Hier klaart het helemaal op en wordt het alleen maar zonniger volgens buienradar. Ik ga zo het bos maar eens opzoeken
BeFunny
Geplaatst: 13-04-23 14:16
Prachtig Pien
Hier waait het stevig en een dikke bewolking alsof het elk moment kan gaan plenzen maar aan de andere kant zijn Wilkes met blauwe lucht en zelfs wat zonnestralen.
pien Wat een geweldige foto’s allemaal. Zo tof telkens om die andere omgeving te zien en ook de geschiedenis wat je dan vaak tegenkomt en deelt. Die oudere huizen in Frankrijk vind ik echt zo fan-tas-tisch, ik ben echt zo verliefd geworden op het platteland ook, toen we er in 2021 op vakantie waren, in de Dordogne. Kijk ook echt ernaar uit om in augustus terug te gaan.
Goof Oh lekker bezig geweest met hardlopen, knap! Balen dat het zo’n vies weer is bij jou zeg
jojoleinee Veel plezier!
BeFunny Zo te lezen qua weer een beetje vergelijkbaar met hier inderdaad. Regelmatig donkere luchten gezien, maar het is wel droog gebleven tot dusverre met een zonnetje erbij regelmatig - wel veel wind op de open stukken waar ik liep.
—
Ik liep vanochtend een ruime 5km vanuit Etzenrade, vlak buiten Schinveld en tegen de Duitse grens aan. Heb nog een deel van de route langs wildpark Gangelt gelopen en nog wat van hun witte herten gespot. Het is droog gebleven, met een zonnetje tussendoor en best wat wind. Maar we gingen alsnog nat/vies naar huis haha. Ik stond regelmatig tot aan de rand van m’n hoge wandelschoenen in het water en over Arya nog maar niet te spreken, lol. Voor Arya was er oa nog mogelijkheid om de Rode Beek in te duiken, daar broeden geen (water)vogels, dus dan mag ze van mij lekker het water in, modder plassen die we zeer regelmatig tegen kwamen en ze kon haar nieuwe neppe stok testen vandaag dus met dat allemaal, naast alle mogelijkheid om op haar gekozen tempo te snuffelen kon het niet op voor d’r haha.
Genoten van de mooie bloesem wat overal opkomt en mooie stukken open natuur gebied en bosgebied met de Rode beek die we regelmatig tegenkwamen, maar ook mooie water plassen. Zodra het upload platform het weer doet, zal ik nog wat foto’s delen.
Het was voor mij wel wat te heftig vandaag. Heb weer een terugval en van zondag-dinsdag ook nog een trip naar Cochem op de planning staan, dus dit was misschien niet zo handig, maar het was zo mooi en heerlijk rustig daar dat ik toch over m’n grenzen ben gegaan, maar het was het wel een soort van waard. Aan het eind nog een klein half uur op een bankje gezeten in de buurt van de auto, waar ik de koffie heb gedronken die ik nog mee had en zodat ik net genoeg energie bij elkaar kon rapen weer om naar huis te rijden. Nu liggen zowel Arya als ik knokkie op de bank haha. M’n man rook Arya al meteen bij binnenkomst dus die was blij met me hihi. De Rode Beek water heeft echt een hele indringende geur ivm het vele ijzer wat er in de bodem en dus ook het water zit. Altijd feest wanneer ze dan mee terug naar huis moet, lol.
Dat klinkt wel alsof het het waard was Cursebreaker! De Roode Beek ruikt inderdaad erg sterk haha. Geniet na van je fijne wandeling en neem je rust. Wat lijkt het me rot om je zo te voelen
Heerlijke zonnige foto‘s van BeFunny, Goof en Pien met zelfs lammetjes
Beterschap maar weer voor Coco. Mooi die boom SusanH!
Gisteren onderweg veel regen gehad. En veel file. We hebben er 13,5 uur over gedaan, inclusief auto opladen. Zijn via Calais met de auto op de trein door de tunnel gegaan.
Heb net 10 km hier rond gewandeld, en natuurlijk weer nat geworden, maar ook wat zon gehad Hond vindt dit veel leuker dan 13,5 uur achter in de auto 2 Foto‘s komen nog, upload wil niet
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 13-04-23 17:43
Pien heerlijk ziet het eruit.
Cursebreaker rustig aan. Maar ja, dat is echt lastig.
Ik had een natte wandeling, maar gelukkig geen regen. Wel nat gebied. Weer eens wat anders als bos.
@Cursebteaker, nu dan maar even rustig aan. Wel fijn dat de wandeling de moeite waard was. Ja de bloesems dat geeft met wat extra's ook. Bij Mullerthal liepen we een deel waar een pad was compleet vol met bloesems waar je dan onder liep. Echt bijna zomers gevoel krijg je dan al.
@Susan, mooi groen gebied. En leuk met die vlonder.
Hier is het uiteindelijk opgeklaard met bijna strak blauwe lucht. Maar ik vandaag niet gewandeld, ook niet de mini's die hebben vrij. Alleen Dex gaat vanavond mee naar de Hoopers. Vandaar geen wandeling vandaag maar even rust.
moonsparkle
Geplaatst: 13-04-23 18:05
Pien fijne lente plaatjes!
Cursebreaker balen van de terugval, het is soms zo lastig om een goede balans te vinden
Ik zie leuke foto's,van frankrijk,en een leuk vlonderpad.
