[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:17

Pfoe gelukkig, ik was even bang dat het ontstoken was ofzo. Maar even afwachten dus. :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:47

Hoe kijken jullie tegen het gebruik van unicura zeep aan? Ik lees namelijk op veel plekken dat het niet nodig is. Maar er staat niet bij waarom.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:49

Gewoon LITHA. Dus alleen gebruiken als er iets aan de hand is.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:51

Cindeeh schreef:
Hoe kijken jullie tegen het gebruik van unicura zeep aan? Ik lees namelijk op veel plekken dat het niet nodig is. Maar er staat niet bij waarom.

Ik gebruik ook de litha methode maar eens in de 2 douchebeurten was ik mijn piercings met sebamet zeep, volgens mijn piercer was dit nog beter dan unicura. Ben alleen even vergeten waarom :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:53

Omdat Sebamed zeepvrij is en Unicura niet ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:13

Noted. En zeezout dan? Ook litha?
Het voelt zo vreemd om met mijn dik opgezwollen oor nu helemaal niks te doen. Ik blijf er wel zo veel mogelijk vanaf. Niet draaien en bewegen etc..

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:18

Hier ook litha (voor zo ver ik me in kan houden om van de korstjes enz af te blijven :') ) en ik spoel eigenlijk alleen met water tijdens het douchen- dat vind ik het fijnst! Ik kreeg ook alleen maar vochtbulten en irritatie van schoonmaken en nu ik het met rust laat doet de boel weer lief :j

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:43

Inderdaad goed afspoelen met water. Zeker zeezout lijkt me erg agressief om dagelijks te doen, dat zou ik echt alleen bij een ontsteking overwegen. Hoewel ik betere ervaringen heb met sterilon bij mijn geïrriteerde (zou het niet echt ontstoken willen noemen) oorpiercings.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:19

Even heel random, maar tellen jullie je oorbellen mee als iemand vraagt hoeveel piercings je hebt? :=

Ik denk trouwens dat ik na de zomer een tepelpiercing laat zetten. Ondanks alle horror stories, blijf ik erover nadenken. Dan wel maar 1, dat vind ik iets minder eng. En ik vond altijd alleen 2 mooi, maar ik begin het idee van 1 ook steeds leuker te vinden.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:52

Loolotte schreef:
Even heel random, maar tellen jullie je oorbellen mee als iemand vraagt hoeveel piercings je hebt? :=

Ik denk trouwens dat ik na de zomer een tepelpiercing laat zetten. Ondanks alle horror stories, blijf ik erover nadenken. Dan wel maar 1, dat vind ik iets minder eng. En ik vond altijd alleen 2 mooi, maar ik begin het idee van 1 ook steeds leuker te vinden.

Nee ik niet :+ zeg het er wel bij, en nog 2 oorbellen in elk oor..

1 vraagje, mn helix heb ik straks in augustus een half jaar, maar er komt af en toe nog steeds wat pruttel op (ik kan het soms niet laten om het eraf te halen) en een heel klein vochtbultje. En af en toe is het weer gevoelig als ik erop lig, 90 procent van de tijd kan ik er trouwens wel prima op liggen, maar hij is net niet lekker rustig..

Iemand tips? Of gewoon lekker laten en niks aan doen?

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:25

Ik mistel mij zelfs regelmatig. Ik ben leerkracht en een kindje vroeg eens, waarom heb jij in elk oor 3 oorbellen? en ik zei 'tel eens goed, het zijn er geen drie in elk oor hoor, hier zitten er 2...' ik was m'n tragus vergeten meetellen :') die heb ik ook al zoooo lang dat ik die zo gewend ben. Ik tel enkel m'n beide helixen, m'n tragus en m'n navel en neus als piercings, ik heb er dus 5. En dan nog 3 gewone oorlelgaatjes. Maar moest je nu een stretch zitten hebben kan je dat wel meetellen als piercing vind ik. Technisch gezien zijn gewone gaatjes id oorlel ook piercings maarja, ik maak toch ook dat onderscheid.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:49

Loolotte schreef:

Gewoon doen! Ze zijn me echt alles meegevallen na alle horror verhalen die ik had gelezen. Tuurlijk de prik is niet erg lekker maar had niet het idee dat ik van mijn stokje zou gaan. En als je er 2 wil, ook gewoon gelijk 2 doen, dan ben je er maar van af :D

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:12

Ik heb in beide oren drie gaatjes en alle zes de gaatjes laten piercen, dus ik tel ze gewoon mee als piercings :D Maar ik heb aan beide oren het eerste gaatje gestretcht dus dat zijn geen gewone oorbel gaatjes meer :Y)

Tiffani, ik denk dat het het beste is om er zoveel mogelijk af te blijven en het verder lekker zo te laten :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:16

Loolotte schreef:

Weet je wat het is, het is even doorbijten of iemands hand plat knijpen. En dan even een weekje afzien en 24/7 met stijve tepels lopen tijdens de eerste paar weken/dagen(verschilde bij mij per tepel)
Maar ik had er na een maand nauwelijks meer last van. Geen gebitch niets. Alleen elke dag een beetje vocht en een korstje maar ik heb dus van meerdere mensen gehoord dat dat er gewoon bij hoort.

