[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:39

Je bedoeld de eerste na je stopweek?
Dan ben je gelijk veilig, dat is anders.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:48

Het niet-veilige stukje zit inderdaad alleen in de eerste keer pilgebruik, opnieuw opstarten of het overstappen op een andere pil. Als je hem al 9 jaar slikt, heb je alleen de eerste week kans gehad op een zwangerschap :+ Daarna in principe niet meer, zolang de pil naar behoeve werkt :).

Ik ben overigens net overgestapt naar een andere pil (krijg nu microgynon), maar lees er best veel negatieve verhalen over. Ik kom van een pil af wat schijnbaar vooral bedoelt is voor meisjes van een jaar of 15 omdat er heel weinig werkzame stoffen in zitten, de dokter vond het ook vreemd dat ik het ruim 7 jaar heb volgehouden met deze pil _O- _O-

Maar goed, nu dus over op microgynon en dan maar hopen dat alle problemen wat betreft bloeden en alles over gaat :+ Anders moet ik nog weer naar iets anders op zoek!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:30

Ik bedoel inderdaad na mijn stopweek :j ik slik mijn pil, als ik stop heb ik in de week na mijn laatste pil mijn regels, en 7 dagen na de laatste pil (en dus ook zo'n 1 a 2 dagen nadat mijn regels gedaan zijn) slik ik de nieuwe strip. Dus toch veilig? Want had even paniek :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 23:38

Jup, klopt wel gewoon. In principe is het 21 dagen slikken, 7 dagen niet en dan weer slikken. Zo staat het in elk geval bij mij op de verpakking.

Alleen bij het beginnen is het anders omdat het er dan aan ligt vanaf wanneer de cyclus beïnvloed wordt. Gewoon blijven ademen dus! Niets aan de hand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:23

Ovverstappen is ook
Gewoon veilig als je meteen doorslikt of na de stopweek begint met een andere pil.

Alle andere verhalen dan wat de bijuiter zegt zijn spookverhalen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:52

Thx ladies, weer een hartverzakking bespaard.
Kunnen we weer lekker verder doen :Y)

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:46

Lieve mensen,

Ik slik al 15 jaar de pil. Alleen elke keer wanneer ik langer dan 6 maanden aan de pil zit dan wordt mijn libido laag, verschrikkelijke stemmingswisselingen, gespannen borsten en ga zo maar door. In mijn stopweek ben ik altijd vrolijker en leuker.

Als gevolg van bovenstaande heb ik begin dit jaar een spiraal laten plaatsen zonder hormoon. Ik voelde me er veel prettiger bij. Alleen had na 6 maanden nog steeds enorme heftige ongesteldheden, een opgezette buik en hield vocht vast. Dus hup spiraal er weer uit.

Nu heb ik een "lichte" pil van de dokter gekregen maar toch krijg ik al die rot bijwerkingen weer. Vooral mijn stemmingswisselingen zijn verschrikkelijk. Zeker voor mijn vriend.

Nu wil ik graag stoppen met de pil. Maarja, wat voor anticonceptie kan ik dan gebruiken? Een condoom vind ik naar en krijg ik jeuk van.

Sorry voor het lange verhaal, maar zit met mijn handen in het haar. Ik wil gewoon van die bijwerkingen af! Ik ben trouwens 30.

Groetjes, Kim

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:48

Prikpil? Daar heeft mijn zus goede ervaringen mee.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:02

Maar daar zitten toch uiteindelijk dezelfde bestandsdelen in als de pil?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:08

Wel dat dacht ik ook, maar mijn zus is van haar buikpijn en misselijkheid af, dus misschien kan je wat meer info vragen bij je HA hierover?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:51

Dames, even een vraagje m.b.t specifieke pil.

Ik zit nu aan m'n tweede doosje Ethinylestradiol/Levonorgestrel en ik heb nu al een tijdje last van maagklachten. Voornamelijk bij pasta en dergelijke, eerst dacht ik dat het echt in een intolerantie qua eten zat maar ik ben al een keer getest op allergieën etc, en vorig jaar heb ik tijdens mijn stage periode 3 a 4 keer per week pasta gehad zonder ook maar ergens last van te hebben. Een week later kreeg ik eigenlijk steeds na het eten last, en wist ik echt niet waar het in zat. Totdat mijn vriend vorige week met een opmerking kwam waardoor ik bedacht 'oliebol, het is eigenlijk begonnen toen ik met die pil begon' en ben ik gaan Google'n, en kwam ik er dus achter dat er wel meer vrouwen zijn die dit probleem hebben. Zijn er toevallig Bokkers die hiermee bekend zijn?

http://www.anticonceptiepil.nl/lotgenot ... M_ID=30333

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:19

ik slik die pil ook, ik heb tot nu toe nergens last van

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:03

Bedoel je maagzuur??
Hier heb ik ook regelmatig last van, soms een hele poos niet em dan weer heel vaak wel.

Nooit over na gedacht dat dit aan de pil zou liggen.
Ik gebruik ook die jij omschrijft.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:05

Jilletje schreef:
Bedoel je maagzuur??
Hier heb ik ook regelmatig last van, soms een hele poos niet em dan weer heel vaak wel.

