Die ergo die teveel is he..... eigenlijk is die ergo heel prima en is je werk dus teveel

Hoop dat het je allemaal lukt straks! Succes.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ja, die vermoeidheid is superkak.
Die ergo die teveel is he..... eigenlijk is die ergo heel prima en is je werk dus teveel
Fenneeee schreef:Goof schreef:Ja, die vermoeidheid is superkak.
Moest de afgelopen 3 weken dagschema's bijhouden, en dan zelf een dagindeling maken. en op zich kom ik daar uit want inmiddels leer je er mee omgaan. En die overprikkeling heb ik toch wel vanwege mijn adhd maar nu ik weer medicatie slik gaat dat eigenlijk wel goed. Heb ook afgesproken met de fysio dat als ik zoveel moet werken dat ik dan ook geen fysio heb. Maar is nu met 28 uur werken, op maandag school en dan ook nog huiswerk allemaal een beetje veel. Gelukkig bijna vakantie
Marije_jiplover schreef:Fenneeee ik ga mee met mijn voorgangers.
Dit is hét recept voor een terugval.
Mijn man ging ook meer werken en uiteindelijk dus minder fysio doen, want het werd m teveel.
Inmiddels zit hij alweer 7 weken volledig thuis en kan nog geen deuk in een pakje boter slaan.
Energie weer compleet weg, slaapt weer rond de 12-14 uur per etmaal, etc etc.
De bedrijfsarts heeft m verboden om aan werkhervatting te denken voorlopig en dat valt m vreselijk zwaar want hij kan niet zo goed niks doen.
Maar hij zal wel moeten, want hij is er echt nog lang niet.
Spetter schreef:Dat is een meedenkende bedrijfsarts. Je leest toch vaak onbegrip.
Maar idd als je fysio af moet zeggen gaat er iets mis met de opbouw.
Ik vond de webinar van longfonds poos terug heel verhelderend. Zeker de moeite waard om terug te kijken. Ging ook over snel overbelasting en terugvallen na covid.
Steenbok12 schreef:Jeetje wat een verhalen komen hier voorbij!
Hier is de ergste piek bij mijn man achter de rug. Zelf weinig/geen klachten dus ik vermoed dat mijn vaccin goed werkt. Mijn zoontje hoest veel en ook echt veel snot nog steeds. Maargoed ik wacht dus tot het punt dat we mogen gaan tellen 5 dagen nadat hij klachtvrij is. Ik ben wel in dubio. Is een beetje snot/hoest echt nog zo besmettelijk na een week of mogen die 5 dagen al geteld worden nadat zijn 7 dagen voorbij zijn. Ik ben maandag jarig, als hij vandaag klacht vrij was, dan had ik het net gered om nog even iéts te ondernemen. In dit tempo zit ik voorlopig nog lang thuis.
Daisyyxx schreef:@Gem: Fijn om te horen dat het beter gaat! Helaas werkt afvallen bij dit alleen maar verkeerd. Het is helaas niet het vet wat iemand kwijt raakt om op deze manier af te vallen. Het zijn voornamelijk nu spiermassa verlies waar je het verschil in merkt.
Daisyyxx schreef:Steenbok12 schreef:Jeetje wat een verhalen komen hier voorbij!
Hier is de ergste piek bij mijn man achter de rug. Zelf weinig/geen klachten dus ik vermoed dat mijn vaccin goed werkt. Mijn zoontje hoest veel en ook echt veel snot nog steeds. Maargoed ik wacht dus tot het punt dat we mogen gaan tellen 5 dagen nadat hij klachtvrij is. Ik ben wel in dubio. Is een beetje snot/hoest echt nog zo besmettelijk na een week of mogen die 5 dagen al geteld worden nadat zijn 7 dagen voorbij zijn. Ik ben maandag jarig, als hij vandaag klacht vrij was, dan had ik het net gered om nog even iéts te ondernemen. In dit tempo zit ik voorlopig nog lang thuis.
Snot, niezen en hoesten vallen onder de spetterklachten. Zolang iemand dat heeft zijn ze nog steeds besmettelijk. Dus beter om je verjaardag uitje met een of twee weken te verplaatsen. Als iemand 24 uur klachtenvrij is dan mag diegene uit quarantaine. 5 dagen tellen nadat iemand geen klachten meer heeft hoeft dus niet.
@Gem: Fijn om te horen dat het beter gaat! Helaas werkt afvallen bij dit alleen maar verkeerd. Het is helaas niet het vet wat iemand kwijt raakt om op deze manier af te vallen. Het zijn voornamelijk nu spiermassa verlies waar je het verschil in merkt.
Daisyyxx schreef:Steenbok12 schreef:Jeetje wat een verhalen komen hier voorbij!
Snot, niezen en hoesten vallen onder de spetterklachten. Zolang iemand dat heeft zijn ze nog steeds besmettelijk. Dus beter om je verjaardag uitje met een of twee weken te verplaatsen. Als iemand 24 uur klachtenvrij is dan mag diegene uit quarantaine. 5 dagen tellen nadat iemand geen klachten meer heeft hoeft dus niet.
@Gem: Fijn om te horen dat het beter gaat! Helaas werkt afvallen bij dit alleen maar verkeerd. Het is helaas niet het vet wat iemand kwijt raakt om op deze manier af te vallen. Het zijn voornamelijk nu spiermassa verlies waar je het verschil in merkt.
Janntjuh schreef:Wat fijn dat het weer beter met hem gaat Gem! Ben wel verbaasd over zijn negatieve zelftest, meestal test iemand nog weken lang na corona positief, zonder nog besmettelijk te zijn natuurlijk.
Steenbok, zoals Daisy zegt, juist die snotterklachten zijn nog heel erg besmettelijk!
Polly schreef:Daisyyxx schreef:
Maar de 5 dagen tellen wél voor Steenbok omdat die negatief getest was. Die moet dus in quarantaine tot 5 dagen na het laatste contact óf 5 dagen nadat haar man klachtenvrij is. Dan mag ze nogmaals testen en als ze dan negatief test mag ze zelf uit quarantaine
Gem schreef:Janntjuh schreef:Wat fijn dat het weer beter met hem gaat Gem! Ben wel verbaasd over zijn negatieve zelftest, meestal test iemand nog weken lang na corona positief, zonder nog besmettelijk te zijn natuurlijk.
Steenbok, zoals Daisy zegt, juist die snotterklachten zijn nog heel erg besmettelijk!
Toch is dit één van de RIVM-ggk testen, maar we maken ons geen illusies over de PCR - test hoor.
Ik heb er een beetje uit begrepen dat een negatieve thuistest aangeeft dat je geen besmettingsgevaar meer bent, maar dat de PCR - test aanwezig virus aantoont en dus wel een positieve uitslag aangeeft / kan geven. Voor nu was de thuistest voor ons voldoende: mijn man wilde de werkvloer op.