Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 18:16

Zo'n molton moet wel passen toch? Je hoeft 'm alleen op je eigen helft en dan in het midden daarvan.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:21

Gnome schreef:
Zo'n molton moet wel passen toch? Je hoeft 'm alleen op je eigen helft en dan in het midden daarvan.

Ja maar deze die ze bij de action hadden liggen was tot 200 met elastiek. Mijn matras is 210 dus krijg dat er niet omheen.. was echt een hoeslaken zeg maar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 18:42

Ahh op die manier. Ja dit is gewoon een los zeiltje mja dat schuift volgens mij dus ook gewoon. Nouja dan heb ik het maar geprobeerd :Y) volgens mij begint 10% of minder van de bevallingen met het breken van de vliezen dus wellicht ook niks aan de hand.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:44

Hier moet ik ook binnenkort echt de vluchttas gaan maken. En gaan kijken voor een geboortekaartje. Heb echt totaal nog geen zin, elke dag te druk bezig haha.

Vandaag zieke dus stond als enige bekende op de afdeling kreeg wel een flexer van andere afdeling als hulp. Maar werk er net, kan nog niet overal in en had een opname welke ik nog nooit hier gedaan had dus was lekker druk. Erna paardjes gedaan, nog wat babywas gedaan net en een was opgehangen nu doen de hondjes en ik Netflix kijken.

Kan amper rechtop zitten van de baby die onder mn borst tegen mn ribben drukt met hoofdje. Heel vervelend maar ach.

Morgen ook weer dagdienst en woensdag ochtend weer ziekenhuis.. ga wel duidelijk maken dat ik echt niet elke vijf dagen op controle of iets ga komen terwijl ik van Nijmegen terug mag verloskundige en ik nu toch Maasziekenhuis moet.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:08

Druk dagje Marlis! Oeh met hoofdje lijkt mij nog vervelender dan voetjes.

Snap indd dat je wel gaat aangeven dat je niet elk 5 dagen wilt komen.

Hier heb ik al 1 ding ingepakt _O-

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 20:28

Freekieee schreef:

[ [url=m/HtOaum.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha heerlijk!! Wat heb je nog meer nodig?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 20:30

Marlis schreef:
Hier moet ik ook binnenkort echt de vluchttas gaan maken. En gaan kijken voor een geboortekaartje. Heb echt totaal nog geen zin, elke dag te druk bezig haha.

Vandaag zieke dus stond als enige bekende op de afdeling kreeg wel een flexer van andere afdeling als hulp. Maar werk er net, kan nog niet overal in en had een opname welke ik nog nooit hier gedaan had dus was lekker druk. Erna paardjes gedaan, nog wat babywas gedaan net en een was opgehangen nu doen de hondjes en ik Netflix kijken.

Kan amper rechtop zitten van de baby die onder mn borst tegen mn ribben drukt met hoofdje. Heel vervelend maar ach.

Morgen ook weer dagdienst en woensdag ochtend weer ziekenhuis.. ga wel duidelijk maken dat ik echt niet elke vijf dagen op controle of iets ga komen terwijl ik van Nijmegen terug mag verloskundige en ik nu toch Maasziekenhuis moet.

Heftige dagen weer. Lijkt me inderdaad een beetje overdreven.. Laat ze eerst onderling er maar eens uit komen wat nu echt nodig is en wat niet.

Vind je vriend het niet leuk om naar een kaartje te kijken? Hoef jij alleen maar te schieten erop :)

Wij zijn eerst begonnen met het uitzoeken van zo'n tekstje erop. En dat het van nijntje moest zijn, stond natuurlijk ook al rap vast :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:42

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Hahaha heerlijk!! Wat heb je nog meer nodig?

Eigenlijk alleen nog iets waar ik in ga bevallen. Voor de rest kan zo alles er in :) en nog even babykleertjes wassen en dan erin.
Zou willen dat teckel lief mee kon maar helaas hahaha. Die zie ik thuis weer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 20:55

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:59

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:13

Ik had voor de bevalling zo’n Bevallingsjurkje gekocht. Heel fijne stof en met drukkers voor huid op huid contact en voeden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 21:15

Kiwipitje schreef:
Ik had voor de bevalling zo’n Bevallingsjurkje gekocht. Heel fijne stof en met drukkers voor huid op huid contact en voeden.