Nooit over na gedacht dat dit aan de pil zou liggen.
Ik gebruik ook die jij omschrijft.

Maagkrampen, buikpijn, dat soort klachten. Nee, mijn idee ging ook helemaaaal niet uit naar de pil, eerder slecht eetpatroon en dat soort dingen echter ben ik hier nooit gevoelig voor geweest en is 't pas gaan spelen sinds de pil.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:14

Hmmm apart zeg! Nooit aan gedacht.
Ik heb alleen last van maagzuur en dan met name bij deeg/graan producten. Maar ook niet altijd.

Mischien dan toch eens naar een pil kijken met andere werkzame stoffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:51

Dat heb ik ook gehad ook met andere pillen en kreeg ook nog hoofdpijn ervan. ben nu helemaal gestopt en alle klachten zijn weg.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:52

Probleem is dat ik de pil slik omdat ik anders tijdens m'n ongesteldheid kermend van de pijn op bed lig en dat is al een stuk minder. Maar word hier echt niet blij van zeg ^)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:10

Ik heb ook een vraagje over de pil. Ik slik een lichte pil (als ik het goed heb 20 of 30 mg ?)
Altijd begin ik mijn strip op een zaterdag. Dat betekent dat ik na 3 weken mijn laatste pil inneem op een vrijdag.

Nu heb ik 2 weken terug iets niet zo slims gedaan.. Ik heb ineens een pil van de nieuwe strip geslikt op een vrijdag ipv de zaterdag ! Dat betekent dat ik een dag eerder ben begonnen met de strip, terwijl ik hem altijd op de zaterdag in nam.

Kan dit gevolgen hebben ? Is hij dan gewoon nog even veilig ? (om even duidelijk te maken: ik ben in deze strippen geen pillen vergeten of later in genomen. Ben alleen bij deze strip opeens een dag eerder begonnen met slikken)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:12

Ik denk dat je 2 of 3 mg bedoelt :D

Je hebt dus simpel gezegd de stopweek (een dag) korter gemaakt? Dat is geen probleem! Je kan je stopweek zo kort maken als je wilt. :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:41

Geryon schreef:
Ik denk dat je 2 of 3 mg bedoelt :D

Je hebt dus simpel gezegd de stopweek (een dag) korter gemaakt? Dat is geen probleem! Je kan je stopweek zo kort maken als je wilt. :D

Precies, dat bedoel ik :')

Dankjewel !! :D

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:02

Ik heb ook een vraagje! En dan met name aan de mensen die de Nuvaring gebruiken, of hier ervaring mee hebben..

Ik heb namelijk al 5 jaar de pil geslikt, maar ik ben hier enorm van gegroeid.. Nu ik ruim 2 maand gestopt ben met de pil, ben ik aanzienlijk afgevallen! En ik wil dus ook echt niet weer beginnen met de pil. Máár nu weet ik weer waarom ik aan de pil was.. heb namelijk ontzettend veel pijn tijdens mijn cyclus. En nu ben ik eigenlijk opzoek naar een alternatief..

Ik heb al van alle informatie opgezocht, maar ben nu eigenlijk benieuwd naar eigen ervaringen.. met name over gebruik, gemak, of je wel/niet gegroeid bent van de Nuvaring & misschien ervaringen van iemand die ook overgestapt is van de pil naar de Nuvaring??

Ik heb ook even getwijfeld over het spiraaltje.. ervaringen hierover zijn ook erg welkom!! Prikpil, staafje & de pil worden het in ieder geval niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:27

Ik ben niet aangekomen van de nuvaring mijn borsten zijn er wel een cupmaat groter van geworden.
Ik ben inmiddels gestopt maar als ik na de bevalling weer aan de pil moet ga ik zeker weer voor de nuvaring.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:58

Hee, ik had een vraagje. Ik zit nu 1,5 maand aan de microgynon 30. Toen ik mijn eerste strip ophad begon ik met bloeden, maar ik slikte de pil gewoon door. Maar de ongesteldheid is niet meer gestopt, ik ben dus al 1,5 week ongesteld ondanks dat ik de pil slik.
Moet ik naar de dokter misschien voor een andere pil?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:09

Ik heb ook een vraag...
Nog nooit gehad maar het is me nu gebeurt...
gisterenavond ( maandag) wilde ik voor het naar bed gaan de pil pakken en toen zag ik dat ik op zondag zat op de pilstrip...ik ben hem dus zondagavond vergeten of die dagen ervoor en niets in de gaten gehad.
Ik heb nu een stopweek ingelast want ik zat in de derde week ( slik wel 3 strippen achtereen door)...
Als ik nu na 7 dagen weer begin ben ik dan meteen veilig? Ik weet niet exact op welke dag ik hem vergeten ben maakt dat uit? Of moet ik 7 dagen uit veiligheid met bv condoom erbij doen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:14

Als je de 7 dagen voor je bent gestopt/vergeten gewoon goed hebt geslikt, ben je nu in je stopweek veilig als je je stopweek niet langer maakt als 7 dagen en de eerste week na de stopweek goed slikt.