Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 15:12

[***] schreef:
Wij zijn hier trouwens geveld door de griep. Gisteren kneep ik 'm wel even want koorts kwam boven 38,5. Is nu gelukkig weer gezakt en er wordt nog wild getrapt.

Niet zo heel veel puf voor bijlezen dus, ik draai me zo weer om. Hopelijk morgen weer een beetje beter.

Beterschap!!

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:56

Gefeliciteerd met je kleine meid Azmay! Prachtige naam ook!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:15

Gefeliciteerd met de kleine meid Azmay. Wat een lief klein mopske. ♡ Fijn om te lezen dat ze het qua drinken al goed doet. <3
Hopelijk kunnen jullie wel genieten met elkaar. Vervelend om te lezen dat het heftig was.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:48

Dat is echt een heel klein popje dan maar ja! Maar ze klinkt heel pittig! Snel groeien maar :(:)

[***] sterkte en beterschap

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:20

Azmay, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. <3

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:58

Gefeliciteerd Azmay, hopelijk mag de rest voorspoedig verlopen en kunnen jullie gaan genieten!

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:12

Zoals jullie merken lees ik nog trouw mee, maar merk dat echt actief meeposten wat lastiger is.

Eerst was de beste man waar mijn paard staat opgenomen met zware longontsteking, dus kreeg ik de zorg van de hond erbij. Gelukkig is hij nu weer thuis en zijn de voorbereidingen bezig om de paarden binnenkort 24/7 buiten te kunnen zetten dan hoeven wij er nog maar 1x per dag heen. Nu soms 2 of 3x.

Afgelopen 3 weken gingen mijn zoontje en ik van griep naar een heftige verkoudheid en toen kregen we ook nog buikgriep. Buikgriep in 2 delen, eerst paar dagen spugen, toen 2 daagjes rust en met Pasen giga diarree allebei. Met mijn kleine grote vriend gaat het nu goed. Mijn man is echt een steun en heeft met kennis de zorg rondom de paarden opgepakt, maar merk dat ik het moeilijk los kan laten. Sinds gister kamp ik met hoofdpijn achter 1 oog, ook zoiets geks. Was nooit ziek, bij mijn zoontje zwangerschap vlekkeloos doorlopen en nu van het 1 in het ander.

Als klap op de vuurpijl is de jeuk terug van de zwangerschapscholestase en ben weer medisch geworden, daar gaat mijn zo gewenste thuisbevalling maar het is niet anders. Waarde is gelukkig relatief laag 16, vanaf 40 word het gevaarlijk voor de baby, dus hopelijk blijft het stabiel met medicatie en kan de kleine meid blijven zitten tot 37 weken en misschien iets langer. (ben nu 32+2) Jeuk komt vooral snachts opzetten, dus Mentholgel is weer mijn beste vriend.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:44

Mooie foto's Marlis! Zowel van de shoot als de 3D echo. Je ziet er echt wel een gezichtje al in. :)

Ballard lekker zo'n drukte maker in je buik haha. Nu kan je nog slapen en gunt die kleine het je al niet!

Freekieee vervelend van je hoofdpijn en het spugen. Gaat het nu alweer wat beter? Leuk om de commode in te ruimen!

QueenE gefeliciteerd met je punten. Knap zeg zo ver in je zwangerschap. Heb je een leuke dag gehad op het concours? Veel belangstelling?

Gnome ook lekker bezig met voorbereiden. Ik heb niet echt tips voor je voor een geboorte bord. Wij hebben voor Hidde een geboorte sticker besteld voor op het raam via hier: https://www.ilse-stickerdesign.nl/
Wij hebben die met de olifanten: https://www.ilse-stickerdesign.nl/a-780 ... r-en-kind/

MissAnnemijn klinkt als een heerlijke dag! Groot gelijk dat je even een suiker dagje nam. ;)

[***] heel veel beterschap! Ik hoor veel mensen die ziek zijn. :(

Lisewiesje pff wat een weken heb je achter de rug, niet fijn! Gek van die hoofdpijn achter 1 oog, klinkt wel een beetje griezelig...
Balen dat je nu weer medisch bent. Ik hoop dat het goed onder controle blijft bij je.

