Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:21

Echt heerlijk met t opkomende zonnetje! Baal wel dat het weer warmer gaat worden, was net zo lekker op weg :)

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:26

Net weer eens wezen hardlopen,
t begint nu steeds warmer teworden.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:48

Vanmorgen ook weer gelopen, maarliefst 400 meter achter elkaar kunnen rennen :')
Wauw wat is mijn conditie bagger :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:21

Je bent ook nog maar net begonnen toch? Als je direct vijf km kan hardlopen is de uitdaging ook snel weg :P

Gisteren heb ik een rondje van bijna 5km gedaan in 38 minuten. Waarvan eerste en laatste vijf minuten warming up / cooling down (wandelen met tussendoor stretchen) en tussen het rennen door 2x2 minuten wandelen. Voor het eerst sinds ik ben begonnen was het eens niet zo warm, zelfs een regenbui gehad. Heerlijk! Kan nu al uitkijken naar lopen in de herfst :Y)

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:40

Haha ja 3e keer dat ik gelopen heb, dus komt allemaal vanzelf hoop ik :)
Maar het is zo leuk om te lezen, de meeste hier lopen al een aantal km per keer en dan kom ik met m'n paar honderd meter haha :p

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:43

*Komt het topic binnen gejogd*

Helemaal van pagina 1 naar 177 doorgelezen, voor de motivatie om er mee door te gaan. En dat is aardig gelukt! :))

Vandaag les 4 gedaan van Evy, 2,62 km met een gemiddelde van 9,35 km/uur. Ik ben tevreden :))

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:04

Lekkere snelheid hoor Marjon! Ik ga vanavond ook weer.:)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:24

Dat staat bij mij ook nog op mijn to-do lijstje: 's ochtends vroeg gaan hardlopen.
Alleen ik moet er doordeweeks al tussen kwart voor 5 en 5 uit, dus zie het niet zo zitten om nóg eerder mn wekker te zetten en mn weekenden zijn me eigenlijk lief om uit te slapen. Maar ooit he :D...

Lekker bezig allemaal hoor! 10 km was ook ooit mijn doel, maar ben nooit verder gekomen dan 6,5 :=

Vandaag was eigenlijk mijn rendag, maar heb denk ik iets verrekt tijdens het werken want heb last van mn rug. Verschuif het dus naar morgen :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:10

jullie zijn lekker bezig :) gister heb ik rondje van 6,5 km gedaan; begon met strakke kuiten, moest halverwege gas terug nemen omdat ik ter hoogte van mijn heup last kreeg en laatste stuk voelde ik een pees bij mijn enkel :') gaat lekker... maar was wel tevreden over mijn tempo.

Hopelijk gaat dat morgen beter met mijn enkel want voel het nog beetje, want heb het plan om 's morgens vroeg uurtje te gaan hardlopen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:15

Ik heb gister 4 kilometer gerend na een maand niks gedaan te hebben.. Viel behoorlijk tegen := Na 2 km even een klein stukje gewandeld (2 minuten) en toen het juiste muziekje opgezocht en doorgeknald. Heb keihard meegezongen, mensen keken me aan of ik gek was maar liep gelukkig wel in het buitengebied :')

8 september 3 mijl lopen in Arnhem tijdens de Bridge to Bridge, maar dat gaat goed komen :))

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:17

Ik wil ook beginnen met hardlopen. (maandagavond)
Ik heb er alleen nog helemaal geen ervaring mee.
Misschien dat jullie tips hebben met schoenen en kleding en eventueel een schema voor een echte beginner.

Soms zie ik ook mensen hardlopen met dopjes in de oren ik denk een ipod of zo? Waar laat je deze dan?

En wie is Evy?

Ik vind het wel te duur om gelijk echte hardloopkleding en een ipod aan te schaffen.
Want goede schoenen zijn wel echt nodig toch? Dat ik daar eens mee begin...?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 01-08-13 07:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:31

Ik ga vanavond met les 4 van Evy verder, na twee dagen niet gelopen te hebben. Ik heb er al zin in!
Vandaag dus lopen, vrijdag niet, zaterdag lopen, zondag niet, en maandag lopen.... dat is m'n planning.

