GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:24

Afgelopen weekend 2 winterjassen van zolder gehaald, die ik al heel lang niet meer paste. Ooit gekocht toen ik ook bezig was met afvallen, maar kon ze al heel snel niet meer aan. Maar het wonder is geschied *\o/* Ik pas ze beide weer, dus hoef geen nieuwe winterjas te kopen voorlopig!
Ik ga morgen op vakantie, dus even kijken hoe het gaat lopen. Ik spuit morgenochtend voordat we weg gaan en dan pas weer als we terugkomen (volgende week vrijdag). Ik kan de spuit niet koel houden, dus dan maar zo.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:51

Mounjaro kan buiten de koelkast, ik weet niet welke je hebt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:09

Zonnetje81 schreef:

Mounjaro. Maar nog best een volle pen. Ik ga een beetje hoppen door Italie en zit soms ook wat langer in de auto. Ben bang dat ie echt te warm wordt.
Maar het is niet erg. Ik heb laatst ook een weekje overgeslagen omdat ik wat dizzy was. Dus een paar dagen later prikken is niet erg.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:21

Setteli schreef:
Zonnetje81 schreef:

Mounjaro. Maar nog best een volle pen. Ik ga een beetje hoppen door Italie en zit soms ook wat langer in de auto. Ben bang dat ie echt te warm wordt.
Maar het is niet erg. Ik heb laatst ook een weekje overgeslagen omdat ik wat dizzy was. Dus een paar dagen later prikken is niet erg.

Kan je geen koelboxje meenemen? Als ie daarin ligt wordt hij in ieder geval niet te warm en blijft de pen onder de 30 graden. Zet je die in de schaduw in de auto.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:17

Ik heb mijn pen ook meegenomen naar Griekenland en weer terug in m'n handbagage met een koeltasje met 3 bevroren koelelementen. Zaterdag er 12u over gedaan van begin tot thuiskomst en het is goed gekomen met m'n pen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:52

fjordjes schreef:
Ik heb mijn pen ook meegenomen naar Griekenland en weer terug in m'n handbagage met een koeltasje met 3 bevroren koelelementen. Zaterdag er 12u over gedaan van begin tot thuiskomst en het is goed gekomen met m'n pen.

Wat doen ze ermee bij de handbagage controle? Helemaal niks zeker?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 13:27

Nee ik ben op zowel de heen als terugweg niet gecontroleerd. Ja is door de scanner gegaan maar hoefde niks eruit te halen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 13:35

Heeft iemand weleens een dikke plek gehad als een bult direct bij het inspuiten? Alsof ik het product in een ballonnetje heb gespoten ipv mijn lichaam in.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 17:20

Heb je wel diep genoeg gespoten?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 18:41

@ipsilonka nog nooit gehad. Prik je in je buik of op een andere plek?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 19:22

Ik ben me nog aan het inlezen, maar na een tip in een ander topic ben ik hier gekomen.

Ik heb helaas veel overgewicht.
En al jaren aan het aanmodderen en proberen af te vallen. Soms gaat het even goed en val ik wel af, en vervolgens verval ik weer in oude patronen.
Hele dagen denk ik dan aan eten en met wat wel of niet mag. Ook is verzadiging vaak ver te zoeken.
Ik zou wel in aanmerking komen voor een operatie, maar dat wil en durf ik niet.

Zijn er hier meer die veel overgewicht hebben/hadden en die Ozempic gebruiken?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 19:35

Ik ben vanmiddag gebeld door de assistente en heb binnenkort een intake met leefstijdirect.nu, ben benieuwd! Scheelt inderdaad echt qua kosten vergeleken de rest. Echter twijfel ik nog wel óntzettend tussen Ozempic en Mounjaro, van Mounjaro hoor ik fijnere verhalen, minder bijwerkingen en betere resultaten, maar ik ben echt een leek. Wat gebruiken jullie en waarom?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 19:51

Zerena schreef:
Ik ben me nog aan het inlezen, maar na een tip in een ander topic ben ik hier gekomen.

En al jaren aan het aanmodderen en proberen af te vallen. Soms gaat het even goed en val ik wel af, en vervolgens verval ik weer in oude patronen.
Hele dagen denk ik dan aan eten en met wat wel of niet mag. Ook is verzadiging vaak ver te zoeken.

Ik zou 't topic eens rustig doorlezen, want jouw verhaal geldt voor velen in dit topic.. En inderdaad zijn er veel met groot overgewicht die flink wat zijn kwijtgeraakt.. :)

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:17

Doef schreef:
Ik ben vanmiddag gebeld door de assistente en heb binnenkort een intake met leefstijdirect.nu, ben benieuwd! Scheelt inderdaad echt qua kosten vergeleken de rest. Echter twijfel ik nog wel óntzettend tussen Ozempic en Mounjaro, van Mounjaro hoor ik fijnere verhalen, minder bijwerkingen en betere resultaten, maar ik ben echt een leek. Wat gebruiken jullie en waarom?

