Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:02

Hoop dat vandaag en gisteren wat meer draaglijk voor je was Alice! :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:06

Vanillia schreef:
Hoop dat vandaag en gisteren wat meer draaglijk voor je was Alice! :(:)

Ik ben bang van niet. ;(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:12

Hoe gaat het vandaag met je? :(:)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 22:48

Helaas niet inderdaad. Vandaag weer bloed geprikt (op infectie parameters en nieren/lever), ben benieuwd... Heeft erg veel moeite gekost om een béétje bloed te krijgen (drie man sterk lopen prikken poeren en frotten in mijn armen), pff. Zou graag de lijn weer terug willen!

Ook weer een flinke tas morfine, verder is het uit zingen tot de nieuwe drain... Liever gister nog dan vandaag, maar t is niet anders. Ik begrijp het op zich wel en anders is het ook wel een heel groot risico.

Benieuwd wat t bloed doet ook, daar kunnen we als t goed is ook wat meer uit halen.

Oh en er kwam nog een draadje uit m'n hoofd. :=
Afbeelding

Er zijn inderdaad wel momenten dat het positieve even niet meer zo positief is, maar over t algemeen lukt het me wel goed het positief te blijven zien. Ondanks de duizenden tegenslagen, keer op keer.
Heb t vooral heel moeilijk met momenten bij de paarden... Ene kant leef ik helemaal op, alleen al door het kijken. Andere kant frustreert het mij dat ik er zelf nauwelijks iets mee kan, dan zadel ik het liefst gewoon een op en stap op en rij weg... Hopelijk komt dat snel weer, gewoon weer terug zelf bezig zijn met de beestje in plaats van alleen kijken. :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:12

Ik blijf echt zoveel respect voor je hebben, ik vind het onwijs knap hoe jij je ook hier weer doorheen weet te slaan! Ik hoop dat de bloeduitslagen goed zullen zijn en dat de drain er gauw in kan.. En dat ie dan goed werkt!

Dikke knuffel van hier!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:51

Je wond ziet er mooi uit.

Hopelijk heb je een goede uitslag en blijft dat de ontsteking weg is.

Kan me voorstellen dat je het soms allemaal niet meer positief kunt zien. Helemaal met de paarden kan ik me dat voorstellen. Hopelijk heb je geen infectie meer en is het met de aankomende drain nu opgelost. En kun je lekker naar Zweden toe en daar gaan herstellen.

Ik gun het je zo om weer redelijk normaal te kunnen leven!!!

Vanuit hier nog even een knuffel en heel veel sterkte!! Hopelijk kom je de aankomende weken redelijk door.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 13:53

Ivy_ schreef:
Ik blijf echt zoveel respect voor je hebben, ik vind het onwijs knap hoe jij je ook hier weer doorheen weet te slaan! Ik hoop dat de bloeduitslagen goed zullen zijn en dat de drain er gauw in kan.. En dat ie dan goed werkt!

Dikke knuffel van hier!

Dankjewel. <3

Zie t zelf niet zo, in mijn ogen heb ik namelijk geen keus. Helaas, anders was t heel anders gegaan.

Ik hoop ook dat t bloed de goede kant op gaat! Neurochirurgie vond t niet nodig t in de gaten te houden, maar mijn huisarts was t wel met ons eens om eens te kijken welke kant t op gaat nu zonder de antibiotica. Heb zo'n fijne, meedenkende en meewerkende huisarts. Ik kan ook alles laten testen wat ik graag wil (wat natuurlijk ook reëel is en zinvol), zo wilde ik nu weten hoe mn nieren (die t toch al zwaar hebben) ervoor staan na de enorme dosissen antibiotica (die ook nog eens toxisch zijn voor de nieren in de normale dosis (2 gram per dag) en ik een 6x hogere dosis (12 gram) gehad heb). Dus dat wordt ook meteen mee genomen. Meestal krijg ik de pijnstillers maar voor 1 a 2 weken voorgeschreven. Nu gewoon voor 4 weken, zonder moeilijk doen. Apotheek is er alleen iets minder blij mee, ze zijn het al niet eens met mijn morfine gebruik... Maargoed, t is niet dat ik t voor de lol neem. Het is alleen zo frustrerend dat gedoe elke keer, begrijp best dat ze controle moeten houden. Maar dat hoeft toch niet elke keer weer zo enorm moeizaam te gaan. Apotheker moet er dan bij gehaald worden , etc. en t gaat telkens weer t zelfde. Frustrerend, alsof je ze voor niets voor geschreven krijgt.

Madje1992 schreef:
Je wond ziet er mooi uit.

