[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:57

Skessa_ schreef:
Ik zou ook niet in 2 verschillende oren tegelijk doen. Dat is idd niet fijn met slapen. Of je moet op je rug slapen, dan maakt t niet uit.

Daith kan trouwens ook niet bij iedereen. Maarre succes Nel, het zijn gemene prikken :=

Denk wel dat t bij mij kan, genoeg ruimte :j

Awh joh, die prikken duren maar even _O-

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:28

Mijn daith zit enorm verstopt, je zou hem niet opmerken als ik niks zou zeggen. Vindt het erg jammer, maar hopelijk zie je hem als ik er een ringetje in ga doen, ben zo benieuwd hoe dat gaat staan *\o/* nog 2 maandjes

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:32

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:47

xTiffani schreef:
Mijn daith zit enorm verstopt, je zou hem niet opmerken als ik niks zou zeggen. Vindt het erg jammer, maar hopelijk zie je hem als ik er een ringetje in ga doen, ben zo benieuwd hoe dat gaat staan *\o/* nog 2 maandjes

Waarom is er eigenlijk gekozen om niet direct een ringetje te doen dan? :) Zonder ringetje is 'ie idd niet zo goed zichtbaar.

Zit hier nu zelf te twijfelen om direct een faux rook of een forward helix samen met mijn daith te laten zetten. Heb zelf nog een ontzettend gave 14 karaats gouden end van Body Gems (de linker):
Afbeelding

En als ik dan dit zie... <3
Afbeelding
Afbeelding

In m'n medusa draait 'ie toch alleen maar, vet jammer.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:41

Drunksheep schreef:
Waarom is er eigenlijk gekozen om niet direct een ringetje te doen dan? :) Zonder ringetje is 'ie idd niet zo goed zichtbaar.

Zit hier nu zelf te twijfelen om direct een faux rook of een forward helix samen met mijn daith te laten zetten. Heb zelf nog een ontzettend gave 14 karaats gouden end van Body Gems (de linker):
[ [url=m/NiEUbz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ik dan dit zie... <3
[ [url=m/Ef7EUn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dqs2rK.jpg]Afbeelding[/url] ]

In m'n medusa draait 'ie toch alleen maar, vet jammer.

Wauw die zijn mooi! <3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:28

Drunksheep: omdat de piercer dit mij heeft aangeraden, een ringetje beweegt meer en kan voor irritatie zorgen. En ach het is al zo september :D

Wauw die piercings zien er echt prachtig uit! :oo :wow:

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:48

Ah okee, volgens mij is het voor een daith redelijk onnodig namelijk, omdat het toch zo verstopt zit. Bijna alle daiths die ik zie zijn ook gepiercet met een ringetje. Maar ik ben blij dat jij het niet zo erg vindt haha :)

Pepperrr

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:27

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:54

Heb ze toch allebei tegelijk gedaan, iets met eigenwijs :+ Nou zei de piercer ook dat je van de daith met slapen weinig last zal hebben dus agh ik zie het wel vannacht. Vond de daith wel gemener dan de tragus. Ik weet wel dat ik me 100% liever laat tattooeren als piercen :=

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:47

Yonker schreef:
Heb ze toch allebei tegelijk gedaan, iets met eigenwijs :+ Nou zei de piercer ook dat je van de daith met slapen weinig last zal hebben dus agh ik zie het wel vannacht. Vond de daith wel gemener dan de tragus. Ik weet wel dat ik me 100% liever laat tattooeren als piercen :=

Daith valt inderdaad wel mee met slapen. En same! Doe mij maar een paar uur getatoeëerd worden in plaats van een piercing :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:10

Aaah foto's Yonker! Ben benieuwd :)

En hier ook 10x liever een tattoo dan een piercing. Ben zó zenuwachtig en bang voor piercen, tattoos vind ik echt helemaal niet eng haha.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:31

Afbeelding

Afbeelding

Nog lastiger dan je denkt foto’s maken van je eigen oor waarop t goed te zien is _O-
Weinig last gehad met slapen :D

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 23:51

Ik ben wat piercen betreft niet kleinzerig, maar ik word toch ook liever getatoeëerd :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:41

Hoe maken jullie je piercings schoon?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:43

Misschien is hier iemand met betere zoek skills dan ik... Ik ben op zoek naar een navelpiercing, niet te lang, met onderaan een paars, opaal hartje. Het is voor mijn vriendin, gek op paars en opaal en ik zou een hartje heel leuk vinden, maar kan zelf alleen rondjes vinden of piercings van boven de 50 euro :(

Zoiets dus, maar dan paars

https://www.thebellyringshop.com.au/pro ... 7668741221

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:27

Cindeeh schreef:

De juweeltjes zelf? Ik gebruik 70% wondalcohol daarvoor. Een oude tandenborstel is handig als je even wil schrobben. Als ik ze schrob (bvb de randjes van labretsstaafjes tegen het plaatje waar vuil kan ophopen), dan doe ik dat gewoon met water. Daarna dan nog eens met de alcholol er over als het schoon is.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:23

Ilsey schreef:
Cindeeh schreef:

De juweeltjes zelf? Ik gebruik 70% wondalcohol daarvoor. Een oude tandenborstel is handig als je even wil schrobben. Als ik ze schrob (bvb de randjes van labretsstaafjes tegen het plaatje waar vuil kan ophopen), dan doe ik dat gewoon met water. Daarna dan nog eens met de alcholol er over als het schoon is.