Hebben jullie trouwens een idee wanneer je na een keizersnede weer kan/mag beginnen met paardrijden? Ik snap dat het nú nog niet verstandig is, mag ook nog niet autorijden voor 3 weken. Maar na 6 weken moet wel kunnen toch? Ik denk dat mijn manege er wel voor open staat dat ik bijvoorbeeld begin met een half uur rijden of meer stappen ofzo.
Ik lees op internet zoveel verschillende verhalen, maar heb gewoon zóveel zin om weer in het zadel te zitten. O:)

Oh ja en onze kleine supporter is klaar voor de wedstrijd van vanavond. ;)
Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:46

Volgens mij 6-8 weken rust maar ik zou zelf even een afspraak inplannen bij bekkenbodem fysio en ook je diastase laten controleren voor je meer gaat doen dan wandelen.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:58

Nog bedankt allemaal voor jullie sterkte/succes wensen wat betreft de zwangerschapsdiabetes. Ik heb komende week een afspraak met de diabetesverpleegkundige en de week daarna met de diëtiste, dus dan kunnen we een plan gaan trekken.

@Azmay Gefeliciteerd met jullie dochtertje! Fijn dat ondanks de moeilijke start ze het zo goed doet!

@Marlis Wat een prachtige foto!

@Freekie en @[***] Beterschap!

@Liesewiesje Het heerst ook verschrikkelijk die griep! Fijn dat de waarde van de zwangerschapscholestase nu (nog) relatief laag is, maar wel vervelend dat je daardoor medisch bent geworden.. Kan dit trouwens voor de bevalling nog weg gaan? En als dat zo is, mag je dan alsnog thuis bevallen?

@Gnome, Wij doen zelf geen bord, we hebben vanuit onze vriendengroep een bord wat rouleert tussen de pasgeboren baby's. Dit hebben we enkele jaren geleden zelf geknutseld :)

We hebben eindelijk goed nieuws over de verbouwing :D Komend weekend gaan we beginnen met het gat zagen voor de vaste trap. Daarna kunnen we de trap in meten en hopelijk over een week of 3-4 plaatsen. In de tussentijd beginnen we ook aan de voorbereidingen voor de babykamer. Het is echt zo'n opluchting dat er eindelijk schot in komt!
Met 28 weken zwanger heb ik, als het goed is, nog wel even tijd om het één en ander te doen :P

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:16

Azmay, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid! Wat een prachtig klein popje en wat fijn dat ze het nu zo goed doet. Naar dat jullie zo'n heftige periode door moesten, heel veel sterkte met het verwerken daarvan.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:35

Vivian: fijn dat jullie goed nieuws hebben over de verbouwing. Lekker starten

Mriek: Aah Hidde als supporter. Geen idee wanneer paardrijden weer verstandig is. Hoe je het zegt over opbouwen klinkt idd wel fijn.

Lisewiesje: Jeetje schiet allemaal niet op, super veel wat niet mee zit. Hopelijk toch nog wel van de zwangerschap kunnen genieten. Vooral die jeuk lijkt me vreselijk.

[***]: beterschap

Missannemijn: nog gefeliciteerd, heb het gemist.

Gnome: gelukkig hoeven wij niet uit die speentjes te drinken haha.
Lekker bezig met voorbereidingen. Hier eigenlijk nog geen idee of we een bord doen. Hier zelfs nog geen geboorte kaartje uitgezocht. Ben overal laat mee haha.

Queen: super van de winstpunt, knap nu nog.

Freekie: vervelend van het spugen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:37

Zo apart dat je door bepaalde houding wel opeens een mega buik heb op de fotos haha.

Afbeelding

Hier drukke dag gehad, eigenlijk hele weekend druk. Nu moe.
Maar vanmiddag toch nog effe heerlijk zes km met de chihuahua wezen wandelen in het bos, wou toch een iets langer loopje ondanks alle drukte effe lekker ontspannen. Erna nog effe met de oude driepoot een 2 km rondje. Nu lekker niks. Morgen ochtend weer werken.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:34

@Mriek als ik morgen weer die gekke hoofdpijn heb, word het bellen met het ziekenhuis. Het staat niet als bijwerking van mijn nieuwe medicatie, dus wat het wel is ook geen idee. Misschien spanning hoofdpijn, heb het nog nooit gehad.