Ik noem inderdaad gewoon het aantal piercings en dan ernaast nog van 2 gaatjes in elk oor.

xTiffani schreef:
1 vraagje, mn helix heb ik straks in augustus een half jaar, maar er komt af en toe nog steeds wat pruttel op (ik kan het soms niet laten om het eraf te halen) en een heel klein vochtbultje. En af en toe is het weer gevoelig als ik erop lig, 90 procent van de tijd kan ik er trouwens wel prima op liggen, maar hij is net niet lekker rustig..

Iemand tips? Of gewoon lekker laten en niks aan doen?

Ik heb mijn helixen nu zo'n 10 en pakweg 4/5 jaar denk ik. En soms kan ik er nog nauwelijks op slapen. Is wel heel sporadisch. Maar soms heb ik van die dagen. Dus ik denk dat het gewoon het lichaam is wat even protesteert op dat specifieke moment. Kraakbeen piercings hebben toch wel een gehele genezingsperiode van 9 maanden, minimaal. Vaak langer. Dus op zich niet zo gek.

--------

Ik blijf er vanaf nu lekker zoveel mogelijk af. Afentoe zeezouten om nu de ergste zwelling en lichte ontsteking eruit te krijgen. Maar niet dagelijks. Dat lijkt me inderdaad te enthousiast. Verder gaat de unicura alleen nog gebruikt worden voor mijn handen als ik er toevallig even aan moet zitten, om wat voor reden dan ook, zoiets ik schone handen heb. En dan hopen dat het zo snel mogelijk goed gaat met mijn beurse oortje.

Vanmiddag een ontstekingsremmer en een zeezout behandelingetje gedaan en hij is al geslonken en minder kloppend en ik kan veel beter aan mijn oor zitten, dus dat is een hele verbetering!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:48

Bedankt voor jullie reacties! :) laten we lekker zitten dan, al wil ik straks het staafje echt wel omruilen voor een ringetje *\o/* kan niet wachten tot ik die en mn daith eindelijk kan vervangen.

Dan komen er gelijk 2 nieuwe bij _O- :x

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:32

Ik wil vanavond mijn eerste piercing of piercings?? Laten zetten. Er is hier bij een shop 50% korting dus ik dacht nu moet het er eindelijk van komen. Ik wil sowieso een tragus en eigenlijk ook een daith... is dat aan te raden?? Ik wil ze denk ik wel in de andere oor, dus ene kant tragus en andere daith :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:38

Yonker schreef:
Ik wil vanavond mijn eerste piercing of piercings?? Laten zetten. Er is hier bij een shop 50% korting dus ik dacht nu moet het er eindelijk van komen. Ik wil sowieso een tragus en eigenlijk ook een daith... is dat aan te raden?? Ik wil ze denk ik wel in de andere oor, dus ene kant tragus en andere daith :)

Ik zou met zo’n acties altijd opletten, merk dat die vaak (hoor ‘vaak’, niet altijd) door wat mindere shops worden gedaan. Dus doe in ieder geval goed je research naar de shop! Bekijk zoveel mogelijk reviews :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:41

Deze shop is gewoon prima, het is omdat ze 5 jaar bestaat :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:57

Let wel op met slapen... Nou heb ik met mijn tragus niet veel last gehad.. Maar op je oor liggen met verse piercings is dan niet zo fijn. Dus dan kun je op beide kanten niet lekker liggen.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:50

Pepperrr schreef:
Let wel op met slapen... Nou heb ik met mijn tragus niet veel last gehad.. Maar op je oor liggen met verse piercings is dan niet zo fijn. Dus dan kun je op beide kanten niet lekker liggen.

Dit dus, meerdere piercings aan 1 oor lijkt me dan prettiger. Lijkt me erg lastig slapen als je ze beiden in een ander oor doet.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:09

Ik sliep toen ik mijn rook had laten zetten met zo'n voorgevormd nekkussentje. Ik kon dan precies met mijn oor in dat gat liggen en zo kon ik slapen. Anders is dat ook nog een idee, maar weet niet of je dat echt voor een lange periode wilt doen.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:52

xTiffani schreef:
Pepperrr schreef:

Dit dus, meerdere piercings aan 1 oor lijkt me dan prettiger. Lijkt me erg lastig slapen als je ze beiden in een ander oor doet.

Dit zat ik ook te denken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:58

Jullie brengen me aant twijfelen haha, aan de ene kant denk ik niet zo miepen maar aan andere kant hebben jullie miss wel gelijk :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:35

Ik zou ook niet in 2 verschillende oren tegelijk doen. Dat is idd niet fijn met slapen. Of je moet op je rug slapen, dan maakt t niet uit.

Daith kan trouwens ook niet bij iedereen. Maarre succes Nel, het zijn gemene prikken :=

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:40

Yonker schreef:
Jullie brengen me aant twijfelen haha, aan de ene kant denk ik niet zo miepen maar aan andere kant hebben jullie miss wel gelijk :')

Ik wil gewoon dat mijn piercings vlot kunnen genezen, het is toch even een aanslag op je lichaam. En als je er op moet liggen denk ik niet dat dat helpt voor een vlotte genezing. Gaat mij dus niet zo zeer om de pijn op zich, maar over de genezing. Met tattoo's heb ik dat ook dat ik erg voorzichtig omspring met de genezing. Want anders ga je meer risico's hebben op complicaties omdat je lichaam gaat protesteren.