Eef_Bam schreef:Honden die loslopen zijn heel vervelend als ze op je af komen inderdaad. Vind dat toch wel spannend dus ga stilstaan totdat diegene zijn hond weer terugtoept. Ben bang dat er een ineens een in mijn kuiten hangt. Ga om die reden ook niet meer in het losloopgebied hier lopen, wat jammer is want het is een mooi bos.
Ik heb gister weer een fijn rondje gedaan. Heb altijd last van een slechte stemming in de winter maar lopen helpt echt. Alleen de drempel om naar buiten te gaan voelt nog steeds hoog.
Afgelopen april heeft er terwijl ik al stil was gaan staan alsnog een hond vol in mijn kuit gebeten.
En ik dacht ook dat ik genoeg hondenkennis had om te zien dat een hond dat van plan was, ook ervaring met getraumatiseerde honden, maar deze kwam ontzettend onvoorspelbaar en niet agressief uit de hoek.
Ik merk dat mijn vertrouwen in honden daar nog steeds een knauw van heeft. Met de meeste honden die ik tegenkom niet, maar als ik merk dat een hond de focus op mij legt als ik ren, op een bepaalde manier, ben ik gelijk gespannen.
Dus ik snap je irritatie volledig Danseresje! Wel fijn dat het opbouwen zo goed gaat, hopelijk vrijdag over de 4 km heen! Heb je niet dat het hardlopen heel kort voelt sinds je zulke afstanden wandelt?
En Eef_Bam, fijn hoeveel dat doet hé, buiten bewegen in de kou!
Lisitano, ik mis ook een zonnetje, het is zo grauw, maar de temperatuur vind ik ook top!
99.., ik overdrijf hoor met mijn garmin opmerking. Ik voel de recente faal tijdens mijn eerste ultra nog te goed. Het zijn echt uitzonderingen tot nu toe dat mijn garmin mijn hartslag niet pakt. En op kortere afstanden (onder de 15) is het nog maar één keer gebeurt. En daarin herken ik wel het voor een poos lager pakken van de hartslag (zo’n 20-40 slagen onder je gewoonlijke hartslag) en dan het opeens weer herpakken.
Sv, wat rot dat je meer last hebt van de wc-bezoekjes tijdens het lopen! Mooie lage hartslag zo. Heel veel plezier morgen! Welk dier wordt het dit keer?