Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:56

Wat is tfcc? :o

Ik had ineens pijn met hip trustee. Van m'n quad via m'n bil naar m'n onderrug.
Zelfd met 60kg al.
Nu mag ik van coach en van de fysio een maand alleen maar single leg en knee banded doen.
Dan wordt wennen. :=

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:36

@karuna jeetje, zo lang al. Flink balen dat die gast er op is gaan hangen... Wel fijn dat de nieuwe aanpak met de fysio werkt.

@needje Ik kan zelf niet zo goed uitleggen wat de tfcc is, maar hier staat het uitgelegd: https://www.thehandclinic.nl/aandoeningen/tfcc-letsels/. Had hiervoor er namelijk ook nog nooit van gehoord :')

En ook al een blessure ;( komt het echt door het hiptrusten of weet je dat niet?

Merk zelf ook dat ik moet wennen om andere oefeningen te doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:42

Klinkt niet fijn mnka

Ik heb alleen last met barbell hip thrust. Dus gok het.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:18

Dat moment dat je je workout niet af maakt omdat je snel naar huis moet omdat je kerstlunch op t werk hebt en je nog maar 15 min hebt eigenlijk om thuis te komen, te douchen en naar t werk te gaan. En dan thuis komen en zien dat t pas 11 uur is en geen 12.... zucht

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:19

Aah zo balen Needje!
Maar stiekem wel herkenbaar.. Ik ben zo een keer een uur te vroeg naar school gegaan. In mn hoofd was het 6.30, maar in werkelijkheid 5.30..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:24

Beterschap met de blessures dames. Altijd vervelend als je niet kan doen wat je wil.

Herkenbaar is dat. Raar gevoel als dan het besef er is dat het een uur vroeger is dan je dacht.

Hier gisteren ook weer gesport. Alleen het spinnen op de fiets ging niet lekker en ben ik eerder mee gestopt. Voordat ik ging sporten had ik al het gevoel dat het niet lekker zou gaan want alles kostte al meer energie dan normaal. We hadden ook beroerd geslapen. Onze buren besloten om half 9 savonds te beginnen met zagen en boren en zijn vocaal ook erg aanwezig. Wij gaan vaak om half 10 al slapen omdat mijn wekker om half 5 gaat. Geen goede combi dus

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:26

}> :+ hihi kan gebeuren toch,

Ik ben tijdje geleden ook zo snugger geweest, heb echt hele dag achter de feiten aangelopen. Eerst s ochtends haasten ooh ik ga te laat zijn. Hondne in alle haast uitgelaten, in verkeer lopen stressen schiet op (normaal nooit last van :') ) en was vervolgens om 1330 op sportschool ipb 1430. Had het niet eens door, maar mmm trainingsmaatjes zijn er nog niet, eens bellen het is toch vandaag? Niemand neemt op (logisch want aan het werk _O- ) zeg dat nog tegen begeleider. Die droogjes opmerkt dat het pas 1340 is :oo :o oeps.

Maar daarna zelfde moest later nog ergens heen waar ik weer datzelfde verrekte uur mis zat echt :') :roll: :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:43

Sorry ladies.

Direct na het posten van mijn bericht, werd ik weer gepakt door de griep. Voor de tweede keer. Was net twee dagen beter, haha. Maargoed.

Inmiddels weer flink wezen sporten. Ik probeer nu echt 4/5 keer in de week te gaan, minimaal een uur.

Wat ik nu standaard doe is beginnen met een half uurtje traplopen. Ik begin op niveau 5, en bouw elke vijf minuten een niveau omhoog.

Daarna benen/billen. Ik wil graag minimaal 10 kilo afvallen, en vooral een strakker lijf hebben. Ik heb een spier en zenuw ziekte dus sommige dingen zijn voor mij iets lastig, maar ik probeer wel door te zetten.

Ik sport overigens bij de BasicFitt zodat ik overal in Nederland kan sporten. Ik werk als vertegenwoordiger in Noord-Zuid Holland en Utrecht en zo kan ik ipv file rijden gewoon gelijk sporten en dan naar huis.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:23

Vanmorgen lesje indoor bootcamp gedaan, maar we waren maar met zijn tweeën dus lekker veel persoonlijke aandacht.
Viel door de mand met de box jumps, mijn lichaam blokkeert dan :oo ik snap van nou dat moet ik wel kunnen springen en dan sta ik ervoor en lukt het niet.
normaal wissel ik ze stiekem voor step ups maar goed met een beetje pushen toch nog best aardige kunnen maken :)) blij dat het toch nog is gelukt! Ik ga ze stiekem wel oefenen tussendoor.