Hopelijk heb je een goede uitslag en blijft dat de ontsteking weg is.

Kan me voorstellen dat je het soms allemaal niet meer positief kunt zien. Helemaal met de paarden kan ik me dat voorstellen. Hopelijk heb je geen infectie meer en is het met de aankomende drain nu opgelost. En kun je lekker naar Zweden toe en daar gaan herstellen.

Ik gun het je zo om weer redelijk normaal te kunnen leven!!!

Vanuit hier nog even een knuffel en heel veel sterkte!! Hopelijk kom je de aankomende weken redelijk door.

Dankjewel. <3

De wond gaat inderdaad heel goed, nog heel kleine stukjes wat korstjes, maar dat mag met drie weken ook nog wel. Draadje wat naar buiten kwam, hebben we er ook maar uit getrokken. De wond ziet er ook al veel "ouder" uit dan drie weken. Wel is ie nog wat pijnlijk helaas, vooral ook door de druk van het hersenvocht eronder. Maar ik mag niet klagen. Op de buik gaat ook goed.

Afbeelding
Net onder mn broek zit ook nog een grote, haha. Die loopt van links naar rechts (net van een keizersnee). De twee naast mijn navel is van de drains, beide meerdere keren open geweest nu (de linkse (rechts op de foto) is het meeste open geweest, dat zie je ook wel. Denk een keer of 6/7 nu, misschien wel meer trouwens). In mijn navel zit er ook nog een (een kleintje), links onder op de foto en onder mn shirt zitten ook nog wat kleinere littekens, en op mn zij links en rechts maar die zie je niet zo.

Deze al eens laten zien? Is nog van maart. Waarbij ook de rug gesloopt is.
Afbeelding

Eigenlijk alle littekens genezen wel oké, door de dexamethason (een soort prednison, maar dan 25 x sterker) worden ze wel wat breed helaas. Heb onder tussen 18 littekens van de operaties nu (8 op mijn buik, 2 in mijn zij, 5 op mijn hoofd en 3 op mijn rug) en waarvan vrijwel allemaal meerdere keren open gemaakt zijn. Volgende maand komen er weer bij, waarschijnlijk ook nog op de hals/borst als de drain naar t hart gaat (wat nog steeds mijn voorkeur heeft). Best bizar eigenlijk...

Ben een slagveld waar flink oorlog gevoerd is en dit is alleen nog maar de buitenkant...

Maandag of dinsdag de uitslag, ben heel benieuwd. Als t verslechterd gaan we gewoon maar weer terug. En dan maar weer terug aan de antibiotica, ga dan niet wachten tot poli afspraak en weten dat t nog niet goed is. Stelt de nieuwe drain ook alleen maar weer uit en dat zie ik niet zitten en trek ik ook niet...

Vannacht sinds weken eindelijk weer een beetje geslapen, niet veel maar t is wat. Helaas wel flink misselijk. De druk was aantal dagen "stabiel", omdat er twee lekkages zijn (rug en in van de boorgaten in mn hoofd). Alleen begint het nu wel weer flink op te lopen. Darmen hebben ook weer een zware klap gehad van alle antibiotica en die functioneren al niet best.

Verder vermaak ik me best redelijk, lees veel (nog steeds zo ongelooflijk blij met de e-reader <3 ) en af en toe film kijken (Harry Potter <3 ), probeer wat te tekenen op de computer maar dat gaat wel heel moeizaam (kan niet langer dan 10/15 min en zie weg slecht).

Wil nog eens graag een boek schrijven (informatief over paarden) en zelf illustraties maken, maar ik weet gewoon niet waarover. Heb 101 ideeën en vind t leuk kennis te delen, schrijven, etc. Maar waar is nu echt vraag naar, wat voor onderwerp waar niet al tig boeken over geschreven zijn? Ik weet t niet zo goed...

Maar zou nu toch wel graag vorm willen gaan geven aan mijn gedachten om een boek te schrijven. Nu eigenlijk ook t perfecte moment voor. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:25

Boek schrijven, goed idee. In begrijpelijke taal voor jonge mensen die met paarden om gaan uitleggen wat ze wel en niet moeten/ kunnen doen. En waar ze op moeten letten bij aankoop/verzorging enenz.
Als je ziet wat er allemaal misgaat en het is in de huidige tijd steeds meer mensen met paarden ipv paardenmensen, die kunnen wel wat info gebruiken.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:47

Pfoeh Alice. Heb je ondertussen al een record kunnen claimen ergens voor? Niet om trots op te zijn, maar hee, dan heeft dit alles ook nog een positieve draai en ben je wereld beroemd. <<)

Hmm misschien kun je een boek schrijven over het effect van hulpteugels en hoe het óok zal kunnen. Of over het fokken van paarden?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:37

Fijn dat je vannacht weer relatief goed geslapen hebt :) Ik hoop ook heel hard dat je bloeduitslagen goed zullen zijn!
Dat van de apotheek herken ik wel een beetje van bij mij toen met mijn hoge dosering prednison. Ik moest dan 100mg per dag, 5 dagen achterelkaar hebben en dat was ook telkens lastig bij de apotheek.

