wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:51

Goedemorgen lieverd.

Ik hoop dat je je gal gespuwd hebt, daarna een goede nacht gehad hebt en nu een mooie nieuwe dag in gaat.
Voor mij is het vandaag Hervormingsdag en bij de Oosterburen is het zelfs een feestdag. (Ik moet werken.)

En ik hoop dat er een paar bokkers namens mij,
(...zo voel ik dat, iedereen mag daar alles van vinden...)
en net niet alleen Faruba langs kunnen komen!!!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:52

Zo, ga je lekker Gohya? Mensen proberen allemaal mee te denken en mee te leven...
Overigens had jij dan misschien gewoon pech in jouw gemeente? Voor mijn vader konden we wel gewoon thuiszorg krijgen, ondanks zijn vrouw die met pensioen was en 2 kinderen die dichtbij woonden. Helaas heeft hij thuis nooit gehaald...
edit: ik wil daarmee niet zeggen dat wat jij vertelt niet waar is, en kan ook prima op spice van toepassing zijn, maar iedereen geeft adviezen vanuit goede bedoelingen, en iets is niet bij voorbaat al onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 31-10-17 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:52

Dat TS geen thuiszorg krijgt is te begrijpen aangezien Marcel er ook woont. Echter, er is ook nog zoiets als terminale thuiszorg , meer het begeleiden en ondersteunen. Medicatie,signaleren , Spice wassen enz. En daar komt ze, gezien haar situatie zeer zeker voor in aanmerking. En dan is de hulp van een buitenstaander, die er emotioneel net even verder vanaf staat, niet zo verkeerd. Er zijn mensen in dit topic die hulp hebben geboden. Dat Spice daar geen gebruik van maakt is totaal haar keuze en van Marcel. Het is ook nogal wat om vreemden in je huis te krijgen waar je totaal niet op zit te wachten en je liever met je familie onderling wil zijn. Maar geloof me, ze kunnen een fantastische steun geven waardoor je zelf juist die laatste periode samen met je familie intens kunt beleven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:56

Ik vind dat Gohya wel gelijk heeft wat betreft de berichtjes met ,,ik wil je graag helpen maar ik heb geen auto..kan niet..ben druk...etc...
Zeg dan inderdaad lekker niks!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:01

Het traject van kanker krijgen, hebben en er aan overlijden is heel individueel. Iedereen is anders en niemand doet dit op de zelfde manier. Dat heeft te maken met de ziekte zelf die erg verschillend zich manifesteert bij mensen, de lichamelijke conditie van de mensen zelf (bij Priscilla was die gewoon heel erg goed een jaar geleden) en het heeft te maken met karakter en dus hoe iemand mentaal in elkaar zit.
Het hele traject van komen te overlijden is dermate individueel dat we alleen maar als een kring rondom Priscilla en Marcel aanwezig kunnen zijn. Niet oordelend, wel helpend, proberen aan te voelen welke hulp nodig is. Dat betekent ons eigen ego opzij zetten, heel voorzichtig zonder te oordelen en aarzelend jezelf te uiten in dit topic. Tenminste zo ervaar IK dat en zo probeer ik aanwezig te zijn.
Hulp aanbieden is lief en geweldig. Priscilla en Marcel bepalen wat ze wel en niet willen. Dat is gewoon hun goed recht want het is hun leven, hun traject en vooral hun verdriet.
Dus ja, ik begrijp opmerkingen die wellicht te kritisch oordelend over komen. Desondanks is het niet aan ons. Priscilla en Marcel zijn ons helemaal niets verschuldigd. Wij geven uit vrijheid, met aandacht en liefde. Iedereen hier in dit topic. Dus laten we ook vergevingsgezind en begripvol zijn tegenover elkaar want niemand hier heeft het slecht voor met Priscilla.
Fijne dag allemaal en mijn wens voor vandaag is dat wij weer liefdevol aanwezig kunnen zijn voor Priscilla en Marcel, want ik ervaar jullie allemaal als toppertjes :* .

