Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:52

Wauw wat goed zeg, die 37 kilo. Die laatste loodjes gaan je zeker lukken! +:)+

Ik heb heerlijk zitten smullen tijdens het bbq'en. Het was wel wat werk vooraf maar dan heb je ook wat:
-groentespiezen
-verse knoflooksaus
-verse guacamole met tortillachips
-kipsiesjes met verse marinade
-gevulde eitjes

En alles suikervrij! Eerder kon ik me op het laatst toch nooit beheersen en ging ik toch nog voor een extra hamburger en brood met kruidenboter. Maar nu niet. :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:08

Waauw super knap 37 kilo! Petje af! Tijdsduur doet er niet toe toch, als je je doel maar haalt :j

Mijn lijstje is nog ongeveer het zelfde als vanmorgen. heb alleen de roerbakgroente vervangen voor kidneybonen

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:31

Oh wat hou ik van dit weer <3

Mn lijstje voor vandaag;
O: 100 ml yoghurt met havervlokken
T: appel
L: 70 gr speltbrood met humus
t: mango en een biscuitje, oh en een perenijsje :D
A: haasthaasthaast een sandwich to go en een kaassoufflé... := Er was niks anders meer bij t benzine station en het was laat en ik had zo'n honger :') Paste verder wel in mn kcal van die dag
T: wat "goedmaak" tomaat en paprika met wat zelfgemaakte boerenkool pesto

B: 24 km gefietst, half uurtje KT (ZWEET :Y) )
prima dagje wel behalve dan dat avondeten.

Lerker trouwens jolien!
En 37 kg dat is veel! Ik vind mn eigen 3 kg al behoorlijk wat :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:38

Godgod wat heb ik een slechte dag gehad _O- Maar was vanavond om 8 uur pas thuis dus toen was de schade niet meer te redden :)) Wel een hele dag in duinrell rondgelopen :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:56

xNavatu schreef:
Godgod wat heb ik een slechte dag gehad _O- Maar was vanavond om 8 uur pas thuis dus toen was de schade niet meer te redden :)) Wel een hele dag in duinrell rondgelopen :+

Vaak doet zo'n hele dag in de weer zijn meer goed dan je erg in hebt. Ik vrees op dat soort dagen altijd dat ik keihard ben aangekomen, maar in praktijk valt het altijd heel erg mee.

Code oranje? Gietende regen? Heerlijk hardloopweer dus. :') Nu nog even mijn buik trainen en dan zit het er weer op voor vandaag. :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:12

Ik heb wel lekker door de regen naar huis gefietst vanaf de bus :') en schrok in de bus wakker van een lichtflits met donder erachter :'D

Haha ja daar heb je wel gelijk in maar dit is echt niet goed, ik heb gewoon volle buikpijn.. En het is 3,5 uur geleden dat ik t laatste at :'D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:32

Goedemorgen allemaal!
Wat een heerlijke dag weer :D
Ik heb gisterenavond gebarbequed, maar ik heb mezelf goed ingehouden.

Nu zit ik aan m'n ontbijt, yoghurt met banaan en thee.
Ik vroeg me af of het eigenlijk uitmaakt welke smaak thee je neemt, of zijn alle theesoorten wel gelijk?
Straks ga ik paardrijden en ook nog even naar de sportschool dus met bewegen zit het wel goed vandaag. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 09:58

Goed bezig yaralisa!

Gisteren was ik wat minder bezig
O: chococrispies met melk
L: kaiserbolletje met bieslook light, sla en kipfilet en een kaiserbolletje met kaas, komkommer en sla
A: gemengde sla met zilveruitjes, ei en komkommer, aardappelschijfjes met mayo en een boomstammetje met kaas
T: glaasje ranja, bodempje milkshake en 5 wijntjes

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:39

Geeft niks, moet af en toe kunnen. Als je maar genoten hebt :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:08

:wave: ik had me al eens gemeld, maar toen kreeg ik de motivatie maar niet. :+
ik ben nu sinds vorige week bezig met 1 keer per week een les bootcamp, en vanaf vandaag erbij shredden. Alleen met eten krijg ik de knop nog niet om, maar ben al blij dat ik nu sport. :D
Staan leuke dingetjes om te maken hier in het topic die ik wel eena wil proberen. Zoals de havermoutkoekjes zag ik voorbij komen en de banaanpannekoekjes. Maar smaken die echt overduidelijk naar banaan ? Want daar ben ik niet zo gek op. :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 13:26

