Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cocktailtime schreef:Dankjewel, ik zit er erg tegenop en hoop dat het gewoon achteraf allemaal meevalt.
Aan te raden is denk ik toch om 1.5 tot 2 weken even niet te rijden.
Ik sta op een hele kleine stal en ze weten dat ik altijd daar ben of ga rijden. Weet ook nog niet wat ik daar ga zeggen, want onder t mom van mijn paard heeft vakantie kan ik me ook niet verschuilen omdat ik eigenlijk net weer begonnen ben na een lange wedstrijd stop. Heb t gevoel dat ik toch een verantwoording moet afleggen.
WannabeAnky schreef:Vandaag voor het eerst de zelftest gedaan. Toch wel bijna zeker goed gedaan (je gaat bijna aan jezelf twijfelen) maar pff. Test zelf was echt niet comfortabel en nu echt pijn bij het plassen. Kom ik na zoeken een heel topic tegen op huisarts.nl van allemaal vrouwen die dezelfde klachten hebben na deze test. Nu heb ik spijt (niet dat ik hem heb gedaan an sich, maar van de timing), want ga morgen paar dagen naar Disneyland en hoop maar dat die klachten gauw verdwijnen. Ik was hier niet op voorbereid.
Herkenbaar voor anderen? Las ook dat de test vernieuwd is, dus mogelijk alleen bij mensen die het recent hebben afgenomen?
Rennie89 schreef:Hoe gaat het hier met iedereen? Ik moet denk ik binnenkort weer voor een uitstrijkje om te kijken of de Hpv nog steeds aanwezig is. Hopelijk is het nu wel weg. Blijf het vreemd vinden. Ik had In 2020 pap 3a met hpv, 8 maanden later geloof ik zowel hpv weg als pap3a weg en jaar later was hpv weer terug. Vorig jaar was hpv ook nog steeds aanwezig. Wie heeft hier nog meer zo een lang aanwezige hpv gehad zonder intiem contact?
BeFunny schreef:Pap2 is hpv positief daarom ben je uitgenodigd.
Sourire schreef:BeFunny schreef:Pap2 is hpv positief daarom ben je uitgenodigd.
Dat klopt niet helemaal. Bij Pap2 zijn er afwijkende cellen gevonden, niet heel veel maar wel afwijkend. Dat is wat anders dan (enkel) hpv positief.
Ik vind het met het oog op jouw geschiedenis niet gek en vooral ook goed dat ze, nu er nog steeds afwijkende cellen zijn, dat nog goed gaan bekijken. Bij mij is ook een keer een colposcopie gedaan bij een pap2 uitslag.
[Edit]
Misschien helpt het ter geruststelling om nog te vermelden dat bij de colposcopie bleek dat de afwijkende cellen vrijwel onvindbaar waren. Een jaar later had ik weer pap1. Vermoedelijk werd er een colposcopie gedaan omdat ik ook klachten had, normaal gesproken word dat geloof ik niet standaard gedaan met pap2.
CarinaR schreef:Ik meld me hier ook. Begin febr uitstrijkje laten doen met gewoon reguliere bevolkingsonderzoek. Ik werd vrij vlot gebeld door de huisarts met het bericht dat ze een positief resultaat hadden, of ik me wel ff zsm wilde melden bij de gynaecoloog. (Pap3a, HPV en nog iets wat verder gewoon met medicijnen behandeld kan worden)
Daar ben ik anderhalf week geleden geweest voor colposcopie. Ze heeft een biopt genomen (echt niet fijn).
Ik had de dag erna al uitslag. Cin3.
Pfff heb er goed de balen van. Aardig gedoe gehad met mn lijf en had gedacht dat ik wel ff klaar was in het ziekenhuis, nou, niet dus.
Ik hoor maandag (hoop ik, anders bel ik wel) wanneer ze t gaan behandelen.
Ik vond die biopt nemen al verschrikkelijk. Niet kwa gêne overigens, ze doen maar, tis nodig.
Hoe hebben jullie die behandeling gehad. Alleen verdoving, roesje, narcose?