Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:11

Goede tips allemaal!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:23

Idd. Goeie tips hier. Zal
Poging doen om
Geen snacht (chips enzo)te eten En gaan aardapelen/ brood enzo )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:36

Waarom begin je niet eerst met gewoon gezonder eten, in plaats van koolhydraatarm te starten? Chips weglaten en daarvoor in de plaats een handje nootjes, wat komkommer of paprika is al een goed begin. Frisdrank vervangen door water (geen kcal!). Speklapjes vervangen door vis, of gevogelte. Meteen Koolhydraatarm te eten lijkt me niet handig, en daarnaast ook niet gezond. Je lichaam heeft ook gewoon koolhydraten nodig (en vet ook!). En afvallen draait ook heel erg om een gezonde levensstijl aanmeten, je eetpatroon veranderen. Dat bereik je niet door koolhydraat arm te gaan eten imo. (Want, ga jij je hele leven khd arm eten? Lijkt me niet..) Je hoeft ook niet apart te gaan koken als je gezond en gevarieerd eet: je kinderen en man kunnen gewoon mee eten (desnoods grotere portie). Het gaat allemaal om gevarieerd eten en met mate ongezonde / kcal rijke dingen eten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:13

Maanlicht schreef:
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik nu verder moet. Ik wil sowieso meer gaan sporten en buikspieroefeningen gaan doen, verder wil ik proberen mijn caloriedoel wat te verhogen. Het is gewoon even aankijken denk ik.

Ik wil graag even mijn before en after foto plaatsen. Before is van 28 november 2015 (63 kg), after is van vandaag (55,5 kg):

[ [url=m/krWBTO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook eigenlijk altijd 55 kilo gewogen, maar zit momenteel op 66. Ik wil eigenlijk weer heel graag terug naar mijn 55 kilo gewicht al is mijn lichaam zo anders in proportie dan dat van jou :P

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:46

Ik zou hier graag lijstjes willen posten en meelezen/praten :)

Kort voorstelrondje: Laura, 27 jaar, 1.78 m lang en zo'n 78 kg denk ik, maar dat weet ik niet precies, want mijn weegschaal is kapot. Gewicht vind ik overigens niet echt heel belangrijk, het gaat mij er om hoe ik me er bij voel. En op dit moment is dat niet zo fijn.
Heb eerder rond de 73 kg gewogen en dat was eigenlijk prima (toen 10 kg afgevallen). Nu heb ik een rotjaar achter de rug en helaas ben ik een emotie eter en had ik echt even niet de ruimte in mijn hoofd om daar op te letten of er iets aan te doen. Gelukkig ligt dat achter me, maar inmiddels heb ik wel bloedarmoede, in eerste instantie door een infectie, maar het wil nu niet opknappen, omdat ik te ongezond eet en te zwaar sport. Tijd om er wat aan te doen dus! Moet dus ook opletten dat ik regelmatig producten met veel ijzer eet.

Lijstje voor vandaag:
O1: plakje ontbijtkoek (moest vroeg beginnen met werken, dus heb op het werk echt ontbijt gehad)
O2: 2 vk boterhammen met kipfilet, 1 gekookt ei
T: schaaltje aardbeien, plakje ontbijtkoek
L: Waldorf salade (bleekselderij, appel, gerookte kip, walnoten), 1 cracotte met 1 gekookt ei en een kom verse groentensoep
T: banaan
A: +/- 75 gr ongekookte zilvervliesrijst met groene curry, sperziebonen, courgette, spinazie en +/- 100 gr kipfilet
T: beetje vanillekwark +/- 100 gr denk ik, klein handje elitehaver

B: 1 uur boksen, training met de wedstrijdgroep

En nu ga ik eens eventjes lezen hier ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:24

Ik heb na de bovenstaande post ook maar een 'start' foto gemaakt.

Afbeelding

Ik ben momenteel (net gewogen) 66.5 kilo. Voor mijn 1.78cm is dat niet heel gek, maar ik voel me er niet goed bij. M'n streef gewicht is momenteel 58 kilo. Liefste weer terug naar mijn oude gewicht, dat was 55 kilo. Echter is onder de 60 momenteel al even goed :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:30

Ik dacht dat je een na foto stuurde...
Je wilt best veel afvallen, hou je dan wel iets over?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:31

Zoals ik kan zien, zie je er al dun uit, vind je het wel verstandig om terug te gaan naar 55 kilo? Dat is 11,5e kilo afvallen? :oo

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:35

Maanlicht, wat een transformatie. Knap gedaan! Wel grappig: je bent even lang als ik, en het gewicht op je 'before' foto is mijn streefgewicht :=

Courses: waarom voel je je niet goed bij je huidige gewicht? Ik vind je er onwijs goed uit zien.

Welkom nieuwe bokkers :wave:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:51

Thirsa, misschien is gespierder worden juist wat voor jou, in plaats van afvallen. Zo wordt je strakker en daar voel je je denk ik ook beter bij :D. Want je bent al zo mooi slank!