Hoe gaat ie nu bij jou?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:32

Het gaat goed :) Kan steeds beter terug kijken op de bevalling en geniet volop van de kleine. Heb het live voeden wat meer los gelaten en dan e dat nu 1-2x per dag. Dat gaat goed en gaan we nu opbouwen naar meer. De andere voedingen kolf ik. De kleine weegt inmiddels alweer 3400 gram.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:38

Wow ik ben een weekje afwezig en wat is er veel gebeurd :oo

Azmay, gefeliciteerd met de kleine meid! Ben heel benieuwd naar je verhaal (zodra je daar zelf aan toe bent uiteraard ;) )

Marlis, mooie foto’s zeg!! Leuk!

QueenE, nog ff winst gereden in het M1 haha super knap hoor! Ik wou dat ik ook nog aan het rijden was, stiekem erg jaloers :P

Hier is van alles gebeurd… dinsdag hebben we de sleutel van ons nieuwe huis gekregen, woensdag was het slecht weer waardoor de schilders bij ons ineens met 4 man tegelijk aan de slag konden. Dat was dus echt ideaal en schoot enorm op! :D

Maar woensdagmiddag besefte ik mij dat ik de baby al een tijd niet had gevoeld. Nou ligt mijn placenta aan de voorkant dus het gaf dinsdag niet direct paniek maar woensdagmiddag was wel erg lang….
We moesten gelijk naar de verloskundige en eenmaal daar was de hartslag goed maar kon ook zij geen beweging bij de baby uitlokken… dus direct doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Daar nog een uur gezeten omdat ze ons in de verkeerde wachtkamer hadden geplant, maar uiteindelijk dus helemaal door de (medische) molen gehaald. Uiteindelijk was alles oke, bleek alleen dat hij met zijn rug naar buik lag en met zijn handen en voeten naar mijn rug waardoor geen beweging te voelen was. Wel hebben ze gezien dat zijn beentjes momenteel ietsje kort zijn. Het was nog geen reden tot paniek maar kon wel een beginstadium zijn van een groeiachterstand. Dat zal nu dus extra in de gaten worden gehouden…

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 21:42

Kiwipitje schreef:
Het gaat goed :) Kan steeds beter terug kijken op de bevalling en geniet volop van de kleine. Heb het live voeden wat meer los gelaten en dan e dat nu 1-2x per dag. Dat gaat goed en gaan we nu opbouwen naar meer. De andere voedingen kolf ik. De kleine weegt inmiddels alweer 3400 gram.

Heel fijn om te horen!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:17

Freekieee schreef:

Haha geweldig

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:19

linda2008 schreef:
Wow ik ben een weekje afwezig en wat is er veel gebeurd :oo

Azmay, gefeliciteerd met de kleine meid! Ben heel benieuwd naar je verhaal (zodra je daar zelf aan toe bent uiteraard ;) )

Marlis, mooie foto’s zeg!! Leuk!

QueenE, nog ff winst gereden in het M1 haha super knap hoor! Ik wou dat ik ook nog aan het rijden was, stiekem erg jaloers :P

Hier is van alles gebeurd… dinsdag hebben we de sleutel van ons nieuwe huis gekregen, woensdag was het slecht weer waardoor de schilders bij ons ineens met 4 man tegelijk aan de slag konden. Dat was dus echt ideaal en schoot enorm op! :D

Maar woensdagmiddag besefte ik mij dat ik de baby al een tijd niet had gevoeld. Nou ligt mijn placenta aan de voorkant dus het gaf dinsdag niet direct paniek maar woensdagmiddag was wel erg lang….
We moesten gelijk naar de verloskundige en eenmaal daar was de hartslag goed maar kon ook zij geen beweging bij de baby uitlokken… dus direct doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Daar nog een uur gezeten omdat ze ons in de verkeerde wachtkamer hadden geplant, maar uiteindelijk dus helemaal door de (medische) molen gehaald. Uiteindelijk was alles oke, bleek alleen dat hij met zijn rug naar buik lag en met zijn handen en voeten naar mijn rug waardoor geen beweging te voelen was. Wel hebben ze gezien dat zijn beentjes momenteel ietsje kort zijn. Het was nog geen reden tot paniek maar kon wel een beginstadium zijn van een groeiachterstand. Dat zal nu dus extra in de gaten worden gehouden…

Gelukkig was toch alles goed

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 22:51

Pfft sinds vanmiddag echt misselijk gevoel. Herkent iemand dat bij 36 weken? %)

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 23:57

Gnome, ik weet wel dat de misselijkheid aan het eind van de zwangerschap weer terug kan komen. Hopelijk knap je snel weer op!

Kiwipitje, fijn om te lezen dat het zo goed gaat.