De arts raadt je vast Ozempic aangezien de kosten, maar je mag kiezen.
Ik heb voor Ozempic gekozen en heb geen noemenswaardige bijwerkingen, zit nu op 0,5 mg en dat bevalt prima. Wel hou ik mijn calorie inname per dag bij in de Yazio app (betaalde versie kost 15 euro per jaar) en ik ben inmiddels ruim 10 kilo afgevallen. Was al wel op eigen kracht ben voor ik aan de Ozempic begon, maar die eeuwige foodnoise is nu weg , heeeeeeerlijk!

Je valt natuurlijk niets af, ook met Ozempic of Moujaro als je niet minder/gezonder gaat eten.
Dat zal Bertus (zo heet de arts ) je ook wel duidelijk maken.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:20

Zerena schreef:

Yep, ik woog 95 kilo, inmiddels 83 *\o/* , maar ik was al met lijnen begonnen , maar die eeuwige foodnoise heeft me besluiten om toch aan de Ozempic te gaan en foodnoise zijn verleden tijd, heerlijk!

Kijk ook naar mijn berichten over leefstijldirect.

https://www.leeftstijldirect.nu

succes met je keuze

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:01

Ik heb al een tijdje geen updates gepost omdat ik stil heb gestaan voor een maand.
Het ging zo goed op de eerste 5mg dat ik besloten had om die te herhalen en ik stond meteen voor de hele maand vast op 68 :')

Wel ben ik blij dat ik hem herhaald had, want mn lichaam kon de gewenningstijd zeker gebruiken. Had wat last van rommelende buik/ontlasting etc.

Heb nu de eerste week van de 7.5 erop zitten en er zit weer beweging in. Ben in totaal 12,6 kg kwijt over 3 maanden.
Denk dat ik de 7.5 ook gewoon weer herhaal ipv meteen omhoog.

Ik kan bijna mn oude broeken weer aan.
Blij dat ik die bewaard heb :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Ik ben zelf eigenlijk tot op heden ook nooit hoger gegaan dan 7,5 (Ozempic) dat gaat prima, gestaag val ik af, soms heel weinig soms even niet en soms weer een kilo. In totaal nu - 15.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

@zerena ik ben ook aan de Ozempic begonnen ivm ernstig overgewicht. Ik moet het zelf betalen en vanwege kosten dus gekozen voor Ozempic en niet voor Mounjaro. Ik haal ze via Wellis
Ik ben 4 mei begonnen en inmiddels ca 15 kilo kwijt (ik wil nog 15 kilo als het lukt)
Ik heb van de Ozempic vrijwel geen bijwerkingen, alleen als ik teveel heb gegeten dan voel ik me echt niet lekker.
ik kan het je echt aanraden, maar hou wel rekening met een langdurige kostenpost

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Mer1980 schreef:
Ik ben zelf eigenlijk tot op heden ook nooit hoger gegaan dan 7,5 (Ozempic) dat gaat prima, gestaag val ik af, soms heel weinig soms even niet en soms weer een kilo. In totaal nu - 15.

7.5 mg ozempic is bijna 4x boven de maximale dosering. Bedoel je 0.75 mg?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

gomir schreef:
Mer1980 schreef:

7.5 mg ozempic is bijna 4x boven de maximale dosering. Bedoel je 0.75 mg?

Oeps ja :+

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

Hier vandaag een brief van de verzekering gekregen dat ze de saxenda toch gaan vergoeden! *\%/*
Donderdag afspraak over wanneer ik er precies mee ga starten, ik hoop zo snel mogelijk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Mer1980 schreef:

Wauw! Wat goed al zeg! *\o/*
0,75 mg begrijp ik. Ik ben maandje op 0,6 geweest, niet hoger. Toen afgebouwd.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Momenteel val ik maar weinig af. Te weinig calorieën zeggen ze, ik krijg gemiddeld 1750 kcal per dag binnen. Hoeveel meer moet ik dan eten? 200-300 per dag meer?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

fjordjes schreef:
Momenteel val ik maar weinig af. Te weinig calorieën zeggen ze, ik krijg gemiddeld 1750 kcal per dag binnen. Hoeveel meer moet ik dan eten? 200-300 per dag meer?

Nee dat is een fabel. Niet meer gaan eten. Niemand valt af van meer eten. Je verbranding moet omhoog of je inname omlaag. Ik vind zelf 175 0 veel maar dat ligt natuurlijk aan je lengte en bouw en behoefte.
Kijk naar wat je eet. Genoeg vezels? Volkorenbrood bijvoorbeeld? Kwark voor je eiwitten? Drink je genoeg water? Gekookt eitje, groenten, kipfilet etc. Water deed bij mij echt the trick. Week slecht gedronken en ik viel niks af.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op Gisteren, 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Koekie73 schreef:
@ipsilonka nog nooit gehad. Prik je in je buik of op een andere plek?

In mijn buik en volgens mij gewoon net als altijd niks geks. Had meteen wellis een bericht gestuurd en ook netjes antwoord gehad. Het is ook weer weggetrokken en de plek is nu alleen nog een beetje rood.