Yaralisa schreef:
Geeft niks, moet af en toe kunnen. Als je maar genoten hebt :D

Ik heb zeker genoten :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:52

Sannert schreef:
:wave: ik had me al eens gemeld, maar toen kreeg ik de motivatie maar niet. :+
ik ben nu sinds vorige week bezig met 1 keer per week een les bootcamp, en vanaf vandaag erbij shredden. Alleen met eten krijg ik de knop nog niet om, maar ben al blij dat ik nu sport. :D
Staan leuke dingetjes om te maken hier in het topic die ik wel eena wil proberen. Zoals de havermoutkoekjes zag ik voorbij komen en de banaanpannekoekjes. Maar smaken die echt overduidelijk naar banaan ? Want daar ben ik niet zo gek op. :')
wWelkom terug! Komt vast goed, bij mij ging ook eerst de knop om qua sport en toen pas qua eten.
Ik vind de banaansmaak wel meevallen, maar je proeft het natuurlijk wel nog. Het is immers alleen ei en banaan.

Net twee heerlijke uurtjes gesport. Van te voren cardio. Syngry meegepakt, had ik sowieso wel zin in, maar de jongen die het vandaag gaf maakt het altijd lekker zwaar! Daarna nog even een eigen klein krachtrondje. Heerlijk!
Vanavond wordt wel een matig avondje. Eerst 21-diner van een vriendinnetje. Daarna door naar de stad. Met andere woorden, veel wijn. Dus de hele avond de dansvloer maar op om het te compenseren. :P

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:40

Welkom terug Sannert!

ik heb gister eigenlijk niet gesport, kon het niet op brengen met dat warme weer :')
vandaag ook de tijd niet gehad, maar wel heel veel gewandeld, dus dat compenseert weer.

Lijstje van vandaag:
O: 2 speltboterhammen met geitensmeerkaas.
T: 2 sultana koekjes
L: Ijsberg salade met mozerella, tomaat, ei, komkommer, rozijnen en advocado.
T: 4 perzik snoepjes :o
A: ik zag net dat we aardappels eten met witlof ala creme :') en kip (op werk)
T: Aardbeien, meloen en kiwi.

B: ben vanmorgen mee op wedstrijd geweest, buiten concours dus veel lopen :+ en nu aan het werk en heb in de 1,5 uur dat ik begonnen ben al heel wat gewandeld en trappen op en af gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:58

Ik zou me hier ook graag willen melden. Ik lees al een hele tijd mee, erg interessant en heb al goede tips en recepten gezien. Ik hoop dat dit topic en het plaatsen van eet/beweeglijstjes een goede stok achter de deur kan zijn voor mij. Daarnaast sta ik altijd open voor advies.

Door ziekte ben ik helaas zo'n 9 kilo aangekomen. Nu was ik de slankste al niet, maar nu is het echt té erg. Door gezond eten was ik de afgelopen anderhalve maand 4 kilo afgevallen. Toen was de motivatie een beetje weg en daardoor 2 kilo aangekomen. Ik ben van plan me aan te melden bij de sportschool en daarnaast natuurlijk ook te blijven paardrijden. Ik zal hierbij, voor het idee, mijn lijstje van gisteren even plaatsen.

O: Smoothie van mineola en een handje aardbeien
L: 75 gram sla met wat komkommer, tomaat en tonijn
A: Kip met groenten uit de wok

B: Half uurtje paardrijden en de hele dag werken (Werk op de broodafdeling dus vrij veel lopen/tillen)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 20:57

Welkom!

Dat vind ik persoonlijk wel een erg mager lijstje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:20

Moet zeggen dat ik met werken nogal eens vergeet te eten, dus ben nog een beetje zoekende naar een goed vullend tussendoortje dat makkelijk mee te nemen/te bereiden is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:35

Ik zou om te beginnen vezels toevoegen. Je hebt nu nauwelijks bouwstoffen voor je spieren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:42

Vezels? Vezels leveren geen bouwstof en volgens mij zit in al die groente en fruit aardig vezels...
Ik zou eerder een berg eiwitten toevoegen aan je eetpatroon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:49

Ik denk dat ik normaal wel aan voldoende eiwitten zit. Als ontbijt heb ik vaak havermout met appel, een smoothie met havermout, een kom griekse yoghurt met eat natural muesli (die is zo lekker!) , soms een gebakken eitje of een paar knackerbrodjes en heel af en toe een speltbroodje.

