Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:34

Pallatin schreef:
gaucho schreef:
Bij mij ook, en ik weet niet of je dat van je zelf mag zeggen maar happy met mijn kont :') maar ik doe ook glute bridges, maar stuk minder vaak dan Squats en lunges en dergelijke.

Ik had in het begin dat ik hier schreef al eens gezegd dat er termen voorbij kwamen waarbij ik geen flauw idee heb wat t zijn...foxyen weet ik nu...Maar ik heb nu werkelijk geen idee hoe je een lunge moet doen of een glute bridge? Laat staan een split squat....ik krijg al spierpijn als ik t lees... :+

En Gaucho, ik vind zeker dat je mag zeggen dat je trots bent op je kont, je doet en laat er veel voor...ik kan helaas niet hetzelfde zeggen... :')

Haha, Google is je beste vriend :D maar, bij splitsquats leg je een been achter je op een verhoging en zak je met je voorste been in een squat. Bij een glute bridge lig je op je rug op de grond en zet je je voeten zo dicht mogelijk bij je kont neer. Dan druk je vervolgens je rug en kont van de grond tot je een rechte lijn krijgt van je knieen naar je borst :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:36

Roosch schreef:
Maak je geen zorgen, Pallatin, ik doe ook nog steeds of het cocktails zijn. :')

Ik dacht misschien een nieuw kaartspel... :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:39

Wow, out of the blue vragen of je zwanger bent is echt brutaal.. je kwetst mensen op zoveel manieren.

En je goede kanten mag je natuurlijk trots op zijn!

Morgen lekker een stuk de Veluwe op met de voetjes, heerlijk uitwaaien!

Ryder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:46

Dat is ook wel echt onbeschoft hoor Roos, denken dat je zwanger bent. Ieder zn bouw!

En nu we het er toch over hebben... bij mij blijven mn kont en mn heupen maar ‘rond’ (zo zal ik het maar noemen :+ ). En daarom zie ik er zwaarder uit dan ik ben. Heeeeel ergerlijk, als ik afval worden momenteel mijn bovenbuik, borst (snik) en gezicht vooral smaller. Maar onderaan... zucht.
Ondanks veel sporten overigens, ik zie m’n figuur wel veranderen. Maar het zou leuker zijn als m’n billen wat dunner wilden worden.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:37

Oefffff, ik heb gisteren een halve pizza gegeten en ben vanmorgen gelijk een kilo zwaarder (ondanks veel wandelen en paardrijden gisteren). Ik houd het maar op vocht vasthouden, haha. Zometeen maar even hardlopen ter compensatie.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:45

Zo snel gaat het er idd niet aan nee! Succes met hardlopen.

Bij mij zit het vet ook vooral rond de buik en op de heupen.
Maar daar is ook al flink wat vanaf.

Gisteren/vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens 20 uur gevast. Ging echt wel goed.
Wel een lichte hoofdpijn, maar dat heb ik vaker.
Nu lekker aan een bak tonijnsalade met veel groenten :9

Oh en het beste. Het vasten heeft me 0.9 kilo verlies opgeleverd **\O/**

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:04

wauw, wat een verschil! Die tonijnsalade klinkt ook goed. Ga zo door!!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:27

Ryder wat jammer maar het heeft vast andere of meerdere oorzaken. Hier laatst bijna een hele pizza calzone van de pizzeria op gekregen en daar werd de weegschaal een dag later niet anders van.
Arabella wow, levert 1 dag je dan -0.9 op? Lijkt me niks dat vasten :o
Gaucho heeft een goede kont :)) Denk dat ik daarvoor nog even flink aan de workouts moet. Zelf heb ik echt van die 'hip dips' en dat vind ik niet mooi, maar als ik de vele workouts op Youtube moet geloven dan kan je daar vanaf komen.

Hier vooral een redelijk slank blijvende taille en als 'probleemzone' hele flinke bovenbenen. Dus de bovenbenen mogen van mij minder maar als ik toch bezig ben ook de billen iets minder maar wel ronder en de buik wat platter :D Mijn bovenarmen kunnen ook wel wat strakker en mijn heupen neigen ook naar lichte zwembandjes. Genoeg te doen :)) En gelukkig woensdag weer sporten met mijn personal trainer, merk echt dat ik daar weer heel veel zin in heb. Bevalt me ook zoveel beter en vond het nog zoveel leuker dan ik vooraf van de sportschool verwacht had.
Hier vanmorgen trouwens een -0.5 maar wel op een nieuwe weegschaal. Vind het veel vanaf afgelopen woensdag tot nu dus twijfel of de nieuwe weegschaal iets optimistischer is maar - is altijd mooi dus ik klaag niet. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:44

Fijn dat het trainen met een personal trainer zo goed bevalt marielle!!!

