Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:09

Misschien heeft Rutte er daar nog een paar 100 van besteld :')

In het ergste geval zou dat natuurlijk prima voldoen, als ze daar je corona vaccinatie aan toevoegen als je wilt reizen. Maar ik begreep idd dat ze het wilde digitaliseren. Ik ben heel benieuwd, ik denk net als Sizzle dat dat niks gaat worden.
Uitdraaitje van je vaccinatiebewijs hoogstens straks :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:09

secricible schreef:
Misschien heeft Rutte er daar nog een paar 100 van besteld :')

In het ergste geval zou dat natuurlijk prima voldoen, als ze daar je corona vaccinatie aan toevoegen als je wilt reizen. Maar ik begreep idd dat ze het wilde digitaliseren. Ik ben heel benieuwd, ik denk net als Sizzle dat dat niks gaat worden.
Uitdraaitje van je vaccinatiebewijs hoogstens straks :D

Die boekjes kun je ook gewoon zelf bestellen en bij laten werken door je huisarts.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:11

loriene schreef:
Shaggy09 schreef:
Besteld?

Zeur niet zo. Je kunt het toch lezen.

Praat eens normaal. Je gooit niet onderbouwde termen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:12

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Het zou toch niet meer dan eerlijk zijn als ze daar sowieso mee wachten tot iedereen de kans heeft gehad om te vaccineren. Want zoals sureido aangeeft is het niet echt fair als je niet eens je beurt hebt gehad om een prikje te halen.

Waarom zouden degenen die al wel gevaccineerd zijn nog niet gebruik mogen maken van hun herwonnen vrijheden? Dit komt ten goede aan de economie, aan bedrijven bij wie het water aan de lippen staat, die toch al weer iets kunnen gaan verdienen.

Omdat de gezonde, jongere mensen helemaal onderaan die lijst staan en wellicht pas volgend jaar een prik kunnen krijgen. Zij zitten al een jaar lang binnen voor de risicogroepen, beetje onlogisch als zij dan nóg langer moeten wachten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:14

Gaat ook niet gebeuren Shaggy, ze willen dan of vaccin of negatieve test. Dus je krijgt dan dezelfde vrijheden als iemand die een vaccin heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:18

Shaggy09 schreef:
Omdat de gezonde, jongere mensen helemaal onderaan die lijst staan en wellicht pas volgend jaar een prik kunnen krijgen. Zij zitten al een jaar lang binnen voor de risicogroepen, beetje onlogisch als zij dan nóg langer moeten wachten.

Gezonde jonge mensen gingen vorig jaar gewoon op vakantie naar Spanje/Griekenland etc i.t.t. kwetsbaren en een deel van die jonge mensen houdt de pandemie langer in stand door het bezoeken van illegale feesten/bijeenkomsten.
Nu moeten zij gewoon even wat langer op hun beurt wachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:21

Jij hebt zeker al een prik gehad ;-)

Ik zit gewoon te wachten tot wij weer dingen mogen.. Vorig niet op vakantie geweest, niet aanwezig bij illegale huisfeesten maar gewoon tussen de 35 en 40 jaar, geen risico groep en verder het hele jaar niet veel anders gedaan dan thuis gewerkt... :Y)
Ik moet ook langer op mn beurt wachten hoor :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:22

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Gezonde jonge mensen gingen vorig jaar gewoon op vakantie naar Spanje/Griekenland etc i.t.t. kwetsbaren en een deel van die jonge mensen houdt de pandemie langer in stand door het bezoeken van illegale feesten/bijeenkomsten.
Nu moeten zij gewoon even wat langer op hun beurt wachten.

Ja klopt! Echt alle jonge en gezonde mensen zijn op vakantie gegaan en naar illegale feesten! Heb jij even goed gezien zeg.

Zo kort door de bocht weer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:26

Ze heeft deze kortzichtige en ontzettend domme mening al een keer eerder verkondigd.

Mijn ouders (bijna 60) zijn trouwens naar Griekenland op vakantie geweest, ik ben thuis gebleven. :') I rest my case.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:43

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Het zou toch niet meer dan eerlijk zijn als ze daar sowieso mee wachten tot iedereen de kans heeft gehad om te vaccineren. Want zoals sureido aangeeft is het niet echt fair als je niet eens je beurt hebt gehad om een prikje te halen.