Linnie, ik ben ook net begonnen. Omdat paardrijden mijn nummer 1 hobby is, wil ik gewoon kijken of hardlopen in mijn leven past. Ik heb zo'n beetje de goedkoopste hardloopschoenen bij Scapino gekocht, een ubergoedkoop broek bij de Scapino, maar wel een fijn Nike shirt erop. Eerst maar eens kijken, of ik het leuk blijf vinden.
Verder heb ik ergen een 'gratis' Evy gedownload en op mijn ipod gezet. Les 1 is ergens verloren gegaan, dus ben ik afgelopen zondag met les 2 begonnen en maandag les 3. Dat ging prima!
De ipod heb ik in zo'n houder, die je aan je arm doet. Volgens mij bij de action, kun je die voor weinig kopen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:32

O , ja als ik echt doorga met hardlopen, ga ik echt goede schoenen kopen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:45

Ik heb dus geen ipod. Of is het toch het beste dat je een ipod koopt dan?
Kleding bij scapino is een idee ja.
Dankjewel voor je reactie!
Ik rij ook elke dag paard en werk full time dus ik moet ook nog even kijken hoe ik dat combineer.
Maar moet echt wat doen aan me conditie en ik wil er echt minimaal 4 kg af hebben en dat lukt niet met paardrijden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:51

Je kunt ook muziek op je telefoon zetten, daar hoef je echt niet speciaal een iPod voor te hebben hoor :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:53

Zijn gewoon mp3 bestandjes, kun je dus ook op je mobiel/mp3/mp4 zetten!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 07:59

Klopt :)!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:17

Ik zal eens kijken of er nog mp3 spelers verkocht worden hihi of dat het allemaal ipod is tegenwoordig.
Ik heb dat soort spullen allemaal niet.
En dan kan ik Evy downloaden van het internet en zo op de mp3 speler zetten?
(ik ben nu op me werk dus kan niet zoeken naar Evy of iets dergelijks)
En ben ook niet thuis in het downloaden van dingen.
Sorry

Waar let je op met het kopen van goede schoenen?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:19

Ik zit in de baalmodus -O- Ik loop al een tijdje hard, vanaf maart ongeveer en was met trainen bij 5 km uitgekomen. Uiteindelijk kreeg ik last van mn heup dus (ook ivm drukte) 2 weken gestopt, nieuwe schoenen gekocht, 2x weer gelopen en toen weer 2 weken gestopt. Nou heb ik net weer gelopen maar ik heb wéér last van mn heup. Ik dacht het op te lossen door even rust (totaal een maand dus), nieuwe schoenen (die overigens hard nodig waren!) en weer een flinke stap terug in training maar helaas. Wat is nu verstandig, nog even door proberen of toch fysio?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:19

Trouwens, Evy kost wel geld. Maar met een handig familielid (broer in mijn geval :')) heb ik hem gratis. Maar we mogen op bokt niet over illegaal downloaden praten...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:22

De nieuwe versie bedoel je dan? De oude is gewoon nog gratis toch? :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:22

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:41

linnie050 schreef:
Waar let je op met het kopen van goede schoenen?

Gewoon naar een goede hardloopwinkel gaan en je laten adviseren.
Ze laten je daar lopen op verschillende soorten schoenen en analyseren dat, je kan het zelf ook terugzien.

Ik loop met muziek op mijn telefoon, af en toe zet ik er wat anders op.
Toen ik begon met lopen had ik Evy ook op m'n telefoon gezet.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:58

Miriam91 schreef:
Ik zit in de baalmodus -O- Ik loop al een tijdje hard, vanaf maart ongeveer en was met trainen bij 5 km uitgekomen. Uiteindelijk kreeg ik last van mn heup dus (ook ivm drukte) 2 weken gestopt, nieuwe schoenen gekocht, 2x weer gelopen en toen weer 2 weken gestopt. Nou heb ik net weer gelopen maar ik heb wéér last van mn heup. Ik dacht het op te lossen door even rust (totaal een maand dus), nieuwe schoenen (die overigens hard nodig waren!) en weer een flinke stap terug in training maar helaas. Wat is nu verstandig, nog even door proberen of toch fysio?

Ik zo even naar de fysio gaan. Straks loop je te lang door waardoor het alleen maar erger wordt

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:01

Voor de gene die net beginnen en zonder ipod zitten kun je ook gewoon op internet zoeken naar; hardloopschema beginners. Ik heb dat namelijk ook gedaan, even kijken welke je het meest bij je vind passen en dan gewoon met stopwatch/keukenwekkertje rennen (stukke goedkoper dan mp3 speler kopen). :)

Gisteren voor de 2e keer de 5 km gelopen :) in 29 minuten (anderhalf minuut sneller dan eerste keer). Vandaag maar even niet lopen, veel te warm. En dan morgen vroeg of savonds :) ik loop een keer in de 2 dagen, is dat een juiste planning? Heb laatst eens 3 dagen aan een stuk gelopen maar dan loopt het niet meer soepel door alle spierpijn steeds maar op te bouwen merk ik :P
Ben aan het denken om in september aan zo'n run mee te doen, er is er dan een hier bijna naast de deur. Denk dat ik de 5km dan wel moet kunnen (over een dikke maand dus).