De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:49

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-20 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:51

MizzMontana schreef:
Maar germie jij hebt toch nog geen Corona gehad? En dus geen vergelijk?

Ik schrijf dat ik weet wat verkoudheidsklachten zijn en dat is niet dat snotje als je in de regen buiten gaat wandelen. En ja, als ik dan iemand tegenkom en ik zou net de neus snuiten, dan heb ik dus geen verkoudheid, maar dan kijken mensen je mogelijk wel aan. Dus soms voel je het wel of je verkouden bent of gewoon een reactie op iets hebt. Ik ben nu namelijk absoluut niet verkouden, maar ik verwacht zo bij mijn wandelrondje wel dat ik in de regen een tijdelijke minimale snotneus krijg.

germie

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:53

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:54

Terzijde: ik kan het in dit topic toch echt niet nalaten om je naam als germ-ie te lezen _O-

Maar als Raket dus, met al haar ervaring, het ook bij het verkeerde eind had, hoe kun je dan denken dat dat jou niet zal gebeuren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:55

Als je thuis moet blijven, hoe lang moet je dan eigenlijk thuis blijven?

verootjoo

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:57

Tot je klachtenvrij bent neem ik aan

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:59

Shadow0 schreef:

Tot de verkoudheid/hoesten/koorts over zijn en dan nog 24 uur...

Dat kan dus aardig lang zijn als het RIVM het niet gaat aanpassen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:59

Sheran schreef:
Terzijde: ik kan het in dit topic toch echt niet nalaten om je naam als germ-ie te lezen _O-

Maar als Raket dus, met al haar ervaring, het ook bij het verkeerde eind had, hoe kun je dan denken dat dat jou niet zal gebeuren?

Ik zal de vraag nogmaals beantwoorden (voor het geval mensen weer vinden dat het offtopic is, ik beantwoord nu gewoon netjes een vraag):
Ik heb wel eens een snotneus als reactie op kou. Dat weet ik, en dat hebben meer mensen. Dat is weer over als ik binnen ben. Binnen 5 minuten al. Dus dan weet je dat je niet verkouden bent. Dat verschil voel je dus. Je kunt dan ook door je neus blijven ademen, maar je moet af en toe snuiven zeg maar.
Als je verkouden bent, dan kan ik niet door de neus ademen bijvoorbeeld. Dus het korte moment van buiten in de kou en daarna direct weer over is voor mij overduidelijk dat het zelfs geen verkoudheid is. Ik spreek ook nergens over corona, maar over verkoudheidsklachten.
Na het eten moet ik wel eens een keertje hoesten omdat je lichaam even wat slijm aanmaakt. Ook dat is geen verkoudheid, dat is standaard. Als het na een half uur nog zo is zeg maar, dan is het wat anders.
Dus niet elke nies of roggel of kuch is een verkoudheidsklacht. En dat is wat ik duidelijk probeer te maken. Niet meer en niet minder.
Ik schrijf dus ook niet dat het mij niet zal gebeuren, maar ik acht de kans wel erg klein, want ik heb geen contacten, ga niet uit, en vier ook geen carnaval.
Laatst bijgewerkt door germie op 08-03-20 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:00

Shadow0 schreef:

Uit dat verslag van de dermatoloog blijkt dat niemand dat precies lijkt te weten als je niet de typische symptomen hebt.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:01

Shadow0 schreef:

Eén dag (24 uur) nadat de klachten over zijn kan het normale leven weer worden opgepakt. (Of totdat ze zeggen dat je met ‘gewone’ verkoudheid wel weer mag.
Edit: dit gaat dus over het advies als je verkoudheidsklachten, hoest of koorts hebt.
Laatst bijgewerkt door mag op 08-03-20 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:02

Ik beantwoord gewoon netjes de vragen. Dus ik zou vragen om op te houden met mij te beledigen. Dat maakt de sfeer erg vervelend.
Discussieren mag, beledigen niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:04

