2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_kmbn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:44

Hii allemaal, ik kom me als nieuweling melden. Vorig jaar was ik mentaal niet op een goede plek en dat heeft zich geuit in flink wat kilo’s erbij.. inmiddels zit ik weer lekker in mijn vel en ben ik de strijd tegen de kilo’s begonnen.

Ik ben nu -17 kilo, en zou er graag nog 9 zien gaan. Maar oo wat zijn die laatste kilo’s zwaar. Dus ik hoop dat ik het wat makkelijker ga krijgen met mede gemotiveerde mensen. Ik ga morgen het topic is rustig doorlezen..
Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:49

Jeetje wat zuur urosa...
Sterkte...

Ik heb een heel slecht te behandelen astma. Waar door ik al meer dan anderhalf jaar maandelijks prednison en antibiotica nodig heb.
Ik doe mee aan een experimentele behandeling waarbij het gladde spierweefsel in mijn longen wordt weggebrand.

Calorieën tellen helpt nu
Ik at soms echt teveel, maar ook vaak echt te weinig.
Nu ben ik echt ziek en moet ik van mezelf wat meer eten.
Ik val af met calorieën tellen, ik vind het niet vervelend en ik denk dat een ziek lijf gewoon wat meer nodig heeft. Elke ademteug is nu een hele inspanning.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:15

Raket; heftig zeg! Hopelijk gaat die experimentele behandeling je goed helpen. Klinkt wel heel zwaar zo. Ik heb ook astma, maar dan gelukkig gewoon de normale variant die met pufjes prima gaat over het algemeen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:10

He wat k** urosa. Waardeloos ook, zo'n arts!

Raket ook al zo heftig. Hoop voor je dat de behandeling helpt!

Welkom kmbn!

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:06

Mag ik me melden ga. Vanaf maandag beginnen

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:22

DeMaJai schreef:

Welkom!
Wat is je plan en je doel? :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:49

Wat een medische toestanden allemaal... Heel lastig als er zo onzorgvuldig mee wordt omgesprongen en je er gewoon voor saus zit omdat ze je niet willen helpen.

Go Tigress! Nog even en dan zit je onder de magische 100 grens. Geloof me maar als er ineens maar 2 nummertjes voor de komma staan je dat ding bijna zou willen omhelzen.

Hier schommelt het gewicht ook. Meestal een bandbreedte van 700 gram. Vandaar dat ik meerdere dagen op onregelmatige tijden weeg en dan het gemiddelde van de meetwaardes neem als definitief gewicht voor die week.

Nieuwelingen, weest welkom! Voor tips en tricks. En om de meterstanden door te geven wat betreft afvallen is dit het juiste adres. Ook om te zeggen dat het even niet gaat zoals je zou willen kun je hier terecht.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:05

Via Samsung health app mijn zondagse ontbijt.
Eet ik heeeel soms in het weekend,genieten van een goed zondags ontbijtje :-)

Gebakken ei , gewogen na bakken, 100gr. 194kcal.
Goudse jongbelegen 48+kaas à 10gr per plakje is 60gr, 225kcal.
Achterham
3plakjes à 14gr per plakje is 42gr, 49kcal
Koolhydraat arm brood jumbo 2snee à 35gr per snee is 70gr + kapje à 40gr. Is 110gr. 284kcal.
Maakt een totaal van 752kcal.

Kaas tikt aan , maar ik ben dol op kaas **zucht** en ook pindakaas en dat tikt ook aan... daarin vind ik het nog lastig om een weg in te vinden .
Heb het gevoel dat met kcal tellen het soms zo omhoog schiet, door die pindakaas of kaas, dat je de rest van de dag bijna niets meer mag.

Dat word een bakje kwark(optimel,magere campina kwark of kvarg) vanmiddag.
Verdeeld over de dag komkommer.

Drink alleen koffie thee water. Uitzondering ranja van merk Raak!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:17

@horsie, soms moet je ook gewoon kunnen toegeven aan datgeen wat je graag wilt eten, anders houd je het niet vol :) tel je ook de boter/olie waarin je (in dit geval het ei) bakt? Dat tikt stiekem ook altijd wel aan.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:39

Ohh horsie, waar laat je het ook, wat jij als ontbijt neemt eet ik over ontbijt en lunch :P
Ipv 48+ kaas naar 30+ kaas gaan! Dat scheelt!

@ Connie ik reken boter nooit mee, maar je hebt wel gelijk, ik heb daarom als compensatie dat ik van mezelf 1700 kcal mag eten ipv 1900 kcal die de dieettist voorschrijft. Zo compenseer ik het daar

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:26

Maar al die kcal van het vet of de olie trekken toch niet volledig in dat ei? Dat je er wat extra ruimte voor laat in je totaal is logisch, maar snap nog steeds niet dat je een el olie meetelt als je je ei in een el olie bakt. Iets met paneermeel, dat zou ik nog snappen dat je dat wel meetelt. Maar anders :n
En misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, dat kan prima. Maar daar maak ik me dus echt totaal niet druk om.

