Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:52

Aria_zz

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:13

Dat is zo een verademing ja :j :o
ik ben zo blij dat het niet 'moet' en dat je het zelf mag kiezen!
Vreselijk dat gevoel dat je moet kinderen krijgen anders ben je niet normaal.

Vriend van mij wil ook geen kinderen, en hij zat in dubio of hij op de eerste date met een meisje al moest zeggen dat hij ze niet wil. Hij zij dat dat misschien opdringerig zou overkomen ofzo.
Ik zei, als dat voor jou een belangrijk punt is, moet je dat gewoon kunnen zeggen. Even tussen door ergens casual er tussen smijten. Als je er niet over kunt praten gaat de relatie ook moeilijk worden :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:15

Als je het "terloops" kan vermelden kan het wel op een 1e date maar IMO om het er serieus over te hebben op date 1 vind ik dan weer zo... Tja, stel je voor dat je het nog niet goed weet en ineens begint die kerel over kinderen... :=
het is een eerste date, nog geen "we vinden elkaar wel leuk."

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:29

Ik vind het (tenzij het ter sprake komt) niet per se eerste date materiaal. Dat lijkt me nogal wanhopig overkomen. "Oja ik wil geen kinderen!!" :=

Een subtiele manier is misschien om eens te laten vallen dat je recent hebt gehoord dat een vriendin van je zwanger is en de reactie peilen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:39

Zo iets idd, maar vooral, voor hem is het echt een dealbreaker. Hij vindt het gewoon ontzettend belangrijk en loopt er gestressed door rond. Dan lijkt het me nuttiger het eens ergens te vermelden dan daarmee te blijven rondlopen. Is gewoon enorm belangrijk voor hem, en dan vind ik wel dat je dat eens moet kunnen zeggen zonder er te gewichtig over te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:39

Dat dus inderdaad. Je omschrijft het beter. :D Als het om één of andere reden ter sprake komt (soms lopen gesprekken gewoon raar. :') ) is het wat anders.
Zo wist mijn man (toen nog gewone vriend dacht ik. := ) al bij de eerste keer dat we elkaar terug zagen na jaren dat ik geen kinderen wilde omdat ik een groepje kinderen dat gevaarlijk bezig was tussen de dieren vroeg om er mee te stoppen, ze uitlegde dat wat ze deden gevaarlijk en ergerlijk was en vervolgens, toen ze weg waren, me iets niet zo heel vriendelijk ontviel over kinderen. _O-
Met gevolg dat hij me vroeg of dat ergernis was of dat ik het echt meende en tsja, toen ging het er dus over. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:43

Hier ging het op de 1e date ook op een gegeven moment over kinderen. Hoe, geen idee. Dus ik gooide er gewoon uit dat ik zo'n k*t koter echt niet wilde hebben. Daar was meneer het helemaal mee eens :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:33

Als ik iemand zie lopen die hoogzwanger is, raak ik al in paniek. Mijn raderen beginnen dan te draaien: hoe gaat dat kind door je gat passen, de weeën, alles rekt uit, je krijgt last van je lijf, in de laatste weken lijk je een tuimelaar, omdat normaal lopen niet meer mogelijk is en ga zo nog maar even door. Brrrrr nee, niks voor mij.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:35

Magrathea schreef:
Ik vind het (tenzij het ter sprake komt) niet per se eerste date materiaal. Dat lijkt me nogal wanhopig overkomen. "Oja ik wil geen kinderen!!" :=

Een subtiele manier is misschien om eens te laten vallen dat je recent hebt gehoord dat een vriendin van je zwanger is en de reactie peilen.

Hoe kan geen kinderen willen nou weer wanhopig zijn? >;)

Ik weet het voor ik op date ga. Ga geen tijd aan iemand verspillen die het wel wil of denkt "dat ie me kan veranderen". Rot op man. Met subtiel gedoe ben je zo een paar maanden verder en dan is het helemaal oliebol als blijkt dat je niet op één lijn zit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:39

Wanhopig in de zin van er vanuit te gaan dat deze date te maken gaat hebben met die beslissing

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:46

Nee je hoeft geen maanden te wachten. Ik vind het persoonlijk gewoon niet eerste date materiaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:49

_Reneee schreef:
Magrathea schreef:

Hoe kan geen kinderen willen nou weer wanhopig zijn? >;)

Ik weet het voor ik op date ga. Ga geen tijd aan iemand verspillen die het wel wil of denkt "dat ie me kan veranderen". Rot op man. Met subtiel gedoe ben je zo een paar maanden verder en dan is het helemaal oliebol als blijkt dat je niet op één lijn zit.