Linda, wat een toestand! Fijn dat het goed gaat. Goed om de groei extra in de gaten te houden. Heerlijk dat het huis dan mooi opschiet.

Hier lekker een midweekje op Texel. We waren echt toe aan vakantie. Momenteel wel onwijs last van maagzuur, maar gelukkig helpt Rennie goed. Kleine is erg druk in mijn buik. Heel gezellig, soms wat minder als ik wil slapen, haha!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:17

Melanie veel plezier!

Gnome, ik moet nog een weekje tot de 36 maar herken het niet van de vorige keer. Hopelijk zakt het nog wat.

Linda dat is eng even, maar gelukkig voor nu alles goed.

Kiwi fijn dat het goed gaat!

Freekie wat een leuk tekkie <3

Marlis vervelend is dat ja. Hier ook last van ribben rechts na tijdje zitten.

Hier een waterdichte molton, misschien leg ik er nog wat extra onder straks. Vorige bevalling begon met breken vliezen maar op de WC en niet in bed, dat scheelt :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 08:36

@linda gefeliciteerd met de overdracht!! Wel spannend met de kleine dus. Moet je nu vaker op controle?

@melanie hopelijk hebben jullie heerlijk weer daar. Lekker hoor even eruit.

Hier gelukkig wel een oké nacht gehad. Denk dat ik die beschermer gewoon weg laat en wat dikke handdoeken eronder leg. Hij schuift enorm dus geloof dat ie straks meer bij m'n man ligt :+

Zonnetje komt al mooi door. Geniet ervan allemaal!!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:08

Mooie foto van je shoot Marlis! Hou je jezelf een beetje in de gaten met je drukke dagen? Oef, baby tegen ribben klinkt ook niet heel lekker.

Hoe gaat het nu met je Freekie? Spugen is nooit fijn :n
Jij bent iig vast klaar met inpakken _O- De 40kg die we hier hebben wordt een beetje lastig :+

Leuk werk heb je QueenE :D Gefeliciteerd met je winstpunt!

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht Gnome :+ Ik ga eens Googelen voor ideeën. Heb je er zelf al 1 op het oog? Lekker met de laatste dingen bezig :D Ik heb ook aan de spenen zitten voelen maar nog niet in mijn mond gehad _O- Gaan jullie komend weekend de vloer ook gelijk leggen?

Gefeliciteerd Azmay met je meisje <3 Fijn om te horen dat ze een taaie is :D Wat is de prognose met naar huis gaan, en hoe gaat het met jou?

Klinkt als een aantal pittige weken Lisewiesje. Hopen dat de medicijnen gaan helpen.

Mriek met haar leuke supporter <3 Hebben ze gewonnen?

Wat fijn dat goede nieuws over de verbouwing Vivian! Heb je iets om naar uit te kijken en naartoe te werken. Gaan jullie zelf afwerken/verven of laten jullie dat doen?

Laatste loodjes voor jou Cabelona :D Spannend hoor. Jammer dat het doorsturen een beetje rommelig is verlopen maar fijn dat er nu duidelijkheid is. En lekker een schoon huis :D

Gefeliciteerd met je nieuwe huis Linda! Moeten jullie veel klussen? Spannend van de baby, krijg je nu extra echo's?

Hier ook weer wat... Net weer een echo/controle gehad met de mededeling dat de gewenste keizersnede er (waarschijnlijk) niet in zit. Bijna 10 weken geleden hebben we hier een uitgebreid gesprek over gehad waarbij ze toen mijn redenen goed genoeg vond. Ik had mij ingelezen via internet dat ik waarschijnlijk langs een psych zou moeten gaan omdat dat de standaard is bij zo'n verzoek. Ze werd toen helemaal geïrriteerd dat dat niet zo was en dat ik geen verhalen op internet moest lezen. 3x raden waar ik binnenkort naartoe moet :+ Idd, de psych in het ziekenhuis. Ik ben boos, verdrietig, gespannen en vind de ommekeer van de arts erg jammer. De baby ligt voor nu wel in stuit, dus ik hoop dat hij zo blijft liggen :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:50

VivianHesen voel je zelf ook iets van de diabetes? Wat fijn van de verbouwing! Hopelijk gaat het allemaal een beetje vlot!

Marlis nog zo'n mooie foto! Ben je er zelf ook blij mee? Weer een actief dagje gehad eergisteren. Lekker dat je nog zoveel loopt met de hondjes.
Druk dagje gehad op werk dus!
Oh ja dat hoofd onder je ribben, deed Hidde ook de hele tijd. Stom gevoel, haha.
Goed dat je het gaat aangeven bij het ziekenhuis, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Lisewiesje hoe gaat het vandaag? Leuk ook een fotoshoot! Benieuwd naar het resultaat.