Zo was mijn schema vandaag al weer heel anders dan gisteren:
O: flinke kom havermout met appel
L: 2 snee speltbrood met rosbief, en een met kaas
T: twee kiwi's
A: patat (dikke foei, maar at niet thuis dus dan moet je wel eten wat de pot schaft :') )

B: werken van 7 tot 14, 15 km fietsen

Ik denk dat ik dan wel een aardig schema heb, als ik dan normaal avondeten had gehad :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:10

Maar qua eiwitbronnen in je ontbijt zie ik eigenlijk alleen griekse yoghurt en ei? Havermout met appel bijvoorbeeld is voornamelijk koolhydraat als ik me niet vergis :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:14

Ohja, met vezels bedoelde ik koolhydraten. :') Hij gaat fijn haha. Note to myself: berichtjes checken voor ik in de gauwigheid iets wil posten terwijl ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben.

Oké, met knikkende knietjes hier mijn list of shame. Sinds tijden weer aan de suiker geweest vandaag. -O- Morgen maar een appeldag voor de balans, dit heb ik vaker gedaan en ik merk dat mijn darmen daar heel blij van worden.

O: 3 rijstwafels met pindakaas & banaan
T: 2 peren
L: rosbief sandwich & half puntje butterscotch gebak bij IKEA
T: -
A: Barbecue met wit stokbrood, knoflookboter, satésaus, huzarensalade, 1 kipspies, 1 knakworst met spek, 1 hamburger & 1 runderworst.
T: milkshake

Maarrr daarentegen heb ik vanavond tijdens een verjaardag niks gegeten, slechts 2 koppen groene thee gehad. :D
Het was een onwijs gezellige dag: 's middags in Zwolle met vriend en zus naar IKEA en Tuinland, daarna naar een vriendin om te bbq'en en tot slot naar een verjaardag.

Morgen lekker een eind wandelen en aan de groene appels. Eind van de middag 2 crackers met ham en 's avonds salade. Dan ben ik maandag weer op de rit.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:35

Mijn lijstje vandaag is ook slecht ;( haha
O: 2 sneetjes brood met pindakaas/hagelslag en met kaas
T: banaan
L: een soort van broodje mario maar dan de nep variant.
A: bbq. Ik heb me best ingehouden maar heb nu wel buikpijn haha! Ik heb geloof ik 4 spiesjes op met knoflooksaus, aardig wat stokbroodjes met heksenkaas, een beetje aardappel salade en een bak gecombineerd fruit (aardbei, annanas, banaan, kersen, mandarijnen en perzik ofzo?) als toetje een mini magnum almond dus mijn avondeten is echt te veel! En die bol bij de lunch was ook te veel.. Tot 6 uur echt vol van gezeten (te vol) en zo voel ik me nu nog steeds na het avond eten haha! Morgen weer streng doen om dit gevoel kwijt te raken! Aan beweging niet heel veel gedaan. Even naar stal geweest, wat gewandeld enzo daar maar verder aan school gewerkt dus stilgezeten. Als ik morgen vroeg wakker ben ga ik weer eens sporten. Ben ik dat niet moet ik aan school haha!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:55

Britt_sisi dan kunnen we mekaar de hand schudden. ;)

Wat is het weer heerlijk weer vandaag hè? Gelukkig maar want met slecht weer krijg ik altijd zin in bakken en dat is niet zo handig op een appeldag. Dit is het lijstje voor vandaag:

10:30 appel
12:00 appel
13:30 appel
15:00 appel
16:30 appel
18:00 2 lightweight crackers met ham
19:30 salade

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 11:10

Mijn lijstje was ook bagger, maar hee feestweekend! :D
O: 2 pistoletjes met kaas
L: tosti
A: tosti, paar patatjes en koffiekoekjes
T: half patatje mayo, kaassoufflé en veel wijn
B: 5 uur werken in de horeca + 4 uur non-stop dansen joehoe!

Vandaag wordt niet veel beter, ik heb een brunch namelijk en er zijn weinig gezonde alternatieven :=

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:48

Hier ook een beetje een cheat weekend haha :=
Gister niet extreem gegeten ofzo maar wel een zakje chips en 2 milkyways. Maar in de middag tijdens de koffie (moest werken) de keus gemaakt geen dikke gevulde koek te nemen die aangeboden werd maar een appel!

Lijstje vandaag:
Ochtend is een beetje verspreid over de ochtend geweest, en we hebben net gebruncht dus hoef straks niet nog eens te eten.
1 banaan
Krentenbrood met een beetje boter
Halfje spelt met snijworst, halfje hagelslag
Hele spelt boterham met smeerkaas en komkommer en een beschuitje met kaas
En vanmiddag/ vanavond bbqen :D