Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lenaa_tje schreef:Maar Bruna is dan alleen het pakketpunt
Vayo schreef:verootjoo schreef:Hoe zit het nou met de winkels? Hier is vrijwel alles gewoon open, een paar kledingwinkels zijn dicht. Maar de slijterij is bv ook gewoon open en de bloemenwinkel ookIk snap dat voor sommige mensen wijn essentieel is, maar op zich ga je niet dood van een kerst zonder drank toch
Klopt die zijn hier ook open. De DA adverteert dat zij kerstcadeaus verkopen en ter plekke leuk inpakken. De kruidvat is open. Ik ben er shampoo gaan kopen. Maar alle gangpaden zijn open, incl speelgoed en reclamebakken. Buiten dat de kinderen thuis zitten, merk ik eigenlijk helemaal niks van de lock down. Op de weg vind ik het nog steeds zo druk.
Bloodymary schreef:Niet te geloven dat alle landen al aan het vaccineren zijn of in een paar dagen beginnen. En NL gaat vanaf 4 januari uitnodigingen versturen en dan vanaf 8 januari beginnen. Ze hebben nu vakantie natuurlijk.... Wat een organisatie, die overheid hier.
Bloodymary schreef:Niet te geloven dat alle landen al aan het vaccineren zijn of in een paar dagen beginnen. En NL gaat vanaf 4 januari uitnodigingen versturen en dan vanaf 8 januari beginnen. Ze hebben nu vakantie natuurlijk.... Wat een organisatie, die overheid hier.
secricible schreef:Bloodymary schreef:Niet te geloven dat alle landen al aan het vaccineren zijn of in een paar dagen beginnen. En NL gaat vanaf 4 januari uitnodigingen versturen en dan vanaf 8 januari beginnen. Ze hebben nu vakantie natuurlijk.... Wat een organisatie, die overheid hier.
Die week gaan we de oorlog niet mee winnen hoor. In veel andere landen is het ook maar minimaal wat ze gaan doen en ik hoor veel rommelige opstarts en slechte logistiek uit andere landen komen. Beter zorgen ze dat de randvoorwaarden oke zijn en we dan ook gas kunnen geven.
De winst zit toch pas straks als het grote gros gevaccineerd kan worden.
Shadow0 schreef:Nieuwe ronde nieuwe kansen: de Engelse variant is bij iemand in Nederland vastgesteld die niet de UK is geweest. Dus we kunnen alle fouten van vorig jaar nog een keertje doorlopen, met een virus dat nog wat besmettelijker is.
Shadow0 schreef:Nieuwe ronde nieuwe kansen: de Engelse variant is bij iemand in Nederland vastgesteld die niet de UK is geweest. Dus we kunnen alle fouten van vorig jaar nog een keertje doorlopen, met een virus dat nog wat besmettelijker is.
Josien_ schreef:lenaa_tje schreef:Maar Bruna is dan alleen het pakketpunt
Hier was de Bruna niet open. Ook tot grote verbazing van een postbode en pakketbezorger die voor de deur stonden.
Morgen gaat mijn vriend zich laten testen. Dan zitten ze met het gezin ruim een week een quarantaine omdat zijn moeder positief getest was. Ik ben heel benieuwd. Ook wanneer wij elkaar nu weer mogen zien.
Bloodymary schreef:Maar je kunt ook telefonisch of online bestellen en het dan in de winkel (bij het pakketpunt) ophalen. Dus dat is eigenlijk gewoon open, dan toch...?
Eleeke schreef:Mwoh ik begrijp best dat je even baalt hoor Shadow. Zo voelde ik me ook even.... neee niet weer.
Maar goed schouders eronder en we gaan weer fijn verder. Ik heb m'n gezin thuis dus niets te klagen.
pien_2010 schreef:Ipv zo'n nare post te doen, eigenliljk gericht op de overheid en aanverwante organisaties die deze crisis moeten oplossen→ zou je ook iets rustiger kunnen denken van → "in het leven komen dingen ook zoals ze komen en gaat het ook hoe het gaat". Ipv gelijk zo'n post te doen.
Citaat:Ondanks dat alle overheden (ook fouten gemaakt hoor) vooral en veelal enorm hun best hebben gedaan want er zijn ook nog economische belangen in het ding en veel meer partijen als alleen dit virus dat rondwaait. Het is altijd zo gemakkelijk vanuit de zetel,, niet staande in de front linie dit soort posts te doen en ik vind dat die mensen die al zo'n hektisch en druk leven hebben en er voor gaan, dit niet verdienen!
bigone schreef:Ik kende mensen in Nederland die nog nooit in China of zelfs maar buiten Nederland zijn geweest en toch dood zijn gegaan aan Corona.
Dus voor je met het woord fouten strooit , misschien wel een asymptomatische toerist of zo ? Die hij toevallig heeft ontmoet? Of een internationale student? Hoezo fout!
Shadow0 schreef:bigone schreef:Ik kende mensen in Nederland die nog nooit in China of zelfs maar buiten Nederland zijn geweest en toch dood zijn gegaan aan Corona.
Dus voor je met het woord fouten strooit , misschien wel een asymptomatische toerist of zo ? Die hij toevallig heeft ontmoet? Of een internationale student? Hoezo fout!
Het punt is: we zijn nu dus op het punt dat we eigenlijk te maken krijgen met een grotendeels nieuw virus, waar een boel van onze oude voorzorgen mogelijk niet genoeg voor zijn. En dat heel snel uit de hand kan lopen.
Gaan we nu kiezen om dit heel snel zo gericht mogelijk actief in te dammen, te stoppen, drastische maatregelen te nemen om te zorgen dat deze nieuwe variant in Nederland met wortel en tak uitgeroeid wordt nu het (hopelijk) nog gaat om een beperkt aantal, waarbij dat nog te doen is?
En hebben we nu wel voldoende beschermingsmiddelen, tests, BCO, routekaarten voor maatregelen, infrastructuur, medicijnen daarvoor?
Of gaan we nu opnieuw van het begin herhalen dat je er niks aan doet, dat er van alles niet kan, waarbij er heel veel mensen doodgaan en we uiteindelijk alsnog al die maatregelen nodig hebben, alleen dan met minder kans op succes en meer last?
secricible schreef:Shadow for president maar. Na 6 maanden langs de zijlijn roepen hoe slecht ze het doen lijkt dat me de enige oplossing.