[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:16

_rosita_ schreef:
Ik heb zwart geverfd haar en er nu al een maand of 3 niets meer in gedaan... wil van het zwarte af!kan ik er met midden/donkerbruine spoeling over? zodat het.nog redelijk donker is maar niet zwart?

Kan je dan niet beter de kleur wat oplichten met highlights? Volgens mij gaat een middenbruine spoeling niet werken, omdat de ondergrond zwart en dus veel donkerder is

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:55

Corelli schreef:
_rosita_ schreef:
Ik heb zwart geverfd haar en er nu al een maand of 3 niets meer in gedaan... wil van het zwarte af!kan ik er met midden/donkerbruine spoeling over? zodat het.nog redelijk donker is maar niet zwart?

Kan je dan niet beter de kleur wat oplichten met highlights? Volgens mij gaat een middenbruine spoeling niet werken, omdat de ondergrond zwart en dus veel donkerder is

Dat is idd mijn twijfel. Op zich geeft het niet als het niet lichter wordt.. het echte zwarte is er al wel een beetje af, het is nu lichtzwart/heeel donker bruin.
Mijn uitgroei is donkerblond, dus vooral daar moet iets gebeuren ;(

Anoniem

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:29

Je kunt het natuurlijk gewoon proberen :) Ik heb ook rood over donkerbruin gedaan en dat werd toen ook lichter (terwijl dat dus ook "niet kan"). Baat het niet dan schaadt het niet. Of ja, een beetje, maar dat is te overzien :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:21

Blon_D schreef:
IMANDRA schreef:
Hallo iedereen,

Ik heb extensions gekocht (blond) om te combineren met mijn ombre haar (mijn haar is donkerbruin en onder is het korenblond, extensions waren net wat te licht). Nu heb ik ze met een vriendin (die vaak haar haren verft) geverfd, maar nu zijn ze grauw uitgeslagen in plaats van mooi bruin naar blond! Ze zijn aan de bovenkant heel grauw bruin (doet een beetje aan zwart denken) en aan de onderkant zijn ze asblond. M'n vriendin heeft dit dus ook nog nooit gezien [heeft vaker blonde extensions bruin geverfd], en we vragen ons af hoe we dit op moeten lossen...

mogelijk door gebrek aan roogpigment je zou er een blikje tomatenpuree in kunnen smeren goed in laten trekken en dan uitspoelen kijken of het verschil maakt. Duurdere oplossing in het grauwe oververven met iets waar roodpigment in zit

Al geprobeerd,alleen de punten werden maar een beetje gouder. Hebben ook citroen icm deep conditioner (aussie) geprobeerd om de kleur er een beetje uit te trekken, dit heeft redelijk geholpen en t is een stuk mooier, al is t nog wel grijzig.
Dus dan is de tip om t over te verven met een rodere kleur? (Heb vorige keer chocoladebruin genomen, wat zou je aanraden?)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:29

IMANDRA schreef:
Al geprobeerd,alleen de punten werden maar een beetje gouder. Hebben ook citroen icm deep conditioner (aussie) geprobeerd om de kleur er een beetje uit te trekken, dit heeft redelijk geholpen en t is een stuk mooier, al is t nog wel grijzig.
Dus dan is de tip om t over te verven met een rodere kleur? (Heb vorige keer chocoladebruin genomen, wat zou je aanraden?)

hm chocoladebruin bevat wel roodpigment... Ik weet niet hoe goed jouw extensions van kwaliteit zijn maar ik zou er even mee langs een kapper ofzo gaan.. Overigens wat ik niet helemaal begrijp als jouw vriendin zoveel ervaring met verven heeft moet zij toch ook weten hoe ze dit kan oplossen? Of heeft ze enkel ervaring met drogisterij verf maar niet van de kleurenkaart?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:13

Ja, vandaar ook de ketchup/tomatenpuree. Het limoen (het is nu droog) heeft heel erg geholpen, enkel de lichte punten zijn nog wat grijzig, de bovenkant is mooi bruin geworden :).

