Ivy_ schreef:Ik blijf echt zoveel respect voor je hebben, ik vind het onwijs knap hoe jij je ook hier weer doorheen weet te slaan! Ik hoop dat de bloeduitslagen goed zullen zijn en dat de drain er gauw in kan.. En dat ie dan goed werkt!
Dikke knuffel van hier!
Dankjewel.
Zie t zelf niet zo, in mijn ogen heb ik namelijk geen keus. Helaas, anders was t heel anders gegaan.
Ik hoop ook dat t bloed de goede kant op gaat! Neurochirurgie vond t niet nodig t in de gaten te houden, maar mijn huisarts was t wel met ons eens om eens te kijken welke kant t op gaat nu zonder de antibiotica. Heb zo'n fijne, meedenkende en meewerkende huisarts. Ik kan ook alles laten testen wat ik graag wil (wat natuurlijk ook reëel is en zinvol), zo wilde ik nu weten hoe mn nieren (die t toch al zwaar hebben) ervoor staan na de enorme dosissen antibiotica (die ook nog eens toxisch zijn voor de nieren in de normale dosis (2 gram per dag) en ik een 6x hogere dosis (12 gram) gehad heb). Dus dat wordt ook meteen mee genomen. Meestal krijg ik de pijnstillers maar voor 1 a 2 weken voorgeschreven. Nu gewoon voor 4 weken, zonder moeilijk doen. Apotheek is er alleen iets minder blij mee, ze zijn het al niet eens met mijn morfine gebruik... Maargoed, t is niet dat ik t voor de lol neem. Het is alleen zo frustrerend dat gedoe elke keer, begrijp best dat ze controle moeten houden. Maar dat hoeft toch niet elke keer weer zo enorm moeizaam te gaan. Apotheker moet er dan bij gehaald worden , etc. en t gaat telkens weer t zelfde. Frustrerend, alsof je ze voor niets voor geschreven krijgt.
Madje1992 schreef:Je wond ziet er mooi uit.
Hopelijk heb je een goede uitslag en blijft dat de ontsteking weg is.
Kan me voorstellen dat je het soms allemaal niet meer positief kunt zien. Helemaal met de paarden kan ik me dat voorstellen. Hopelijk heb je geen infectie meer en is het met de aankomende drain nu opgelost. En kun je lekker naar Zweden toe en daar gaan herstellen.
Ik gun het je zo om weer redelijk normaal te kunnen leven!!!
Vanuit hier nog even een knuffel en heel veel sterkte!! Hopelijk kom je de aankomende weken redelijk door.
Dankjewel.
De wond gaat inderdaad heel goed, nog heel kleine stukjes wat korstjes, maar dat mag met drie weken ook nog wel. Draadje wat naar buiten kwam, hebben we er ook maar uit getrokken. De wond ziet er ook al veel "ouder" uit dan drie weken. Wel is ie nog wat pijnlijk helaas, vooral ook door de druk van het hersenvocht eronder. Maar ik mag niet klagen. Op de buik gaat ook goed.

Net onder mn broek zit ook nog een grote, haha. Die loopt van links naar rechts (net van een keizersnee). De twee naast mijn navel is van de drains, beide meerdere keren open geweest nu (de linkse (rechts op de foto) is het meeste open geweest, dat zie je ook wel. Denk een keer of 6/7 nu, misschien wel meer trouwens). In mijn navel zit er ook nog een (een kleintje), links onder op de foto en onder mn shirt zitten ook nog wat kleinere littekens, en op mn zij links en rechts maar die zie je niet zo.
Deze al eens laten zien? Is nog van maart. Waarbij ook de rug gesloopt is.

Eigenlijk alle littekens genezen wel oké, door de dexamethason (een soort prednison, maar dan 25 x sterker) worden ze wel wat breed helaas. Heb onder tussen 18 littekens van de operaties nu (8 op mijn buik, 2 in mijn zij, 5 op mijn hoofd en 3 op mijn rug) en waarvan vrijwel allemaal meerdere keren open gemaakt zijn. Volgende maand komen er weer bij, waarschijnlijk ook nog op de hals/borst als de drain naar t hart gaat (wat nog steeds mijn voorkeur heeft). Best bizar eigenlijk...
Ben een slagveld waar flink oorlog gevoerd is en dit is alleen nog maar de buitenkant...
Maandag of dinsdag de uitslag, ben heel benieuwd. Als t verslechterd gaan we gewoon maar weer terug. En dan maar weer terug aan de antibiotica, ga dan niet wachten tot poli afspraak en weten dat t nog niet goed is. Stelt de nieuwe drain ook alleen maar weer uit en dat zie ik niet zitten en trek ik ook niet...
Vannacht sinds weken eindelijk weer een beetje geslapen, niet veel maar t is wat. Helaas wel flink misselijk. De druk was aantal dagen "stabiel", omdat er twee lekkages zijn (rug en in van de boorgaten in mn hoofd). Alleen begint het nu wel weer flink op te lopen. Darmen hebben ook weer een zware klap gehad van alle antibiotica en die functioneren al niet best.
Verder vermaak ik me best redelijk, lees veel (nog steeds zo ongelooflijk blij met de e-reader
) en af en toe film kijken (Harry Potter
), probeer wat te tekenen op de computer maar dat gaat wel heel moeizaam (kan niet langer dan 10/15 min en zie weg slecht).
Wil nog eens graag een boek schrijven (informatief over paarden) en zelf illustraties maken, maar ik weet gewoon niet waarover. Heb 101 ideeën en vind t leuk kennis te delen, schrijven, etc. Maar waar is nu echt vraag naar, wat voor onderwerp waar niet al tig boeken over geschreven zijn? Ik weet t niet zo goed...
Maar zou nu toch wel graag vorm willen gaan geven aan mijn gedachten om een boek te schrijven. Nu eigenlijk ook t perfecte moment voor.