@horsie je kan dit ontbijt ook later inplannen qua tijd, zodat het meer een brunch wordt. Dan zou je je lunch kunnen overslaan en heb je dus ook minder stress over je totaal aan kcal.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:19

Hihi ik heb vanochtend een boterham met gebakken ei gegeten als compleet ontbijt. Nou ben ik in de ochtend sowieso geen grote eter.

Voor een gebakken ei reken ik ongeveer 110 kcal. Ik bak het in een klein beetje boter maar die boter blijft voor het grootste deel echt achter in de pan bij mij..

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:47

Was mijn ontbijt zo groot dan?
3 sneetjes met ei, ham en kaas alias uitsmijter?
Gewoon een goed ontbijt als je vroeg bent met vervolgens een actief programma.
Namiddag rond 17.00 koppie groentesoep met fjord cracker etc

Weekend is hier altijd raar. Weet nooit hoe het loopt. Al heb ik vaak al wel planning in mijn hoofd

Oh ja verschuiven naar brunch tijd doe ik ook wel is hoor. Alleen vandaag zin in lekker ontbijt.
Ik stapte uit bed en dacht ik maak mezelf een gebakken eitje maar wel een luxe gebakken eitje want het ja zondag. :-)

Maar goed ik wilde eigenlijk alleen aangeven dat als je een plakje kaas weegt die rond de 10gram weegt. Zelf geschaafd.
En 2 plakjes op een sneetje brood is subtiel.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:29

Was meer een tip hoor! Gewoon omdat je dan wat makkelijker met je kcal kan "spelen". Qua kcal zit jouw ontbijt voor mijn begrippen erg hoog, dan zit ik al bijna op de helft van wat ik op een dag wil eten. En ik heb ook liever s avonds meer ruimte om te eten, maar dat is natuurlijk maar net wat jezelf fijn vindt.

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:07

_KellyAV schreef:
DeMaJai schreef:

Welkom!
Wat is je plan en je doel? :)

Probeer zeker 10kilo af te vallen.
En probeer elke dag te trainen heb eigenlijk weinig tijd ervoor.
Volgend jaar ga ik 2x op vakantie probeer ik me buikje weg te werken

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:45

NoTwixLeft schreef:
Was meer een tip hoor! Gewoon omdat je dan wat makkelijker met je kcal kan "spelen". Qua kcal zit jouw ontbijt voor mijn begrippen erg hoog, dan zit ik al bijna op de helft van wat ik op een dag wil eten. En ik heb ook liever s avonds meer ruimte om te eten, maar dat is natuurlijk maar net wat jezelf fijn vindt.

Ohja dat snap ik!
Dit ontbijt wel ja haha. Schrok er zelf ook van.
En dit was ook de helft van wat ik normaal eet (max1500).
Maar vandaag had ik er lak aan. Vandaag was een mega uitschieter dag.
Soepie, crackertje met kaas(75kcal 20gr is 2plakjes),crackertje met leverworst(78kcal 20gr 1normaal afgesneden plakje en er gaan 2plakjes op een cracker...)
Achja heb al tijden lang geen broodje (1snee 30gr 85kcal) pindakaas(20gr 132kcal) met hagelslag(20gr 90kcal) en dat is normaal bescheiden je broodje belegd. Maar mmmm lekker! Dus ja hoppa! Joh je zit dan zo richting 1000 kcal hoor en dan eet je echt niet veel. Maar sommige etenswaren tikken gewoon aan. Dus is het of of....vandaag voor mij even en en....

Maar goed ik denk alsnog liever dit dan een hele plak chocola of koekjes....alll die suikers!.
En dat win ik want ik drink geen frisdrank etc.... hoge uitzondering een glas aanmaakranja van raak.

Goed , dit weer gehad en nu weer aan mijn normale eten.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 06:34

Speciaal voor alle mensen met rottige blessures....

Ik heb aan jullie gedacht tijdens mijn rondje cardio van 5 km! Was nog lekker koel om 6.00 uur.
Was even een weekje “los” maar zoals elke maandag, let’s go for it!! We gaan dóóóóór! :x

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:32

Mag ik me hier ook melden?
Ik wil ook heel graag wat afvallen. Ben de laatste jaren aangekomen tot 79 kilo, ik ben 1.66 lang, dusss beetje mollig geworden haha. Ik ben nu sinds een paar weken flink aan het sporten en ben nu een kilo kwijt. Ik weet dat voeding heel belangrijk is maar ik ben echt een vreetzak :( dus dat gaat nog een dingetje worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:22

Ook ik wil graag mee doen hier! Ik heb een stok achter de deur nodig voor de laatste kilo's. :D
Ik ben begin mei begonnen, ik wilde 8 kilo kwijt. Inmiddels 5 er af maar nu zakt de motivatie een beetje... Ik vind genoeg bewegen ook erg lastig met deze warmte.