Waarom zouden degenen die al wel gevaccineerd zijn nog niet gebruik mogen maken van hun herwonnen vrijheden? Dit komt ten goede aan de economie, aan bedrijven bij wie het water aan de lippen staat, die toch al weer iets kunnen gaan verdienen.

Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Van mij mogen bedrijven waar het kan weer open voor de al gevaccineerden (als personeel ook gevaccineerd is, dan). Goed voor de economie, kan net het verschil maken voor een bedrijf.

En, nee, ik ben nog lang niet aan de beurt, ben een gezonde veertiger, en ik zal vreselijk balen als ik dingen nog niet kan doen, maar "Zolang ik het nog niet mag, mag niemand het" vind ik ook geen fijne houding.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:46

En wie gaat dan al die kroegjes controlleren of ze wel controlleren?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:52

Ik heb 2 weken geleden mijn 2e pfizer vaccinatie gehad en toch ben ik er voor om dit soort vrijheden pas te geven als iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. Ik merk om me heen dat de verdraagzaamheid over het algemeen aardig is afgenomen en lontjes korter zijn.

Ik wil niet scheef of jaloers aangekeken worden, omdat ik iets wel mag en een ander niet. Ik kan best nog even wachten. Als je je bewust niet laat vaccineren is het je eigen keuze, maar nu zijn er mensen die snakken naar wat meer vrijheid maar nog niet terecht kunnen voor hun vaccinatie. En ik ben bang dat dit voor een deel van de mensen reden kan zijn om gefrustreerd te raken waardoor ze zelf regels overboord gooien en er dan echt helemaal ´klaar mee zijn´.

Dus ik ben pas voor als iedereen de mogelijkheid gehad heeft een vaccinatie te halen én als mensen die vanwege gegronde medische reden geen vaccinatie mogen een negatieve sneltest mogen overleggen.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:54

Alle mensen die nu door Corona zonder baan zijn komen te zitten?

Nee, sorry, flauw. Ik ben het met je eens dat het praktisch gezien een probleem is, maar dat lees ik over het algemeen niet als reden dat mensen het niet willen. Dat komt toch vaker neer op "Maar ik mag ook nog niet".

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:06

Ik snap heel de discussie eigenlijk niet, als dit wordt ingevoerd, gaan die vrijheden ook naar mensen die een negatieve PCR test hebben. Dus dan kan iedereen tegelijk naar de kroeg of whatever.

Daarbij komt ook dat ik het echt te zot voor woorden vind om een jaar binnen te zitten voor iets wat voor mij bijna zeker niet gevaarlijk is, en dan nog langer niks te mogen omdat ik niks kan krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:06

Als zelfs douane op het hoogtepunt in December te kennen geeft zich niet verantwoordelijk te voelen voor het controlleren van een verplichte negatieve test, dan zie ik echt niet gebeuren dat een gemiddeld thee en taart terrasje dit wel gaat doen, en dan ook nog echt van nep weet te onderscheiden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:07

Vayo schreef:
Ik heb 2 weken geleden mijn 2e pfizer vaccinatie gehad en toch ben ik er voor om dit soort vrijheden pas te geven als iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren. Ik merk om me heen dat de verdraagzaamheid over het algemeen aardig is afgenomen en lontjes korter zijn.

Ik wil niet scheef of jaloers aangekeken worden, omdat ik iets wel mag en een ander niet. Ik kan best nog even wachten. Als je je bewust niet laat vaccineren is het je eigen keuze, maar nu zijn er mensen die snakken naar wat meer vrijheid maar nog niet terecht kunnen voor hun vaccinatie. En ik ben bang dat dit voor een deel van de mensen reden kan zijn om gefrustreerd te raken waardoor ze zelf regels overboord gooien en er dan echt helemaal ´klaar mee zijn´.

Dus ik ben pas voor als iedereen de mogelijkheid gehad heeft een vaccinatie te halen én als mensen die vanwege gegronde medische reden geen vaccinatie mogen een negatieve sneltest mogen overleggen.