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:09

Goedemorge spice
Hopelijk een goeie nacht gehad !
Afbeelding
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:11

gohya schreef:
Mensen w.b.t de thuiszorg,TS krijgt die gewoon NIET omdat haar man in huis woont en hij de huishouding moet doen.Zo zijn de regeltjes bij de gemeente.Ik kreeg ook geen thuishulp toen ik doodziek door de chemo op de bank lag! gemeente zegt,je hebt kinderen die kunnen de huishouding doen,ongeacht of dat beide werken én beide een beperking hebben.Houd nou eens op over al dat [goedbedoelde] "dit en dat moet je doen". Ze krijgt het simpelweg niet!
Enne,dat "ik woon te ver weg" ? Nederland is zo groot nou ook weer niet w.b.t. de afstanden.Kan je niet,zeg dan niks,ga niet zeggen:ik wil wel,máár. Kan en wil je naar TS toe een dagje? dan meld je dat gewoon,is de afstand te groot,meld dan niks.
Sorry dat ik dit er zo uit floep,maar ik weet gewoon ook dat de Gemeente en Kabinet over lijken gaan.

Dus, jij gaat vanmiddag op bezoek bij TS? Iets met een pot en een ketel.
Een tandje minder zou je sieren.

Duhelo

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:15

Moderatoropmerking:
Volgens mij is dit hier nu niet de plaats en het moment om deze discussie verder te zetten. Ik zou dan ook willen vragen om deze hierbij te laten rusten en niet verder te gaan speculeren over de toestand van ts, niemand heeft daar baat bij.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:19

Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:20

Ik denk ook weer aan je, sterkte weer vandaag!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:22

Spice, ik vind je echt een geweldig mooi, lief en sterk mens1 :+:

Je doet me zó aan mijn moeder denken, toen zij zelf heel ernstig ziek was. De zorgen, de humor, het verdriet.

Ik vind het ook zo jammer dat ik moet werken, want ik was zo naar je toe gereden. Ik zie al wel dat iemand hier heel lief heeft aangeboden dat ze een paar dagen kan komen. Heel lief, en maak daar gebruik van!

En negeer de voor jou vervelende berichten, en focus je op alle liefde die hier tussen staat.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:40

Hier ook een stille meelezer, tot nu toe dan.

Spice, ik heb ontzettend veel bewondering voor je humor en je kracht. Ik wil jou en iedereen die dicht om je heen staat, veel kracht en sterkte wensen!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:45

Goedemorgen!

Hoop dat je een beetje fijn hebt kunnen slapen :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:58

SUper dat er iemand langs kan gaan bij Spice!

Lieve Spice, ik hoop dat je een beetje oke hebt geslapen!
Dikke knuffel van dit monster

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:56

Van mij ook een dikke knuffel aan jou en ook aan Marcel. En ff voor de glimlach mijn brokken piloot in z'n stoere rideAfbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:31

pien_2010 schreef:
Het traject van kanker krijgen, hebben en er aan overlijden is heel individueel. Iedereen is anders en niemand doet dit op de zelfde manier. Dat heeft te maken met de ziekte zelf die erg verschillend zich manifesteert bij mensen, de lichamelijke conditie van de mensen zelf (bij Priscilla was die gewoon heel erg goed een jaar geleden) en het heeft te maken met karakter en dus hoe iemand mentaal in elkaar zit.
Het hele traject van komen te overlijden is dermate individueel dat we alleen maar als een kring rondom Priscilla en Marcel aanwezig kunnen zijn. Niet oordelend, wel helpend, proberen aan te voelen welke hulp nodig is. Dat betekent ons eigen ego opzij zetten, heel voorzichtig zonder te oordelen en aarzelend jezelf te uiten in dit topic. Tenminste zo ervaar IK dat en zo probeer ik aanwezig te zijn.
Hulp aanbieden is lief en geweldig. Priscilla en Marcel bepalen wat ze wel en niet willen. Dat is gewoon hun goed recht want het is hun leven, hun traject en vooral hun verdriet.
Dus ja, ik begrijp opmerkingen die wellicht te kritisch oordelend over komen. Desondanks is het niet aan ons. Priscilla en Marcel zijn ons helemaal niets verschuldigd. Wij geven uit vrijheid, met aandacht en liefde. Iedereen hier in dit topic. Dus laten we ook vergevingsgezind en begripvol zijn tegenover elkaar want niemand hier heeft het slecht voor met Priscilla.
Fijne dag allemaal en mijn wens voor vandaag is dat wij weer liefdevol aanwezig kunnen zijn voor Priscilla en Marcel, want ik ervaar jullie allemaal als toppertjes :* .

