Tuhan schreef:Lieve mensen,
Ik slik al 15 jaar de pil. Alleen elke keer wanneer ik langer dan 6 maanden aan de pil zit dan wordt mijn libido laag, verschrikkelijke stemmingswisselingen, gespannen borsten en ga zo maar door. In mijn stopweek ben ik altijd vrolijker en leuker.
Als gevolg van bovenstaande heb ik begin dit jaar een spiraal laten plaatsen zonder hormoon. Ik voelde me er veel prettiger bij. Alleen had na 6 maanden nog steeds enorme heftige ongesteldheden, een opgezette buik en hield vocht vast. Dus hup spiraal er weer uit.
Nu heb ik een "lichte" pil van de dokter gekregen maar toch krijg ik al die rot bijwerkingen weer. Vooral mijn stemmingswisselingen zijn verschrikkelijk. Zeker voor mijn vriend.
Nu wil ik graag stoppen met de pil. Maarja, wat voor anticonceptie kan ik dan gebruiken? Een condoom vind ik naar en krijg ik jeuk van.
Sorry voor het lange verhaal, maar zit met mijn handen in het haar. Ik wil gewoon van die bijwerkingen af! Ik ben trouwens 30.
Groetjes, Kim
Hoi Kim, ik heb nu 6 maanden het koperspiraaltje en merk dat de bloedingen al minder heftig worden. hormonen zijn helemaal niets voor mij, ik word er nog erger van dan jij (er gaan koppen rollen, letterlijk).
er zijn helaas maar weinig anticonceptiemiddelen zonder hormonen.
volgensmij zijn ze nu bezig met een anticonceptiepil op basis van rode klaver en nog iets, maar dat gaat nog wel even duren denk ik :