[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:16

Tuhan schreef:
Lieve mensen,

Ik slik al 15 jaar de pil. Alleen elke keer wanneer ik langer dan 6 maanden aan de pil zit dan wordt mijn libido laag, verschrikkelijke stemmingswisselingen, gespannen borsten en ga zo maar door. In mijn stopweek ben ik altijd vrolijker en leuker.

Als gevolg van bovenstaande heb ik begin dit jaar een spiraal laten plaatsen zonder hormoon. Ik voelde me er veel prettiger bij. Alleen had na 6 maanden nog steeds enorme heftige ongesteldheden, een opgezette buik en hield vocht vast. Dus hup spiraal er weer uit.

Nu heb ik een "lichte" pil van de dokter gekregen maar toch krijg ik al die rot bijwerkingen weer. Vooral mijn stemmingswisselingen zijn verschrikkelijk. Zeker voor mijn vriend.

Nu wil ik graag stoppen met de pil. Maarja, wat voor anticonceptie kan ik dan gebruiken? Een condoom vind ik naar en krijg ik jeuk van.

Sorry voor het lange verhaal, maar zit met mijn handen in het haar. Ik wil gewoon van die bijwerkingen af! Ik ben trouwens 30.

Groetjes, Kim

Hoi Kim, ik heb nu 6 maanden het koperspiraaltje en merk dat de bloedingen al minder heftig worden. hormonen zijn helemaal niets voor mij, ik word er nog erger van dan jij (er gaan koppen rollen, letterlijk).
er zijn helaas maar weinig anticonceptiemiddelen zonder hormonen.

volgensmij zijn ze nu bezig met een anticonceptiepil op basis van rode klaver en nog iets, maar dat gaat nog wel even duren denk ik :

Barbabientje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:05

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:08

Tja zo kan je elke pilfabrikant wel aanklagen want bij elke pil loop je risico op trombose en in combinatie met je eigen leefgewoontes is het risico groter of kleiner.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:11

Hahaha ja inderdaad, kwam het tegen net , dus dacht even delen :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:01

Ik kreeg een app van mijn lief met de link naar nu.nl :')

Maar die zegt dat ik maar op zoek moet naar alternatieven.... :Y)

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:43

Juist... Moet ik ook maar even verder zoeken dan :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:27

De afgelopen week (en die daarvoor) enorm futloos, niet lekker, moe, ga zo maar door. Ben toch bang dat ik niet goed reageer op de pil dus ik ga morgen naar de huisarts om te kijken wat hij ervan zegt .. Ben er niet zo blij mee, stoppen met de pil betekent elke menstruatie kermend van de pijn op bed liggen en daar wil ik eigenlijk ook niet naar terug maar dit is ook geen doen. Heb nooit last van energie tekort o.i.d, dus dit is sowieso enorm raar ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:28

Laat je ijzer controleren :j heel herkenbaar en mijn ijzer is tenlaag.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 00:15

Morgen naar de HA alles checken inderdaad, echter heb ik ook al aan de Roosvichee Ferro gezeten en dat haalde niks uit ..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 00:50

Hier in huis is iedereen moe en ik hoor het overal..
Ik ook en erger als voor het slechte weer helaas met mijn Lyme.
Zelf slik ik nu al een paar dagen vitamine D3 2000 IU en vitamine B complex 100 van het kruidvat 2 per dag i.p.v. 1 per dag.
Slik het zelf omdat ik gewoon moe ben sinds de weersomslag, snel ziek en gewoon moe.
Ff een tijdje dit doen om te kijken wat het doet, heb ook last van mijn spieren terwijl ik genoeg magnesium eet, en een vitamine D tekort schijnt ook spierpijn te kunnen geven naast vermoeidheid.
Een B complex is gericht tegen vermoeidheid staat op het potje, Lyme schijnt ook nogal wat weg te eten hiervan dus daarom eet ik het. :)
Een tekort aan vitamine B en D kan trouwens ook hormonale troubles geven. :j

Ik voel me nu heel goed, maar ik ben ook met een kuur bezig daarbij en in mijn goede periode..
Voor mijn eisprong dus, maak niet genoeg progesteron en die aanmaak begint pas op dag 12 ofzo. O:)

danielle8027

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:38

Ik heb een vraagje..
Of iig ik ben opzoek naar mensen met dezelfde ervaringen, en ik ben benieuwd naar hun oplossingen ervoor!