Die 0.9 is wrs een combinatie van de hele week ketogeen eten en het vasten.
Door het vasten wordt de vetverbranding gestimuleerd.

Door de weeks vast ik regelmatig al 16 uur. Dus 20 uur is dan maar 'iets' langer.
En door het ketogeen eten heb ik vrij weinig honger, dus dat prima.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:52

Ik zou dat niet trekken denk ik, zowel het ketogeen eten als het vasten niet. Wordt al licht in mijn hoofd als ik flink sport 's ochtends zonder ontbeten te hebben.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:00

Ik ben echt een slechte ontbijter haha. Altijd al geweest. Ik moet het eten voor 10 uur echt naar binnen proppen.

Dus dan valt het altijd mee.

Voor mij is ketogeen eten fijner aangezien ik anders altijd honger had (behalve in de ochtend dus) en veel meer buikpijn. Nu nauwelijks nog buikpijn en geen vreetbuien meer. En toch heerlijk eten.

Zo nu even een lekker stuk (10 of 11 km) lopen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:31

Lekker gewandeld Arabella :)?

Ik ontbijt wel, heb echt trek in de ochtend :') .

Net even de Posbank opgeweest, lekker even 5,6 kilometer weggewandeld :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:14

Nouja ieder zijn eigen, dat is hier juist zo fijn denk ik, ieder z'n eigen manier van bewegen en eetpatronen. Lekker doen waar je je goed bij voelt :D Maar zelf kan het me vaak niet gek genoeg en ook ontbijten doe ik graag. Het gelukkigst ben ik in een hotel met ontbijtbuffet denk ik, pannenkoekjes en ei etc kom maar door :')

Esther lijkt me een prachtig gebied! Heb hier ook al eens een beetje in de buurt rondgekeken of ik niet eens een stukje de auto kan pakken voor een mooi/nieuw/interessant gebied. Loop nu standaard vanuit huis in de buurt wel verschillende ronden maar dan houdt de variatie wel een keer op natuurlijk.

Ohja bij mijn vorige bericht vergeten te melden dat ik al een rondje van 9 km wandelen had gedaan. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:32

Dat is hier idd heel fijn ;) zolang we het maar proberen.

Wandeling was heel fijn.het was ongeveer 11 km. Met een klein zonnetje en vrij schoon. Morgen weer :o

Daarna geprobeerd om een huisje te boeken in zeeland.... wat een hel zeg. 8)7
Overal mogen maar 2 honden. Dus zouden we met 6 honden en 6 personen al 3 huisjes moeten boeken. En dat zijn meestal ook nog eens 6 persoonshuisjes 8)7 oh of er is geen kachel (is vereiste van mijn moeder).

Dus dat wordt of 2 honden thuislaten, of veel extra geld betalen.... -O-

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:50

Arabella dat klinkt wel een beetje omslachtig en jammer allemaal met die huisjes. Hopelijk kom je nog iets tegen of valt er nog een middenweg te vinden..

Heerlijk zonnetje is hier vandaag! Had lekker uitgeslapen en dacht 'vandaag even een dagje niet hoor'. Maar toen mezelf toch het huis uit kunnen slepen om dan tenminste mijn kleine 5 km te wandelen en dan ben ik daar toch wel weer blij mee. :D Merk dat het goed bezig zijn qua beweging en resultaat zien me echt gemotiveerd houdt. Dan kom ik echt in een soort flow van niet gaan wandelen of bewegen zonde vinden van hoe goed het gaat en dan dus toch met wat minder zin ook maar gewoon op pad gaan. En achteraf ben ik dan weer blij met de beweging en zo blijf ik momenteel best wel in een soort 'happy-modus'.

Hier overigens komende week de menstruatie op de planning. Voor het eerst sinds ik zo met voeding en wegen en afvallen bezig ben. Merken jullie veel verschil vlak voor-tijdens-na de menstruatie? Zoals ik begrepen heb kan het rond die periode best wel gaan schommelen (en vooral omhoog gaan) maar dat is dan niks om me zorgen om te maken lijkt me.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:15

Ja echt een gedoe. Maar ze hebben vandaag toch maar geboekt. Is wrs de laatste vakantie die we met zijn alle kunnen doen omdat mijn vader ziek is.
We zouden eigenlijk vorige week naar disney gaan, maar dat kon niet doorgaan.

Hier is de middagwandeling een stuk korter geworden ivm de sneeuw. We wildene erst 10 tot 15 km gaan doen. Maar ik ben blij als het er nu 8 worden. Eens kijken hoe de rotzooi loopt.

Afbeelding

De hondjes vinden de sneeuw wel leuk :+ en ik voor even ook haha.

