[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:13

Pepperrr schreef:
yvanna schreef:
100 ml gekookt water en een halve thee lepel zeezout

Vind dat wel erg veel eigenlijk := . Ik doe in een heel glas echt maar een mini mespuntje zeezout erin.. Van teveel zout gaat het juist irriteren. Verder het bultje is een vochtbultje. Teken dat er teveel gefriemeld aan wordt meestal. Draai je je helix? Want dat moet je juist niet doen. Zoveel mogelijk vanaf blijven. En zou eigenlijk ook stoppen met zeezouten. Dan zit je er toch weer aan en heeft het geen kans om goed te genezen. Gewoon tijdens de douche met een zachte straal even afspoelen. Litha methode werkt vaak het beste :)

Over 9 weken wisselen vind ik erg vroeg met een kraakbeenpiercing. Zou daar minimaal een half jaar mee wachten, of nog beter tot het helemaal genezen is. Zeker als er een vochtbultje op zit.

Maar uiteraard is dit allemaal eigen keuze ;)

Nu ik het teruglees lijkt het een beetje een afkrakend bericht maar zo bedoel ik het totaal niet. Wil je er juist mee helpen :j

Had het gevraagd bij de persoon waar ik m heb laten ppiercen en dat vertelde de eigenaar.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:15

Ik zit er niet vaak aan, maar stoot er wel eens tegen aan en dan schuif ik m weer naar achteren. Van er veel aanzitten kan je inderdaad vocht bultjes krijgen

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:34

Pepperrr schreef:
Cindeeh schreef:
Ja ik bedoelde inderdaad de losse piercings, als ze niet in je lichaam zitten haha. Dankjewel. :)

Ik wil mijn acrylstretchers en mijn gewone standaard staafjes en ringetjes even een goede schoonmaakbeurt geven.

Acryl niet met alcohol doen, daar kan acryl niet tegen. Ben ik ook eens mee de fout in gegaan. Die zou ik uitkoken met zeezout ;)

Smelt dat niet dan?

Celestial schreef:
Misschien is hier iemand met betere zoek skills dan ik... Ik ben op zoek naar een navelpiercing, niet te lang, met onderaan een paars, opaal hartje. Het is voor mijn vriendin, gek op paars en opaal en ik zou een hartje heel leuk vinden, maar kan zelf alleen rondjes vinden of piercings van boven de 50 euro :(

Zoiets dus, maar dan paars

https://www.thebellyringshop.com.au/pro ... 7668741221

Aliexpress/ebay/wish etc al geprobeerd?

Pepperrr

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:35

Anders kook je het water eerst, laat je het een klein beetje afkoelen en laat je je piercings er daarna in weken, lijkt me nog veiliger haha. :Y)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:50

yvanna schreef:
Ik zit er niet vaak aan, maar stoot er wel eens tegen aan en dan schuif ik m weer naar achteren. Van er veel aanzitten kan je inderdaad vocht bultjes krijgen

Van dat schuiven kan het al komen geloof me ik heb dat ook gehad. Bultje zat er weken en ging maar niet weg. Zeezout alles. Heb het uiteindelijk met rust gelaten en het is toen vanzelf weg gegaan. Heel af en toe druppel ik er nu sterilon op ( word afgeraden iknow zeker op verse piercings) maar het helpt bij mij echt heel goed. Als ik nu een irritatie of last heb druppel ik het erop en het is de volgende dag al weg.

Wisselen zou ik zeker nog niet doen. Eerst goed laten genezen dan pas wisselen. Ik weet hoe lastig het is zeker als je je nieuwe piercings al hebt. Maar wachten is echt het beste.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:49

Sterilon was ook het enigste wat bij mij hielp bij mn vochtbultje hoor

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:28

Niks helpt bij mijn vochtbultjes, dus ik heb maar geaccepteerd dat ze er zijn en hoop dat ze vanzelf weggaan :=

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:28

Pepperrr schreef:
Anders kook je het water eerst, laat je het een klein beetje afkoelen en laat je je piercings er daarna in weken, lijkt me nog veiliger haha. :Y)

Haha slim. :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:51

Drunksheep schreef:
@Vanillia: Heb je al titanium geprobeerd? (Sterling) zilver in een verse piercing is echt enorm af te raden. Zelfs in geheelde piercings moet je het eigenlijk niet willen. https://www.liveabout.com/best-body-jew ... gs-2042483

Nee, had serieus geen idee dat zilver slecht is, heb dit er juist in gedaan omdat ik dacht dat ik reageer op het nikkel in chirurgisch staal.. Twijfel wat ik zal doen nu, er komt aan de achterkant nu steeds een beetje bloed en helder wondvocht uit, dus ben bang dat ik er nu überhaupt niks nieuws in ga krijgen.. Alleen dicht laten groeien als het zo onrustig is was ook niet slim begreep ik -O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:04

Genezing van mijn piercings gaan eigenlijk heel goed! Met slapen ook weinig last :)

