Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:16

Lekker bezig :j

Ik ben nu pas een week bezig, 5 x geweest. Persoonlijk vind ik het fijn om motivatie uit andere te halen. Ik volg dan ook bloggers, waar ik verhalen van lees. En volg ze op bijvoorbeeld instagram of ik zoek quotes op. Het minderen van snoepen vind ik alleen wel lastig, en genoeg drinken. Ik probeer het mezelf af en aan te leren maar het wil nog niet echt lukken. :')

Ik heb dinsdag met een trainer een trainingsschema in elkaar gezet. Hij heeft ook uitgelegd hoe je de oefeningen uitvoert, op welk gewicht etc. Hij ligt als het goed is klaar vandaag. Heb zo een lesje 'Burn', dus ga zaterdag met het trainingsschema beginnen. :)

Maris89

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:19

Tuurlijk! Iedereen mag hier meepraten!

Probeer dit topic ook een beetje levend te houden om idd motivatie eruit te halen :D . Vanavond mogen we weer!!

Sinds deze week ook weer goed aan het opletten qua voeding en stiekem op de weegschaal gestaan. Al 1,2 kg eraf! 1e week gaat altijd het snelst natuurlijk :+ . Moet en zal gewoon voor de zomer onder die 70 kg komen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:20

Ik meld we hier weer! Ben hard aan het trainen, ben ongeveer 4 keer per week in de sportschool.

Doen jullie meestal oefeningen 3 x 20 of 3 x 10? Mijn programma dat is gemaakt door een medewerker daar schrijft 3 x 20 voor, maar ik zie dat de meesten voor 3 x 10 of 3 x 15 gaan.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:17

Ik heb met een medewerker afgesproken om sets van 3x15 te doen, met een maximum van 3x20. :)

Schema lag overigens nog niet klaar, hopelijk morgen wel!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:15

Hangt toch ook een beetje van het gewicht af en het doel (verbranding en uithouding 20-25 en 10-15 zwaardere gewichten voor spieropbouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:54

Net terug van de sportschool. Toch wel fijn, stomme is dat ik nooit spijt heb achteraf van het sporten.

Samen met de instructeur een schema opgesteld. Een voor upperbody en een voor lowerbody. Gelijk gekeken naar hoe goed uit te voeren en welke gewichten goed zijn om mee te starten. 3 x 15 was hier trouwens de richtlijn.

Nu nog volhouden. :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:10

Heerlijk bezig meiden!

Ik heb deze week alweer 3x gesport wou vanochtend rondje gaan hardlopen maar ff over geslagen met dit weer

Morgenochtend weer lekker naar de fitness

Afbeelding
Motivatie have fun and smile

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:43

Aantal herhalingen ligt een beetje aan je doel en het gewicht. Als ik zelf train squat ik bv 3x8 herhalingen van 60 kg, nou dat hoef je bij bodypump (ong 100 herhalingen totaal) niet te proberen :')

Hier alweer 2 lessen pump voor deze week erop zitten, zaterdag lowerbody en zondag upperbody op de planning, of andersom :)

Goed bezig hier allemaal!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:15

Even een vraag: weet iemand goede merk sportschoenen voor een wat brede voet? Het is voor 2 keer in de week bodypump en fitness.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:09

Voor schoenen kan je denk het beste even je voeten laten opmeten, heb ik ook gedaan voor mn hardloopschoenen!

Ik ga vanmifdag weer naar de sportschool heb helaas maar 1 hand die volledig werkt want heb een vinger zwaar gekneusd.. Dus dat word even mn benen trainen vandaag.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:03

Hoi allemaal,
Ik voeg mij bij jullie als beginner :+ Heb besloten om aan te sluiten bij een sportschool om even wat fitter te worden en meer uitdaging te vinden. Ik ga volgende week even bellen voor een kenningsmakingsgesprek en trainingschema opstellen samen met een instructeur.