Er is ook nog een middenweg. Bv op date twee als het duidelijk is dat jullie op zich elkaar wel willen leren kennen. Dat hoeft geen maanden later maar op date 1 zou mij wat rouw op m'n dak komen denk ik.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:33

Volgens mij heb ik het destijds op date 1 of 2 gezegd, of beter gezegd, het kwam ter sprake.

We waren immers geen 16 meer, dus dan kan het maar beter meteen duidelijk zijn.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:50

Ik probeer het ook wel snel ter sprake te brengen, omdat ik niet serieus wil worden met iemand die kinderen wilt. En ik vermoed dat diegene dat dan ook niet wilt met mij.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:39

het staat in mn tinderprofiel :o

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:27

F_Orumster schreef:

Geniaal. :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:27

Ja, het zal zeker met leeftijd te maken hebben. Op mijn leeftijd is het inderdaad wat rauw op je dak :D (26 nu)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 01:32

Ik heb na een week of 2 serieus gevraagd wat mijn man van kinderen dacht, en dat als hij ze wel wilde, dat het dan niet met mij zou zijn.

Na een paar weken gevraagd of hij er nog over na gedacht had, en voor hem hoefde het niet per se. We zijn nog steeds erg blij met onze beslissing! Heerlijk, die vrijheid om te kunnen doen wat we willen en alleen rekening met onszelf te hoeven houden. En niet met kinderen, de voetbalclub, ballet, muziekles of weet ik veel wat nog meer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:58

PrizTwir schreef:
F_Orumster schreef:

Geniaal. :Y)

Ik hang de boodschap nu dus aan de poort. In mijn vorige relatie heb ik het verteld op de 3e date, na 3 maand nog eens duidelijk herhaald. Aantal jaar verder was ii niet bijgedraaid, waar hij erg op had gehoopt. Erg dramatisch allemaal, we zijn nu 3 mnd geleden gebroken.

Dus ja, nu moet het maar ongezellig aan het begin van het proces.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:22

Ja maar dan heb je iemand die denkt dat jij wel bij draait, dat kan altijd... Ook als je het meteen verteld. :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:25

Of je treft iemand die bijdraait en uiteindelijk toch kinderen wil

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:27

Dat is wel erg vervelend zeg. Jammer hoor. Ik ben ook wel eens bang, dat m'n vriend ineens denkt dat hij kinderen wil. Dat zal vast andersom ook wel zijn. Je bent tenslotte nog jong.

Als ik al die verhalen hier hoor, over vrijheid en bepalen wat je zelf wilt. Heerlijk.

Laatst zag ik een boekje met kinderwagens... Wat een prijzen zeg. :wow:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:28

Wij hebben het daar serieus in het begin nooit over gehad. Nu waren wij toen nog erg jong en toen was het nog iets in de verre toekomst wat ik misschien/waarschijnlijk wel zou willen. Hij wilde het ook graag. Wel een periode gehad dat hij heel graag kinderen wilde, maar ik mezelf nog te jong vond. En toen werd mijn ziekte erger en ging er bij ons samen eigenlijk een knop om.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:30

Vandaag 16 jaar samen... en beide gelukkig nog steeds heel erg zeker van ons geen-koter beleid :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:37

Wij inmiddels bijna zes... En vier jaar getrouwd. :D
Je moet ergens beginnen toch. :P
Het is hier iig al vaak duidelijk geworden dat hij er ook in moeilijke tijden voor me is (andersom natuurlijk ook :+:)
Mijn ex-springruiter en ik-houd-helemaal-niet-van-dressuur-want-de-ruiters-zijn-flauw-en-de-proeven-saai is zelfs 250km met me gereden naar een wedstrijd een week geleden. :oo :+: En daar heeft ie de hele dag geholpen, ik heb letterlijk geen vinger kunnen uit steken om mijn paard te zadelen of te borstelen... :')

(en ja ik was er nog steeds in geslaagd om mijn witte broek vuil te maken. :j Nog steeds geen ide hoe.)