GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 11:35

fjordjes schreef:
Momenteel val ik maar weinig af. Te weinig calorieën zeggen ze, ik krijg gemiddeld 1750 kcal per dag binnen. Hoeveel meer moet ik dan eten? 200-300 per dag meer?

Klinkt juist als veel....

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:18

karrij schreef:
Dees schreef:
Karrij... die prijzen die jij noemt zijn aantrekkelijk en volgens mij voordeliger dan via Yazen en Getwellis. Maar op hun site is daarover helemaal niets te vinden. Daar hebben ze het alleen maar over een volledig begeleid plan met coachingssessies erbij, ipv trajecten zonder bijkomende coachingskosten.
Of zie ik iets over het hoofd?

Het is inderdaad niet heel duidelijk, het lijkt alsof je alleen een heel traject kan doen,maar dat is niet zo.

Als je gaat naar: hoe ziet het traject eruit zie je daar ook het kopje kosten staan. Onder alle trajecten zie je de kosten staan. Je kunt ze altijd mailen, dan belt een assistente je terug

[ Afbeelding ]

En wat kosten de spuiten dan nog?
En hoe lang doe je daarmee?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:24

Zonnetje81 schreef:
fjordjes schreef:
Momenteel val ik maar weinig af. Te weinig calorieën zeggen ze, ik krijg gemiddeld 1750 kcal per dag binnen. Hoeveel meer moet ik dan eten? 200-300 per dag meer?

Klinkt juist als veel....

Wie zijn "ze"?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:27

Ik val ook niet af bij 1750 kcal.
Dus vraag me ook af wie ze zijn.
uiteraard kan dat met veel overgewicht best zijn dat je daarop afvalt, maar kan me ook voorstellen dat het daar een keer ophoud.

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:32

Ik zou ervan aankomen als ik dat eet, met mounjaro misschien gelijk blijven maar afvallen niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:46

Jullie hebben geen idee hoeveel ik weeg, wat ik doe qua werk/beweging daardoor mag ik ook meer calorieën. Dus voor mij is het echt heel weinig 1750 calorieën maar meer lukt me nauwelijks
Afbeelding

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:49

Ik zou het gewoon testen als ik jou was. Dus 2 dagen met 100 kcal meer, dan 200 kcal meer.
Kijken waar voor jouw lichaam de grens ligt. Elk lichaam is anders dus niemand kan je dat vertellen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:50

fjordjes schreef:
Jullie hebben geen idee hoeveel ik weeg, wat ik doe qua werk/beweging daardoor mag ik ook meer calorieën. Dus voor mij is het echt heel weinig 1750 calorieën maar meer lukt me nauwelijks
[ Afbeelding ]

Dat heb ik zeker niet. Vandaar mijn vraag: wie zijn "ze"?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 12:54

Arts/coach van yazen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:00

Dan zou ik jouw vraag daar stellen en niet hier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:05

fjordjes schreef:
[ Afbeelding ]

nee dat weten we niet.
Dan kun je ook zelf meteen volledig zijn en dit erbij plaatsen.

Ik schreef dit: "uiteraard kan dat met veel overgewicht best zijn dat je daarop afvalt, maar kan me ook voorstellen dat het daar een keer ophoud."

Om de simpele reden dat ik dacht dat jij al zoveel afgevallen was en veel dichterbij je streefgewicht was.

Maar ik zou dan ook doen wat Yazen zegt, daar betaal je ze immers ook voor :j

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:18

Vanochtend intake gehad met arts van leefstijldirect. Ontzettend vriendelijke man en gaf goed en eerlijk advies. Ik heb ook voor Ozempic gekozen, inderdaad vanwege het grote kosten verschil, mocht het niet bevallen kan ik altijd nog over op Mounjaro maar enkel voor het verschil in bijwerkingen moet ik het niet doen, die zijn vrijwel gelijk aan elkaar, al met al fijn gesprek gehad :).

Ik krijg het dan via Thuisapotheek opgestuurd, weet alleen niet hoelang het duurt tussen nu en medicatie in handen hebben, hoelang duurde dat bij jou @karrij?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:19

Feitelijk wil je met 25% informatie 100% antwoord.
Dat kan niet, dan moet je bij de partij zijn die de 100% informatie heeft. En dat is jouw behandelend arts.

@Doef, thuisapotheek werkt snel. Na de betaal link heb je het met 2 of 3 dagen in huis.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 15:29

Dees schreef:
Karrij... die prijzen die jij noemt zijn aantrekkelijk en volgens mij voordeliger dan via Yazen en Getwellis. Maar op hun site is daarover helemaal niets te vinden. Daar hebben ze het alleen maar over een volledig begeleid plan met coachingssessies erbij, ipv trajecten zonder bijkomende coachingskosten.
Of zie ik iets over het hoofd?

