Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:12

Ja, die vermoeidheid is superkak.
Die ergo die teveel is he..... eigenlijk is die ergo heel prima en is je werk dus teveel ;)

Hoop dat het je allemaal lukt straks! Succes.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:16

Goof schreef:
Die ergo die teveel is he..... eigenlijk is die ergo heel prima en is je werk dus teveel ;)

Moest de afgelopen 3 weken dagschema's bijhouden, en dan zelf een dagindeling maken. en op zich kom ik daar uit want inmiddels leer je er mee omgaan. En die overprikkeling heb ik toch wel vanwege mijn adhd maar nu ik weer medicatie slik gaat dat eigenlijk wel goed. Heb ook afgesproken met de fysio dat als ik zoveel moet werken dat ik dan ook geen fysio heb. Maar is nu met 28 uur werken, op maandag school en dan ook nog huiswerk allemaal een beetje veel. Gelukkig bijna vakantie :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:36

Fenneeee schreef:
Goof schreef:

Moest de afgelopen 3 weken dagschema's bijhouden, en dan zelf een dagindeling maken. en op zich kom ik daar uit want inmiddels leer je er mee omgaan. En die overprikkeling heb ik toch wel vanwege mijn adhd maar nu ik weer medicatie slik gaat dat eigenlijk wel goed. Heb ook afgesproken met de fysio dat als ik zoveel moet werken dat ik dan ook geen fysio heb. Maar is nu met 28 uur werken, op maandag school en dan ook nog huiswerk allemaal een beetje veel. Gelukkig bijna vakantie :D

Ik vind dit toch wel de omgekeerde wereld hoor... Hoe kan ergo en fysio teveel zijn en waarom zeg je die af als je veel moet werken :?
Je moet toch eerst werken aan je herstel en dan volledig gaan werken. Als de hulp je teveel is, doe je dus in je dagelijks leven nog teveel.
Fysio heeft echt totaal geen zin als je af en toe wel, af en toe niet gaat. Neem aan dat die ook werkt met een opbouw fitness schema, en dat gaat niet werken als je af en toe/regelmatig afzegt.

Marije_jiplover

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:29

Fenneeee ik ga mee met mijn voorgangers.
Dit is hét recept voor een terugval.

Mijn man ging ook meer werken en uiteindelijk dus minder fysio doen, want het werd m teveel.
Inmiddels zit hij alweer 7 weken volledig thuis en kan nog geen deuk in een pakje boter slaan.
Energie weer compleet weg, slaapt weer rond de 12-14 uur per etmaal, etc etc.

De bedrijfsarts heeft m verboden om aan werkhervatting te denken voorlopig en dat valt m vreselijk zwaar want hij kan niet zo goed niks doen.
Maar hij zal wel moeten, want hij is er echt nog lang niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:03

Marije_jiplover schreef:
Fenneeee ik ga mee met mijn voorgangers.
Dit is hét recept voor een terugval.

Mijn man ging ook meer werken en uiteindelijk dus minder fysio doen, want het werd m teveel.
Inmiddels zit hij alweer 7 weken volledig thuis en kan nog geen deuk in een pakje boter slaan.
Energie weer compleet weg, slaapt weer rond de 12-14 uur per etmaal, etc etc.

De bedrijfsarts heeft m verboden om aan werkhervatting te denken voorlopig en dat valt m vreselijk zwaar want hij kan niet zo goed niks doen.
Maar hij zal wel moeten, want hij is er echt nog lang niet.

Die bedrijfsarts heeft gelijk; bij mijn weten bouw je eerst zover op dat je je eigen leven zonder werk kan volhouden en ga je daarna rustig opbouwen. Eerst eens wat koffiedrinken, dan eens boventallig een paar uur je collega’s helpen en dan eens een paar uurtje eigen werk doen en dan per week wat opbouwen naar volledige reïntegratie.

Zo rap opbouwen naar je volledige uren én school én huiswerk en dan geen energie meer hebben voor therapie... dan lig je er gegarandeerd na een tijdje weer uit en dan voor langer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:09

Ik ben t ook eens met de bedrijfsarts.
Ik vond al dat hij veel te hard van stapel was gegaan en wilde dat hij op de rem trapte. Dat heeft zijn lichaam uiteindelijk voor hem gedaan.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:10

Dat is een meedenkende bedrijfsarts. Je leest toch vaak onbegrip.
Maar idd als je fysio af moet zeggen gaat er iets mis met de opbouw.
Ik vond de webinar van longfonds poos terug heel verhelderend. Zeker de moeite waard om terug te kijken. Ging ook over snel overbelasting en terugvallen na covid.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:15

Spetter schreef:
Dat is een meedenkende bedrijfsarts. Je leest toch vaak onbegrip.
Maar idd als je fysio af moet zeggen gaat er iets mis met de opbouw.
Ik vond de webinar van longfonds poos terug heel verhelderend. Zeker de moeite waard om terug te kijken. Ging ook over snel overbelasting en terugvallen na covid.