Als je (nog) geen vaccinatie hebt gehad dan zal er wel iets mogelijk blijven met negatieve testen, net zoals nu dus eigenlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:09

sureido schreef:
Ik snap heel de discussie eigenlijk niet, als dit wordt ingevoerd, gaan die vrijheden ook naar mensen die een negatieve PCR test hebben. Dus dan kan iedereen tegelijk naar de kroeg of whatever.

Daarbij komt ook dat ik het echt te zot voor woorden vind om een jaar binnen te zitten voor iets wat voor mij bijna zeker niet gevaarlijk is, en dan nog langer niks te mogen omdat ik niks kan krijgen.

Ik snap überhaupt de discussie niet, Nederland geeft nog steeds (op de d66 na) aan geen indirecte vaccinatieplicht te willen dus dat maakt het nogal een uitdaging om een meerderheid te krijgen hiervoor. :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:14

Ik verwacht met deze vaccinatiebereidheid ook niet dat er iets gedaan gaat worden met een vaccinatiepaspoort en daarbij horende vrijheden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:18

Vayo schreef:
Ik verwacht met deze vaccinatiebereidheid ook niet dat er iets gedaan gaat worden met een vaccinatiepaspoort en daarbij horende vrijheden.

Andere landen kunnen het natuurlijk wél eisen van inreizende Nederlanders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:19

Dat is toch geen probleem? Immers bestaat het reispaspoort al. Gewoon laten invullen als je denkt dat nodig te hebben, klaar is klara.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:32

elnienjo schreef:
Vayo schreef:

Andere landen kunnen het natuurlijk wél eisen van inreizende Nederlanders.

Dat is wat ik zeg.
Misschien komt dat Europese paspoort er wel om te reizen. Maar dat is wat anders dan een indirecte plicht binnen Nederland.

Zolang de wereld niet gevaccineerd is en er nog landen in de EU zijn met een bizar lage vaccinatiebereidheid denk ik dat er niks mis is met een reisbeperking.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:42

bigone schreef:
Maar op het moment dat de EU dit wel invoert kunnen ze er niet onderuit want dan krijg je het probleem dat Nederlanders de grens niet overmorgen. Moet je eens zien hoe rap mensen dan zo’n bewijs willen.

Wij hebben ondanks online registratie en officiële vaccinatie brief de 2x covid pfizer van manlief ook bij laten schrijven (heel ouderwets) in het gele vaccinatie boekje van manlief.
De arts wilde het eerst niet doen totdat ik hem vroeg wat voor nadeligs er voor hem aan zat? Tja....
Toen ik ons voordeel vertelde, dat iedereen aux Pays-Bas dat boekje kent en ONS veel rust geeft als we afreizen, knikte hij begrijpend en hatseflats met stempel en al + 2 data hebben wij de pfizer enting.
Je weet maar nooit. Lekker ouderwets, maar als internet plat ligt hebben wij ons bewijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:58

https://m.youtube.com/watch?v=vu-9PV-92cs

Voor mensen die nog niet doorhebben in hoe een vaccin werkt en een rotsvast vertrouwen ( mooi) in hun eigen immuunsysteem hebben door gezond eten, ijsbaden, sporten, enz. Daardoor verbeterd je weerstand misschien maar dat werkt zeker niet bij een totaal nieuwe ziekte.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:05

Zag vandaag deze podcast met Gommers: https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... eer-hebben

Wat hij zegt denk ik ook: dat als straks het gros gevaccineerd is de noodzaak wegvalt en er voor de jongeren veel minder noodzaak is.
Om de ziekte onder controle te krijgen lijkt geen 70% nodig, die schatting was door de WHO gericht op uitroeiing blijkbaar.
Lijkt me hoopvol met het oog op versoepeling.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:28

secricible schreef:
Zag vandaag deze podcast met Gommers: https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... eer-hebben

Wat hij zegt denk ik ook: dat als straks het gros gevaccineerd is de noodzaak wegvalt en er voor de jongeren veel minder noodzaak is.
Om de ziekte onder controle te krijgen lijkt geen 70% nodig, die schatting was door de WHO gericht op uitroeiing blijkbaar.
Lijkt me hoopvol met het oog op versoepeling.

Ik hoop het. Covid is voor ons nu te dicht bij. In Nederland 1 overlijden, en weer familie lid ziek. ;(
Vandaar minder actief in covid topics, het is te dicht bij, dus we werken hard want dat is nodig en tof!!