Het is inderdaad niet heel duidelijk, het lijkt alsof je alleen een heel traject kan doen,maar dat is niet zo.

Als je gaat naar: hoe ziet het traject eruit zie je daar ook het kopje kosten staan. Onder alle trajecten zie je de kosten staan. Je kunt ze altijd mailen, dan belt een assistente je terug

[ Afbeelding ][/quote]

En wat kosten de spuiten dan nog?
En hoe lang doe je daarmee?[/quote]

Spuiten ansich kosten rond de 130 euro ,de 0,25 pen doe je een week of 6/7 mee de 0,50 doe je een week of 6 mee,maar dat weet ik niet zeker. Officieel zijn alle pennen voor 4 weken,maar met de 0,25 pen heb ik 7 weken gedaan. De 1,0 pen is ook 130 euro. Je betaald wel bij elke pen de receptkosten van 35 euro daarmee komt 1 pen op 165 euro in totaal.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 15:46

Dat is dan toch nog aanzienlijk goedkoper dan bijv Getwellis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 17:25

Ja maar je betaalt wel 135 eenmalig. Dat is bij Wellis niks.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 17:38

Suzanne F. schreef:

Dat klopt. Je betaalt dus de eerste keer 265 euro voor een maand. En daarna 160/165 per maand.
Als ik het goed begrepen heb.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 17:44

Ben je al bij de huisarts geweest? Dat is, als die meewerkt, altijd de goedkoopste optie.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 17:47

Dat ga ik eerst ook zeker nog proberen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 02:41

Zerena schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat klopt. Je betaalt dus de eerste keer 265 euro voor een maand. En daarna 160/165 per maand.

Klopt!De inschrijfkosten zijn 135 euro en die is eenmalig ( is incl eerste receptkosten van 35 euro) daarna per pen 35 euro receptkosten en rond de 130 euro per pen.

Ik heb het dan over ozempic, mounjaro pen weet ik niet wat dat kost

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:30

karrij schreef:
Zerena schreef:

Klopt!De inschrijfkosten zijn 135 euro en die is eenmalig ( is incl eerste receptkosten van 35 euro) daarna per pen 35 euro receptkosten en rond de 130 euro per pen.

Ik heb het dan over ozempic, mounjaro pen weet ik niet wat dat kost

Mijn eigen huisarts bleef moeilijk doen, niet willen meewerken en kwam steeds aan met het GLI traject. Sinds vorig jaar oktober mee bezig geweest, uberhaupt een afspraak krijgen bij mijn huisarts is echt een hele uitdaging. Nu bij deze arts van leefstijdirect werd ik de volgende dag gebeld door de assistente en die dag erna gelijk door de arts voor de intake, dan maar 35,- meer kwijt maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

De betaallink van Thuisapotheek laat nog steeds op zich wachten, maar als het aan mij ligt begin ik morgen al :'). Hoe ging dat proces bij jou Karrij? Hij had het wel uitgelegd maar ik was dusdanig bezig met mijn eigen vragen dat ik het niet goed heb opgeslagen O:)

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:38

@Doef, dat duurt een werkdag of 3/4 . De apotheek belt je eerst op met de vraag wanneer je overdag thuis bent,dan sturen zij het de dag ervoor op. Wordt wel gekoeld verstuurd hoor.

Wat neem jij? Ozempic of ben je voor de mounjaro gegaan?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:53

karrij schreef:
@Doef, dat duurt een werkdag of 3/4 . De apotheek belt je eerst op met de vraag wanneer je overdag thuis bent,dan sturen zij het de dag ervoor op. Wordt wel gekoeld verstuurd hoor.

Wat neem jij? Ozempic of ben je voor de mounjaro gegaan?

Duidelijk, thanks! Ik ben ook voor Ozempic gegaan, kan altijd nog naar Mounjaro als het niks is maar probeer eerst deze, wellicht werkt het wél als een tierelier en had ik anders voor niks 3x meer betaald, dat zou ook zonde zijn. Ik verwacht dat Ozempic gewoon doet wat het zou moeten doen, vind het ook een fijner idee gezien Ozempic al wat langer bestaat dan Mounjaro.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 17:30

Succes Doef! Mounjaro is speciaal voor overgewicht ontwikkeld. Ozempic is eigenlijk voor diabetes. Maar groot gelijk dat je eerst Ozempic probeert. Voor mij was het genoeg resultaat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 05:36

Ik ga denk ik vanavond voor het eerst een paar klikjes ophogen. Ik val mondjesmaat af en sta regelmatig stil.
Ik moet nog zeker 15 kilo kwijt, het liefste 20. Ik zit nog steeds op de 2,5 mg en ga denk ik naar 3mg ongeveer. Hopelijk gaat het dan weer iets vlotter.