Hier ben ik het helemaal mee eens. En ik wil er aan toevoegen; als je niks liefdevols en opbouwends heb te zeggen zowel naar ts als anderen in dit topic, zwijgen is goud, dus weeg eerst je woorden alvorens te posten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:46

Lieve Spice, ik hoop dat je een rustige nacht hebt gehad en dat deze dag veel goeds mag brengen.

Ik stuur je wat energie van mijn beste vriendinnetje:
Afbeelding

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:49

Lieve Spice,

Ik kom even onder me steen vandaan, lees al vanaf begin af aan mee, ik heb zoveel bewondering voor je. ik snap echt niet dat mensen zo kunnen oordelen! (waarschijnlijk hebben deze mensen dit nog nooit van dicht bij mee gemaakt) en oordelen ze alleen op wat ze willen lezen en niet even verder nadenken, ik snap dat je je hier door echt kl***ten voelt. Maar meid blijf er niet mee zitten dit alles zegt meer over de mensen die het zeggen als over jouw (als hun in deze situatie zitten wil ik ze wel weer eens horen) Je bent een super sterke vrouw, je bent een mooi mens!!!!! Ik wens je heeeel veel sterkte!!!
Dikke knuffel ook van Mara

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:52

Ik kan dan wel niet tot bij jouw komen om je gezelschap te houden, maar Cita sprint naar je toe om je eend dikke knuffel te geven.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:05

Afbeelding
Kiekeboe!
(Kat is van Rebecca ;) )

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:08

pien_2010 schreef:

Wat ontzettend mooi verwoord en geschreven, helemaal mee eens.
Misschien heeft TS dan wel Marcel hier iets aan:
https://www.regelhulp.nl/bladeren/_/art ... nale-zorg/
https://www.zorgwijzer.nl/faq/palliatieve-zorg
In het kort: je hebt een verklaring van je behandelend arts nodig, dan zijn er 3 opties:
Aanvraag regelen door:1: zorgverzekeraar 2: ciz 3: ook ciz.

https://www.zorgwijzer.nl/wp-content/up ... e-Zorg.jpg

Kosten: via ciz een bijdrage aan de hand van inkomen, via zorgverzekering alleen eigen risico (mits dat nog niet op is), verder geen kosten.

Hoop dat je/jullie hier nog iets mee kunnen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:39

Goedemiddag lieve priscilla!
Hopelijk heb je een goede nacht gehad en begin je nu aan een goede dag (met taart en frambozenijs?)
Negeer die discussie maar lekker hoor, je hebt heel wat anders aan je hoofd.
Ik hoop dat marcel het een beetje aankan om weer aan het werk te zijn, lijkt me tien keer niks met zn vrouw thuis in deze situatie :(
Wederom heel veel sterkte jullie twee :(:)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:45

Ook mijn gedachten zijn weer bij jullie vandaag :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:27

Ik hoop dat je geen stress heb over hulp en zo,als er iets is geef maar een gil ik woon 15 minuten rijden bij je vandaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:37

Is het nu een soort fototopic aan het worden ofzo? Lijkt ook een beetje door te slaan de verkeerde kant op.

Ik hoop dat het bezoek vanmiddag leuk en aangenaam was!