Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:25

Qimm schreef:
Jildau schreef:
Jammer dat er geen mini morning after pil bestaat die je gewoon na elke keer seks mag slikken. :D

Dat is net zo 'handig' als de gewone pil

Ja maar we hadden het toch over gevallen waarbij de pil faalde? Gewoon een pil als anticonceptie en een extra pilletje die, mocht het misgaan, de boel alsnog verwijderd. :D

Qimm

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:31

Oh op die manier :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:38

De pil faalt echt niet zo vaak als veel moeders je willen doen geloven hoor :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:44

Wendy schreef:

Het was maar een grapje.. -O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:47

Wendy schreef:

De moeders falen vaker dan de pil :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:47

Ik vermoed dat je baby dan kan opgeven voor adoptie maar dat zal ook flink moeilijk zijn. het is uiteindelijk toch een levend wezen. :) Of je nu moeder wil zijn of niet, ergens zal een lang vergeten instinct daar toch tegen protesteren denk ik. :)

Hier kan het in theorie niet (dan moeten er al heel veel middelen falen := ) maar zou dat het geval zijn weet ik eigenlijk niet hoe mijn man zou reageren. Ik zou het moeilijk hebben met adoptie maar ik denk wel dat ik het zou willen doen om de simpele reden dat ik niet "fit to compete" ben wb moederschap en dat ik het kind daar ook in geen geval een plezier mee doe. Maar of mijn man daar ook zo over zou denken... Als ik zie hoe hij nu met zijn nichtje om gaat waar hij peter van is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:48

Jildau schreef:
Wendy schreef:

Het was maar een grapje.. -O-

:D Snap ik, is mijn persoonlijke allergie :D
Al die mensen die beweren 'door de pil heen' zwanger te zijn geworden... in een heel klein aantal gevallen is dat waar en in de rest van de gevallen is er óf iets fout gegaan (pil vergeten, diarree, interactie met andere medicatie), óf wordt het als een excuus gebruikt om hun zin door te drukken mbt kinderwens.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:55

Aria_zz schreef:
Oh dat is zo eng Alpha!
Echt een nachtmerrie gewoon :\

Hier ook een kinder/moeder degou na het binnenlopen van de toiletten in de Ikea. Die zijn best groot, maar toch staat vlak voor de deur de verzorgplank. Kon er niet naast kijken, recht op de ongepamperde baby en alles wat er bijhoord :r

Ik weet wel dat ze verzorgt moeten, maar kon die plank niet aan de andere kant? Ik had echt geen kans om ergens anders naar te kijken := zit nu in mijn geheugen gebrand, werd er echt misselijk van toen.

oh hier wil ik ook op inhaken! Altijd lekker hè als je recht in zo'n besmeurd gapend gat kijkt ja :evaw:
WAAROM moet dit altijd in de vrouwen wc zijn hier in NL? In andere landen heb je speciale, aparte hokken zodat ook mannen hun kind kunnen verschonen. Ik vind dat top geregeld. Niemand die er dan last van heeft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:09

Om maar te zwijgen over het feit dat mannen ook wel eens de baby verschonen... lekker on geëmancipeerd weer. En onhandig voor homostellen met een kind.

Ik zou absoluut voor adoptie gaan. Ik kan gaan kromliggen en mijn toekomst vergooien voor een kind dat ik niet wil of mijn kind kan een stel gelukkig maken dat waarschijnlijk al jaren met een onbeantwoorde kinderwens zit. Niet zo'n heel moeilijke keuze :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:12

Magrathea: je weet hoeveel invloed adoptie kan hebben op een kind zelfs als het in een zeer stabiel en liefdevol gezin komt?
Zelfs als het heel jong geadopteerd wordt (als baby) kan een kind daar tot zeer laat in het leven, zelfs het hele leven flink last van hebben.
Dat zou het voor mij wel degelijk een moeilijkere keuze maken. Je kies hoe dan ook uit twee kwaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:22

Nog zoiets: waarom moeten kinderen altijd mee naar de vrouwenwc? Altijd gedoe met de deur wagenwijd open, ze betalen voor 1 maar gaan stiekem beide, gezeik omdat de deur niet op slot mag, toilet blijft ondergepist achter, duurt een uur...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:42

Ja dat laatste snap ik ook niet. Gun je kind toch wat privacy tov anderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:11

Ayasha schreef:
Magrathea: je weet hoeveel invloed adoptie kan hebben op een kind zelfs als het in een zeer stabiel en liefdevol gezin komt?
Zelfs als het heel jong geadopteerd wordt (als baby) kan een kind daar tot zeer laat in het leven, zelfs het hele leven flink last van hebben.
Dat zou het voor mij wel degelijk een moeilijkere keuze maken. Je kies hoe dan ook uit twee kwaden.