Ja dit doe ik ook :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:30

Beetje afhankelijk van het materiaal kook ik ze uit in water met zeezout of week ze in een badje met Dettol.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:34

Ilsey schreef:
Cindeeh schreef:

Ja ik bedoelde inderdaad de losse piercings, als ze niet in je lichaam zitten haha. Dankjewel. :)

Ik wil mijn acrylstretchers en mijn gewone standaard staafjes en ringetjes even een goede schoonmaakbeurt geven.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:04

Cindeeh schreef:
Ja ik bedoelde inderdaad de losse piercings, als ze niet in je lichaam zitten haha. Dankjewel. :)

Ik wil mijn acrylstretchers en mijn gewone standaard staafjes en ringetjes even een goede schoonmaakbeurt geven.

Acryl niet met alcohol doen, daar kan acryl niet tegen. Ben ik ook eens mee de fout in gegaan. Die zou ik uitkoken met zeezout ;)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:06

Nou mijn oor heeft een paar dagen flink zeer gedaan na zetten van mn daith... ook echt gezwollen tot aan mn kaaklijn

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:34

-O- Ik ben er klaar mee.. Heb m'n 2e oorlel gaatje sinds Februari en het blijft rommelen. Ik draag nog steeds dag en nacht m'n oorbellen, wel gewisseld voor zilver en ik laat ze zo veel mogelijk met rust. Er komt nu wéér vocht uit, vorige week heel voorzichtig het achterkantje eraf gehaald om het wat meer schoon te kunnen maken omdat er narigheid aangekoekt zat wat ik er niet afgespoeld kreeg en toen begon het meteen weer te bloeden..

Moet ik wachten met eruit halen totdat ze rustig zijn of kan ik ze er ook gewoon nu al uit halen?

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:04

Ik heb sinds kort een helix laten piercen en 2e gaatje laten schieten. Afbeelding

Het is nu ongeveer 7 weken terug dat ik mijn helix liet zetten. Gisteren zat er een bultje op de achterkant. Waar bultjes zitten moet ik natuurlijk aanzitten. Het was een ontstoken bultjes a puistje wat t ook was. Ik spoel met zout oplossing. 100 ml gekookt water en een halve thee lepel zeezout
Dit doe ik met een wattenstaafje aan beide kanten. Heb het idee dat het al wat rustiger wordt.

wat een geduld moet je hebben zeg.. heb al een nieuwe helix staafje, maar dat duurt nog 9 weken voordat ik het mag wisselen.
Afbeelding

Wilde al een aantal jaar een helix en nu ben ik n half jaartje 20 en heb ik het gewoon gedaan. Blij mee!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:30

yvanna schreef:
100 ml gekookt water en een halve thee lepel zeezout

Vind dat wel erg veel eigenlijk := . Ik doe in een heel glas echt maar een mini mespuntje zeezout erin.. Van teveel zout gaat het juist irriteren. Verder het bultje is een vochtbultje. Teken dat er teveel gefriemeld aan wordt meestal. Draai je je helix? Want dat moet je juist niet doen. Zoveel mogelijk vanaf blijven. En zou eigenlijk ook stoppen met zeezouten. Dan zit je er toch weer aan en heeft het geen kans om goed te genezen. Gewoon tijdens de douche met een zachte straal even afspoelen. Litha methode werkt vaak het beste :)

Over 9 weken wisselen vind ik erg vroeg met een kraakbeenpiercing. Zou daar minimaal een half jaar mee wachten, of nog beter tot het helemaal genezen is. Zeker als er een vochtbultje op zit.

Maar uiteraard is dit allemaal eigen keuze ;)

Nu ik het teruglees lijkt het een beetje een afkrakend bericht maar zo bedoel ik het totaal niet. Wil je er juist mee helpen :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:39

Dat is wel een normale verhouding voor een zoutoplossing hoor :j het moet natuurlijk wel zin hebben, te weinig is ook niet goed. Maar ik zou zeker nog heel wat langer wachten met wisselen!

@Vanillia: Heb je al titanium geprobeerd? (Sterling) zilver in een verse piercing is echt enorm af te raden. Zelfs in geheelde piercings moet je het eigenlijk niet willen. https://www.liveabout.com/best-body-jew ... gs-2042483