Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:51

Ik had juist heel veel zin om te beginnen, tot de na de eerste keer hahaha. Nu moet ik me er echt ff toe aanzetten en ik doe dit het liefste overdag, daarna naar paard en dan 's avonds gewoon vrij.
's avonds heb ik er het minste zin aan.

Met sportmasseur overlegt, maar de cardio moet ik nu echt even laten tot mn knie geen pijn meer doet. Het is nu vragen om blessures en dat is het niet waard.
Dus het gespring blijft even achterwege, misschien ga ik gewoon elke keer dat boxen met gewichten doen, daar word ik ook aardig moe van.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:22

xAlice: Oeh ik ga vanavond beginnen denk ik met level 2.. Gister ff een preview bekeken.. Mijn reactie: -O- :')
En ik heb hetzelfde als jou.. Totaal geen zin om te beginnen, maar na die tijd.. Heerlijk!

Jotoma: Balen zeg! Maarja, ik ben er ook zo rond de 10 dagen mee gestopt.. Zit ook niet te wachten op een blessure o.i.d. :n

Vanavond ga ik denk ik maar beginnen met level 2.. Heb nu 2x weer level 1 gedaan, maar hou ik gemakkelijk vol en geen spierpijn meer.. (10 dagen dus gestopt i.v.m. last van knie. Daarvoor 8 dagen level 1 al gedaan)
Maar eens kijken hoe me dat afgaat!

Zijn er ook mensen die gewoon elke dag een andere training doen? Bv. vandaag 30 days shred, en morgen 6 week 6 pack, overmorgen extreme shred enz??

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:25

Ik doe nu nog level 3, maar dan zonder het gespring tot de knie goed is. Ipv het gspring doe ik dan de boxing oefening met gewichtjes, dus zal wel megaspierballen hierna hebben ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:09

Heb al vaker in dit topic gekeken maar ben nu echt begonnen met de shred challenge. Heb net level 1 gedaan en ik heb 0 conditie maar alles volgehouden (met moeite). :')

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:33

Ik wil me ook graag aanmelden bij dit topic *\o/*

Ik zit dit jaar voor een high school jaar in Amerika en ben eeerg veel aangekomen.
Mijn hostmom had de 30 days shred challenge thuis dus ik ben daar maar aan begonnen.
Was al eerder begonnen maar weer mee gestopt.
Afgelopen zaterdag begonnen en nu wil ik het volhouden. :) :)

En een goede app die ik heb gevonden om calorieen te tellen is;; Lifesum
Het verteld je hoeveel vet, koolhydraten en eiwitten je eet en hoeveel je met jou bouw en lengte nodig hebt. Echt superhandig! En alle producten staan er in, en als je geen zin hebt om het in te typen kan je gewoon het product scannen. Echt een aanrader dus.

Ik heb nog wel een vraagje, hoeveel cm zijn jullie hiermee dunner geworden??

Dankje en ik zal weer wat posten als ik ( hopelijk ) wat voortgang boek :):)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:06

Welkom! De vorige keer ben ik na 30DS ruim 22 cm kwijt geraakt. Op dit moment ben ik nog bezig maar ik heb niet elke dag de 30DS gedaan (ook vanwege eigen trainingen). Maar ik ben alweer een aantal cm kwijt. Uiteindelijk resultaat moet ik nog meten volgende week. :D

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 01:42

SpikkelFire schreef:
Welkom! De vorige keer ben ik na 30DS ruim 22 cm kwijt geraakt. Op dit moment ben ik nog bezig maar ik heb niet elke dag de 30DS gedaan (ook vanwege eigen trainingen). Maar ik ben alweer een aantal cm kwijt. Uiteindelijk resultaat moet ik nog meten volgende week. :D

Wow dat is echt veel! Goedbezig!
Dit motiveert haha *\o/*

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:46

Wow! super!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:04

SpikkelFire schreef:

Wow! Knap zeg!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:31

Jeetje 22 cm!! Dat ga ik je niet nadoen vrees ik :P

Gister voor het eerste met level 2 begonnen, en heb 0,0 spierpijn. Komt voornamelijk omdat ik gigantische hoofdpijn had, dus ik heb het heel rustig aangedaan.
Vanavond wil ik er vol tegen aan, dus kijken hoe ik me morgen houdt haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:44

Ik heb na level 1 ook geen spierpijn meer gehad Naamloos :) Ook bij nieuwe programma's van Jillian niet.

Ik weet mijn resultaten niet meer uit het hoofd, maar ze slingeren ergens in dit topic rond, inclusief de foto's.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:50

Ok Bhriseis! Goed om te weten. Voordat ik denk dat ik het niet goed doe ofzo haha.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:54

Tnx :D Nu had ik ook erg veel cm's die er uberhaupt af konden. :P

Om precies te zijn was er 24,5 cm af (even opgezocht).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:58

Je moet altijd maar zo denken: als je gewoon je best doet, doe je het goed :) Ook al gaat het makkelijker lijken op den duur, dan toch betrapte ik mezelf er op dat ik de lunges dieper deed, de krachtoefeningen gecontroleerder, noem maar op :)

Even offtopic: Spikkel, hoe heb jij je heupen losgekregen toen je begon met ballet? Of had jij gewoon al fantastisch losse heupen? :P Want blijkbaar zou dat mijn uitdraai remmen, en is daardoor mijn fifth position gewoon... belabberd :+ Komt dat vanzelf wel?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:05

