Het gaat niet zo goed. Heb erg veel pijn en slaap heel slecht. Af en toe uurtje, omdat ik zo enorm gesloopt ben.
Hersenvliezen in mijn rug zijn door de zó hoge druk gescheurd oid. Voelde t knappen als een waterballon. Erg pijnlijk dus, ook weer veel uitstralende zenuwpijn naar beide benen en flinke bult vocht op mn rug. Dat laatste doet vooral door de druk pijn op toch al pijnlijke rug...
Maar toch wachten op een nieuwe drain, laat nu wel weer zien hoe hoog de druk wordt en dat ik dus ook echt niet zonder drain kan. Ook een van de boorgaten in mijn schedel lekt vocht. De wond is nu ver genoeg dicht dat het hersenvocht daar niet meer door heen lekt, maar wel vocht onder de wond. Voelt niet tof. Zeker omdat de wond nog wat gevoelig is van de operatie.
Klinkt heel stom, niemand wil immers geopereerd worden, maar "kijk er wel naar uit". Niet zozeer de operatie zelf (daar kijk ik eerder tegen op, zeker na de laatste keer dat de drain geplaatst is), maar gewoon weer terug een (hopelijk goed werkende) drain. Ik voel me nu veel beroerder dan met de hersenvliesontsteking en buikvliesontsteking, terwijl ik toen toch wel echt heel ziek was.
Zoveel plannen, wil zó graag weer terug leven, in plaats van overleven. Maar oei, vraag me steeds vaker af of dat ooit nog wel gaat gebeuren... Als ik maar in ieder geval weer terug op t paard kom.
Leven in plaats van geleefd worden...