Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Omdat zo doorgaan gegarandeerd een vroege dood betekent.
Mijn hoop is dat de verandering van maag naar darmen het verschil kan zijn tussen afvallen en niet afvallen.
Polar schreef:Dat jojo-en is hier inderdaad ook bekend, pas sinds ik Ozempic gebruik is dat enigszins stabiel.
Een gesprek met een internist zou nog wel een optie zijn inderdaad.
Het was gewoon makkelijker geweest als iedereen daar er achter stond.
Zijn er hier misschien mensen die een ziekte hebben die ernstige vermoeidheid met zich mee brengt?
Dus vermoeidheid die los staat van overgewicht en niet fysiek is.
Want mijn huisarts zei gisteren dat dit na de operatie zou verergeren, door de tekorten.
En hij gaf aan dat de operatie je mentaal heel erg verandert.
Wat ik me kan voorstellen als je bijvoorbeeld eerst heel veel at of uit emotie ging eten.
Misschien denk ik er te licht over, maar ik ga er vanuit dat er aan mijn voedingspatroon weinig zal veranderen, alleen nog kleinere porties?
Zou een GB je dan ook mentaal heel erg veranderen?
Sorry, ik zit weer vol twijfels.
Polar schreef:Mijn huisarts noemde gisteren dat mensen na een GB een groter risico lopen op het ontwikkelen van bijvoorbeeld drugs-, drank- en gokproblemen.
Maar ik denk dat hij dan met name doelt op de mensen die voedsel als coping mechanisme zien/zagen.
Dat je als het ware van de ene verslaving naar de andere gaat.
Paellapan schreef:Gisteren was het 3 jaar geleden dat ik op de operatie tafel lag.
Wat is mijn leven veranderd met 58 kilo minder.![]()
Sinds een aantal maanden val ik niet meer af en blijf ik mooi staan op 67-68 kilo.
Er is (nog) niks bij gekomen van de door het ziekenhuis voorspelde 10 procent.
Haaruitval wordt langzaam minder en mijn nagels zijn weer sterk, heel fijn.
De theezakjes en mijn hangkont nemen we maar voor lief.