Wat leuk dat je een boek zou willen schrijven. Ik koop eigenlijk nooit boeken over paarden, dus ik heb niet echt een idee wat er al bestaat enzo. Maar wat mij wel interessant lijkt is een boek over de anatomie en dan ook toegepast. Dus hoe een paard z'n spieren gebruikt tijdens het rijden en wat dan het beste is qua ruggebruik, uitgelegd hoe een zadel optimaal ligt qua anatomie en wellicht iets over de anatomie van de hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:17

Misschien iets stoms maar kun je geen siliconen pleisters gebruiken voor je littekens?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 22:05

Leuke ideeën, thanks! Iets met anatomie/fysiologie en dat toegepast lijkt me onwijs leuk en vooral ook interessant. :)
Fokkerij, aankoop, voor beginnende mensen en longeren vind ik ook wel heel erg leuk.

Record, eigenlijk geen idee? Hoop t eigenlijk stiekem niet, hihi. :o

Vind dat van de apotheek best vervelend worden. Natuurlijk moeten ze controleren, etc., maar er zijn toch wel grenzen. Het is ook elke keer weer en het is niet dat ik het misbruik of iets dergelijks. Als ik een recept voor 4 weken heb, kom ik niet na een week alweer terug.

Ze controleren het ook elke keer bij de voorschrijvende arts of het klopt, als dat na vijf keer nog steeds zo is, zal dat de zesde keer toch ook zo zijn? Erg frustrerend, want je voelt je haast crimineel op de manier hoe zij het doen. Ik weet toevallig waarom ze bij deze apotheek zo streng zijn op opiaat en morfine gebruik, omdat er "misbruik" gemaakt is door medewerkers en ze medicatie miste. Maar dat moet toch niet bij de patiënt terecht komen?

Gelukkig heb ik de fijnste huisarts die je kunt bedenken, die dus zorgt dat ik de komende vier weken goed vooruit kan zonder gezeur. :)

bobje26 schreef:
Misschien iets stoms maar kun je geen siliconen pleisters gebruiken voor je littekens?

Dat ken ik niet? Ga eens op zoeken wat t precies is en wat t doet. Op zich genezen de littekens best netjes, maar door de Dexa worden ze erg breed. Vooral twee op mijn buik zit je dat best goed.

Moet wel zeggen dat ik ze goed kan accepteren nu, in t begin vond ik t vreselijk. Zoveel littekens en ook echt grote. Maar verafschuw ze niet meer, het hoort bij mij en mijn levensverhaal die toch best heftig is geworden laatste jaren. Het laat helaas wel zien wat ik allemaal doorgemaakt heb, andere kant heb ik t ook doorgemaakt en leef ik nog. :)

Was vanmiddag de declaraties bij mijn verzekering eens door aan t kijken. Wat is zorg toch ongelooflijk duur. Operaties zijn ook best zwaar ingedeeld (klasse 4 uit 4), dat wist ik niet. Alleen aan operaties vorig jaar al meer dan een ton gekost (1 operatie 18.000 :wow: ). Ben benieuwd wat de kosten zijn van drie weken terug en maart, met de hersenvliesontsteking en buikvliesontsteking. Die zijn nog niet gedeclareerd. Ritje ambulance is ook duur, A2 rit waarvan ambulance broeders vond dat het A1 rit was is kleine 800. (van internet:
Een A2-rit houdt in dat er geen sprake is van direct levensgevaar, maar waarbij er wel sprake kan zijn van (ernstige) gezondheidsschade. De ambulance moet daarom wel zo snel mogelijk ter plaatse zijn. Er kan soms gebruik gemaakt worden van optische- en geluidssignalen. Bij een spoedgeval zonder direct levensgevaar is er binnen dertig minuten een ambulance aanwezig.)

Blinde darm in januari was ruim 4000 (wel spoed, nacht en feestdag).

Maar goed dat er verzekeringen zijn, zeg. Pff. En dan nog niet gehad over de opnamen, medicatie, poli, etc.