Wanneer je weer kan paardrijden is voor iedereen verschillend denk ik. Je voelt je eigen lijf het beste, miss eerst beginnen met andere dingen een x fietsen bijvoorbeeld.

@VivianHesen helaas blijf ik wel medisch, ook omdat ik medicatie slik om het stabiel te houden. Mag zoiezo niet over de uitgerekende datum heen. Bij mijn zoontje kreeg ik zwangerschapscholestase en werd ik medisch op 38+1, zou met 38+6 mijn inleidingsdstum horen maar meneer diende zichzelf een dag eerder aan. Toen heerlijk thuis kunnen blijven tot ik er klaar mee was, toen naar het ziekenhuis gegaan en had ik al 10 cm, dus kon gelijk persen, 20 minuutjes was hij er en was daarna met 2 uurtjes weer thuis. Ondanks dat ik niet thuis bevallen ben, was het wel fijn grootste gedeelte thuis te zijn.

Fijn dat er schot zit in de verbouwing, hopelijk kun je snel lekker een kamertje inrichten voor de kleine.

@Marlis ja die jeuk is vreselijk, elke x als ik snachts moet plassen kan ik eerst weer met mentholgel in de weer en moet ik zowat op mijn handen gaan liggen om niet te krabben. Vooral benen, knieholte, enkels en onder de voeten is het vreselijk!

Hele mooie foto's heb je! Ik heb met 34 weken een fotoshoot staan, ben zeer benieuwd hoe dat gaat. Heb nog beetje kleding keuze stress voor mijzelf en de 2 mannen. Ben niet echt een type voor een studio shoot, bij mijn zoon een buiten shoot gedaan, dus dacht een keer wat anders.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 21:35

mriek1990 schreef:
Mooie foto's Marlis! Zowel van de shoot als de 3D echo. Je ziet er echt wel een gezichtje al in. :)

Ballard lekker zo'n drukte maker in je buik haha. Nu kan je nog slapen en gunt die kleine het je al niet!

Freekieee vervelend van je hoofdpijn en het spugen. Gaat het nu alweer wat beter? Leuk om de commode in te ruimen!

QueenE gefeliciteerd met je punten. Knap zeg zo ver in je zwangerschap. Heb je een leuke dag gehad op het concours? Veel belangstelling?

Gnome ook lekker bezig met voorbereiden. Ik heb niet echt tips voor je voor een geboorte bord. Wij hebben voor Hidde een geboorte sticker besteld voor op het raam via hier: https://www.ilse-stickerdesign.nl/
Wij hebben die met de olifanten: https://www.ilse-stickerdesign.nl/a-780 ... r-en-kind/

MissAnnemijn klinkt als een heerlijke dag! Groot gelijk dat je even een suiker dagje nam. ;)

Lisewiesje pff wat een weken heb je achter de rug, niet fijn! Gek van die hoofdpijn achter 1 oog, klinkt wel een beetje griezelig...
Balen dat je nu weer medisch bent. Ik hoop dat het goed onder controle blijft bij je.

Hebben jullie trouwens een idee wanneer je na een keizersnede weer kan/mag beginnen met paardrijden? Ik snap dat het nú nog niet verstandig is, mag ook nog niet autorijden voor 3 weken. Maar na 6 weken moet wel kunnen toch? Ik denk dat mijn manege er wel voor open staat dat ik bijvoorbeeld begin met een half uur rijden of meer stappen ofzo.
Ik lees op internet zoveel verschillende verhalen, maar heb gewoon zóveel zin om weer in het zadel te zitten. O:)

[ [url=m/W9Vsh6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks!! Sticker niet aan gedacht maar is misschien wel makkelijker. Go Emmen!!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 21:38

Marlis schreef:
Zo apart dat je door bepaalde houding wel opeens een mega buik heb op de fotos haha.

[ [url=m/gQIZt0.webp]Afbeelding[/url] ]

Hier drukke dag gehad, eigenlijk hele weekend druk. Nu moe.
Maar vanmiddag toch nog effe heerlijk zes km met de chihuahua wezen wandelen in het bos, wou toch een iets langer loopje ondanks alle drukte effe lekker ontspannen. Erna nog effe met de oude driepoot een 2 km rondje. Nu lekker niks. Morgen ochtend weer werken.

