Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:35

Ik ga het ook echt doen, mijn schoonzus had het er toevallig ook over! Ik baal alleen dat bodypump over het algemeen 's avonds wordt gegeven. Ik heb een 07:00 - 17:00 abbonement, en die lessen zijn om 18:00. Even kijken of ik een probeer lesje mee kan/mag doen. :))

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:27

Elmira30, wil je laten weten hoe de nieuwe schoenen bevallen? Ik moet ook nieuwe schoenen en heb ook brede voetjes. Vind 't zo moeilijk om goede schoenen te vinden.
Ik lees hier ook over aanmeten. Kan je dit gewoon bij een schoenenzaak doen ofzo? :o

In mijn huidige schoenen heb ik wel van de extra dempende zooltjes zitten, heb ook nog van die lekkere slechte knieën enzo.. :roll: Iemand daar misschien nog tips voor?

Ik ga vanavond weer lekker een uurtje pumpen, half uurtje funxtion~abs-core en half uurtje kracht/cardio doen. Heb dr zin an!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:09

pfoe bij mij staat het sporten echt op een laag pitje.. Zonet nog wel lekker een ronde gewandeld & vanmorgen paardgereden. Er komt alleen niet van om naar de sportschool te gaan. Over 2 weken vertrek ik voor 5 maanden naar Curacao dus ben alles druk aan het regelen daar voor & dan moet ik het toch van de avonduurtjes hebben aangezien ik fulltime stageloop. Hopelijk kan ik het daar weer op gaan pakken. Heb een zwembad dus misschien maar baantjes zwemmen daar haha

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:58

Zo wat gaaf! Dan zou ik ook niet met sporten bezig zijn

Ik heb gisteren ff uurtje kracht geknald
Wou eigelijk vanochtend vroeg gaan hardlopen maar heb geen handschoenen dus maar niet gegaan morgen weer fitness

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:40

V_eraa schreef:
pfoe bij mij staat het sporten echt op een laag pitje.. Zonet nog wel lekker een ronde gewandeld & vanmorgen paardgereden. Er komt alleen niet van om naar de sportschool te gaan. Over 2 weken vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao dus ben alles druk aan het regelen daar voor & dan moet ik het toch van de avonduurtjes hebben aangezien ik fulltime stageloop. Hopelijk kan ik het daar weer op gaan pakken. Heb een zwembad dus misschien maar baantjes zwemmen daar haha

Gaaf zeg!! Wat voor stage ga je daar doen? *Verder niet nieuwsgierig hoor* :')

Koud is het he! Ik vind het wel wat hebben, maar aan de andere kant mag het van mij ook best wel weer zomer worden hoooor!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:55

Gaaf zeg Curacao! Ben ook wel benieuwd wat je gaat doen :-)

Gisteren weer een uurtje pump gedaan...heerlijk en het begint te wennen (de nieuwe release)
vandaag rustdagje en morgen weer pumpen en vrijdag gewoon fitness. Ik begin weer in mijn ritme te komen gelukkig.

Voor diegene die het vroeg: als ik fijne schoenen heb gevonden dan laat ik het even weten :-)

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:03

Wij hebben ook net een nieuwe release met de bodypump.
Vind sommige stukjes wel zwaar hoor Pfoee.

Gisteren wat cardio en kracht gedaan. Ik ging touwtjespringen, wil even wat meer conditie doen op een andere manier dan cardio en groepsles. Nou dat heb ik geweten haha. Was echt zo snel buitenadem. Maarja elke weer gewoon ff een paar minuutjes springen en elke keer wat langer, dan gaat het vast vanzelf beter.
Daarna nog een lesje bodybalance. Ik ben echt fan. Elke week kom ik zo ontspannen die groepsles uit, en ik ben altijd zo´n lekker stresskippetje dus dan is een keer in de week zo´n les echt fijn. :)

Hoe vaak worden bij jullie nieuwe releases gehouden met de groepslessen?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:38

Bij ons elke 3 maanden
Volgende week gaan ze bij ons weer in

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:12

Bij ons zijn ze sinds zondag begonnen. Heb de gritt al wel 2 weken terug bij een andere sportschool gevolgd waar een vriendinnetje les geeft :)

Hier vanaf maandag vreselijke buikgriep gehad,vandaag weer wat beter te pas maar dus niet wezen gritten en pumpen :(

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:35

Ik ga de minor Internationaal Management en Ondernemen (IMEO) volgen in Curacao. Ik ga daar meewerken in een leer-werk-bedrijf. Welk bedrijf dat zal zijn hoor ik pas als ik in Curacao ben dus spanneeeend. Ben de dagen aan het aftellen.

Vanavond maar weer eens zumba..:)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:23

Oehh bodypump is echt leuk! Heb ik ook een tijdje gedaan :).