Ik ben alleen vergeten te vragen wanneer ze vervangen mogen worden, weet iemand dat? Heb een tragus en daith. Sommige sites zeggen 6 weken sommige zeggen 6 maanden _O-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:17

Cindeeh schreef:
Pepperrr schreef:

Ik heb zelf geen acryl, alleen titanium haha dus ik zeg ook maar wat :p

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:19

Yonker schreef:
Genezing van mijn piercings gaan eigenlijk heel goed! Met slapen ook weinig last :)

Ik ben alleen vergeten te vragen wanneer ze vervangen mogen worden, weet iemand dat? Heb een tragus en daith. Sommige sites zeggen 6 weken sommige zeggen 6 maanden _O-

6 weken geldt voor normale oorbelgaatjes. Dus niet door kraakbeen. Met kraakbeen zou ik echt wachten tot het genezen is. En als je het per se eerder wil doen, laat het dan doen door een piercer. Dan weet je zeker dat het veilig en steriel gebeurt :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:21

Ik wil dat bij mijn daith sowieso door mijn piercer laten doen en tragus dan ook denk ik :)
Tot het genezen is. Hoe weet je zoiets? Tot het niet meer Pijnlijk is als je eraan zit ofzo?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:28

Yonker schreef:
Ik wil dat bij mijn daith sowieso door mijn piercer laten doen en tragus dan ook denk ik :)
Tot het genezen is. Hoe weet je zoiets? Tot het niet meer Pijnlijk is als je eraan zit ofzo?

Tsja dat is altijd lastig. In elk geval doet het dan geen pijn meer, komt er geen vocht uit etc. Maar piercings zijn bitches en soms lijkt het net of het genezen is, maar dan is het dat toch nog niet..

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:21

Pepperrr schreef:
Cindeeh schreef:

Ik heb zelf geen acryl, alleen titanium haha dus ik zeg ook maar wat :p

Ik probeer het eerst wel met 1. Als het dan mis gaat, ben ik niet mijn hele set kwijt haha.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:50

Slim ja :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:52

Kraakbeen 6 maanden wachten met vervangen, in het begin dacht ik joh hij is toch zo genezen.. maar nu hij er al een aantal maanden in zit merk ik wel dat hij nog steeds niet helemaal klaar is met helen.

Ben ik trouwens de enige die het idee van het zelf vervangen van de piercing (helix, maar de daith al helemaal) een beetje akelig vindt? := :o Ik ga mooi naar de piercer heen, die doet het maar voor me (kan er gelijk nog een piercing bij }:) )

Bij mijn oorbellen heb ik dan weer geen naar gevoel met verwisselen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:01

Groeien helixen snel dicht? Ik heb ze in maart uit moeten doen wegens een operatie en daarna niet meer ingedaan. Eentje heb ik al zo’n 10 jaar geleden gepierced en de ander denk ik een jaar of 3? :=
Ik moet even nieuwe piercings halen, maar voordat ik dat doe vraag ik me dus af of het uberhaupt nog erdoor kan :+

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:14

Mijn helix kon ik destijds na een paar maanden heel makkelijk weer doorprikken, maar verschilt enorm per persoon natuurlijk. Je kan ook naar een shop gaan en hen eventueel laten kijken of er nog wat doorheen kan.

Vind zelf piercings wisselen in het begin ook eng hoor, schijt hem ook lichtelijk voor mijn daith mocht ik die ooit willen wisselen (als ik mijn daith heb dan _O-).

En kraakbeenpiercings moet je eigenlijk de eerste 3 tot 9 maanden niet willen wisselen. Je kan niet echt van buitenaf zien of iets genezen is (een piercing geneest van buiten naar binnen), en een vochtbultje of eventuele blijvend littekenweefsel is makkelijk veroorzaakt. Better safe than sorry dus, en zou gewoon met je piercer overleggen wanneer hij/zij denkt dat het kan :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:16

Awh ik laat ze sowieso wel 6 maanden zitten en kijk dan wel even hoe of wat :)
Hoef ik voorlopig ook geen piercings te zoeken, al doe ik dat wel _O- op Etsy staan echt zulke gave <3

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:31

Daarom dat ik me gelijk laat piercen met een sieraad die echt heel mooi is _O- anders word ik gek haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:33

Als ik nog een nieuwe zou laten zetten, zou ik dat ook doen DS.
Ondertussen heb ik ze wel laten wisselen, niet alleen vanwege dat ik ze niet zo mooi vond.
Maar vooral omdat ik graag over wilde op titanium in plaats van chirurgisch staal (had ik last van).
Beide piercings zijn gelijk een stuk rustiger geworden _/-\o_

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:48

Ik vind het zo vreemd dat met (implant grade) titanium piercen nog geen standaard is. Denk dat er een hoop problemen mee voorkomen zouden worden :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:37

Mijn helix is gewoon een gat in m'n oor. Je kunt er gewoon doorheen kijken. :+ heb 'm er jaren uit gehad en kan er zo weer iets in doen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:30

Kraakbeenpiercings groeien nooit meer dicht. Althans de huid kan wel dichtgroeien, maar het kraakbeen zelf niet meer.