Weet niet meer waar het stond, maar ergens in een van de afvaltopics is een foto voorbij gekomen die van voor 60kg naar na 70kg oid ging, en de na was heel mooi, juist door het strakkere dankzij de spieren zegmaar. (Na leek zelfs lichter dan voor, terwijl dat dus niet zo was)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:08

Precies wat IMANDRA zegt...
Courses ik zou voor spier opbouw gaan en niet meer afvallen maar strakker worden (ookal vind ik je giga strak)

p.s. ik heb boodschappen bij AH gedaan... zit nu met een herstel shake voor mijn neus daar heb ik 'heerlijke' smoothy mix doorheen gedaan (bieten, gember, ananas en bramen) maar GETVERDEMME wat is dat vies zeg :')

slikken en weer doorgaan dan maar is voor een goed doel...
mijn vet percentage is 28% Ik ben blij!!!! ben van 34% gekomen dus *\%/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:13

Haha Bianca xD. Gefeliciteerd! Ik zou m'n vetpercentage eigenlijk ook eens willen meten.. Kan dat alleen met zon weegschaal? (Beetje betrouwbaar?) Buiten naar de diëtist gaan enzo bedoel ik

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:34

Ik heb zelf nu thuis zn weegschaal die is betrouwbaar.. maar secuurder meet je toch met zn goedkope huidplooi meter.
Mijn weegschaal doet ook vochtgehalte mineraliteit van botten vet rond de organen etc... dus die is heel uitgebreid.
De chalange kan met vet percentage cm of gewicht... ik ga voor vet percentage (die is dan ook best lastig haha)
helaas woon je niet in de buurt IMANDRA anders mocht je hier wel even op de weegschaal staan :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:41

Ik ga ook meelezen hier! Ik heb een beetje een hangbuikje gekregen sinds ik mijn enkel heb gebroken....dus daar moet iets aan gebeuren. Ik vind het leuk om jullie voortgang te lezen en te zien.

Ik ben 1,75 en 70 kg. Vooral mijn bovenarmen en buik mag wat af. Sporten is buiten zwemmen en fietsen niet echt een optie momenteel helaas. Ik eet al best gezond, maar ben nooit zo van koolhydraten minderen. Misschien toch maar eens uitproberen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:42

Ik merk steeds meer dat de weegschaal geen goede maatstaf is. Als ik super gespierd was en 55 kg zag ik er heel anders uit dan nu. Dan zou ik echt eng dun zijn. Hoeveel spieren je hebt maakt dus echt heel erg uit. En ook hoe je bouw is natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:44

IMANDRA schreef:
Haha Bianca xD. Gefeliciteerd! Ik zou m'n vetpercentage eigenlijk ook eens willen meten.. Kan dat alleen met zon weegschaal? (Beetje betrouwbaar?) Buiten naar de diëtist gaan enzo bedoel ik

Probeer eens een vetmeting te laten doen bij je sportschool mbv een tang. Dat is eigenlijk het meest betrouwbaar wat haalbaar is voor zomaar. Dmv centimeters op bepaalde plekken te meten kun je ook een berekening doen, maar die is ook niet zo heel betrouwbaar.
Weegschalen zijn eigenlijk totaal onbetrouwbaar, maar als je iedere keer op dezelfde gaat staan rond dezelfde tijd dan kun je iig zien of je verschil maakt. Het cijfertje moet je iig niks van vinden en zeker niet vergelijken met een cijfertje bij een andere vetmeting.
Weegschalen werken dmv een zwakstroompje door je lichaam. Zo'n stroompje zoekt altijd de kortste route. Bij een weegschaal is die dus van je ene teen naar je andere teen. En dus meet je alleen je benen en sla je alles wat daar boven zit over. Soms heb je ook weegschalen die je ook nog vast moet houden. Dan meet je dus je benen en je lichaam ter hoogte van je borst. Dus dan sla je je buik nog over....
Daarnaast moet je op die apparaten staan, wat betekend dat een fatsoenlijke vochtverdeling niet mogelijk is en dus zullen je benen meer vocht bevatten dan waar de weegschaal vanuit gaat met zijn formules. Ook geven deze leveranciers nooit vrij welke formule ze gebruiken, dus je hebt geen idee of de gebruikte formule wel geschikt is voor jou.

Er zijn meters (geen weegschalen, maar dmv electroden) die van vinger t/m teen meten, die zijn dan het meest betrouwbaar. Deze geven ook geen vetpercentages maar ruwe waardes die je zelf moet verwerken in een rekenmodel. Deze apparaten zijn echter 4000euro, dus niet zomaar voor de thuissituatie. En zelfs met die apparaten heb je een zekere foutmarge in te calculeren. Echt super betrouwbare methodes zijn onbetaalbaar, dan ga je echt naar DEXA-scans e.d.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:57

Volgens mijn eigen weegschaal heb ik een vetpercentage van ongeveer 15 procent. Nou ik weet wel zeker dat daar niks van klopt.

Ik let er dan ook totaal niet op. Gewicht zelf ook niet veel. Vind kleding en spiegel een stuk betrouwbaarder, zie je verandering in lichaam. Niet alleen verandering in gewicht.