Ik krijg tijdens mijn menstruatie altijd meer honger en ik kn dan niet vasten. En meteen erna kan ik juist super goed vasten.
Kwa gewicht val ik in die week zowieso niet af maar ik kom ook niet echt bij.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:28

Dat is wel heel heftig dan, een vakantie met dat idee :(:) Extra jammer dan dat dingen zoals disney nu allemaal in het water vallen. Maar gelukkig is er iets geboekt. :)

Oh ik kijk zo raar tegen jouw foto aan, heb hier geen sneeuwvlok gezien. :')
Edit: foto'tje toegevoegd van tijdens mijn wandeling vandaag.
Afbeelding

Voor jou nooit een hele bijzondere week dus. Ik zal het in de gaten houden met de weegschaal, ben wel benieuwd of en wat voor verschil er te zien is en wat het doet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:07

Hier wel flink gewandeld vanochtend en onverwacht sneeuw :')
Afbeelding

Afbeelding

En ook zon gelukkig

Afbeelding

Na 4 uur rond banjeren in de kou door de duinen wel flink trek. Enorme rij bij de kiosk dus net thuis maar iets gezonds geluncht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:26

Gave foto’s meiden!

Ik heb vandaag een lui dagje. Morgen weer lekker naar de pony’s :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:51

Hier vanmiddag even met de wagen gelopen met manlief. En daarna een ronde hardgelopen. Lekker over de dijkjes in een soort van waterig zonnetje... Wel erg lekker :D

Ziet er mooi uit @Gaucho. Hier geen sneeuw gezien, jammer. Het heeft altijd wel wat...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:39

Hier oprecht een rotweek & weekend. Dus niet erg goed op mijn eten gelet. Vanaf morgen weer proberen netjes te eten :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:17

O jeetje Itsme.....hopelijk wel alles ok verder met je? Gewoon weer de draad oppakken als het weer kan. Sterkte iig....

Ik was vrijdag na m’n afscheidsborrel helemaal gaar....en ik had al 2 dagen zin in een frikandel speciaal, dus m’n vriend heeft die gehaald en een patatje....niet gezond, maar ik heb er van genoten. Gister werd ik ‘s middags helemaal niet lekker: ik had opeens knallende koppijn, dus heb een rustig bosritje gemaakt. Het supergezonde kabeljauw gerecht van m’n vriend smaakte voor geen meter en ik heb dus alleen 2 stukjes toast weggekregen. Qua beweging was t dus nogal flut en ook vandaag had ik koppijn, maar was nu op tijd met de paracetamol. 1,5 uur in het bos gereden en ga nog even een stukje lopen nu, jullie wandelverhalen motiveren me dan weer.... :D En dan kan ik zo nog iets lekkers nemen :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:38

Pallatin schreef:
O jeetje Itsme.....hopelijk wel alles ok verder met je? Gewoon weer de draad oppakken als het weer kan. Sterkte iig....

Ik was vrijdag na m’n afscheidsborrel helemaal gaar....en ik had al 2 dagen zin in een frikandel speciaal, dus m’n vriend heeft die gehaald en een patatje....niet gezond, maar ik heb er van genoten. Gister werd ik ‘s middags helemaal niet lekker: ik had opeens knallende koppijn, dus heb een rustig bosritje gemaakt. Het supergezonde kabeljauw gerecht van m’n vriend smaakte voor geen meter en ik heb dus alleen 2 stukjes toast weggekregen. Qua beweging was t dus nogal flut en ook vandaag had ik koppijn, maar was nu op tijd met de paracetamol. 1,5 uur in het bos gereden en ga nog even een stukje lopen nu, jullie wandelverhalen motiveren me dan weer.... :D En dan kan ik zo nog iets lekkers nemen :+

Niet fijn. By the way...
Hoofdpijn hoort ook bij de symptomen van Corona.
Beterschap.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:08

Itsme: dikke knuf :knuffel: ... ik hoop dat je het weer lekker op kan pakken.

@pallatin: balen van die hoofdpijn zeg.... wel fijn dat je nog lekker gereden hebt.

Ik heb uiteindelijk 9 km gelopen vanmiddag. En een stuk echt door de sneeuw geploeterd.

Afbeelding

Het was zooooo mooi <3

Maar daarna was ik zo kapot dat ik nog even een uur geslapen heb :Z
En nu nog steeds moe en lichte hoofdpijn.
Ook wat weinig gedronken vandaag, dus nu een fles drinken met wat extra zout naast me.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:10

Wat een sneeuw arabella! Waar was dit?

Ah Itsme, knuffel :knuffel: .

@pallatin, balen van je hoofdpijn :(:).