Ik heb altijd enorme pijn.. Kronkelend op de bank, met een lieve vriend die zich alleen maar afvraagt of ie iets voor me kan doen... Lig tijdens de menstruatie week altijd 'ziek' thuis. Ik kan niet lopen/zitten/staan van de pijn in mijn buik, van onderbuik tot net onder mn middenrif. en van de pijn in mijn rug. Dit duurt niet 1 dag, maar gewoon 7 of 8 dagen! In deze dagen verlies ik zo enorm veel bloed dat ik de weken na mijn menstruatie hard nodig heb om weer 'bij te tanken'.
Ook ben ik heel onregelmatig ongesteld. Soms 4 dagen te vroeg, en dan weer zomaar 5 dagen te laat.
En tja... 5 dagen te laat is wel slopend... je denkt minstens dat je zwanger bent... (reken ik niet op, omdat het altijd veilig gebeurt, maar je weet het maar nooit...)

Ik heb verschillende pijnstillers geprobeerd, waaronder ook Aleve Feminax. Helaas werken pijnstillers bij mij nooit. (als ik hoofdpijn oid heb werkt een paracetemol ook niet!)

Door dit ben ik dus altijd eens in de maand ziek. Dit kost veel verzuim op werk, of iig, het kost heel veel energie om werkdagen zo vol te houden! (Ik ben in het weekend beheerder op een kinderboerderij, dusja, dan moet je wel werken...helaas!)

De laatste tijd heb ik zelfs de hele maand buikpijn. Niet constant, maar dan weer een dag wel, of 2 dagen. of een paar uur per dag.. Heel vervelend! En je kunt gewoon niet normaal functioneren.

Ik ga deze week nog een afspraak maken bij de dokter, want 7 dagen lang kronkelend en huilend van de pijn op de bank liggen is natuurlijk niks...!

zijn hier mensen met dezelfde soort ervaringen? zoja, wat hebben jullie er aan gedaan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:20

Gebruik je de pil danielle? Zo niet dan zou dat een oplossing kunnen zijn, de menstruatie wordt bij de meeste dames stukken lichter bij pilgebruik. Je kunt t dan ook wat beter reguleren zodat je menstruatie regelmatiger wordt.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:23

Mars schreef:
Gebruik je de pil danielle? Zo niet dan zou dat een oplossing kunnen zijn, de menstruatie wordt bij de meeste dames stukken lichter bij pilgebruik. Je kunt t dan ook wat beter reguleren zodat je menstruatie regelmatiger wordt.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, ik gebruik sinds december de pil en oh; wat een verademing.
Ik kan gewoon weer 30 dagen per maand functioneren, ipv 21 }> :D

danielle8027

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:40

DaisyDarling schreef:
Mars schreef:

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, ik gebruik sinds december de pil en oh; wat een verademing.
Ik kan gewoon weer 30 dagen per maand functioneren, ipv 21 }> :D

Ik gebruik geen pil. Ik ga afwachten wat de dokter zegt.
Hebben jullie geen bijwerkingen? Zoals vlakke emoties, stemmingswisselingen oid?
Je hoort vaak over de eerste maanden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:44

Nergens last van met de pil :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:46

Met mijn eerste pil had ik veel last, ik was depri, kribbig etc. Toen overgestapt op de Yasmin en dat was een hele fijne pil voor mij. Heb nu een spiraal en dat vind ik helemaal ideaal.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:10

danielle8027 schreef:
Je hoort vaak over de eerste maanden...