Vind het wel spannend :o

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:07

Welkom Bralindy. Wat goed dat je je aangesloten hebt. Ga je fitness doen of ook groepslessen?
Je komt vanzelf dezelfde mensen tegen ..komt wel goed:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:24

Elmira30 schreef:
Even een vraag: weet iemand goede merk sportschoenen voor een wat brede voet? Het is voor 2 keer in de week bodypump en fitness.

Ik sport toch het fijnst met mijn aan gemeten hardloopschoenen. Wellicht is eens langs gaan de moeite?

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:19

Ik heb me hier ook alweer een tijdje niet gemeld.
Met kerst en oud&nieuw flink gegeten en gedronken, en het sporten was iets minder.
Maar vanaf het nieuwe jaar alles weer opgepakt.

Ben lekker elke week minimaal 2 groepslesjes aan het meepakken en daarnaast cardio en kracht.
Ook een aantal groepslesjes aan het testen en in het programma plannen als ze bevallen.
Inmiddels doe ik mee aan: bodypump, bodybalance, funxtion en gisteravond na de pump nog een lesje bodycombat meegepakt. Dat was wel heftig zo na elkaar, voel het vandaag ook wel in m'n spiertjes. Maaaar.. zo heb ik wel de hele dag het trotse gevoel dat ik 't maar wel ff gedaan heb.

Jullie zijn ook allemaal goed bezig zeg!
Succes allemaal, laten we elkaar lekker blijven motiveren hier in dit topic zodat we allemaal strak de zomer ingaan +:)+

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:31

Ik ben van plan beiden te doen. Heb mijn oog laten vallen op bodypump en grit als groepslessen en daarnaast wat fitness om bepaalde delen wat extra aandacht te geven :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:52

Zo Bralindy, dan kies je toch wel direct de zwaarste lessen :)) maar wel de leukste! :j succes!

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:28

Wat is grit? Dat ken ik helemaal niet :o

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:56

Ik hoor zoveel succes verhalen over bodypump, ik ga eens kijken of ik volgende week een lesje mee kan pakken.

Gister begonnen met m'n trainingsschema. Voel de beentjes wel, vandaag is m'n boven lichaam aan de beurt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:44

Ik vond bodypump altijd wel leuk! Wordt hier helaas niet gegeven.

Net terug van de fitness. 30 min cardio en 30 minuten kracht, lower body. Verschoot er van hoe druk het eigenlijk was op een zondag.

Zijn er nog mensen die hun sportschoenen voor binnen en buiten gebruiken? Sport nu op aangemeten hardloopschoenen en wil eigenlijk binnenkort weer gaan hardlopen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:59

Ik fitness ook op dezelfde schoenen als waarmee ik hardloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:01

En dan tussendoor schoonmaken? Gaat dat vlot en makkelijk?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:11

Ze worden bijna niet vies, soms wel wat zand/steentjes of schelpjes. Zet ze te drogen en sla ze uit en indd soms even een ergernis met zand op de sportmat, maar dan zuig ik even voor de volgende x.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:37

Ik vind het vreselijk om te fitnessen op hardloopschoenen dus heb daar aparte schoenen voor :j

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:24

Keedie schreef:
Ik hoor zoveel succes verhalen over bodypump, ik ga eens kijken of ik volgende week een lesje mee kan pakken.

Zeker doen! Ik doe het ook pas sinds 2 maandjes, maar het bevalt echt supergoed.
Gewoon rustig opbouwen met gewichtjes en je kan jezelf constant blijven uitdagen. :j

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:24

Judith_ schreef:
Elmira30 schreef:

Ik sport toch het fijnst met mijn aan gemeten hardloopschoenen. Wellicht is eens langs gaan de moeite?

Ik heb nu 2 besteld van Reebok , die schijnen ook wel fijn en geschikt te zijn voor de iets brede voet. Anders toch even opmeten.

Ik ben helemaal verslaafd aan bodypump. Ik vind hierdoor fitness zelfs niet zo leuk meer haha. Dus Keedie ik zou het zeker aanraden. :) Inderdaad met lichte gewichten beginnen en de techniek een beetje onder de knie krijgen en dan je steeds wat hoger met de gewichten.