Die van mij was dat dus absoluut niet. Het is niet dat ik de fysio afzeg. Maar zit soms een week tussen omdat ik anders na het werk moet, omdat mijn vrije dagen dan niet mee zijn werkdagen overeenkomen.
Die webinair heb ik ook gekeken. Mijn fysio zit daar ook in.
Ik ben zelf niet bang voor een terugval, want dan gad ik deze waarschijnlijk al lang gehad (denk ik). Is alleen de vermoeidheid waar ik nog last van heb.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:27

Jeetje wat een verhalen komen hier voorbij!
Hier is de ergste piek bij mijn man achter de rug. Zelf weinig/geen klachten dus ik vermoed dat mijn vaccin goed werkt. Mijn zoontje hoest veel en ook echt veel snot nog steeds. Maargoed ik wacht dus tot het punt dat we mogen gaan tellen 5 dagen nadat hij klachtvrij is. Ik ben wel in dubio. Is een beetje snot/hoest echt nog zo besmettelijk na een week of mogen die 5 dagen al geteld worden nadat zijn 7 dagen voorbij zijn. Ik ben maandag jarig, als hij vandaag klacht vrij was, dan had ik het net gered om nog even iéts te ondernemen. In dit tempo zit ik voorlopig nog lang thuis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:39

Mijn man gaat elke dag beter *\o/* . Kortademigheid en de hoestprikkels zijn weg (heb de tijmsiroop maar eens ingezet als mentale ondersteuning) en zijn smaak en eetlust zijn terug. Hij is wel een paar kilo afgevallen, maar kon dat wel hebben O:) .
Gisteren zijn we een stuk met de auto gaan rijden (voor de leuk, hij mocht de auto niet uit), en vandaag is hij even bij de scheepswerf gaan kijken. Geen werklui op Koningsdag, dus veilig.
Vanavond heeft hij een thuistest gedaan om te kijken of hij na tien dagen nog een gevaar vormt voor de mensheid. Negatieve testuitslag :)F . Morgen gaat hij de boel op de werf weer naar zijn hand proberen te zetten vrees ik, maar mijn oudste zoon voert hem af als de vermoeidheid toeslaat ;).

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:09

Steenbok12 schreef:
Hier is de ergste piek bij mijn man achter de rug. Zelf weinig/geen klachten dus ik vermoed dat mijn vaccin goed werkt. Mijn zoontje hoest veel en ook echt veel snot nog steeds. Maargoed ik wacht dus tot het punt dat we mogen gaan tellen 5 dagen nadat hij klachtvrij is. Ik ben wel in dubio. Is een beetje snot/hoest echt nog zo besmettelijk na een week of mogen die 5 dagen al geteld worden nadat zijn 7 dagen voorbij zijn. Ik ben maandag jarig, als hij vandaag klacht vrij was, dan had ik het net gered om nog even iéts te ondernemen. In dit tempo zit ik voorlopig nog lang thuis.

Snot, niezen en hoesten vallen onder de spetterklachten. Zolang iemand dat heeft zijn ze nog steeds besmettelijk. Dus beter om je verjaardag uitje met een of twee weken te verplaatsen. Als iemand 24 uur klachtenvrij is dan mag diegene uit quarantaine. 5 dagen tellen nadat iemand geen klachten meer heeft hoeft dus niet.

@Gem: Fijn om te horen dat het beter gaat! Helaas werkt afvallen bij dit alleen maar verkeerd. Het is helaas niet het vet wat iemand kwijt raakt om op deze manier af te vallen. Het zijn voornamelijk nu spiermassa verlies waar je het verschil in merkt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:29

Daisyyxx schreef:
@Gem: Fijn om te horen dat het beter gaat! Helaas werkt afvallen bij dit alleen maar verkeerd. Het is helaas niet het vet wat iemand kwijt raakt om op deze manier af te vallen. Het zijn voornamelijk nu spiermassa verlies waar je het verschil in merkt.

Dat weet ik wel, hij hoefde ook niet 'echt' af te vallen ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:45

Daisyyxx schreef:
Steenbok12 schreef:

Snot, niezen en hoesten vallen onder de spetterklachten. Zolang iemand dat heeft zijn ze nog steeds besmettelijk. Dus beter om je verjaardag uitje met een of twee weken te verplaatsen. Als iemand 24 uur klachtenvrij is dan mag diegene uit quarantaine. 5 dagen tellen nadat iemand geen klachten meer heeft hoeft dus niet.

Ja daar was ik al bang voor. Overigens nog steeds klachten dus maandag sowieso met zn drietjes door brengen. Ma en di was hij sowieso vrij dus dat scheelt. Hopelijk is hij klachtvrij dan en kan hij een lekker taartje halen haha.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:48

Wat fijn dat het weer beter met hem gaat Gem! Ben wel verbaasd over zijn negatieve zelftest, meestal test iemand nog weken lang na corona positief, zonder nog besmettelijk te zijn natuurlijk.