Ik werd er iets emotioneler van, maar dat was geen probleem omdat ik soms echt een ijskonijn kon zijn.
Emoties werden gewoon iets sterker, maar ik wist dat het door de pil kwam, dus al snel verdween mijn opmerkzaamheid daarover en nu wil ik echt niet meer zonder :j

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:35

Meiden, even jullie mening... Ik gebruik de nuvaring en daar ben ik eigenlijk best tevreden over... Behalve mn lage libido en wat gevoelig voor blaasontsteking... Nu ik de nuvaring zo in t nieuws is, begin ik toch weer te twijfelen... Ik ben geen grote fan van hormonen, maar ben een beetje bang voor de pijn van een spiraaltje.... Is het spiraal echt zo erg met het zetten? Ik heb al een keer een uitstrijkje gehad en kan dan goed ontspannen. Zou dat schelen in de pijn? Of valt die pijn eigenlijk wel mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:54

Ik ben ongeveer het grootste mietje dat er bestaat met pijn, angst en dokters en ik vond die spiraal 100% meevallen. Uurtje van tevoren 2 Naproxen ingenomen en Aleve Feminax gekocht voor naderhand. Ik heb een lieve HA die tijdens de hele procedure rustig uitlegde wat ze aan het doen was, dat was fijn om daarop te focussen. 2 of 3 keer heb ik even op mn tanden moeten bijten, maar dan heb je het over 3 seconden per keer of zoiets. Het is binnen 5 minuutjes gepiept.
Naderhand ben ik zelf in de auto naar huis gereden, onderweg nog boodschapjes gehaald. Thuis lekker op de bank met een bakkie thee, maar ik heb bijna geen last meer gehad. De mijne zit nu 2 jaar en ik ben er heel tevreden mee, zeker ook omdat ik niet meer ongesteld ben.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:59

balli schreef:
Meiden, even jullie mening... Ik gebruik de nuvaring en daar ben ik eigenlijk best tevreden over... Behalve mn lage libido en wat gevoelig voor blaasontsteking... Nu ik de nuvaring zo in t nieuws is, begin ik toch weer te twijfelen... Ik ben geen grote fan van hormonen, maar ben een beetje bang voor de pijn van een spiraaltje.... Is het spiraal echt zo erg met het zetten? Ik heb al een keer een uitstrijkje gehad en kan dan goed ontspannen. Zou dat schelen in de pijn? Of valt die pijn eigenlijk wel mee?

Het was oncomfortabel voor mij, en het zetten deed 2 seconden flinke pijn maar daarna was het over. Niet fijn, maar goed te doen :j Diezelfde dag flinke menstruatiekrampen, maar verder weinig last gehad. Vind het tot nu toe echt ideaal :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:01

Wat te doen tegen lekken? ik doe altijd (nouja... bijna altijd :D ) optijd een schoon maandverband in, en ga pas over op inlegkruisjes na dag 3. dan heb ik het ergste gehad.
nu lek ik zelf nog door op dag 1&2 voornamelijk. en het gebeurt bijv. als ik op de fiets zit. of de laatste 2 uurtjes op school. erg genant...
en ik ga niet ieder lesuur mn maandverbandje controleren en me bips afvegen. dan denken mn klasgenoten dat er een steekje loszit bij me...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:03

Tampon&maandverband combineren? Persoonlijk heb ik een pesthekel aan maandverband en gebruik alleen maar tampons, ben eigenlijk nooit doorgelekt ermee. En anders misschien van dat maandverband voor 's nachts gebruiken? Die zijn ontworpen om wat meer aan te kunnen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:05

Mars schreef:
Tampon&maandverband combineren? Persoonlijk heb ik een pesthekel aan maandverband en gebruik alleen maar tampons, ben eigenlijk nooit doorgelekt ermee. En anders misschien van dat maandverband voor 's nachts gebruiken? Die zijn ontworpen om wat meer aan te kunnen.

bedankt :)
ik persoonlijk heb nog nooit tampons ingehad. maar heb hier wel een pakketje liggen.. wie legt me uit waar ie in moet? als ik bij mn 'extra velletje' (plasser) wat verder naar achter voel, voel ik daar een soort gaatje o.i.d.?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:19

Als het goed is zit er een uitgebreide beschrijving bij je tampons, lees die eens rustig een keertje door. Het is even een handigheidje, als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt is er niks aan. De eerste keer kun je het beste even lekker de tijd ervoor nemen, zorg dat je niet gestoord wordt en rustig kunt oefenen. Er zijn tampons te koop met een zogenaamde applicator, erg handig voor de eerste keren :j
Als je op youtube even zoekt op 'tampon inbrengen' zijn er ook een aantal instructiefilmpjes die je kunt kijken. De eerste keren is het misschien ff moeilijk, maar oefening baart kunst!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:22

bedankt ik ga even kijken