Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:35

We hadden een leuke groep mensen en de MUA (makeup artisten) waren ook erg gezellig. Het was wel grappig want ik werd er als eerst uit gepakt om te laten zien hoe je dagcreme en oogcreme aan brengt. Dat deden ze met de 187 en de 217 kwast. Dus hij legde uit; dan pakken jullie nu de grote kwast met witte haren. Waarmee ik volgde met de 187. Wooowww zei een van de MUA nu word ik bang! Zegt die de dagcreme op mijn hoofd voor deed jaa dit is een kenner! Haha. En toen zat ik daar met een ontploft hoofd :+ ik word altijd heel snel rood. Daarna ging een van de MUA bij iedereen met de fix+ spray langs. Daarna zijn we begonnen met de ooglook. Het thema was glamour dus we gingen voor een smokey eye. Je kon kiezen uit een donkere of een lichtere smokey eye. Ik ben voor de paintpot in groundwork gegaan als basis. We hadden keuze uit 2 kleuren. Die andere was was zilver van kleur en die sprak me niet aan. Het aanbrengen deden we met de 239 kwast. We moesten de paintpot op het bewegend ooglid aan brengen en dan tot boven de arcade boog uit blenden. Dat blenden deden we met de 217 kwast. Ik vond het niet fijn want we moesten de zelfde kwast gebruiken en die was nog vet van de creme waardoor ik het niet fijn vond blenden. Daarna gingen we de oogschaduw doen. Moest ook met de zelfde 2 kwasten (217 en 239) De oogschaduw was echt flut waar we mee moesten werken. Kreeg er geen pigment vanaf.. We hebben met 3 kleuren uit een palette van stroke of midnicht collectie gewerkt. Deze:
Afbeelding
Na de oogschaduw gingen we de basis voor het gezicht aan brengen. Wij deden eerst de oogschaduw voor de eventuele fall out. We kregen allemaal een kwak BB cream en concealer. Deze waren veel te donker voor mij dus een lichter creme gevraagt. De concealer was wel goed zei de MUA maar dat klopte echt niet. Hij was veel donkeder dan mijn eigen huid. De BB cream deden we met ons vingers en de concealer met de 217. Daarna kregen we een donkere poeder foundation die we als bronzer gingen gebruiken. En daarna een blush. Voor beide gebruikten we de zelfde kwast, de 116. Daarna hebben we de wenkbrauwen gedaan met een potloodje. Toen deden we de mascara en op het einde deden we ons lippen nog even. We hadden helaas tijd te kort anders hadden we ook nog nep wimpers aangebracht. Had nog wel even snel een poeder gevraagd om mijn gezicht af te poederen :o dus dat nog even snel gedaan. De kwasten vond ik niet zo fijn om mee te werken. Ze waren gewoon al veel gebruikt en ik gebruik zelf alleen maar schone kwasten. Hierdoor vond ik het niet zo fijn werken. Maar ik begrijp ook wel dat ze niet een hele set kwasten voor iedereen klaar kunnen hebben staan. En daarom alleen basis kwasten gebruiken. Maar ik vond ze niet zo fijn, ze prikten echt heel erg. Wat echt ontzettend jammer was en waar ik me echt de hele tijd aan irriteerde is dat het licht in de makeup ruimte zo ontzettend slecht was dat je niet kon zien was je deed. En eerlijk is eerlijk, het was een leuke workshop om een keer te doen maar ik zou het niet zo snel weer doen. Iig niet in Groningen. Misschien dat op andere lokaties de belichting beter is maar ik kon amper zien wat ik aan het doen was en was de heletijd op zoek naar de juiste belichting. Dus was de hele tijd met mijn hoofd aan het draaien. De spiegel op andere manieren neer zetten. Echt heel jammer. De rest van mijn familie (wij waren de helft van de groep haha) had er ook veel moeite mee. Ik heb niet zoveel gekocht want ik heb eigenlijk een koop verbod :') Heb een wenkbrauw potlood gekocht. Vandaag gebruikt maar vrees dat het een miskoop is. Op mijn hand liet hij wel pigment af maar in mijn wenkbrauwen niet. Heb een nieuwe foundation gekocht. De studio fix fluid in NC15 omdat die op is. En een lip kwast.