Steenbok, zoals Daisy zegt, juist die snotterklachten zijn nog heel erg besmettelijk!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:08

Ik ken er nu al 3 waarbij de sneltesten een valse uitslag gaven.
2 Ervan een positieve test en daarnaast ook de gewone test gedaan welke negatief waren (hadden ook geen klachten, maar 5 dagen na contact getest). De andere een negatieve test en veel klachten, gewone test gaf wel een positieve uitslag (zijn vrouw overigens ook klachten en enkel de gewone test gedaan en ook positief)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:42

Daisyyxx schreef:
Steenbok12 schreef:

Maar de 5 dagen tellen wél voor Steenbok omdat die negatief getest was. Die moet dus in quarantaine tot 5 dagen na het laatste contact óf 5 dagen nadat haar man klachtenvrij is. Dan mag ze nogmaals testen en als ze dan negatief test mag ze zelf uit quarantaine :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:25

Janntjuh schreef:
Wat fijn dat het weer beter met hem gaat Gem! Ben wel verbaasd over zijn negatieve zelftest, meestal test iemand nog weken lang na corona positief, zonder nog besmettelijk te zijn natuurlijk.

Steenbok, zoals Daisy zegt, juist die snotterklachten zijn nog heel erg besmettelijk!

Toch is dit één van de RIVM-ggk testen, maar we maken ons geen illusies over de PCR - test hoor.
Ik heb er een beetje uit begrepen dat een negatieve thuistest aangeeft dat je geen besmettingsgevaar meer bent, maar dat de PCR - test aanwezig virus aantoont en dus wel een positieve uitslag aangeeft / kan geven. Voor nu was de thuistest voor ons voldoende: mijn man wilde de werkvloer op.

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:57

Polly schreef:
Daisyyxx schreef:

Maar de 5 dagen tellen wél voor Steenbok omdat die negatief getest was. Die moet dus in quarantaine tot 5 dagen na het laatste contact óf 5 dagen nadat haar man klachtenvrij is. Dan mag ze nogmaals testen en als ze dan negatief test mag ze zelf uit quarantaine :)

Maar ze had het over haar man met 5 dagen tellen "we mogen gaan tellen 5 dagen nadat hij klachtvrij is."
Vandaar dat ik zo reageer op die 5 dagen, want ze had het over haar man ;). Anders klopt het inderdaad wel, maar sowieso als het een huishouden is zou ik voorzichtig zijn. Ze kan na 5 dagen zelf wel negatief testen, maar als haar man nog klachten heeft kan ze daarna alsnog besmet worden. Dus dan heeft die 5 dagen test niet veel zin.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:00

nee daarom ook pas testen 5 dagen nadat de man klachtenvrij is (dus niet meer benauwd/snotteren/niezen/hoesten etc)
Ik had van de week iemand die beweerde klachtenvrij geweest te zijn maar alleen de koorts was een dagje laag geweest en die kwam al snotterend, hoestend en kortademig binnen.. Eeeh u was toch klachtenvrij??

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:24

Dat merk ik inderdaad ook op mijn werk, en persoonlijk vind ik dat erg vervelend. Ik snap natuurlijk wel dat de zieke graag weer aan het werk wil. Maar voor de omgeving is het erg ongemakkelijk en spannend.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 06:46

Ik heb eindelijk twee nachten gehad dat ik weer door heb geslapen! :):)
Heb alleen echt nog een restje neusverkoudheidsklachten (gisteren ipv verstopt is het gaan lopen). Ik hoop zo na dit weekend weer te mogen werken! :oo

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:33

Ik zag eergister een stukje op tv over een vereniging voor mensen die covid gehad hebben.
Is wel in BE, maar misschien heeft iemand er hier ook iets aan.

https://post-covid.be/over-ons/

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:48

Gem schreef:
Janntjuh schreef:

Toch is dit één van de RIVM-ggk testen, maar we maken ons geen illusies over de PCR - test hoor.
Ik heb er een beetje uit begrepen dat een negatieve thuistest aangeeft dat je geen besmettingsgevaar meer bent, maar dat de PCR - test aanwezig virus aantoont en dus wel een positieve uitslag aangeeft / kan geven. Voor nu was de thuistest voor ons voldoende: mijn man wilde de werkvloer op.

Ik ken dr 2 die bij de sneltesten positief waren maar bij de gewone testen negatief. Hadden ook geen klachten maar moesten na 5 dagen testen na contact met besmet persoon. Nu vertrouwde ze beide de sneltesten niet en lieten de gewone test ook uitvoeren

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:50

Helemaal klaar ermee :')
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Giolli op 02-05-21 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek in spoiler geplaatst

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:04

Ik heb eens iets voorbij zien komen over geurtherapie of iets alternatiefs, kan het niet meer terug vinden. Maar het is voor mij nu ruim een half jaar geleden en mijn reuk is echt compleet veranderd :( Even een raar voorbeeld maar elke scheet in mijn omgeving ruikt hetzelfde. De geurtjes waar ik altijd zo weg van was ruiken anders en ik ruik gewoon veel minder. Ik vind het echt heel storend worden nu en wil echt kijken of ik hier wat mee kan.