Niet aardig mensen, dat is nergens voor nodig. Laat iedereen in zijn waarde en als iets je niet aanstaat kun je het gewoon negeren. Ik vind het niet prettig als er negatief over anderen gepraat wordt, of er nou aanleiding voor is of niet. Dat doe je in het echte leven ook niet en bovendien kan het heel erg naar overkomen op de persoon tegen wie je het hebt. Je zit alleen maar achter een scherm en kent elkaar niet, laat elkaar dus in zijn waarde.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:04

PSvanLot schreef:

Dan zou ik nooit meer het huis uit mogen. Ben hele jaar door verkouden/hoesten/hooikoorts. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:05

Germie wat je nu wederom doet is iets wat mensen hier in het topic mateloos irriteert, dit hebben verschillende je eerder al geprobeerd uit leggen.
Het is echt niet erg dat jouw menig afwijkt van andere, maar probeer die niet voor waar neer te zetten of iemand anders op te dringen.
Blijft het topic voor iedereen een stuk gezelliger van en voorkomt dat mensen jouw nu op hun foeilijst gaan zetten, neem aan dat dit ook niet je bedoeling is toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:06

Marcella schreef:
PSvanLot schreef:

Dan zou ik nooit meer het huis uit mogen. Ben hele jaar door verkouden/hoesten/hooikoorts. :=

Dat is idd een beetje het probleem. Ik hoest sinds vorige week en mag helaas niet gaan werken morgen.

Ik denk dat ik gewoon verkouden ben en baal er stevig van dat ik niet mag gaan werken.

Maar school neemt het advies van het RIVM ter harte en ik mag niet komen.

Hopelijk zwakken ze het advies snel wat af, want ik blijf voorlopig hoesten ben ik bang.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:08

Bizar hoe hier op een man gespeeld wordt zeg. Mensen vragen hoe iemand ergens bij komt, vervolgens legt diegene het uit. Andere vinden het vervelend en beginnen erover, terwijl iemand anders dus gewoon iets vraagt. Echt bizar te lezen hoe weinig begrip er is en vele als schapen 1 iemand blijven aanvallen. Germie, voor wat het waard is,ik zit onder een steen maar lees je antwoorden graag.

germie

kiki1976 schreef:
Germie wat je nu wederom doet is iets wat mensen hier in het topic mateloos irriteert, dit hebben verschillende je eerder al geprobeerd uit leggen.
Het is echt niet erg dat jouw menig afwijkt van andere, maar probeer die niet voor waar neer te zetten of iemand anders op te dringen.
Blijft het topic voor iedereen een stuk gezelliger van en voorkomt dat mensen jouw nu op hun foeilijst gaan zetten, neem aan dat dit ook niet je bedoeling is toch?

Nee, maar ik reageer dan op de opmerkingen van anderen die mij menen te moeten beledigen. En dat stoort mij ja. Maar ik laat me niet wegpesten. En men hoeft ook geen beledigende pb's te sturen, dat is ook niet toegestaan. Ik scheld niet en beledig niemand. En vaak is het zo dat ik EXACT dezelfde mening heb als een ander en men mij er dan op aan moet vallen. Ook zijn mijn woorden diverse keren verdraaid en worden mij woorden in de mond gelegd die ik nooit uitgesproken heb.
Dus als jullie daar mee ophouden, dan blijft alles wat vriendelijker. Ik hoef niet beledigd te worden. Ik draag gewoon mijn steentje netjes bij aan dit topic zonder zelf te beledigen.
En als iemand doorvraagt op mijn mening, dan geef ik netjes antwoord, dan zaag ik niet door, maar leg het uit. Dat mag en is geheel ontopic.
Ik zou zeggen hou op met beledigen. Ik heb niemand in een foei lijst, tot nu toe niet nodig gehad. Iemand op een foei lijst zetten doe je toch echt zelf, daar heb ik geen enkele invloed op.
Laatst bijgewerkt door germie op 08-03-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Saskia9 schreef:
Bizar hoe hier op een man gespeeld wordt zeg. Mensen vragen hoe iemand ergens bij komt, vervolgens legt diegene het uit. Andere vinden het vervelend en beginnen erover, terwijl iemand anders dus gewoon iets vraagt. Echt bizar te lezen hoe weinig begrip er is en vele als schapen 1 iemand blijven aanvallen. Germie, voor wat het waard is,ik zit onder een steen maar lees je antwoorden graag.

