safina schreef:Toch herken ik het wel, dat het lastig is die match te maken. Ook bij mijn eigen werkgever. Niet omdat mensen plantjes water willen geven. Integendeel. Maar bijvoorbeeld wel omdat ze de hele personeelsvoorziening bij een uitzendbureau beleggen. Die recruteren, roosteren etc. En niet iedereen die zich meldt (vrijwilligers met name) past in dat plaatje. Ik vind dat een enorme gemiste kans.
De structuur is er natuurlijk ook niet voor.
Als je mensen accuut wilt inzetten zonder veel voorkennis dan moet je daarvoor sterke teamleiders hebben die niet ondertussen zelf ook zorg moeten leveren. Je moet dat een beetje zien als een (crisis) schoonmaakonderneming. Die zijn sterk ingericht op efficiente en snelle inzet op basis van oproep en simpele communicatie met aftreep lijstjes. Die aanstuurders heb je niet veel vrij beschikbaar in de zorg. Dan kun je dus alleen de mensen aannemen die goede zelfverzekerde zelfstarters zijn en dat zijn er echt niet veel.
Wat absoluut niet practisch is zijn de welwillende zorg typjes met weinig practische werkervaring die vast heel lief zijn maar niet doorpakken.