Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:58

Supervixen, altijd mooie uitzichten tijdens jouw hardlooprondjes <3 . Realiseer me weer dat ik vaker de auto moet pakken om ergens te lopen in plaats van langs de huizen in de polder. Maargoed, als het donker is is dat toch makkelijker (en veiliger misschien ook).

Feestdagen, nieuwjaar en een hevige verkoudheid hebben me flink onderuit gehaald. En nu ook een drukke periode op het werk. Maar vanaf deze week weer besloten; 3 x per week hardlopen en 3 x per week krachttraining/HIIT. Dinsdag 5 km gelopen in 29:22, dat was snel voor mijn doen dus conditie is gelukkig niet helemaal achteruit gegaan. Vanavond 10 km op het programma en hopelijk van het weekend een duurloopje.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:06

Carlijn ik kan je geen tips geven betreffende een schema want een schema is zo veel meer dan goede trainingen na elkaar plaatsen. Je moet de trainingen onderling goed op elkaar afstemmen, je moet zorgen dat je alle zones voldoende traint. Er moeten voldoende herstel momenten in zitten en je moet weten hoelang je achtereen kunt opbouwen zonder een echte rustperiode en even weer een stapje terug.
Ik heb gelukkig een trainer die passende schema's voor mij maakt. Een schema kun je ook nooit lang vooruit maken want je moet eerst ervaren hoe je de voorgaande weken verteerd voordat je weet wat het vervolg zal zijn.

Van het weekend in regen en wind een 46km trail gelopen. Schitterend parcours en nog verrassend pittig. Single tracks, blubber, heidegebied, water, zandverstuivingen; ze kwamen allemaal onder mijn voeten voorbij. Inmiddels er al weer drie trainingen opzitten want de volgende marathon is al over een goede 3 weken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:13

Klinkt als een heerlijke trail greetje. Welke marathon ga je lopen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:13

Two rivers marathon

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:23

Ik kom nog even spammen hier. Vanmorgen 12km door de sneeuw gelopen en wat was het heerlijk!! Vooral de paadjes waar nog niemand op had gelopen.

En ik heb me ingeschreven voor de halve marathon in Keulen, in oktober *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:23

Stille meelezer :D

Super leuk, ik loop de hele in Keulen :D Maak je er ook een leuk weekendje van?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:30

Hoe maak jij die foto’s van jezelf? Mooi weer! En leuk een halve marathon!

Ik mag nu kwartiertje lopen maar knie is nog niet heel blij...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:38

Jazeker Angela_, anders moet ik wel heel vroeg van huis!

Poes, gewoon met de selfie camera van de telefoon, die op de timer zetten van 10 seconden. Dan kan ik ook nog kiezen dat hij 3 foto's maakt (galaxy s7). Ik zet de telefoon dan op een boomstronk ofzo.
Ik vind het af en toe leuk om ermee te klooien.

Dit is een van de beste van afgelopen zomer:

Afbeelding

Balen van je knie zeg!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:20

Zou mij te veel moeite zijn haha.

Gelukkig weten we nu wel wat het probleem aan de knie veroorzaakt :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:28

Gaaf Tessa!

Ik heb voor zondag een startbewijs over voor de 10km van de Groet uit Schoorl run. Mocht iemand geïnteresseerd zijn, pb gerust :).

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:33

Poes, ik maakte juist vaak een filmpje en dan screenshots maken van het juiste moment. :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:34

Het zijn wel erg leuke foto’s altijd :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:32

Heerlijk SV!
Wat heb jij met je knie Poes?

Ik baal als een stekker, heb afgelopen weken al weinig getraind door werk/blaren/weers/gedoe met pony en deze week had mijn laatste week fanatiek trainen moeten worden..... Kreeg ik de griep -.- Ben nu bijna beter, dus ga morgen denk ik even een rondje proberen en dan zondag nog een keer fanatiek lopen. Had komende week eigenlijk rustweek ingepland (want 3 februari is mijn 25km wedstrijd), denk dat ik mijn doelen maar iets moet bijstellen....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:45

Pees ontsteekt altijd. Komt doordat ik niet sterk en stabiel genoeg ben in mijn bovenbenen en billen. Dus dat moet ik nu oefenen en rustig weer opbouwen.

Jij ook sterkte! Heel lastig als je plannen zo gedwarsboomd worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:15

Wat een leuke opzet heeft de nieuwe Marikenloop gekregen. Op zaterdag trailafstanden en zondag de loop op de weg. Ook de mannen kunnen meedoen. Heb me ingeschreven voor de 12km trail op zaterdag en de 10km op de weg op zondag. Hoppa.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:27

Ik vind die lopen voor enkel vrouwen sowieso de grootste onzin. zal er ook nooit aan meedoen want ik vind het ook niet leuk dat je als vrouw niet met de tilburg ten miles wedstrijd mee kunt doen. Ja je mag meelopen en dik betalen maar de wedstrijd is alleen voor mannen. Maar het is natuurlijk wel in de hand gewerkt door al die ladiesruns.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:40

Greetje63 schreef:
Ik vind die lopen voor enkel vrouwen sowieso de grootste onzin. zal er ook nooit aan meedoen want ik vind het ook niet leuk dat je als vrouw niet met de tilburg ten miles wedstrijd mee kunt doen. Ja je mag meelopen en dik betalen maar de wedstrijd is alleen voor mannen. Maar het is natuurlijk wel in de hand gewerkt door al die ladiesruns.