Bedankt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:09

Ik ook Germie! Ik vind dat je dapper en netjes reageert op alle poedersuiker reacties!

kiki1976

Dat is voor vele een dingetje hoor. Mijn dochter kan door bv temperatuur schommelingen best wel hoesten (zeker van binnen naar buiten of omgekeerd). Hoop niet dat ze daar haar op school voor gaan weren, want komt puur door haar astma.
Want dan kan dat voor haar ook wel eens lang gaan duren, of het moet snel mooier weer worden

germie

Giolli schreef:
Ik ook Germie! Ik vind dat je dapper en netjes reageert op alle poedersuiker reacties!

Bedankt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:10

Germie je hebt gelijk met je snotterverhaal. Ik denk dat je ons wat te laag inschat want met koud nat weer naar buiten levert standaard bij iedereen een loopneus op. Niks aan de hand echter in het begin van het topic was je nogal overtuigd in je mening dat het allemaal overtrokken was en jij gewoon je gang bleef gaan ondanks dat je misschien wat verkouden en koortsig zou worden en daar zien mensen een stuk onverschilligheid in ten opzichte van je medemens. Je wekte de indruk dat je het uiterst vervelend vond dat je reizen en vakanties misschien niet door zouden gaan door dit coronavirus . En dat stoot mensen die bezorgt zijn voor familie/vrienden omdat ze in de risicogroep zitten enorm voor het hoofd . Niet verkeerd bedoeld maar misschien begrijp je dat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:11

bigone schreef:
Germie je hebt gelijk met je snotterverhaal. Ik denk dat je ons wat te laag inschat want met koud nat weer naar buiten levert standaard bij iedereen een loopneus op. Niks aan de hand echter in het begin van het topic was je nogal overtuigd in je mening dat het allemaal overtrokken was en jij gewoon je gang bleef gaan ondanks dat je misschien wat verkouden en koortsig zou worden en daar zien mensen een stuk onverschilligheid in ten opzichte van je medemens. Je wekte de indruk dat je het uiterst vervelend vond dat je reizen en vakanties misschien niet door zouden gaan door dit coronavirus . En dat stoot mensen die bezorgt zijn voor familie/vrienden omdat ze in de risicogroep zitten enorm voor het hoofd . Niet verkeerd bedoeld maar misschien begrijp je dat.

Jij verwoord het een stukje beter dan dat ik dat kan.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:12

een vriendin van mij heeft gister de hele middag op de ehbo gezeten met een hele nare longontsteking, ze mocht komen want niet uit risico gebied. ze geeft maar tien autorijlessen per dag :+ hoeft niet getest dus, antibiotica, en kan maandag gewoon aan t werk ( aldus GGD, haar baas ziet t anders )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:14

Ik vind het zelf ook lastig als mens met astma en hooikoorts en vaak verkouden zijn en niet altijd het verschil voelen..
Nou ja.

Ik denk toch, zoals die dermatoloog, dat er zoveel meer mensen het hebben (gehad) zonder het te weten..
Wat mij betreft mogen grote evenementen even afgeblazen worden, voor wat het waard is.. en het niet handen geven wordt soms zo belachelijk gemaakt. Ik vind dat raar, ik zie diabeten, mensen met copd en astma, dat is mijn werk maar men lijkt niet te begrijpen dat ik behalve mezelf ook hun beschermen wil.
Ben benieuwd wat de nieuwe week weer brengt.