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:53

Ik ben weer gevraagd om maandag knipmodel te zijn op een school.
Ik wil weer eens iets compleet anders. Iemand suggesties? Het is nu zo ongeveer zo:

Afbeelding
Afbeelding

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:40

Ik denk dat een bob je heel mooi zou staan :D. De kleur vind ik wel mooi zo.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:45

mayniac_val schreef:
Ik denk niet dat superkort je staat, maar een hele toffe schuine bob staat onwijs gaaf denk ik :D

Zo'n asymmetrische bedoel je? Dat links kaal is en rechts haar? Daar ga ik niet aan beginnen haha :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:53

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:54

Oeeh dat had ik eerst haha! Heb ik alleen volgens mij geen foto van.. *gaat zoeken*

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:10

Ssmarty schreef:
Ik denk dat een bob je heel mooi zou staan :D. De kleur vind ik wel mooi zo.

Een bob? Jeetje, ik denk dat ik dan een ongelofelijk dik hoofd krijg :')
Die foto's zijn ook genomen vlak na dat het was geverfd haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:37

Ik ben weer terug brunette :') Heb er vandaag 6.0 overheen gegooid en warempel, rode gloed is verdwenen en haar is weer helemaal egaal *\o/*

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:40

Valt kleur 6, donkerblond, echt als bruin uit ja? :)*

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:30

Ik verf al een aantal jaar mijn haar, telkens andere kleuren etc. Maar wat me nu opvalt is dat de verf veel minder pakt in mijn punten, komt natuurlijk ook doordat er laag na laag verf op is gegaan.
Maar voor de volgende keer verven (ergens rond kerst) is het dan een goede optie om die verfverwijderaar van kruidvat erover te gooien en daarna weer gewoon een andere kleur zodat het weer wat beter pakt? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:55

elkee schreef:
Valt kleur 6, donkerblond, echt als bruin uit ja? :)*

Bij mij wel in ieder geval :j Op het pakje stond ook lichtbruin ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:27

Heeft iemand tips voor een krultang? Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:31

Ik heb er gewoon een van het kruidvat :') moet wel zeggen dat hij super werkt! voor grovere krullen gebruik ik mijn stijltang :j
maar qua stijltang vind ik de beste Remmington, dus misschien qua krultang ookwel ? geen idee, zovaak gebruik ik hem niet _O-

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:40

Oh ik ben benieuwd, Bizzybijtje.. Heb je foto hoe de kleur is geworden? :j

Ik heb ook stijltang en krultang van de kruidvat, voor 8 euro ongeveer.. Werken beide prima :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:05

Ik ben verziekt, heb een chi stijltang en helemaal gelukkig ermee. Krultang van Braun maar nauwelijks gebruikt want voordat ik m kan gebruiken knip ik t vaak weer af :=

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:19

Ik heb gister mijn haar geverfd. De bedoeling was een ombre..nouuu dat is behoorlijk mislukt. Ik heb nu 3 kleuren in mijn haar, maar ergens vind ik het niet eens lelijk staan. Ik wil nu niet nog een keer verven, pas over paar weken dus ik moet het er maar mee doen. Nu ben ik wel heel erg benieuwd wat jullie er van vinden :o

http://imageshack.us/photo/my-images/197/q8um.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/855/32du.jpg/

Celiien, ik denk idd dat een bob jou wel ontzettend gaaf staat! En man wat ben jij toch een knappe meid :j Zou je graag een keer willen fotograferen!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:40

Ik ga in januari mijn lok laten knippen *\o/*

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:54

Celiien schreef:
Ik heb er gewoon een van het kruidvat :') moet wel zeggen dat hij super werkt! voor grovere krullen gebruik ik mijn stijltang :j
maar qua stijltang vind ik de beste Remmington, dus misschien qua krultang ookwel ? geen idee, zovaak gebruik ik hem niet _O-

Ik moet maar eens bij Kruidvat gaan kijken dan.
Ik heb nu wel een Remmington liggen, had ik besteld bij Wehkamp, maar ik vind hem toch erg klein. Denk dat ik daar een poedel mee word :')

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:54

Ik ga zaterdag een flink stuk van mijn haar laten knippen.
Vind het super spannend!! Durf het nog niet echt haha

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:00

Aaaw thanks christa haha!

Is dit trouwens ook meteen een topic voor letterlijke kapsels of dat niet? Ben nog (steeds) niet naar de kapper geweest, maar wel zat avond personeelsfeestje. En nu wil ik mijn haar los hebben, maar wel leuk gestyled. Heb krultang, stijltang, krulspelden alles liggen.... Maar wat gaan we doen? Zat eerst te denken om stijltang er doorheen te gooien, om dan vervolgens met de krultang een soort van omslagkrul te creëeren.. As in, zoals de Celebes het dragen. Snappen jullie wat ik bedoel _O-