Klopt, maar in mijn geval zou het kiezen zijn tussen "misschien een slechte start" of "zeker een slechte start tot zeker de eerste levensjaren". Ik woon op dit moment in een kamer van 15 m2, mijn vriend woont niet bij mij, en ik heb geen inkomen. Letterlijk geen, ik heb te lang gestudeerd := Ik kan mezelf niet eens onderhouden.
Als je al een stabiele thuissituatie hebt is het een ander verhaal maar dat is hier absoluut niet aan de orde. En dat geneuzel van dat een kind alleen maar liefde nodig heeft, ja pff liefde kun je niet eten, in slapen of aantrekken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:14

Inderdaad. Op mijn mankementen na die ik absoluut niet wil doorgeven (maar dat kwaad is dan toch al geschied natuurlijk.) zouden we hier wel een stabiele thuissituatie kunnen aanbieden. :) Maar dan zit je nog steeds met het punt dat ik geen moeder wil worden. :+ Maar het wordt dan wel moeilijker als de man, indien het zich zou voor doen, wel vader wil zijn. (dus als het kind er al is. Nu wil hij er geen maar je hebt het over de hypothetische situatie dat het mormel er ineens uit floept. Dat is iets heel anders dan er voor kiezen geen te maken natuurlijk.).

En het is precies om die situatie dat we hier zoveel voorzorgen nemen. :') Abortus wil ik laten doen maar adoptie vind ik een veel moeilijkere. :) (en hiermee trap ik vast op een paar tenen maar dat zal me een zorg zijn.)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:09

Magrathea schreef:
Om maar te zwijgen over het feit dat mannen ook wel eens de baby verschonen... lekker on geëmancipeerd weer. En onhandig voor homostellen met een kind.

ook dit inderdaad!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:30

Ja is echt wel zo inderdaad! Mannen moeten ook gewoon die mogelijkheid hebben! In de luchthaven vond ik dat wel goed, inderdaad een apart groot hokje waar in alle rust baby kon worden verschoont. Ik heb et wel even gebruikte om een warmere broek aan te trekken O:)

Adoptie is inderdaad zwaar. En als je dan ooit je kind leert kennen en dan moet zeggen: ik wou je gewoon niet...
maar ik zou het kind het ook niet willen aan doen, ik heb het niets te bieden, beetje zelfde als Magrathea.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:27

Ik zou er echt geen moeite mee hebben als een man dat in het vrouwentoilet doet. Of daar naar de wc gaat. Het zijn toch allemaal weer aparte hokjes...

Maar die plank naast de deur... juistum... doe dan iig moeite je baby andersom neer te leggen. Met de uitgang niet richting de deur. Onhandig want rechtshandig whatever? Oefen maar gewoon :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 00:32

[/quote]:D Snap ik, is mijn persoonlijke allergie :D
Al die mensen die beweren 'door de pil heen' zwanger te zijn geworden... in een heel klein aantal gevallen is dat waar en in de rest van de gevallen is er óf iets fout gegaan (pil vergeten, diarree, interactie met andere medicatie), óf wordt het als een excuus gebruikt om hun zin door te drukken mbt kinderwens.[/quote]

Dat laatste heb ik gezien bij mijn eigen broer. Vreselijk. Hij wilde wel graag kinderen, maar hun relatie was in principe uit. Totdat ze vertelde dat ze zwanger was. (17 en 19 jaar oud) Mijn god he, wat een drama is dat geweest.

Je zou bijna iedere keer na de seks een test doen. :')

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:31

Ohh wat een heerlijk topic is dit. Vinden jullie het goed als ik meelees? Kan ik mijn frustraties ook es kwijt :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 05:42

Ik zag m ook net voorbij komen :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:01

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:07

Haha, goed stuk, wat eerlijker dan alleen dat roze wolkjes gedoe.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:10

Nou vorige week liep ik op de luchthaven zit er iemand midden in borstvoeding te geven en al die klets van je ziet niks nou je zag alles....je gaat toch ook niet met je tieten bloot zitten....ik vind het altijd erg onsmakelijk en niet nodig ofzo. Ik heb daar wat meer tegen dan een baby die verschoond wordt op een plank die daarvoor is en met zn voetjes naar de deur ligt. Dat zal mij dan een rotzorg zijn...moet zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat ik ergens kom waar een baby wordt verschoond. Beter dan ergens op tafel hahahaa.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:41