Pff, ik heb echt een baalweek. Bah bah. Hele week nog niet gesport omdat het elke dag zo mega druk is mijn werk heb ik 's avonds gewoon geen puf. Eigenlijk is dat natuurlijk helemaal geen excuus maarja, trek het gewoon echt even niet.. En dan voel ik me natuurlijk weer schuldig :+ .

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:07

Bij ons om de 3 maanden. Ik vind nu vooral de schouders pittig. Ben daar niet zo sterk in. Gister weer een lesje meegepakt. Heerlijk!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:13

Ik ga vandaag eens vragen of ik mee kan doen met bodypump :j.

Voel me niet helemaal fit, maar toch maar besloten om te gaan straks.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:38

Keedie schreef:
Ik ga vandaag eens vragen of ik mee kan doen met bodypump :j.

Voel me niet helemaal fit, maar toch maar besloten om te gaan straks.

Veel plezier!! Laat even weten hoe je ´t vond.

Er heerst ook een griepepidemie hoorde ik op de radio. Tot nu toe heb ik er nog niet zo heel veel van gemerkt *klopt af* Maar snap wel dat het echt super naar is, want na zo'n griepje moet je weer rustig aan beginnen en opbouwen etc. Beterschap voor alle snotteraars en niet lekker-voelers!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:16

Hoe ging het met bodypump Keedie?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:26

Hi!
Mag ik mij hier melden? Ik ben sinds 2 weken weer fanatiek aan het fitnessen, maar ik ben geen beginner. Doordat ik ben gaan studeren was ik even gestopt. De sportschool is 2 minuutjes fietsen, de sportschool is van de uni dus er loopt veel leuks rond om aan te verlekkeren :+ Mijn doel is om van het zomer helemaal fit te zijn en rond 67 kilo te wegen, ik weeg nu 72,5. Van het zomer wil ik starten in de subtop, dus mijn doel is om mooi te passen in een dressuurrok :P Ik eet nu iedere dag zo'n 1650 à 2000 kcal. Op dagen dat ik alleen train eet ik rond de 1650 en dagen dat ik ook naar de sportschool ga dan eet ik zo rond de 1900.
Mijn ''eetdagboek'' ziet er als volgt uit:
O: 2 stukken fruit, 150 ml magere yoghurt en +/- 20 gr havermout
T: Mueslireep of rijstwafels
M: Speltbrood met appelstroop of magere smeerkaas/ eieren met knackebrod of een soepje
T: verschillend: Fruit/rijstwafels/rauwe groente/plakje ontbijtkoek of niks
A: Iedere keer verschillend, veel groente en altijd vegetarisch
T: Als ik trek heb nog wat yoghurt met een stuk fruit of wat nootjes
ik heb een tarwe allergie en ik ben vegetarisch en daarom was ik altijd al erg bewust aan het eten.
Dagelijks neem ik ook multivitamine.
Ik train met mijn paard ongeveer 6x in de week en ik ga zo vaak mogelijk naar de sportschool (deze week 4x) en als ik daar geen tijd voor heb doe ik thuis wat buikspieroefeningen.
In de sportschool begin en eindig ik altijd met cardio en tussendoor die ik kracht en balans oefeningen.
Wat vinden jullie van mijn schema? Nog tips of tricks? Ik hoor ze beide heeeel graag :D

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:49

Welkom josje4. Jij pakt het lekker aan zeg, goed bezig hoor!
Goed om eens te lezen wat er nou door jullie gegeten wordt op een dag.
Ik zit elke keer maar te mutsen met dat eten. Wil ook graag wat kilo's kwijt.
Maar heb af en toe zulke vreetbuien (stresssnoepert |o )
En daarnaast wil ik ook niet echt diëten. Ik wil wel gewoon af en toe iets lekkers kunnen eten en wil absoluut niet dat (gezond) eten mij de hele dag bezig houdt (op een negatieve manier dan)
Sowieso moet ik gewoon veel meer drinken en daarnaast m'n eten gewoon goed verdelen over de dag. Het drinken gaat nu aardig, eten gaat soms wel soms niet.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:29

Dankje suzanne! Ik ben ook niet bezig met dieeten maar meer met een een ''eetstijl''.
Ik zorg dat ik niet meer dan 2000 kcal per dag eet ( met 19 jr en 178cm en met actieve levenstijl zou ik 2400 kcal per dag moeten eten.) dus er is genoeg ruimte voor iets lekkers. Gisteren en vandaag een tony's chocoleny gegeten (troostvoedsel voor de ''tijd van de maand'' :P ). Ik wil niet overal nee tegen hoeven zeggen maar ik ben er wel bewust mee bezig.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:34