Hartstikke mooi buikje! Ik vind 'm helemaal niet groot haha maar dat is omdat de mijne misschien gewoon huge is.

Hier is m'n buik al de hele dag wat aan het rommelen. Krampen die komen en gaan.. Pijn in m'n onderrug.

Vluchtkoffer etc nu klaar gezet. Morgen even naar de opticien voor een bril. Had er eentje online besteld maar lijkt wel of ik in een vissenkom zit dus daar werd ik helemaal beroerd van. Hopelijk kunnen ze er snel eentje leveren.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:29

Mooie foto’s van buiken hier met de shoots!

Azmay; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Fijn dat ze zo goed drinkt, zeker met zo’n kleintje een hele geruststelling.

Nog 3 dagen werken tot m’n verlof :j . Ik lees hier wel mee, maar reageer niet telkens :x

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:52

mriek1990 schreef:

[ [url=m/W9Vsh6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik breek heel even in. Auto rijden is naast het medische advies van je arts ook afhankelijk van je verzekering. Vraag dus ook bij hun na wat zij aan houden.

Mijn vorige verzekering hield daar voor 6 weken aan ivm buikoperatie. Huidige verzekering (er zit bij mij exact 20 maanden tussen 2 keizersnedes) hield aan bij akkoord van de arts mocht het weer.

Ik zou voor paardrijden ook op akkoord van je arts wachten. Vaak heb je na ongeveer 6 weken nog even controle of telefonisch consult ;)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:09

Azmay gefeliciteerd. Fijn om te horen dat je kleine meid het goed doet!

Ik lees wel mee, maar ben zelf niet heel actief in reacties geven :o

Afgelopen vrijdag controle gehad bij de gynaecoloog. Alles was goed, lekker bewegelijke baby. Alleen is iets niet helemaal goed gegaan met het doorsturen van mij van de verloskundige naar de gyn. Ze had me eigenlijk al met 35 weken willen zien (ik ben nu 37 weken). Hierdoor is alles wel even in een stroomversnelling gekomen qua planning van de keizersnede. Deze willen ze echt in week 38 laten plaatsvinden.
Diezelfde middag konden we gelukkig nog terecht voor een pre-operatieve screening. Hier waren geen bijzonderheden. Eind van de middag ben ik gebeld door het ziekenhuis voor de definitieve bevaldatum. Dinsdag nog bloed prikken om te kijken of mijn waardes allemaal wel goed zijn. De tijd van de operatie krijg ik a.s. vrijdag of maandag door. Vrijdag nog (de laatste?) check bij de gynaecoloog.

Nu dus echt alles in gereedheid brengen. We hebben het huis lekker schoon nu (met dank aan mijn moeder <3 ). Voor Mathijs is geregeld waar hij terecht kan en zodra zijn broertje of zusje geboren is, dat hij kan komen kijken.
De eerste nacht in het ziekenhuis blijft mijn man bij mij. Mathijs slaapt dan bij opa en oma. Als alles goed gaat dan zouden we na 2 nachten weer naar huis mogen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 13:34

Fijn Cabelona! Ondanks de chaos lijkt alles dus toch nog op z'n pootjes terecht te komen. Fijn :) veel succes met de laatste loodjes!!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:08

Spannend Cabelona, dan komt het echt dichtbij! Fijn dat alles goed geregeld is.

Sting lekker die laatste dagen!

Gnome niet fijn dat gerommel. Maar fijn dat alles gereed is. Ik ga ook eens aan de gang met een vluchtkoffer deze week.

Marlis heerlijk lange wandeling. Zou willen dat ik dat nog kon. Vandaag schijnt de zon ook heerlijk hier <3

Vivian fijn dat er schot zit in de verbouwing.

Mriek geen ervaring met paardrijden na de bevalling. De bekkenfysiotherapeut waar ik heen ging was vrij streng. Zij vertelde dat volgens de nieuwste inzichten hardlopen pas echt na 6 maanden geadviseerd werd..

Lisewies dat zijn allemaal niet fijne dingen zeg :(

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:49

Cabelona, fijn dat alles toch nog zo snel geregeld is! Beter dan in onzekerheid zitten. Ook fijn dat alles geregeld is voor jullie zoontje.