Ik tel geen calorieën en gebruik geen apps, dit wil ik ook niet door een eetstoornisverleden. Er moet niet te veel druk en controle op komen te staan. Wat ik tot nu toe heb gedaan is doordeweeks ontbijt, lunch en tussendoortjes koolhydraatarm eten. Avondeten 'gewoon' maar ik ben veganist dus dat is toch al veel groente, noten, peulvruchten, zaden en pitten. En in het weekend is er ruimte voor broodjes, ijsjes, patat etc. Zo houd ik het leuk en haalbaar voor mezelf. Ik sport niet in een sportschool oid, wel wandel ik dagelijks zo'n 1,5 uur met de honden en ga ik 2 keer per week canicrossen (hardlopen waarbij ze me iets vooruit trekken aan een heupband). In mijn dagelijkse leven loop en beweeg ik ook veel. Maar nu het zo warm is heb ik beduidend minder zin in lang lopen en vorige week heb ik de hele week wat te veel gegeten naar mijn zin, dus ik wil het weer oppakken vandaag.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:23

Welkom iedereen. Hedi hoe leg je op je voeding? Ik heb een ruime 4 jaar geleden MyFitnessPal ontdekt. Toen daarmee (en sporten 10 kg afgevallen). Helaas na mijn zwangerschap opnieuw begonnen (wel met succes, maar had HG en enige dat ik binnen hield was cola en zoet/vet eten dus daar tijdens zwangerschap op geleefd. Weer terug afgevallen naar streefgewicht. Daarna weer zwanger en zelfde verhaal, nog zieker dan bij de eerste. Nu weer aan het afvallen maar gaat wel moeilijker dan de eerste 2 keer. Heb de app nu helemaal nodig want anders vreet ik gedurende de dag gewoon veel meer dan ik door heb! Heeft me nu een week of 2 gekost en nu is de knop wel weer om en ben ik beter bewust van wat ik eet weer. Voor mij is het echt de tussendoortjes helemaal slippen, met vervangen voor gezond gaat het toch weer mis hier. En verder rustig aan porties kleiner maken. Niet meteen veel minder eten want dan wordt je flauw en ga je juist snaaien is mijn ervaring.

Goed bezig only2bianca!

Hier gaat het best goed. Gisteren gebarbecued.. stuk minder gegeten dan normaal maar vermoedelijk wel over kcal heen gegaan. Mag wel voor een keer. Weegschaal was gelukkig vanochtend toch lief voor me (66.3).

Had vanavond willen gaan pilates-en maar toch nog wel last van operatie dus stel 'm even uit. Hopelijk wel zumba donderdag en dan pak ik zaterdag wel een les yoga mee ter compensatie van de gemiste pilates.

Doe ondertussen nu thuis weer de yoga 30 days with Adrienne.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:46

Het gaat hier lekker met sporten, ik had vrijdag een meeting en ik ben toch al 5,4% lichaamsvet kwijt. Ook is mijn “sprint” conditie in 7 weken van 15% naar 90% gegaan. Zuurstofopname in het bloed moet nog wel beter en dan zal ook mijn uithoudingsvermogen beter moeten worden.
Ik merk dat ik nu veel beter het sporten en de personal training kan volhouden en mijn lijf ziet er al zoveel beter uit, terwijl ik in kilo’s nog niet zo heel veel kwijt ben, 4,6 kg nu. Grappige was wel dat de omvang van mijn onderbuik 2 cm was toegenomen, terwijl de rest allemaal was afgenomen. Ik heb ook het idee dat het vet losser zit en wat naar onder zakt en ik een hangbuikje krijg.

Met genoeg (eiwitten) eten blijf ik nog wel moeite houden, ik zit snel vol, maar het is wel nodig om spieren te blijven bouwen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:23

Only2Bianca schreef:
Speciaal voor alle mensen met rottige blessures....

Ik heb aan jullie gedacht tijdens mijn rondje cardio van 5 km! Was nog lekker koel om 6.00 uur.
Was even een weekje “los” maar zoals elke maandag, let’s go for it!! We gaan dóóóóór! :x

Vanaf de spoedeisende hulp: bedankt!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:02

Hee wat leuk mag ik me melden en gezellig mee komen kletsen en hier motivatie uit halen?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:30

ElizeVdS schreef:
Welkom iedereen. Hedi hoe leg je op je voeding? Ik heb een ruime 4 jaar geleden MyFitnessPal ontdekt.

Mijn voeding gaat niet goed, ik weet precies wat ik verkeerd doe, verdiep me er al jaren in. Maar ik krijg de gezonde knop niet op. Snoepen, slecht eten etc.
Sporten gaat nu super goed! Zelfs met het warme weer, ik sta heel vroeg op om te gaan hardlopen.
Ik zal eens maar die app kijken, misschien kan het me helpen om wat beter te gaan eten :)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:19

Als je alles echt eerlijk invoert in een app zoals mfp, krijg je op die manier ook visueel te zien waar het fout gaat. Dat kan net dat zetje zijn wat je nodig hebt.