Gnome fijn dat je je vluchtkoffer klaar hebt. Geeft wel een stukje rust ofniet?
Oh ik herken het zó van dat plastic op het matras. Ik moest 'm elke ochtend onder mijn voeten weghalen, dus hoeveel zin heeft het dan ook he? Dikke handdoeken liggen wel lekkerder denk ik. :)
Lekker nog even naar de kapper! Vervelend van de misselijkheid, gaat het vandaag iets beter? Ik herken het zelf niet, maar hoorde wel dat misselijkheid terug kan komen aan het einde.

Sting eind komt dichterbij voor je! Spannend.

Ynskek, bedankt voor je tips. :) Het ziekenhuis zei dat ik 6 weken niet mocht auto rijden, dus denk dat mijn verzekering daar net zo over denkt. Wel goed om even te checken. Ik heb inderdaad nog een telefonisch consult met het ziekenhuis, zal ze dan ook wel even vragen hoe en wat.

Cabelona wat een versnelling ineens! Spannend zeg. Fijn dat je alles verder klaar hebt. Succes nog deze laatste dagen!

MissAnnemijn phoej 6 maanden zelfs...Dat is wel heel erg lang...

Freekieee fijn dat de verbouwing gestaag gaat! Hopelijk krijg je weer tape, als dat je zo goed geholpen heeft. Brr...dat eraf halen klinkt ook niet prettig. Zat zeker flink aan je huid vast?
Hahaha die foto van de hond, geweldig! Dat hij ook dat knuffeltje in z'n bekkie heeft. Zo schattig!

Kiwi wat fijn dat de bevalling een plekje krijgt bij je. Top dat de voedingen ook goed gaan.

Linda wat fijn van de sleutel. Maar jeetje wat een schrik met de kleine... gelukkig was het uiteindelijk wel goed. Krijg je nu extra echo's?

Melanie wat heerlijk dat je op Texel bent! Genieten zeg, het weer wordt geloof ik ook best wel goed. Drukke baby in je buik dus, gelukkig dat de rennies hun werk doen.

Charlotte ze hebben helaas niet gewonnen, maar was wel te verwachten tegen Ajax. :D
Wat een gedoe ook in het ziekenhuis ja! Als de kleine goed gaat liggen "moet" je dus een gewone bevalling doen? Wel heel erg naar als je je op een keizersnede hebt ingesteld.

Hier gaat alles prima. :) Gister voor de laatste keer naar Groningen geweest, het geneest allemaal goed en we hoeven niet meer terug te komen.
Daarna naar de chiropractor geweest, die zei dat Hidde in zijn nekje en wangspieren wel vast zit. Moet met 4 behandeligen over zijn, dus daar gaan we dan maar vanuit. :)
Fijne dag vandaag allemaal! Hopelijk kan iedereen een beetje genieten van het zonnetje.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:44

Wat fijn dat zijn tongriempje goed geneest :) Hebben jullie zelf actie ondernemen richting een chiropractor of kwam dat advies vanuit het ziekenhuis? Je hoort zo vaak dat baby's na de geboorte (op welke manier dan ook) toch ergens een beetje vastzitten.

Ik moet nog een tijdje hoor Mriek, dus grote kans dat hij nog 'goed' gaat draaien. Het is gewoon jammer hoe het allemaal loopt. Drie afspraken geleden had ik dit antwoord al moeten horen maar ze waren het steeds vergeten. Ons laten denken dat het goed zit en nu dan ineens volledig de andere kant opgedraaid.

Zon?? Hier geen zon hoor :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 13:04

@charlotte ja heb inmiddels een nijntje gevonden in de buurt voor 1,50pd. Dus denk dat we daar voor gaan. Wij zijn niet aan het verbouwen dus denk dat de nieuwe vloer bij iemand anders hoort haha.

@mriek ja geeft zeker rust. Vanmorgen ook de beeb weer goedgekeurd. Voor het trimester gaf ze nog wat tips over voeding. Zoveel mogelijk koolhydraten vermijden om een te dikke baby te voorkomen. Herkennen jullie dat advies? Mijn man is er nogal fel op tegen mja als ik 500gr minder uit m'n poenani hoef te persen, zeg ik daar geen nee tegen. En mag beginnen met borstmassages om melk op te wekken.

Verder lijkt de misselijkheid weer weg te zijn. Zullen zien voor hoe lang. Ook weer beter geslapen.