Gnome, hoe is het vandaag met jou ? Jij had alles al klaar voor de baby toch? Rustig verlof nu of nog dingen gepland staan? Heb jij lijstje nog wat jij in je tas hebt zitten of niet ?

Gister toch niet de commode in geruimd. Man vroeg of ik nog zo’n 1/2 weken kon wachten. Ivm stuccen en nog veel stof daardoor. Nou okeee dan _O- met moeite. Verder niet echt mijn dag gister.

Beetje bij beetje schiet het op de verbouwing. Babykamer stuccen kan die gesaust worden. En zaterdag gaan we de echte vloer halen.
Morgen weer naar fysio hoop weer nieuw tape te krijgen, vond heel fijn. Eraf halen was alleen echt een hel van de week… uiteindelijk helemaal ingesmeerd met olie en toen ging het.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 18:00

@freekie oohh ik kan het gewoon voelen met die tape. Ik vind een kleine pleister al onmenselijk :')

Hier staat alles klaar voor de kleine inderdaad. Het is nu puur het huishouden netjes houden.. Ik ben zo'n miep die het nu ineens vreselijk zou vinden als de kraamzorg een bord op tafel vindt bij binnenkomst :roll:

Verder weinig gepland. Morgen naar de verloskundige en de kapper. Daar heb ik wel echt even zin in. Lekker kleurtje erin voor de zomer. Verder nog wel een verjaardag bijvoorbeeld staan en m'n wenkbrauwen nog voor volgende week maar geen moetjes..

Gaat hier z'n gangetje behalve het slapen. Zweet me rot en had vannacht mijn eerste nacht op zo'n onderlegger tegen eventueel vruchtwater. Is dus gewoon plastic en dat kraakt en glijdt. Niks aan. Vanmiddag nog 3 uurtjes slaap ingehaald.. Merk wel een beetje dat mijn lichaam ineens vermoeid is nu mijn verlof ingegaan is. Denk dat ik er nu pas echt aan toe geef maar ook wel een heel fijn gevoel.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 18:03

Oh en wat er is onze vluchttas en koffer zit:

Telefoon en oplader
Toilet artikelen
Makeup
2x setje 50
2x setje 56
4 rompers maat 50-56
Jasje met wollen vulling
Maxi cosi
Dekentje
Voetenzak maxicosi
Hemd om in te bevallen
Setje kleding voor mezelf
2x Voedingsbh en paar loszittende boxers
Slippers
2 blikjes drinken en 4 liga's
Puzzelboekje
Lenzen/bril

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:08

Gnome schreef:
@freekie oohh ik kan het gewoon voelen met die tape. Ik vind een kleine pleister al onmenselijk :')

Hier staat alles klaar voor de kleine inderdaad. Het is nu puur het huishouden netjes houden.. Ik ben zo'n miep die het nu ineens vreselijk zou vinden als de kraamzorg een bord op tafel vindt bij binnenkomst :roll:

Verder weinig gepland. Morgen naar de verloskundige en de kapper. Daar heb ik wel echt even zin in. Lekker kleurtje erin voor de zomer. Verder nog wel een verjaardag bijvoorbeeld staan en m'n wenkbrauwen nog voor volgende week maar geen moetjes..

Gaat hier z'n gangetje behalve het slapen. Zweet me rot en had vannacht mijn eerste nacht op zo'n onderlegger tegen eventueel vruchtwater. Is dus gewoon plastic en dat kraakt en glijdt. Niks aan. Vanmiddag nog 3 uurtjes slaap ingehaald.. Merk wel een beetje dat mijn lichaam ineens vermoeid is nu mijn verlof ingegaan is. Denk dat ik er nu pas echt aan toe geef maar ook wel een heel fijn gevoel.

Fijn dat alles lekker klaar is ! En snap indd even lekker naar de kapper! Altijd weer een fijn gevoel!

Vervelend t slapen. Toen ik intake had toen zei ze dat ik beter een waterdichte molton kon doen. Juist vanwege t wat jij nu noemt. Action heeft die, alleen die is niet in onze maat….
En nu maar fijn aan je vermoeidheid toe geven. Je hebt straks wel iets zwaars te doen voor je lichaam. Kan je beter een beetje goed voelen.

En dankjewel voor het lijstje !