Moet wel weer even opletten. Doordeweeks gaat het wel goed, maar in het weekend een stuk minder. Moet toch echt minder gaan snoepen en snacken dan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:14

Het gaat mij voornamelijk om het feit dat ik altijd een stuk slanker was (ja echt, haha). Wellicht een toevoeging: Ik ben momenteel voornamelijk bezig ook met krachttraining voor het tonen, cardio doe ik er wel naast maar weinig omdat ik het spieren kweken interessanter vind maar daarmee wel deels een beetje wil afvallen :)

Ik merk gewoon dat ik uit m'n broekmaat ben gegroeid (had altijd 27) en daar voel ik me niet zo fijn bij. Het altijd vrij flinke bovenbenen gehad en daar ben ik me nu eigenlijk alleen maar nog meer van bewust. Heb vanochtend 1 uur gesport (squats met eigen gewicht, squats met 15 kilo, bovenlichaam met 8kg, bridges enzovoort) en moet vanavond nog werken (horeca) dus heb m'n beweging wel weer gehad voor vandaag :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:46

Goed om er mee bezig te zijn, gewoon lekker doorgaan en zien waar je komt :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 4 rijstwafel met kipfilet
T: perzikstukjes
L: melbatoast met smeerkaas en boter met bieslook, komkommer met kruidenkaas en komkommer
T: aardbeien en een appel
A: bloemkool, aardappelen en vlees (weet ik nog niet)

Heb tentamens dus ben allang blij met de relatief gezonde dingen :=

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:32

Courses schreef:
Het gaat mij voornamelijk om het feit dat ik altijd een stuk slanker was (ja echt, haha). Wellicht een toevoeging: Ik ben momenteel voornamelijk bezig ook met krachttraining voor het tonen, cardio doe ik er wel naast maar weinig omdat ik het spieren kweken interessanter vind maar daarmee wel deels een beetje wil afvallen :)

Ik merk gewoon dat ik uit m'n broekmaat ben gegroeid (had altijd 27) en daar voel ik me niet zo fijn bij. Het altijd vrij flinke bovenbenen gehad en daar ben ik me nu eigenlijk alleen maar nog meer van bewust. Heb vanochtend 1 uur gesport (squats met eigen gewicht, squats met 15 kilo, bovenlichaam met 8kg, bridges enzovoort) en moet vanavond nog werken (horeca) dus heb m'n beweging wel weer gehad voor vandaag :)

Als je nu met krachttrainen bezig bent die hele weegschaal vergeten!
Gewoon in de spiege kijken. Gewicht is maar een nummer...

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 15:46

kim345 schreef:
Courses schreef:

Helemaal mee eens! Ga je ook lijstjes plaatsen Courses? :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 18:03

kim345 schreef:
Courses schreef:

Hier ook mee eens, denk dat tegelijk bezig gaan met krachttraining en ondertussen ook focussen op die 55 kilo niet gaat werken. Lekker fanatiek gaan sporten en eten om dit te ondersteunen, dan moet die verandering volgens mij vanzelf komen. Gebruik de spiegel en je kleding als graadmeter, niet het gewicht op de weegschaal.

Ik wilde weer terug naar het gewicht dat ik op mijn 19e had, dat was 63 kilo. Momenteel ben ik 67 kilo, wat dus 4 kilo zwaarder is, maar ben toch echt slanker dan op mijn 19e. Korte broeken die ik toen droeg, zijn mij momenteel te groot. Ik wil nog wel wat slanker worden, maar richt me voornamelijk ook op sporten en gezond eten, dan komt de slanker worden vanzelf.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:22

Hier begonnen op 106.6 3 maand geleden.
Laatste weging vorige week 97.9.
Wil nu eerst naar 90 toe werken.
Dan naar 85, dat is voor nu eerst mijn streefgewicht.
En daarna zien we wel verder

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:22

DBiancaL: ik heb die smoothiemix ook een keer gekocht en vond m ook echt niet te doen haha! De andere varianten heb ik trouwens nog niet geprobeerd...

Sharonn ik vind het een beetje een mager lijstje zeg! Eet je altijd zo weinig?

De mijne voor vandaag:
O: 250 gr magere kwark, 40 gr diepvries zomerfruit, 3 el muesli van body&fitshop (met noten enzo, zonder suiker e.d.), 1 volkoren knackebrod met appelstroop
T: appel, halve rode paprika
L: 1 boterham met plakje kipfilet en gekookt ei, restje van de salade van gisteren, 1 kom verse kippensoep
T: banaan (maar was een hele grote, dus de helft genomen en andere helft aan collega gedoneerd)
A: 80 gr gekookte pasta met wat hamblokjes, crème fraiche, rucola en beetje geraspte kaas
T: weet ik nog niet, of wat elitehaver of een plakje ontbijtkoek

B: 1 uur cardio groepsles in de sportschool

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:29

Avelien, wat knap al!! Goed op weg hoor!

Mijn lijstje ook maar weer eens:
O: havermout met whey, kwark en wat cacao, met aardbeien
L: salade van rauwkost en gerookte zalm
T: smart prot shake
A: courgetti met pestosaus en kipfilet en wat kaas
T: kwark met walnoten