Wat ik eet is heel verschillend geen idee hoeveel kcal per dag haha

O muesli met chocolade en 2 stuks fruit erin of havermout met honing en banaan
L 2 crackers met kipfilet en komkommer
T muesli reep
A meestal aardappelen groente vlees en 1x per week iets met pasta en 1x patat of pizza

Beweging
3x sportschool
2x hardlopen
2x paardrijden

En veel lopen op me werk
Dadelijk als het seizoen is begonnen eet ik tussen de middag wel meer vaak tosti of wrap zalm of brood met beleg

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:23

Ik meld mij ook alvast! Jeetje Josje, dat klinkt wel als een pittig schema. Mijn stage is vanaf 1 februari voorbij, dus dan ga ik weer beginnen met fitness, naast het paardrijden. Ik heb zelf als doel om minimaal 4 keer per week te rijden en minimaal twee keer per week te fitnessen. Daarnaast moet ik nog afstuderen en werk ik twee volle weekenden per maand. Dus ik vind mijn schema al vol. Nu eerst nog een weekje "niksen en slecht eten"... ;)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:34

Elmira30 schreef:
Hoe ging het met bodypump Keedie?

Ik vind het echt leuk! De docente die het geeft is ook een topper, legt alles goed uit etc. Wel wat spierpijn ervan maar ik ga zeker vaker een lesje meepakkken!

Wat betreft eten, het verschilt bij mij ook echt heel erg. Ik probeer er op te letten maar het wil niet altijd even goed lukken, haha!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:12

O: 2 volkorenbrood met appelstroop of havermout met fruit
T:150 gr Griekse yoghurt o%vet
L: 3 snee volkoren/speltbrood met kipfilet,runderrookvlees of 20+kaas
T:groente(bijv snoeptomaat of wortelen) en een stuk fruit
A:3 kleien aard.,100 gr vlees of vis en veeel groentes. Of wokgerechten/pasta gerechten.
T:150 gr magere yoghurt of kwark met honing

Ik wil tussen de 1700-1800 cal binnen krijgen.

2-3 x sportschool
2-3 x paardrijden

Leuk Keedie:) Dus je gaat vaker?
Ik merk dat ik de groepslessen leuker vind dan fitness. Ik kan mezelf moeilijk motiveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:04

Leuk om zo het ' plan de campagne' van andere te lezen!

Ik dieet niet, eet naar aanleiding van mijn gevoel en weiger calorieën te tellen. Krijg aan de hand van bovenstaand lijstje dan wel weer trek in appelstroop!

Mijn plan is 3 x in de week sportschool met krachttraining en 2 tot 3 x in de week hardlopen, maar dat is nog even aan kijken of mijn lichaam dat goed op pakt. Vind hardlopen altijd zo blessure gevoelig. Verder fiets ik alle dagen 10 km.

Doordeweeks hangt het een beetje af van welke dienst ik heb.
O havermout met fruit, yoghurt (skyr of magere griekse) met zaden en noten en fruit of een groene smootie.
T vaak niks of bij erge honger een yoghurtje, fruit of nootjes.
L: drie spelt boterhammen met hummus, yoghurt en een stuk groente/fruit. Of een grote salade met bijv avocado of een restje warm eten.
T zelfde als de ochtend, zeker als ik nog ga sporten een stuk fruit.
D Alles altijd vers, rijst pasta of pattaten met minstens 350 gram groentes en een zelf gemaakte saus, 1x in de week een stukje vis en heel soms een stukje kip. Anders tofu.

Drink de hele dag door water. Alleen de weekenden zijn wat anders. Vriend eet graag een keer pannenkoeken als ontbijt en dat moet kunnen. Verder is het vaak ergens eten en een glas cava. Genieten mag ook namelijk. :) Maar merk ook wel als het te veel is geweest. Heb na een te druk weekend ook wel erg veel behoefte aan groentjes ect.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:06

Zo te zien is iedereen al behoorlijk bewust bezig met eten :)

Ik ben gisteren weer wezen sporten. Heeft iemand tips voor goede buikspieroefeningen? Ik ben nu 2 weken bezig maar ik zou wel wat andere dingen bij mijn buikspierkwartiertje willen gooien voor de afwisseling.

Vanmiddag als lunch taart en chocolade gegeten omdat een vriendinnetje jarig is := Ik heb net een tomatengroente soep opstaan, lekker makkelijk voor de komende dagen :) (compensatiegedrag :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:41

Planken en alle varianten? Ik doe zelf crunches op een fitnesbal, vind dat ontzettend fijn voor mijn rug. Eventueel met gewicht. Euhm, recht op staan met een gewicht in een hand en dan steeds aan die zijde in buigen, met het gewicht langs je been. Geen idee hoe die oefeningen heet, maar zal die zeker opzoeken om te voorkomen dat het verkeerd uitgevoerd wordt. Verder lungen met een rotatie en gewicht?