hier mee willen kletsen, jullie ervaringen lezen en uiteindelijk hoop ik ook mijn ervaring delen.
Ik heb het niet alleen voor mezelf gedaan maar vooral voor mijn zoon, ik was ook alleenstaande mama, ik kon hem niets meer geven, mijn lijf was op, ik heb bij hem trauma veroorzaakt doordat hij zo vaak met mij naar de SEH moest omdat ik geen lucht meer kreeg, toen ik ook niet meer mijn eigen schoenen aankreeg en mijn zoontje dat moest doen was dat de druppel.
Ik zou het zo weer doen

Ik moet wel zeggen er waren er aantal bij het NOK die het deden omdat ze zichzelf in de weg zaten maar medisch verder "Oké" waren, die zijn uiteindelijk ook terug gevallen, niet naar waar ze vandaan kwamen maar die vielen sneller terug in een oud patroon. (haar eerste vaste maaltijd was een wit broodje kroket en een cola zero