Pff.. vreselijk. Terug naar de middeleeuwen.
Neh.. aan zulke runs doe ik ook uit principe niet mee!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:20

Zolang het maar een leuke wedstrijd is, zal het mij een worst wezen of er alleen mannen, vrouwen of beiden mogen meedoen.
Middeleeuws vind ik ook nogal overdreven. Maar ja, ieder zijn meug.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 02:42

Supervixen schreef:
Zolang het maar een leuke wedstrijd is, zal het mij een worst wezen of er alleen mannen, vrouwen of beiden mogen meedoen.
Middeleeuws vind ik ook nogal overdreven. Maar ja, ieder zijn meug.

Is ook overdreven, was ook de bedoeling ;)
Maar ik vind het teruggaan in de tijd, toen vrouwen niet mee mochten doen met runs. Ik denk dat we allemaal het welbekende filmpje kennen.
Maar wat je zegt, ieder zijn meug.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:21

Zo net weer gelopen. Had mooi mijn intervallen in runkeeper gezet. Maar die laatste duurde zo lang? Bleek dat ik de laatste op 5km had staan i.p.v. 5 min. Dus 24 min gelopen i.p.v. 20... typisch!

Was wel lekker om weer buiten te lopen. Al was ik erg blij met de loopband in het hotel met al die sneeuw.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:14

Hier was ik eindelijk goed bezig, natuurlijk opbouwend, maar ik zat aan 5km, waar ik ontzettend blij mee was. Vorige week gevallen en licht mijn enkel omgezwikt, geen last. Nu zondag hem toch fameus overgeslaan en uiteindelijk gisteren naar de huisarts geweest omdat ik last bleef hebben. Die heeft me doorverwezen voor een echo en denkt aan een scheur. Niet fijn, want ik had echt terug de smaak te pakken. Iemand ervaring let blessures aan de enkel en hoelang je out bent?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:57

Ga naar een sport kine na een goede echo zou ik zeggen... sterkte!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:30

Greetje63 schreef:
Ja Hinke heeft echt een super tijd gelopen. Hinke als je nog mee leest ; van harte gefeliciteerd met deze prestatie en maar snel een wedstrijd licentie gaan halen.
Ik had heel wat meer tijd nodig voor mijn 100km afgelopen zaterdag. Nu was het parcours wel veel zwaarder en was het veel warmer maar onder ideale omstandigheden loop ik ook lang niet zulke tijden. Nu ben ik natuurlijk ook wel een generatie ouder.
Het was een geweldige ervaring dit weekend. En gezien de parcours en weersomstandigheden nog boven verwachting gepresteerd. 9hr46 en daarmee 5de in mijn categorie op een WK

Sorry heb even een tijdje niet meegelezen maar bedankt! Ging onverwacht goed die 100 km. Ik ga dit jaar ook weer mee doen daar; jij ook?

@jessol nee geen ervaringen met de enkel. Heb wel eens een dikke enkel gehad maar dat was zo weer weg.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:23

Waarschijnlijk wel Hinke maar ik beslis pas de helft van het jaar. Ga in maart eerste een 50mijl trail lopen en in april de 120km van Texel lopen. En misschien heb ik dan wel even genoeg van de hele lange ultra's. Bovendien is het NK ultratrail ook nog een optie en die is eind september. En ik doe ze sowieso niet allebei.
Heb je inmiddels je wedstrijd licentie hinke?
In 2020 wil ik in ieder geval weer in Winschoten lopen want dan is daar het WK. En in het nederlands team komen gaat mij nooit meer lukken met de nieuwe jonge aanwas op de 100km maar bij de masters maak ik misschien nog een beetje kans. was afgelopen september in kroatië net twee weken te jong anders was ik daar tweede geworden in mijn categorie.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:31

Maakt mij ook niks uit of iets een mannen/vrouwen loop is.

Haha Poes, klein foutje :P Maar klinkt alsof je het wel optijd nog door had :) Geen last van je pees daardoor?

Ik was aan het rondkijken naar marathons en deze lijkt me ontzettend gaaf https://www.vikingoutdoor.nl/vikingoutdoor-steam-trail/ Ken het gebied ook wel een beetje, mijn pony staat in Loenen :) Maar het zelf navigeren ben ik ehh.... Absoluut niet goed in dus ben bang dat ik niet de juiste route ga lopen als ik dit probeer -O- Helaas is op de marathon afstand geen voorloper...