Edit: had ook nog met een MUA gesproken over de Rihanna collectie. Hij zei dat die collecties gewoon een hype zijn die wat worden overdreven door bloggers en daarom zo snel uitverkocht zijn. Toen hebben we het nog even over die collectie gehad en zei hij dat het niet de laatste keer is dat MAC met Rihanna heeft gewerkt maar dat hij nog geen informatie mocht geven en dat het allemaal nog geheim is. Toen zei ik tegen hem, ja Rihanna word de nieuwe Viva Glam en RiriWoo komt waarschijnlijk in de vaste collectie. Hij keek me echt aan van whutt!?? Hij zei; hoe weet jij dat? Dat is informatie die je nog helemaal niet mag weten. Maar ik lees veel op specktra en daar zitten ook MUA op waardoor ik die informatie al wist :+

Djilna

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:40

Dat vd VivaGlam wist ik, maar de Riri als vaste collectie niet. Wel fijn nieuws. Ach en anders was de Ruby Woo idd prima alternatief ;) Wel lachen dat je zoveel wist :))

Jammer dat de clinic niet je van het was!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:05

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:36

Het is idd gekleurd :j
Wissel regelmatig van coupe en kleur :=

Glossi haha grappig dat ze stonden te kijken van je kennis :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:01

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:33

Jammer dat het toch een beetje tegenviel Glossi! En leuk dat Riri Woo permanent in het assortiment komt. :)
Oh en trouwens Bunga, die look staat je echt leuk! :) Ik heb zelf eigenlijk niks van Estée Lauder, vind het altijd zo'n merk voor oudere vrouwen ofzo. :=

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:55

Suus, die lip kleur is echt super mooi die je daar van Catrice op hebt!

Vandaag is Bad Girl Riri aan gekomen. Ik dacht na de foto´s van veracamilla en Nikkie dat hij waarschijnlijk niet zou staan. Dus ik deed hem echt op zo van uhu.. Maar hij is super mooi! Zal proberen morgen een foto te maken. Ga iig een BU proberen te regelen :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:34

Er is weer 40% korting op mascara's bij ici paris! :)

Ben benieuwd naar de lipstick glossi, vond hem bij vercamilla niet zo mooi, te bruin.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:36

Oeh! ik ga weer kijken, ik vind die van Estee Lauder érg fijn.

Ik heb nog geen foto gemaakt van die Dior lipgloss want ik sta telkens een beetje belabberd op de foto.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:50

Hallo allemaal, mag ik hier om tips vragen?
Ik heb met oud en nieuw een feest en daarvoor wil ik een beetje over de top gaan met mijn make-up. Ik zat te denken aan van die steentjes op je ogen of in ieder geval iets grovere glitters, ik kan alleen niet zo gauw een voorbeeld vinden.. Misschien zoiets, maar dan niet zo ver omhoog en met zilver:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... e18bb9.jpg
Misschien deze steentjes?
http://nelly.com/nl/kleding-voor-haar/b ... 7690-6467/
Even iets over mij, ik gebruik normaal gesproken alleen mascara, met uitgaan BB-cream+foundation, oogpotlood en soms wat oogschaduw. Verder ben ik echter helemaal niet thuis in make-up technieken :+ Ik kan nog net een lijntje zetten met vloeibare eyeliner :=

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:01

Ben net aan mijn nieuwe Dior Overcurl mascara begonnen. Heb even geen geld voor een nieuwe maar hij bevalt nog steeds goed!

Mijn blush is vandaag aangekomen:
Afbeelding
Is mijn eigen foto maar heb hem ook op een ander forum (Amerikaans) geplaatst waar ik MissHolland heet :+

Hij is erg mooi van kleur. Als je hem aanbrengt dan word hij iets oranjer.

Heb nog geen foto van BGRR kunnen maken. Het word best wel snel donker :=

Straww_ misschien is dit wat voor jou: http://www.nikkietutorials.com/site/201 ... your-life/ zij heeft net een tutorial geplaatst met steentjes.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:34

Ziet er mooi uit Glossi! :)
Ik ga geen Dior weer nemen, iig niet die Overcurl. De gewone vind ik wel fijn, maar de Overcurl droogt echt abnormaal snel uit, vooral voor de prijs die je ervoor betaald.

MAC heeft gratis verzenden, ik ben aan het twijfelen tussen Coppering en Cranberry oogschaduw. Of misschien beide... :=

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:51

Loose, Pixiwoo heeft een leuke tutorial met cranberry:
http://www.youtube.com/watch?v=KlG8YZ9w-1I
Ik vind beide kleuren erg mooi :j

Dior valt kwa uitdrogen wel mee vind ik. Maar jij vind die andere dus fijner. Misschien moet ik die de volgende keer proberen. Maakt hij je wimpers ook dikker en langer, beetje het zelfde als overcurl of is de finish anders?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:34

Heb ze beide besteld. O:) Ze leken me beide zo mooi om een look wat warmer te maken. :D En nu eerst sowieso een maand koopverbod (nadat ik mascara gekocht heb :D ). :o

Ik vind de overcurl qua effect beter, maar dan alleen de eerste maand voordat ie uitdroogt. :D De gewone heeft een rubberen borsteltje, en geeft echt lengte, de overcurl geeft meer volume en een betere 'krul'. De gewone werkt wat preciezer dan de overcurl en gaat 3+ maanden mee. :)
Ik ga dit keer denk ik weer voor lancome dolleyes, blijft een fijne. :D Al wil ik die shocking van ysl ook graag een keer proberen. :)