Hmm geen idee, ik heb van mezelf al wel een redelijk goede uitdraai :P Veel stretchen denk ik en je uitdraaispieren laten werken. Maar jullie doen alles in de beginnersles al vanaf de 5e positie? Goh, wij doen dat pas vanaf fast beginners, bij beginners alles in de 3e positie. :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:41

Nee hoor, maar ik doe sinds februari ook de les Classical Technics, wat eigenlijk intermediate niveau is. Ik zit nu op het einde van Grade 2; er zijn 8 grades en tegen het einde hoor je eigenlijk maar Classical Technics te volgen. Grade 1 was alles in eerste positie, grade 2 is het barrewerk in 3e :)

Daarom dat ik tijdens de Classical Technics les wat achterop hink :') Langs de andere kant is het een héél intensieve les, dus ook al kan ik nog niet alles volgens het boekje, na twee sets grands battements te oefenen merk ik dat ik weer wat soepelder ben, waar in Grade 2 wel de puntjes op de i worden gezet, maar ik gewoon minder écht al mijn spieren laat werken.

Dat wordt extra stretchen dus :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:49

Wow 22 cm is een mooi resultaat zeg! :j Daar ga ik denk ik lang niet aan komen :P
Hier gaat het tot nu toe best wel goed, ik was bang dat ik het weer na een paar keer zou laten versloffen maar dat valt alles mee, er zitten wel is dagen tussen dat ik gewoon echt druk ben en er niet aan toe kom, maar dat is nog wel te overzien. Misschien een stomme vraag, maar doen jullie de levels allemaal echt 10 keer, ik heb lv 1 nu volgens mij 8 of 9 keer gedaan, terwijl ik nu 11 dagen geleden ben begonnen, maar het begint te vervelen O:)
Vervelend zeg, mensen met last van hun knieen :\

Ik zat net in de spiegel te kijken, veel dunner en ben ik volgens mij niet, maar onder het laagje vet lijkt er toch al wel iets meer vorm in m'n buik te komen :j
Ik heb trouwens een filmpje killer abs opgezocht, voor wat ik even snel zag lijkt me dat ook een toffe maar zware workout.

Dat gepraat over ballet kan voor mij trouwens net zo goed japans zijn :')
Laatst bijgewerkt door fleur_yen op 14-03-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:52

Ooh zo! Ik dacht al haha :) Maar doen jullie dan niet tijdens de les stretchen? Wij ook niet altijd maar de laatste tijd wel steeds meer, dat helpt ook wel.

@fleur; de eerste keer (vorig jaar) heb ik wel alle levels 10 keer gedaan. Deze keer heb ik level 1 maar 9 keer gedaan, heb nu 3 keer level 2 gedaan en dat wordt wss ongeveer 8 keer, zodat ik daarna nog 5 keer level 3 kan doen (vanaf volgende week zondag ga ik naar het buitenland dus dan kan ik niet verder haha).

Ik zou gewoon naar het volgende level gaan als je echt het gevoel hebt dat je er niet meer uit kan halen en je je gaat vervelen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:54

Ik ga nu weer braaf ontopic :o

Ik zou het gewoon tien keer doen :) Als het te makkelijk wordt, gewoon alle oefeningen beter/dieper/sneller uitvoeren. Zie het als een overwinning dat je die dertig dagen echt gaat afvinken op een kalender 8-)

Mooi om te horen dat je het resultaat al begint te zien!

Spikkel, stretchen doen we enkel op woensdag 5 minuutjes, maar nooit voor de les. Ik denk dat ik thuis voor ik ga balletten gewoon eens extra stretch en al een beetje opwarm, misschien scheelt dat ook weer wat vooraleer de les begint.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:02

Daar heb je gelijk in Bhri, ik heb vandaag dan nog maar braaf lv 1 gedaan ^) :D Even teruggerekend, morgen nog lv 1 en dan mag ik naar 2 :)
Ter compensatie en afwisseling meteen lv 1 killer abs er achteraan gedaan, alleen was ik daar na 22 min ineens helemaal klaar mee en kon ik geen motivatie opbrengen om nog verder te gaan, was nog net even iets te optimistisch :Y)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:12

Waar hebben jullie je gewichtjes gehaald? Ik vind ze meestal toch wel erg duur maar doe het nu met flesjes en dat is niet echt handig. :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:47

Zag ze gister nog bij action liggen. Ik heb ze van rucanor vd intersport of perrysport.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:48

Intersport en Action zitten hier langs elkaar dus dan ga ik daar wel even kijken, bedankt! :)

Heb net weer level 1 gedaan, vond het leuker dan gister want leek wel alsof het vandaag minder lang duurde. :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:18

Ik ga nu zo weer bezig met level 2.. En daarna een poging doen om te beginnen met 6 weeks 6 pack.
Kijken of ik die combinatie overleef haha.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:58

Nou die buikspieren hield ik er niet bij vol :')

Deed nu volop mee aan level 2.. Gister eerste dag maar toen heel rustig gedaan omdat ik super hoofdpijn had, dus vandaag zo goed mogenlijk mn best gedaan..
Poeh! Zweten!! :oo Maar het ging wel supersnel voorbij!
Heb daarna nog ff van level 1 alle buikspieren erbij meegepakt!

Goed bezig! :D