Was wel even goed, maandag had ik echt een dikke sportdip, ik had best een gestresste dag met mijn werk en hoopte het eruit te kunnen sporten maar het ging totaal niet. Was toen ook echt boos/gefrustreerd toen ik terugkwam.
Gisteravond wel weer even gefitnessed, dat ging wel lekker op zich weer :j weer 5 kg extra met deadliften.

Haha irritant is dat je een uur vergissen in de tijd :') ik ben ook niet zo goed met tijden vaak zeker met wisselende afspraken dan antwoord ik ook echt, ja ik heb de volgende half een afspraak. Omdat ik dan gewoon niet meer weet of het half 2 of half 3 is bijvoorbeeld :') met sporten nog niet de mist in gegaan gelukkig!

Balen zeg met blessures. Zit je ook echt niet op te wachten...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:24

Hier staat het sporten op een laag pitje. Ik ben vandaag een uur geweest en de automatische piloot oefeningen gedaan.

Leef momenteel in een rollercoaster, mijn vader ligt sinds dinsdag in kritieke toestand in het zkh.

Op zich wel fijn om er even uit te zijn maar merkte ook dat er totaal geen energie in zat.. Ook niet gek na 3 dagen op mandarijnen, banaan, noten en kwark..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:18

Mama3 schreef:
Hier staat het sporten op een laag pitje. Ik ben vandaag een uur geweest en de automatische piloot oefeningen gedaan.

Leef momenteel in een rollercoaster, mijn vader ligt sinds dinsdag in kritieke toestand in het zkh.

Op zich wel fijn om er even uit te zijn maar merkte ook dat er totaal geen energie in zat.. Ook niet gek na 3 dagen op mandarijnen, banaan, noten en kwark..

:(:) Heel begrijpelijk ook, hopelijk komt het snel goed met je vader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:58

Heel veel sterkte!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:30

Sterkte :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:36

Sterkte :(:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:17

Sterkte!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:50

Ik kan 2 weken niet sporten -O-
Mis het wel.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:23

Bedankt meiden, er is een sprankje hoop. Hij heeft vandaag 2x z'n ogen op een kiertje gehad en beweegt zijn armen en benen. Volgens de verpleging reflexen, maar toch voelt het of hij echt op ons reageert.

Voorzichtig positief.

Ik ga wel proberen om de sportschool op te pakken en wat meer en beter voor mezelf te zorgen. Ook op advies van de verpleging. Welke kant het ook op gaat, er komen nog hele zware tijden aan..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:25

Hopelijk hebben jullie ook met de feestdagen van die mooie openingstijden en extra lesjes zoals bij ons en wordt het een gezellige en sportieve kerst. Fijne dagen allemaal!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 04:01

He bah, en dat met de kerst :(:) Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:18

Heel veel sterkte!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:50

Bah mama3, heftige periode. Inderdaad goed voor jezelf blijven zorgen, nu is hij in elk geval in goede handen. Hopelijk met een spoedig herstel!

Onze sportschool is niet open met kerst helaas. Maar goed, dat is op zich maar 2 dagen natuurlijk dus ik ga vandaag, morgen en donderdag. Misschien dat ik tussendoor nog een rondje hardloop of thuis even tabata of een hiit workout doe ofzo.
Eerste kerstdag eten we bij mijn oom, maar hij heeft een vegetarisch / veganistisch restaurant dus dat is denk ik wat minder volstouwen :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:35

Hier is de sportschool eerste kerstdag dicht en tweede kerstdag open van 10 tot 2. Ik ga allebei de dagen niet, want die tweede dag gaat het zo bizar druk zijn. Vorig jaar heb ik bij elk apparaat moeten wachten. Bij sommige sportscholen misschien normaal, maar hier niet :+ Wel jammer dat ik dan gelijk 2 dagen niet ga en vandaag ookal niet ivm werk, maar dat moet ook wel eens kunnen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 02:07

Heb net een sportsetje besteld van GymShark. Zo benieuwd :):)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:07

Goedemorgen!
Hier net al even de eerste poging gedaan tot het verbranden van de kerstcalorieen :))
Iets langer gesport dan normaal +/- 80 minuten, normaal ben ik binnen een uur wel door mijn schema heen.
Nog een paar extra oefeningen gepakt en een aantal iets zwaarder als normaal.
Box jumps geoefend en afgewisseld met push ups en planken op de box.
Ook dippen nu met het paarse elastiek, misschien over een paar weken wel helemaal zonder :))
Anyway, het ging lekker en het was fijn rustig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:15

Lekker bezig! Ik ga straks een rondje hardlopen :).

Ben benieuwd hoe het na 1 januari is, hoe druk het dan wordt.