Boootsiebob,dat was een Lange reis.
cursebreaker
Geplaatst: 14-04-23 08:18
Bootsiebob Wat een heerlijke afstand heb je gelopen, ik ben onwijs benieuwd naar foto’s. Lange reis zo achter de rug inderdaad, heeft hond lief dat aan 1 stuk in de auto moeten zitten of toch wat pauzes kunnen doen wel? Ja ik ben er ook behoorlijk gefrustreerd van dat het telkens zo gaat, maar vooralsnog is het de nieuwe normaal en daar moeten we het maar mee doen, dus dat betekent nog meer genieten van de wandelingen die wel lukken, zo goed en kwaad als het gaat haha. En ja, de Roode Beek ruik je behoorlijk hihi maar aangezien we veel op plekken komen waar de Roode Beek loopt ben ik het ondertussen wel gewend, m’n man ook maar die word alsnog gek als ik thuis kom met zo’n stinkende hond hahaha.
SusanH Ohhh jouw upload deed het wel gister, wat een prachtige foto’s. Ziet eruit als een super mooi gebied, ook wel eens lekker idd tov een bos. En ja idd, is heel lastig want voor m’n gevoel doe ik al zo lang rustig aan, maar toch onbewust de laatste tijd veel meer gedaan en dat is erin geslopen en dan ineens word duidelijk dat je gewoon echt nog ziek bent. Nog best wat op de planning staan ook, dus moet maar even heel goed gaan proberen te plannen en balanceren weer, voordat ik die leuke uitjes niet ga trekken.
BeFunny Ja inderdaad, heerlijk zomers gevoel. Vind jullie Mullerthal foto’s en avonturen er heel tof uitzien ook, ooit hoop ik er ook te lopen.
moonsparkle Ja zeg dat inderdaad, elke dag kan ook zo ineens anders zijn en wanneer je dan weer wat meer kunt doen, ga je ook vaak te snel meer doen omdat je dan wilt ‘inhalen’ wat eerder niet kon want op alle vlakken kom je nu tekort, sociale dingen met familie en vrienden, gezin dingen, huishouden, hond. Maar het gaat iig wel al beter als het ging, dat wel, dus blijf hoop houden haha.
jojojeinee Wat een heerlijke afstand heb je gelopen ook. Het mastbos lijkt me ook echt prachtig om te wandelen. Benieuwd naar je foto’s! En ik ga in Cochem niet heel veel de natuur in jammer genoeg, dat trekt m’n moeder niet zo. Dus het zal vooral om en nabij het stadje zelf zijn verwacht ik. Wil er in de toekomst wel sowieso nog eens terug met gezin en hond, want ik heb bij vrienden enz al gezien hoe prachtig de omgeving is om te wandelen, dus ik ga Arya wel echt missen daar denk ik haha.
--
De upload doet het weer, yay! Zoals gewoonlijk, veel Arya op de foto's haha maar ben zo slecht in natuur foto's en als zij erbij is, is het net wat leuker foto's maken Heb de foto's van m'n Facebook gehaald, want m'n iCloud op de iMac was nog niet bijgewerkt dus ik kon de originele groottes niet downloaden. Het zijn er wat veel geworden haha maar kon niet kiezen:
Blij met waterdichte schoenen
even koffie drinken voor we naar huis gaan
Ik ging naar huis met een stinkende, smerige maar hele happy hond haha
BeFunny
Geplaatst: 14-04-23 08:34
Cursebreaker, wat een heerlijke foto's. En wat een geweldige hond Lekker drassig wel haha. En ja dan heb je die schoenen wel nodig. Daar ben ik ook echt heel blij mee.
Mijn nieuwe lievelingskleur is misschien wel groen
Genieten van het zonnetje
Genieten van/in de bloesemboom
BeFunny
Geplaatst: 14-04-23 10:41
Van jou ook mooie foto's Joleine en de poezels zien er gelukkig uit
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 14-04-23 11:45
Cursebreaker de upload deed het iets te goed ik heb de foto's er nu heel veel in staan . Wat een leuke hond heb je. Mooie foto's idd heel scherp.
Jojoleine je katten hebben genoten zo te zien.
Ik heb gewandeld naar de Valenberg. Ook hier reeën gespot. Ik zie alleen maar reeën de laatste tijd maar blijft leuk. Ook nog hazen gespot, midden in het bos.
Werk van zwijnen. Die hebben het pad een stukje omgewoeld.
Er liepen reeën verder weg, heb een hele tijd met de verrekijker in het zonnetje zitten kijken.
Allebei niet Pien haha! Op sommige foto's zie je de lijntjes zitten
Wat naar Susan, al die reeën
Bootsiebob
Geplaatst: 14-04-23 12:38
Prachtige foto‘s met Arya Ook geweldige wolken en mooie natuur daar! We hebben voordat we de tunnel ingingen lang pauze gehad en lekker wat met de hond gelopen (door storm Noah ) We hadden het ticket aan de pet reception gehaald en ik stap naar buiten, had het stevig vast, één windvlaag en het was nergens meer te bekennen. Behulpzame Engelsen hebben nog meegezocht, maar de wind had het waarschijnlijk al kilometers weggeblazen Dus weer een nieuw ticket gehaald, die kregen we meteen, ik denk dat dat die dag al veel vaker gebeurd was haha. En 3 keer de Tesla opgeladen, dat zijn ook telkens 40 minuten plas-en drinkpauze voor de hond. Neemt niet weg dat hij heel veel uren in de auto heeft gelegen en erna wel wat kramp had.
Jojoleinee zo leuk om de poezen van het zonnetje te zien genieten
SusanH ook erg mooi en veel wild daar!
Hier regent het vandaag. Ik ga zo een stukje hardlopen. Morgen wordt het mooi weer, wanneer mijn zus niet teveel last van haar rug heeft, gaan we naar Snowdonia.
Zondag hebben we met vrienden afgesproken in het Peak District, weer een lange rit en een wandeling met erna een lekker diner in de pub