Deijs: welke van estee lauder is dat? En wat vind je er zo fijn aan? :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:51

Haha heb je beide gekocht :D Ga je ook foto's maken als je ze binnen hebt? Ben benieuwd wat voor look je er mee gaat maken. Ik vind Cranberry echt een super mooie kleur <3 maar ben bang dat ik er zelf van die rode jank ogen in krijg. Mijn moeder heeft net copperplate gekocht op mijn advies. Nu hoop ik dat hij ook bij haar past want het is natuurlijk wel een gokje. Ze had met de workshop Electra mee genomen. De MUA deed 4 kleuren op zijn hand en toen koos mijn moeder die kleur. Ik wou me er niet mee bemoeien maar ik vind de kleur niet mooi. En het is ook verschrikkelijk moeilijk om daar een mooie kleur bij te combineren. Je komt al snel in een andere shimmer of frost kleur en dat vind ik een beetje te. Dus ik hoop dat copperplate er mooi bij zal staan en anders moet ze er nog maar een andere kleur bij kopen..

Dolleyes heb ik ook gehad maar ik kon er niets mee worden. Maar mijn ogen konden er ook niet tegen omdat er parfum in zit. Die heb ik toen aan mijn zusje moeten geven. Vind de normale wel erg fijn van Lancome (heb ik 2 testers van gehad) Wel grappig dat iedereen weer een andere mascara fijn vind. Ik ga dan de volgende keer de normale van Dior proberen. Ben ik ook wel benieuwd naar!

Haha ik heb nu ook echt een koop verbod. Want in ga eind januari naar Engeland dus ik MOET sparen :P Gelukkig heb ik nu alles wat ik wou, wil alleen nog die BU van BGRR kopen. Maar heb me verder aardig in kunnen houden.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:53

Ik kom binnenvallen met een vraag als dat mag :)

Welke foundation vinden jullie het fijnst en waarom?

Ik moet nieuwe foundation en ben benieuwd naar jullie voorkeur(en) (Low budget mag ook, denk niet dat ik mijn MAC kan veroorloven := )

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:59

Glossi, heb even die tutorial gekeken, mooie look! Ik hoop wel dat dat oogschaduw mij staat, want rood is idd een beetje gevaarlijk. :)) Als de oogschaduws binnen zijn zal ik een look proberen te maken en hier plaatsen. :D
Wat leuk dat je moeder ook MAC oogschaduws koopt. :)) Alleen jammer van die kleur, heb hem even op google opgezocht en op zichzelf is ie wel mooi, dus ik snap ook wel dat ze hem genomen heeft alleen ik vind bruintinten toch vaak mooier. Denk dat copperplate er wel mooi bij zal staan. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:52

ik ben helemaal weg van mijn foundation van superlooks, het oogt niet als een laagje en voelt ook zo niet en blijft lang zitten :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 02:12

l'oreal true match foundation <3 goede coverage, ziet er niet cakey uit + het houd de temperaturen hier dus das ook zeker een plus haha

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 06:35

.. en toen had ik weer 50 dollar uitgegeven.. :')
Benefit Hoola eindelijk gekocht en wilde toch nog maar porefessional proberen :))

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:32

xNavatu schreef:
l'oreal true match foundation <3 goede coverage, ziet er niet cakey uit + het houd de temperaturen hier dus das ook zeker een plus haha

Jaaa <3 die is érg fijn

@loose; de Estee Lauder SUMPTUOUS EXTREME LASH MULTIPLYING VOLUME MASCARA
Het ziet er natuurlijk uit, blijft goed zitten & zit veel in! (en is met de korting bij ici paris absoluut niet duur!!)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:48

xNavatu schreef:
.. en toen had ik weer 50 dollar uitgegeven.. :')
Benefit Hoola eindelijk gekocht en wilde toch nog maar porefessional proberen :))

Pics svp :D

ik heb diverse foundations heb een bb cream van catrice die ik meng met de loreal true match omdat de een te licht en de ander te donker is :+
En heb er een van Lancome die is onwijs fijn maar wil eerst die catrice/loreal ophebben..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:09

Iemand ervaring met de mascara's van MAC? Ik krijg er binnenkort 1 in een setje, ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn. :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:28

Jeetje wat heeft die website van Ici Paris vaak problemen...

@Sanne nee sorry!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:18

Glossi schreef:
Straww_ misschien is dit wat voor jou: http://www.nikkietutorials.com/site/201 ... your-life/ zij heeft net een tutorial geplaatst met steentjes.

Dankjewel voor de link! Heeft iemand nog een briljante tip hoe je het beste losse glitters op je ogen kan laten plakken? Bijvoorbeeld uit zo'n doosje met fijne glitters.. Dat blijft toch nooit zitten? :o?