Morgen of dinsdag maar eens vragen wat de bloed uitslagen zijn, ben heel benieuwd. Hopelijk verbeterd het goed, of gaat het in ieder geval de goede kant op. Vind t wel spannend, want er hangt toch wel weer veel vanaf. Vooral of de operatie door kan gaan, wat ik heel hard hoop.

Zo is geen leven...

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:11

Jeetje wat een bedragen -O-

Hopelijk komt er wat meer duidelijkheid deze week!

Wat betreft een boek, misschien leuk om een handleiding te schrijven voor de manege ruiters die hun eerste eigen paard kopen? Dus hoe longeer je, wat voor een wondjes kan hij hebben en wat doe je eraan enzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:34

Ik zou het best interessant vinden om te bekijken hoe het rijden kan bijdragen aan fysische therapie voor de ruiter. Of over aangepast rijden. De andere onderwerpen is al zo veel over te vinden :o

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 23:59

Morgen weer opnieuw bloed prikken, de testen waren mislukt. -O-
Waarschijnlijk hadden ze te weinig bloed, ook hebben ze kalium geprikt met stuwband om (ondanks dat ik gezegd heb dat er ook kalium geprikt moest worden, maar ik ben maar een patiëntje, die weten daar natuurlijk ook niets van :+ ).

Hopelijk lukt het morgen wat beter, ben nog helemaal blauw van vrijdag...
Zie er nu alweer enorm tegenop. ;(
Zo iets simpels, gaf er ook echt nooit iets om en iedereen mocht van mij prikken, zelfs degene die nog moesten leren of t voor hen pas de eerste keer was. Geen probleem, ga je gang. Maar nu... begin het echt vreselijk te vinden.
Weet ook nooit goed of ik t nu wel of niet moet zeggen van te voren, dat ik extreem moeilijk te prikken ben. Ene kant als ik t niet zeg, worden ze vaak niet zenuwachtig en lukt t misschien toch beter. Andere kant als ik t wel zeg vragen ze soms iemand die heel goed kan prikken, maar meestal proberen ze t toch zelf eerst 1 of 2 keer en dan lukt t sowieso niet omdat ze zenuwachtig en/of onzeker worden...
Meestal als ik niets zeg, komen ze er zelf na een minuut kijken en voelen wel al zelf mee.

Zelfs het vat in mijn rechter elleboog wat af en toe nog wel lukte zit nu zoveel littekenweefsel op (oa ook omdat ze daar af en toe nog wel een infuus in kregen, maar dat is nu ook voorbij) dat die ook niet meer aan te prikken is, zelfs voor bloedprikken niet meer. Vaten op mijn handen klappen gelijk dicht, als ze er überhaupt in komen. Verder liggen alle vaten veel te diep om zonder echo aan te prikken. Je ziet en voelt ook niets.
En door de duizenden keren aanprikken zitten er op alle wel vindbare vaten ondertussen ook zoveel littekenweefsel dat het gewoon niet meer te doen is. Fijn zo vaak operaties, infusen, etc. moeten hebben.

Vraag me serieus af wat er gebeurd als er ooit met spoed of acuut een infuus in moet... Gaan we natuurlijk niet vanuit, maar als t wel nodig is, is dat een groot probleem. Dat is gewoon niet mogelijk meer. Pff, wat zou ik graag die PICC lijn weer terug willen of een PAC of gewone centrale lijn of iets. Die plaatsen stelt ook echt tien keer niets voor, zeker niet meer vergeleken met dat oneindige gefrot in mn armen, handen, voeten, ... ;(

Kan er echt gefrustreerd van worden, omdat ik gewoon al van te voren weet wat een gedoe en ellende het gaat worden. Straks ook weer met de operatie. Kijk ondertussen meer tegen t infuus prikken op dan voor de operatie zelf.

Goed, klaag- en zeurmodus weer uit.

Morgen krijg ik een nieuwe lens (telelens :D ) en filters binnen voor mijn camera. Heel erg gaaf! Woensdag even een geniet dagje, eerst met een vriendin naar haar nieuwe paard en haar helpen met rijden/"les geven" (en natuurlijk de nieuwe lens uit proberen *\o/* ) en daarna even naar Geldrop Hippique, dressuur kijken en kijken of ik daar ook wat foto's van kan maken (is geloof ik binnen en nog nooit eerder binnen foto's gemaakt, dus dat zal vast nog geen groot succes zijn, haha). Zo veel zin in, even een leuk dagje weg van maken. :j
Hopelijk lukt het me om de pijn wat meer te onderdrukken met de morfine, zou helemaal fijn zijn. :)

Zit verder helemaal niet lekker in mn vel, heb erg veel pijn al lukt t me nog best redelijk om toch wat door te gaan met wat dingetjes te doen voor de verhuizing, dat geeft toch wel een beetje een goed gevoel.

Nu ook enorme botpijn in mijn rechter bovenbeen, net boven de knie. Heel gek, kan niets bedenken waar t vandaan komt ook. Niets geks gedaan voor zover ik weet. En met Google wordt je ook niet bepaald blij, eerlijk gezegd. Meestal moet je ook niet gaan zoeken op Google natuurlijk, maar toch kan ik dat nooit laten. Nu is mijn AF ook altijd te hoog, dat past wel bij elkaar... verder nu nog maar even niet te veel achter zoeken. Nergens voor nodig, al genoeg aan mijn hoofd op dit moment.

Heb wel wat vaker botpijn gehad (alleen nog nooit in femur gehad), maar dat is meestal niet zo erg als dat het nu is en meestal met een week wel alweer een stuk minder. Even maar aankijken hoe t ontwikkeld deze week en of t weer verdwijnt of in ieder geval weer minder wordt, anders toch maar weer even langs de huisarts of zo. -O-

Achja, nu nog even wat meer informatie en tips op zoeken voor het maken van foto's in een binnenbak. Wat leuks. :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:56

Goh wat lastig, die pijn in je bot er ook nog eens bij zeg! Ik kan me ook goed voorstellen dat je inmiddels enorm tegen het bloedprikken opziet.
Wel benieuwd naar je foto's nu, toch nog een lichtpuntje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:05

Botpijn is vreselijk :(:) en klaag zoveel je wil! Je moet ergens je ei kwijt kunnen, dat vangen wij met plezier op.

Prikken lijkt eenvoudig maar niet iedereen heeft daar het gevoel voor. Ik vind persoonlijk IM en SC veel makkelijker dan bloed prikken, alhoewel ik het ook aardig goed kon. Voor IM is het gewoon plaatsbepaling en hup, naald er in. Bloed prikken is elke keer zoeken, voelen en toch wel een beetje geluk hebben :o
Van mij zou een stage gewoon gericht op intensief prikken zeker in het les pakket mogen. Hier in België is het afhankelijk van je stageplaats, op de ene krijg je meer kans dan op een andere.
Ik zou het wel melden. Ze moeten er maar mee om kunnen gaan...

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:32

Nogmaals een hele dikke knuffel, topper! Veel succes en sterkte vandaag Alice :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:04

Een knuffel en veel succes maar weer met het bloedprikken!
Geweldig een dagje uit, geniet er maar lekker van hoor!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:07

Pff zit weer eens niet mee.. Klagen mag hoor! Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik denk ik niets anders gedaan dan klagen, zoveel ellende.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 21:36

Dankjewel super lieve Bokkers! <3

Klagen en zeuren voelt voor mij niet goed, past sowieso niet bij mij, maar ook "het kan zoveel erger". Maar soms, lucht t toch op. Stom hé.

Bloed prikken is vandaag niet gelukt, dus wordt t donderdag. Vandaag de lens binnen gekregen, zo blij mee! Morgen eens uit proberen.

En morgen iets geweldig leuks op de planning. :D

Botpijn is vandaag iets minder, maar nog wel behoorlijk aanwezig. Maar hopelijk trekt t helemaal weg, zou fijn zijn. :)
Afgelopen nacht was echt een hel, heb nog geen 5 min geslapen. Verder halve nacht beneden zitten lezen (wilde vriendje niet wakker maken/houden), tot mn boek leeg was haha. :+

Hopelijk vannacht een betere nacht, in ieder geval ben ik nu wel echt helemaal gesloopt. Dat helpt vast wel. :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:47

Veel plezier morgen, hopelijk houd je het een beetje vol! :*

En klagen mag je zeker doen! Wat voor oliebol je meemaakt!! :j :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:53

Klaag er maar op los hier hoor! Wij lezen wel en snappen het volkomen als je er doorheen zit! Balen dat het bloedprikken niet gelukt is vandaag, waarom wachten ze nu tot donderdag?
Fijn dat je lens binnen is, altijd weer leuke dingen! En morgen dus een leuke dag in het verschiet, geniet er maar van ondanks alle ellende!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:12

Quir misschien is het een idee om je vriend Emla voor te Laten schrijven voor het bloed prikken de zogenaamde toverzalf voor kindjes.
En die dan op 2 plekken te smeren en daar mogen ze dan hun gang gaan om Een ader te vinden. Misschien wordt het dan iets minder vervelend .
En anders misschien je voet proberen?

Veel plezier morgen !!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 00:33

Knuffel voor jou..:(:)